[ 2.8 AHA ] l wartość podciśnienia w kolektorze dolotowym
- kiler22
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 561
- Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
[ 2.8 AHA ] l wartość podciśnienia w kolektorze dolotowym
Ostatnio byłem u gaziarza i po podłączeniu jego kompa wyszła mu za mała wartość podciśnienia w kolektorze dolotowym
Prawdopodobnie gdzieś jest nieszczelny dolot
Tylko kompletnie nie wiem gdzie tej wartości szukać w VCDSie (gaziarz miał jakiś swój program do diagnostyki więc nie był wstanie mi tego powiedzieć )
No i jaka powinna być prawidłowa wartość np na jałowym
a może gdzieś w blokach pomiarowych jest jaka wartość w danym momencie powinno być ?
wiem że jest opis odnośnie bloków pomiarowych ale o moim silniku jest tam baardzo niewiele
Czy sławetny ezektor też może mieć na to wpływ
Prawdopodobnie gdzieś jest nieszczelny dolot
Tylko kompletnie nie wiem gdzie tej wartości szukać w VCDSie (gaziarz miał jakiś swój program do diagnostyki więc nie był wstanie mi tego powiedzieć )
No i jaka powinna być prawidłowa wartość np na jałowym
a może gdzieś w blokach pomiarowych jest jaka wartość w danym momencie powinno być ?
wiem że jest opis odnośnie bloków pomiarowych ale o moim silniku jest tam baardzo niewiele
Czy sławetny ezektor też może mieć na to wpływ
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7159
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Inne
- Silnik: Inny
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
dokładnie mniej więcej tyle , kwestia obciążenia silnika na jałowym , rozgrzania , bez klimy z klimą itd. - zależy jak sie przepustnica otwiera żeby utrzymać obroty , w automacie będzie mniejsze podciśnienie
aha ten 0,38 to jest odniesienie do 1 bar czyli ciśnieni atmosferycznego , czyli jest do -0,6 - -0,7 bar ( tak wskazują np. wskaźniki doładowania aftermarket )
aha ten 0,38 to jest odniesienie do 1 bar czyli ciśnieni atmosferycznego , czyli jest do -0,6 - -0,7 bar ( tak wskazują np. wskaźniki doładowania aftermarket )
Podepnę się pod temat...
silnik 2.4 AGA, ale nie ma to większego znaczenia. Podciśnienie w kolektorze ok 0.52 bar i szukam przyczyny. Odma wymieniona na nową, wszystkie złącza dodatkowo uszczelnione, wymienione wszystkie rurki podciśnienia. Odpinałem też przewody od zaworu EVAP, przepustnica przeczyszczona, uszczelniona. Rozrząd ustawiony na -1/-1 stopień. MAF sprawdzony, wygląda OK.
Korekty krótkie i długie -10/-7% wydaje się normalne, skoro powietrza nie jest tyle ile być powinno. Auto pali ciężko na zimnym, na ciepłym zaraz po uruchomieniu potrafi zgasnąć. Zastanawia mnie przepustnica, bo w momencie wkręcenia silnika na obroty i odjęciu gazu, daje się odczuć pulsujący pedał gazu gdy obroty spadają i są w okolicy 1000rpm. Przepustnica jest na linkę i zastanawiam się czy nie świadczy to przypadkiem o tym, że klapka przepustnicy zachowuje się nieprawidłowo. Jest jakaś regulacja tej linki?! Przepustnica była czyszczona i adaptowana ale to nic nie dało.
Gdzie jeszcze szukać nieszczelności? Przychodzą mi do głowy tylko oringi na wtryskiwaczach oraz uszczelka pod kolektorem ssącym oraz ta nieszczęsna przepustnica. Swoją drogą klapka na jałowych ma uchylenie 4 stopnie, stąd też pytam o regulację linki.
silnik 2.4 AGA, ale nie ma to większego znaczenia. Podciśnienie w kolektorze ok 0.52 bar i szukam przyczyny. Odma wymieniona na nową, wszystkie złącza dodatkowo uszczelnione, wymienione wszystkie rurki podciśnienia. Odpinałem też przewody od zaworu EVAP, przepustnica przeczyszczona, uszczelniona. Rozrząd ustawiony na -1/-1 stopień. MAF sprawdzony, wygląda OK.
Korekty krótkie i długie -10/-7% wydaje się normalne, skoro powietrza nie jest tyle ile być powinno. Auto pali ciężko na zimnym, na ciepłym zaraz po uruchomieniu potrafi zgasnąć. Zastanawia mnie przepustnica, bo w momencie wkręcenia silnika na obroty i odjęciu gazu, daje się odczuć pulsujący pedał gazu gdy obroty spadają i są w okolicy 1000rpm. Przepustnica jest na linkę i zastanawiam się czy nie świadczy to przypadkiem o tym, że klapka przepustnicy zachowuje się nieprawidłowo. Jest jakaś regulacja tej linki?! Przepustnica była czyszczona i adaptowana ale to nic nie dało.
Gdzie jeszcze szukać nieszczelności? Przychodzą mi do głowy tylko oringi na wtryskiwaczach oraz uszczelka pod kolektorem ssącym oraz ta nieszczęsna przepustnica. Swoją drogą klapka na jałowych ma uchylenie 4 stopnie, stąd też pytam o regulację linki.
- kiler22
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 561
- Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
tak jak pisałem - u mnie powodem nieszczelności był układ zmiennego dolotuGdzie jeszcze szukać nieszczelności?
co konkretnie to nie wiem bo wymieniłem wszystko - rurę i nazwijmy to łożyskowanie + rurki podciśnieniowe
kiedyś miałem podobny problem jak rozsypał się (dosłownie - ze starości ) mapsensor od gazu
Dzięki za odpowiedź. W układzie zmiennego dolotu jest tylko gumowa uszczelka między wałkiem a gruszką sterującą, o niej piszesz? Bo nic tam innego szczelnego nie ma. Co wchodziło w skład zestawu naprawczego dolotu i gdzie go dorwałeś?kiler22 pisze:tak jak pisałem - u mnie powodem nieszczelności był układ zmiennego dolotuGdzie jeszcze szukać nieszczelności?
co konkretnie to nie wiem bo wymieniłem wszystko - rurę i nazwijmy to łożyskowanie + rurki podciśnieniowe
kiedyś miałem podobny problem jak rozsypał się (dosłownie - ze starości ) mapsensor od gazu
Odczuwałeś drgania na pedale gazu? Co steruje dokładnie niskimi obrotami, któryś z elektrozaworów nad przepustnicą?
- kiler22
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 561
- Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
nie . u mnie były połamane i zapieczone ( a jednego wogóle nie było ) takie pierścienie uszczelniające na samej tej rurze która jest w kolektorze dolotowym .
wszystko kupowałem w ASO i nie były to duże pieniądze . ta rura coś koło 80 zł a zestaw naprawczy chyba ciut droższy . możliwe że zamiast wymieniać zestaw wystarczyła by tylko uszczelka ale ja wolałem wszystko wymienić
drgań na pedale gazu nie czułem ale u mnie jest już przepustnica elektroniczna
wszystko kupowałem w ASO i nie były to duże pieniądze . ta rura coś koło 80 zł a zestaw naprawczy chyba ciut droższy . możliwe że zamiast wymieniać zestaw wystarczyła by tylko uszczelka ale ja wolałem wszystko wymienić
drgań na pedale gazu nie czułem ale u mnie jest już przepustnica elektroniczna
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga