Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ 2.8 AHA ] l wartość podciśnienia w kolektorze dolotowym

Diagnostyka VAG
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kiler22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

[ 2.8 AHA ] l wartość podciśnienia w kolektorze dolotowym

Post autor: kiler22 » 17 lip 2017, 17:03

Ostatnio byłem u gaziarza i po podłączeniu jego kompa wyszła mu za mała wartość podciśnienia w kolektorze dolotowym
Prawdopodobnie gdzieś jest nieszczelny dolot
Tylko kompletnie nie wiem gdzie tej wartości szukać w VCDSie (gaziarz miał jakiś swój program do diagnostyki więc nie był wstanie mi tego powiedzieć )
No i jaka powinna być prawidłowa wartość np na jałowym ??
a może gdzieś w blokach pomiarowych jest jaka wartość w danym momencie powinno być ???
wiem że jest opis odnośnie bloków pomiarowych ale o moim silniku jest tam baardzo niewiele
Czy sławetny ezektor też może mieć na to wpływ ??

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7159
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 17 lip 2017, 18:01

w naszych 2.4/2.8 nie czujnika MAP czyli vagiem nic nie ździałasz - tylko odczytasz programem od gazu bo do niej jest podpięty czujnik ciśnienia gazu/czujnik ciśnienia w kolektorze

Awatar użytkownika
kiler22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: kiler22 » 17 lip 2017, 22:15

ok rozumiem . a wiesz może jakie powinny być tam wartości ??
mam też kabel do gazu

maly81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 291
Rejestracja: 07 lis 2013, 08:55
Imię: Janek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bałystok
Kontakt:

Post autor: maly81 » 18 lip 2017, 07:34

u mnie około 0.38

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7159
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 18 lip 2017, 09:23

dokładnie mniej więcej tyle , kwestia obciążenia silnika na jałowym , rozgrzania , bez klimy z klimą itd. - zależy jak sie przepustnica otwiera żeby utrzymać obroty , w automacie będzie mniejsze podciśnienie

aha ten 0,38 to jest odniesienie do 1 bar czyli ciśnieni atmosferycznego , czyli jest do -0,6 - -0,7 bar ( tak wskazują np. wskaźniki doładowania aftermarket )

Awatar użytkownika
kiler22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: kiler22 » 03 sie 2017, 09:27

oczywiście przyjmuje "na wiarę " to co piszesz bo widzę że masz dużą wiedzę ale tak z ciekawości zapytam bo nie potrafię wymyślić - dlaczego automat ma inne wartości ?? :shock:

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7159
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 03 sie 2017, 23:32

w automacie przepustnica może być bardziej otwarta stąd mniejsze podciśnienie , silnik musi pokonac opór oleju w konwerterze oraz napędza pompę oleju w skrzyni

Awatar użytkownika
kiler22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: kiler22 » 08 sie 2017, 20:55

u mnie po wymianie rurek podciśnień i zestawu naprawczego dolotu spadło z 0,48 do 0.35/36 więc chyba nie ma co więcej szukać nieszczelności ??
czy ew odma ma jakiś wpływ na podciśnienie ??
bo nie wiem czy ją profilaktycznie wymieniać czy zostawić tak jak jest ??

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7159
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 08 sie 2017, 21:54

tak te 0,35 to ok , tak jak pisałem u mnie podobnie

odma chyba mogłaby mieć wpływ jakby była gdzieś pęknięta

kris82wt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 02 lip 2018, 13:27
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: kris82wt » 20 sie 2018, 12:41

Podepnę się pod temat...
silnik 2.4 AGA, ale nie ma to większego znaczenia. Podciśnienie w kolektorze ok 0.52 bar i szukam przyczyny. Odma wymieniona na nową, wszystkie złącza dodatkowo uszczelnione, wymienione wszystkie rurki podciśnienia. Odpinałem też przewody od zaworu EVAP, przepustnica przeczyszczona, uszczelniona. Rozrząd ustawiony na -1/-1 stopień. MAF sprawdzony, wygląda OK.
Korekty krótkie i długie -10/-7% wydaje się normalne, skoro powietrza nie jest tyle ile być powinno. Auto pali ciężko na zimnym, na ciepłym zaraz po uruchomieniu potrafi zgasnąć. Zastanawia mnie przepustnica, bo w momencie wkręcenia silnika na obroty i odjęciu gazu, daje się odczuć pulsujący pedał gazu gdy obroty spadają i są w okolicy 1000rpm. Przepustnica jest na linkę i zastanawiam się czy nie świadczy to przypadkiem o tym, że klapka przepustnicy zachowuje się nieprawidłowo. Jest jakaś regulacja tej linki?! Przepustnica była czyszczona i adaptowana ale to nic nie dało.
Gdzie jeszcze szukać nieszczelności? Przychodzą mi do głowy tylko oringi na wtryskiwaczach oraz uszczelka pod kolektorem ssącym oraz ta nieszczęsna przepustnica. Swoją drogą klapka na jałowych ma uchylenie 4 stopnie, stąd też pytam o regulację linki.

Awatar użytkownika
kiler22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: kiler22 » 20 sie 2018, 13:00

Gdzie jeszcze szukać nieszczelności?
tak jak pisałem - u mnie powodem nieszczelności był układ zmiennego dolotu
co konkretnie to nie wiem bo wymieniłem wszystko - rurę i nazwijmy to łożyskowanie + rurki podciśnieniowe
kiedyś miałem podobny problem jak rozsypał się (dosłownie - ze starości ) mapsensor od gazu

kris82wt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 02 lip 2018, 13:27
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: kris82wt » 20 sie 2018, 13:19

kiler22 pisze:
Gdzie jeszcze szukać nieszczelności?
tak jak pisałem - u mnie powodem nieszczelności był układ zmiennego dolotu
co konkretnie to nie wiem bo wymieniłem wszystko - rurę i nazwijmy to łożyskowanie + rurki podciśnieniowe
kiedyś miałem podobny problem jak rozsypał się (dosłownie - ze starości ) mapsensor od gazu
Dzięki za odpowiedź. W układzie zmiennego dolotu jest tylko gumowa uszczelka między wałkiem a gruszką sterującą, o niej piszesz? Bo nic tam innego szczelnego nie ma. Co wchodziło w skład zestawu naprawczego dolotu i gdzie go dorwałeś?
Odczuwałeś drgania na pedale gazu? Co steruje dokładnie niskimi obrotami, któryś z elektrozaworów nad przepustnicą?

Awatar użytkownika
kiler22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: kiler22 » 20 sie 2018, 18:53

nie . u mnie były połamane i zapieczone ( a jednego wogóle nie było ) takie pierścienie uszczelniające na samej tej rurze która jest w kolektorze dolotowym .
Obrazek
wszystko kupowałem w ASO i nie były to duże pieniądze . ta rura coś koło 80 zł a zestaw naprawczy chyba ciut droższy . możliwe że zamiast wymieniać zestaw wystarczyła by tylko uszczelka ale ja wolałem wszystko wymienić
drgań na pedale gazu nie czułem ale u mnie jest już przepustnica elektroniczna

kris82wt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 02 lip 2018, 13:27
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: kris82wt » 21 sie 2018, 11:00

Dzięki za info. U mnie 2 pierścienie uszczelniające są pęknięte, więc przyda się wymienić.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga