Czujnik temperatury spalin 2.7 biturbo
Czujnik temperatury spalin 2.7 biturbo
Witam, mam do wymiany czujnik temperatury spalin w a6 c5 2.7 biturbo 2001 r 250 km . Czujnik ma kolor brązowy na 3 piny. Mam pytanie czy ten czujnik można kupić używany? Nowy koszt 900 zł. Czy lepiej nie ryzykować w uzywke i kupić nowy?. Czym może skutkować jazda na zepsutym czujniku ?.
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7186
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
no i obcina doładowanie , auto nie będzie miało pełnej mocy
a masz pewność ze całość padła a nie sama elektronika - http://sidmotorsport.pl/de/s/569-modul-egt-27-bi.html
a masz pewność ze całość padła a nie sama elektronika - http://sidmotorsport.pl/de/s/569-modul-egt-27-bi.html
Dzieki koledzy za bardzo szybką reakcje, przepraszam że dopiero dzis odpisuje jednak codziennie coś... . Sprawdze elektronikę jesli będzie awalona to tylko ją kupie jeśli nie to zakupie używany czujnik, u mnie autko śmiga jak trzeba, spalanie takie samo osiągi równierz tylko czasem "czek" się zaświeci ale sam zgaśnie na drugi dzień nie jest to poważna usterka ale nie ma co odkładać. Jeszce raz dzięki, jak naprawie usterkę to napiszę jak to się skonczyło. Pewnie w przyszłym tygodniu sie za to wezmę. Cześć .
[ Dodano: 2017-12-20, 14:10 ]
[ Dodano: 2017-12-20, 14:10 ]
Dzieki kolego kupiłem samą elektronikę i wszystko śmiga . Dzięki za link do sprzedawcy.bendzji pisze:no i obcina doładowanie , auto nie będzie miało pełnej mocy
a masz pewność ze całość padła a nie sama elektronika - http://sidmotorsport.pl/de/s/569-modul-egt-27-bi.html
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 225
- Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łukow/Wawa
Podepnę się. U mnie auto śmiga jak ta lala (1k km zrobiłem od ''nowości'' - tylko bena), nie wywala check'a, obroty nie falują, dobrze się wkręca, ogólnie zero objawów czegokolwiek. w zeszłym tygodniu przyszedł kabelek od viakena i zacząłem zabawę. Wyświetla:
VAG-COM Version: Release 311.2-N
1o9lo0m-n6r12p-o9ko4x-kkjahh-568f
Control Module Part Number: 4B0 907 551 G
Component and/or Version: 2.7l V6/5VT G 0001
Software Coding: 05752
Work Shop Code: WSC 00380
6 Faults Found:
16725 - Camshaft Position Sensor (G40): Implausible Signal
P0341 - 35-00 - -
17861 - Exhaust Gas Temp Sensor 1 (G235): Open or Short to Plus
P1453 - 35-00 - -
17865 - Exhaust Gas Temp Sensor 2 (G236): Open or Short to Plus
P1457 - 35-00 - -
17524 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S1: Open Circuit
P1116 - 35-00 - -
16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity
P0134 - 35-00 - -
16502 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too High
P0118 - 35-10 - - - Intermittent
Spodziewałem się podobnych rzeczy przy zakupie ale najlepsze jest to, że doopohamownia nic złego nie stwierdza, z silnikiem i na zegarach nic się nie dzieje, chodzi pięknie i cicho.
Logów dynamicznych nie robiłem jeszcze bo w święta wiadomo, zrobiłem statyczne 033 i wychodzi na to, że lambda martwa, stała wartość 0,435V. Drugiej nie robiłem...bo święta i czas naglił i goście czekali...eh przydałby się jeden dzień roboczy po świętach.
Płytki EGT do wymiany...?
Czujnik temperatury płynu też? Na zegarach stoi na 90st jak naszprycowany żołnierz na warcie. W Vagu też raczej ok. A co do G40 ktoś coś powie? Tak jak pisałem, żadnych negatywnych objawów w realu...ciągnie jak przystało na 2.7bt....logi dynamiczne dopiero w sobotę niestety
VAG-COM Version: Release 311.2-N
1o9lo0m-n6r12p-o9ko4x-kkjahh-568f
Control Module Part Number: 4B0 907 551 G
Component and/or Version: 2.7l V6/5VT G 0001
Software Coding: 05752
Work Shop Code: WSC 00380
6 Faults Found:
16725 - Camshaft Position Sensor (G40): Implausible Signal
P0341 - 35-00 - -
17861 - Exhaust Gas Temp Sensor 1 (G235): Open or Short to Plus
P1453 - 35-00 - -
17865 - Exhaust Gas Temp Sensor 2 (G236): Open or Short to Plus
P1457 - 35-00 - -
17524 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S1: Open Circuit
P1116 - 35-00 - -
16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity
P0134 - 35-00 - -
16502 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too High
P0118 - 35-10 - - - Intermittent
Spodziewałem się podobnych rzeczy przy zakupie ale najlepsze jest to, że doopohamownia nic złego nie stwierdza, z silnikiem i na zegarach nic się nie dzieje, chodzi pięknie i cicho.
Logów dynamicznych nie robiłem jeszcze bo w święta wiadomo, zrobiłem statyczne 033 i wychodzi na to, że lambda martwa, stała wartość 0,435V. Drugiej nie robiłem...bo święta i czas naglił i goście czekali...eh przydałby się jeden dzień roboczy po świętach.
Płytki EGT do wymiany...?
Czujnik temperatury płynu też? Na zegarach stoi na 90st jak naszprycowany żołnierz na warcie. W Vagu też raczej ok. A co do G40 ktoś coś powie? Tak jak pisałem, żadnych negatywnych objawów w realu...ciągnie jak przystało na 2.7bt....logi dynamiczne dopiero w sobotę niestety
Jakiś czas temu dogłębnie przerabiałem temat owych czujników. Równierz kupiłem ową elekteronikę aby z nią się zapoznać. Strasznie zamaskowana była:) Wnioski z całej przygody najczęściej to pada nie elektronika a termo para. Mogę kolego prosić cie o podrzucenie logów z grupy 75? A i podczas logowania powciskaj pedał gazu aby zaobserwować zmiany temp.
Janek07 pisze:Dzieki kolego kupiłem samą elektronikę i wszystko śmiga . Dzięki za link do sprzedawcy.
Opisze czemu mnie ta gr. ciekawi może? Zawsze kto kupił ową elektronikę stał się zadowolonym klientem. Sam owym sie stałym kiedyś. Zamontowałem działa jest oki. Później z racji wykształcenia elektronicznego i trochę wolnego czasu wieczorami do piwka wróciłem do tematu. Pare nocek poświeciłem aby przyswoić wiedzy technicznej. Między czasie zakupiłem z Chin za 3$ wraz z wysyłką termopare lecz ODPOWIEDNIĄ. Czemu napisałem odpowiednia? Sądzę ze audi motowało specjalnie co jakiś czas inne rodzaje termopar ( różna zmiana rezystancji). Co to daje? Mniejsza ilość odpowiedniego czujnika na rynku wtórnym. Inna termopara wymaga delikatnej różnicy lub korekty w sterowniku aby dokonywał czujnik prawdziwego pomiaru. Wróćmy do tej zamuwionej termopary. Wlutowałem ją do starej (uszkodzonej) płytki. Montaż w aucie? Rezultat? Działa:) Sprawdzenie realnych ciągłych odczytów? Potwierdziło ze jak najbardziej czujnik znowu ożył. Wiadomo termopara jaka cena tyle i przetrwa ale tu nie o to chodziło ( 4 miesiace trwało jej przepalenie). hmmmm i dopiero teraz czytając kolejny wątek przyszła mi bardzo brzydka myśl do głowy. Nie będe jej wygłaszał bo mogę się mylić. Bardzo bym był wdzięczymy za podrzucenie logów z pomiarów tem. osób które maja elektronike zakupioną z owego linku.bendzji pisze:no i obcina doładowanie , auto nie będzie miało pełnej mocy
a masz pewność ze całość padła a nie sama elektronika - http://sidmotorsport.pl/d...-egt-27-bi.html
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 225
- Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łukow/Wawa
u nie po wlutowaniu płytek błędy od EGR znikły (do ogarnięcia jeszcze sonda i jeden nastawnik), natomiast nie odczułem właściwie żadnej różnicy w pracy silnika (doładowanie itp. na właściwym poziomie)...może prócz tej, że spalanie mam teraz 0,5-1L większe (może ecu zaczął właściwie podlewać, a może to ze względu na mrozy bądź nogę żony). Z resztą @bendzji wspomniał w innym moim temacie, że trochę za ubogo na wtryskach. Po wymianie płytek logów jeszcze nie robiłem bo podobnie jak u Ciebie ''zawsze coś'', tym bardziej, że auto mam do dyspozycji tylko w soboty. Jeśli nie zapomnę to w przyszłą sobotę sprawdzę, choć gdzieś mi się obiło o uszy, że w przedliftach temperatury spalin nie da się podejrzeć...
I jedna rzecz mnie zastanawia - jeśli to termopara to czemu po wymianie płytek następuje uleczenie?
I jedna rzecz mnie zastanawia - jeśli to termopara to czemu po wymianie płytek następuje uleczenie?
Włąśnie u mnie sie pojawia błąd p1455 EGT1 nie wiarygodny sygnal. Sprawdzalem w bloku 34 i EGT pokazuje normalnie caly czas bez anomali i skoków temperatury ale za to w bloku 112 pokazuje to raz 5st 30st przy delikatnej jeździe a na wyższych obrotach normalnie 945. Czy blok 34 a 112 ma jakiekolwiek powiązanie ze sobą? Płytki od Sida juz mam ale zaintrygowała mnie wasza wypowiedz wiec sie wstrzymam narazie z montażem ich
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 839
- Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T ANB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mielec
Skoro wegrzyn6 już wspomniał o swoich działaniach na nowej termoparze i starej płytce EGT to tak mi się skojarzyło że zabieg:
Skoro są wątpliwości co do płytek sida to chyba tylko źródło ciepła, pirometr i porównywanie wartości z kompem, choć nie wiem czy tak jak bendzji napisał że nie wszystkie w całym paśmie pokazują temperaturę-TT chyba tak.
to poprostu naprawa. Bez obrazy ale skoro miałeś już wyciągniętą ori płytkę to trzeba ją było przepatrzeć pod kątem zimnych lutów. Bardziej byłbm skłonny napisać że po paru tyś kkm to właśnie ta elektronika siądzie.wegrzyn6 pisze:Wróćmy do tej zamuwionej termopary. Wlutowałem ją do starej (uszkodzonej) płytki. Montaż w aucie? Rezultat? Działa:)
Skoro są wątpliwości co do płytek sida to chyba tylko źródło ciepła, pirometr i porównywanie wartości z kompem, choć nie wiem czy tak jak bendzji napisał że nie wszystkie w całym paśmie pokazują temperaturę-TT chyba tak.