Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Logi AJK 2.7bt

Diagnostyka VAG
ODPOWIEDZ
Lukasz007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 225
Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łukow/Wawa

Logi AJK 2.7bt

Post autor: Lukasz007 » 28 gru 2017, 18:05

W związku z tym, ze zacząłem vagować auto mam co następuje:


VAG-COM Version: Release 311.2-N
1o9lo0m-n6r12p-o9ko4x-kkjahh-568f
Control Module Part Number: 4B0 907 551 G
Component and/or Version: 2.7l V6/5VT G 0001
Software Coding: 05752
Work Shop Code: WSC 00380
6 Faults Found:
16725 - Camshaft Position Sensor (G40): Implausible Signal
P0341 - 35-00 - -
17861 - Exhaust Gas Temp Sensor 1 (G235): Open or Short to Plus
P1453 - 35-00 - -
17865 - Exhaust Gas Temp Sensor 2 (G236): Open or Short to Plus
P1457 - 35-00 - -
17524 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S1: Open Circuit
P1116 - 35-00 - -
16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity
P0134 - 35-00 - -
16502 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too High
P0118 - 35-10 - - - Intermittent


Zaczynam w sobotę od wymiany płytek EGT od SID'a. Dla potomnych chciałbym zrobić logi dynamiczne (jak trzeba to i statyczne) ale właśnie...których grup? Pojedynczo? Parami? Trójkami? Jeśli parami to które z którymi. Oczytałem się różnych wątków ale w każdym pary grup są w zasadzie inaczej łączone, czasami tylko coś się powtarza. Proszę o konkretne odpowiedzi.
Ostatnio zmieniony 30 gru 2017, 16:00 przez Lukasz007, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7159
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 28 gru 2017, 20:09

dynamiczne - 002+033 , 115+118 , 003+020+021 a i jeszcze 090+093

i tylko zrzut z bloku 032 ( korekty )

Lukasz007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 225
Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łukow/Wawa

Post autor: Lukasz007 » 30 gru 2017, 16:10

Oto moje wypociny. Proszę o wyrozumiałość to moje pierwsze logi dynamiczne i ciężko na trójce kręcić od dołu do góry uważając na kicka. Stad niektóre pomiary zaczynają się trochę wyżej, kończą niżej (w kwestii obrotów), a i noga nie taka na gazie jak trzeba.

Testy jeszcze przed wymianą płytek EGT i z błędami jak w pierwszym poście.

płytki wymienię w nocy i jutro zrobię logi na nowo.


115 + 118

003 + 020 + 021

090 + 093

022 + 033

032 statyczny

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7159
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 30 gru 2017, 19:19

nastawnik od strony pasażera nie działa prawidłowo , korekty na ubogo troszeczkę ( za mało paliwa dostaje ) zwłaszcza na banku od strony pasażera ( sonda na tym banku w logu 033 pokazuje 0.450V , a powinna tak jak druga 0,7-0,8 )

aha a doładowania nie ma praktycznie bo przez EGT w trybie awaryjnym , i stąd tak naprawdę może z 210 KM masz teraz :)

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 30 gru 2017, 21:17

Sonda s1b1 stoi praktycznie w miejscu i sądząc po błędzie pewnie jest do wymiany, reszta jak pisał Michał, plus że turbiny dobrze wstają :)
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

Lukasz007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 225
Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łukow/Wawa

Post autor: Lukasz007 » 30 gru 2017, 21:34

Dzięki Panowie. Kasy nie będę szczędził - buda dla żony silnik dla mnie;). Za rozrząd biorę się zaraz w styczniu - wymiana kompletnego - wiec nastawnik też wymienię. A tak w ogóle (wskazuje to pewnie błąd ''16725 - Camshaft Position Sensor (G40): Implausible Signal
P0341 - 35-00 - - '') co może być tego powodem? Sam nastawnik czy źle ustawiony rozrząd? I które parametry z logów na to wskazują (chcę się nauczyć poprawnego ich czytania).
Druga sprawa: turbiny ładnie wstają ale z drugiej str. piszecie, że są w trybie awaryjnym i nie dmuchają więc także proszę o szczegółowy opis, które wykresy na to wskazują i co mówią. Jak pisałem wcześniej, oczytałem się wątków i myślałem, że doładowanie na poziomie 1440-50 bez przeładowywania jest ok....Jestem stety pedantem w tych sprawach i wiele wcześniejszych aut doprowadzałem do perfekcji dlatego dziś nie śpię;P Jeszcze raz dziekuję

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7159
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 30 gru 2017, 23:32

tak błąd 16725 będzie raczej ze względu na osiąganą wartość w czasie pracy nastawnika

Lukasz007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 225
Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łukow/Wawa

Post autor: Lukasz007 » 31 gru 2017, 21:08

Dobra, wlutowałem obie płytki EGT, usunąłem błędy i trochę pojeździłem. Rzeczywiście auto delikatnie lepiej się zbiera niż wcześniej, a błędy EGT zniknęły na dobre. Zostały tylko:

16725 - Camshaft Position Sensor (G40): Implausible Signal
P0341 - 35-00 - -

17524 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S1: Open Circuit
P1116 - 35-00 - -
16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity
P0134 - 35-00 - -

Czyli jeszcze nastawnik i sonda lambda.
1. Czy nastawnik ma wpływ na osiągi?
2. Która lambda do wymiany? Ta przed katem po stronie pasażera? Jaki jest jej numer OEM (ew. zapodajcie jakiś link ze zdjęciem).
3. Jaki ona ma wpływ na osiągi?

4. Logów już nie robiłem po wymianie EGT, nie było możliwości samemu więc poczeka ten temat do piątku.
Jakie wartości w logach powinno mieć poprawne doładowanie? ~1440mbar (0,46 bara)?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7159
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 31 gru 2017, 22:08

tak sonda pasażera przed katem , doładowanie może i 1500 mbar osiągnąć ( to żądane , takie było w u kolegi w AZA , 2.7T 2001 rok 230 KM )

Lukasz007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 225
Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łukow/Wawa

Post autor: Lukasz007 » 01 sty 2018, 09:45

więc jeśli przed wymianą płytek egt miałem 1450mbar to gdzie tu tryb awaryjny???

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7159
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 01 sty 2018, 18:27

może zasugerowałem się 2.7 poliftowym ( kiedyś taki z błedem EGT logowałem to ciął doładowanie do podobnych wartości ) ale doładowanie z dołu żądane powinno być większe niż te 1380 mbar ale może to kwestia jak log zrobiony czy pedał na max itd.

Lukasz007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 225
Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łukow/Wawa

Post autor: Lukasz007 » 28 kwie 2018, 18:39

Dobra, ciąg dalszy.
Wymieniłem martwą sondę na baku 1 oraz czujnik halla G40 na banku 1.
Wszystkie błędy już zlikwidowałem oprócz G40 Implasiuble signal. Aczkolwiek jest pewna różnica: Doładowanie wzrosło o 0,1bar w porównaniu z wcześniejszymi logami (z 1450 na 1550) oraz nie pokazuje głupot nastawnika na banku 1. Wcześniej w grupie 93 cały czas było -23/-4 teraz -2/-4 czyli rozrząd jednak w miarę OK. Natomiast nastawnik w banku 1 wstaje na -14 (wcześniej pokazywało cały czas -23). Z resztą zerknijcie porównajcie z wcześniejszym logiem i wypowiedzcie się. Wychodzi wg mnie, że nastawnik/zaworki/cewka do roboty???

93 + 115 + 118

90 + 91 + 92

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga