Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

Czujnik temperatury spalin 2.7 biturbo

Diagnostyka VAG
Janek07
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 07 mar 2017, 09:25
Lokalizacja: Poznań

Czujnik temperatury spalin 2.7 biturbo

Post autor: Janek07 » 03 paź 2017, 23:49

Witam, mam do wymiany czujnik temperatury spalin w a6 c5 2.7 biturbo 2001 r 250 km . Czujnik ma kolor brązowy na 3 piny. Mam pytanie czy ten czujnik można kupić używany? Nowy koszt 900 zł. Czy lepiej nie ryzykować w uzywke i kupić nowy?. Czym może skutkować jazda na zepsutym czujniku ?.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 04 paź 2017, 00:17

Możesz śmiało kupić używkę :). Zepsuty czujnik może powodować zwiększone spalanie, ale niekoniecznie.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 04 paź 2017, 14:54

no i obcina doładowanie , auto nie będzie miało pełnej mocy

a masz pewność ze całość padła a nie sama elektronika - http://sidmotorsport.pl/de/s/569-modul-egt-27-bi.html

Janek07
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 07 mar 2017, 09:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Janek07 » 20 gru 2017, 14:10

Dzieki koledzy za bardzo szybką reakcje, przepraszam że dopiero dzis odpisuje jednak codziennie coś... . Sprawdze elektronikę jesli będzie awalona to tylko ją kupie jeśli nie to zakupie używany czujnik, u mnie autko śmiga jak trzeba, spalanie takie samo osiągi równierz tylko czasem "czek" się zaświeci ale sam zgaśnie na drugi dzień nie jest to poważna usterka ale nie ma co odkładać. Jeszce raz dzięki, jak naprawie usterkę to napiszę jak to się skonczyło. Pewnie w przyszłym tygodniu sie za to wezmę. Cześć .

[ Dodano: 2017-12-20, 14:10 ]
bendzji pisze:no i obcina doładowanie , auto nie będzie miało pełnej mocy

a masz pewność ze całość padła a nie sama elektronika - http://sidmotorsport.pl/de/s/569-modul-egt-27-bi.html
Dzieki kolego kupiłem samą elektronikę i wszystko śmiga . Dzięki za link do sprzedawcy.

Lukasz007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 225
Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
Imię: Łukasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łukow/Wawa

Post autor: Lukasz007 » 26 gru 2017, 20:48

Podepnę się. U mnie auto śmiga jak ta lala (1k km zrobiłem od ''nowości'' - tylko bena), nie wywala check'a, obroty nie falują, dobrze się wkręca, ogólnie zero objawów czegokolwiek. w zeszłym tygodniu przyszedł kabelek od viakena i zacząłem zabawę. Wyświetla:

VAG-COM Version: Release 311.2-N
1o9lo0m-n6r12p-o9ko4x-kkjahh-568f
Control Module Part Number: 4B0 907 551 G
Component and/or Version: 2.7l V6/5VT G 0001
Software Coding: 05752
Work Shop Code: WSC 00380
6 Faults Found:
16725 - Camshaft Position Sensor (G40): Implausible Signal
P0341 - 35-00 - -
17861 - Exhaust Gas Temp Sensor 1 (G235): Open or Short to Plus
P1453 - 35-00 - -
17865 - Exhaust Gas Temp Sensor 2 (G236): Open or Short to Plus
P1457 - 35-00 - -
17524 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S1: Open Circuit
P1116 - 35-00 - -
16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity
P0134 - 35-00 - -
16502 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too High
P0118 - 35-10 - - - Intermittent


Spodziewałem się podobnych rzeczy przy zakupie ale najlepsze jest to, że doopohamownia nic złego nie stwierdza, z silnikiem i na zegarach nic się nie dzieje, chodzi pięknie i cicho.
Logów dynamicznych nie robiłem jeszcze bo w święta wiadomo, zrobiłem statyczne 033 i wychodzi na to, że lambda martwa, stała wartość 0,435V. Drugiej nie robiłem...bo święta i czas naglił i goście czekali...eh przydałby się jeden dzień roboczy po świętach.
Płytki EGT do wymiany...?
Czujnik temperatury płynu też? Na zegarach stoi na 90st jak naszprycowany żołnierz na warcie. W Vagu też raczej ok. A co do G40 ktoś coś powie? Tak jak pisałem, żadnych negatywnych objawów w realu...ciągnie jak przystało na 2.7bt....logi dynamiczne dopiero w sobotę niestety

wegrzyn6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 20 lip 2016, 12:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: wegrzyn6 » 21 sty 2018, 04:15

Jakiś czas temu dogłębnie przerabiałem temat owych czujników. Równierz kupiłem ową elekteronikę aby z nią się zapoznać. Strasznie zamaskowana była:) Wnioski z całej przygody najczęściej to pada nie elektronika a termo para. Mogę kolego prosić cie o podrzucenie logów z grupy 75? A i podczas logowania powciskaj pedał gazu aby zaobserwować zmiany temp.

Janek07 pisze:Dzieki kolego kupiłem samą elektronikę i wszystko śmiga . Dzięki za link do sprzedawcy.
bendzji pisze:no i obcina doładowanie , auto nie będzie miało pełnej mocy

a masz pewność ze całość padła a nie sama elektronika - http://sidmotorsport.pl/d...-egt-27-bi.html
Opisze czemu mnie ta gr. ciekawi może? Zawsze kto kupił ową elektronikę stał się zadowolonym klientem. Sam owym sie stałym kiedyś. Zamontowałem działa jest oki. Później z racji wykształcenia elektronicznego i trochę wolnego czasu wieczorami do piwka wróciłem do tematu. Pare nocek poświeciłem aby przyswoić wiedzy technicznej. Między czasie zakupiłem z Chin za 3$ wraz z wysyłką termopare lecz ODPOWIEDNIĄ. Czemu napisałem odpowiednia? Sądzę ze audi motowało specjalnie co jakiś czas inne rodzaje termopar ( różna zmiana rezystancji). Co to daje? Mniejsza ilość odpowiedniego czujnika na rynku wtórnym. Inna termopara wymaga delikatnej różnicy lub korekty w sterowniku aby dokonywał czujnik prawdziwego pomiaru. Wróćmy do tej zamuwionej termopary. Wlutowałem ją do starej (uszkodzonej) płytki. Montaż w aucie? Rezultat? Działa:) Sprawdzenie realnych ciągłych odczytów? Potwierdziło ze jak najbardziej czujnik znowu ożył. Wiadomo termopara jaka cena tyle i przetrwa ale tu nie o to chodziło ( 4 miesiace trwało jej przepalenie). hmmmm i dopiero teraz czytając kolejny wątek przyszła mi bardzo brzydka myśl do głowy. Nie będe jej wygłaszał bo mogę się mylić. Bardzo bym był wdzięczymy za podrzucenie logów z pomiarów tem. osób które maja elektronike zakupioną z owego linku.

Lukasz007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 225
Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
Imię: Łukasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łukow/Wawa

Post autor: Lukasz007 » 21 sty 2018, 23:31

u nie po wlutowaniu płytek błędy od EGR znikły (do ogarnięcia jeszcze sonda i jeden nastawnik), natomiast nie odczułem właściwie żadnej różnicy w pracy silnika (doładowanie itp. na właściwym poziomie)...może prócz tej, że spalanie mam teraz 0,5-1L większe (może ecu zaczął właściwie podlewać, a może to ze względu na mrozy bądź nogę żony). Z resztą @bendzji wspomniał w innym moim temacie, że trochę za ubogo na wtryskach. Po wymianie płytek logów jeszcze nie robiłem bo podobnie jak u Ciebie ''zawsze coś'', tym bardziej, że auto mam do dyspozycji tylko w soboty. Jeśli nie zapomnę to w przyszłą sobotę sprawdzę, choć gdzieś mi się obiło o uszy, że w przedliftach temperatury spalin nie da się podejrzeć...
I jedna rzecz mnie zastanawia - jeśli to termopara to czemu po wymianie płytek następuje uleczenie?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 22 sty 2018, 00:10

może kolega sugeruje że to po prostu emulatory?

wegrzyn6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 20 lip 2016, 12:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: wegrzyn6 » 22 sty 2018, 01:06

Nie wyciągajmy pochopnych wniosków:) Jestem świeżo po przeprowadzce i spora część elektroniki leży spakowana. Postaram się odnaleźć układ o Sida. Dopiero wtedy będzie można mówić o emulatorach.

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 22 sty 2018, 08:59

Wyciągłem podobne wnioski po logowaniu egt mocno dokoksowanego 2.7 z tymi płytkami...
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

Mauros88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 129
Rejestracja: 22 lut 2016, 19:00
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: Mauros88 » 23 sty 2018, 19:51

Włąśnie u mnie sie pojawia błąd p1455 EGT1 nie wiarygodny sygnal. Sprawdzalem w bloku 34 i EGT pokazuje normalnie caly czas bez anomali i skoków temperatury ale za to w bloku 112 pokazuje to raz 5st 30st przy delikatnej jeździe a na wyższych obrotach normalnie 945. Czy blok 34 a 112 ma jakiekolwiek powiązanie ze sobą? Płytki od Sida juz mam ale zaintrygowała mnie wasza wypowiedz wiec sie wstrzymam narazie z montażem ich

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 23 sty 2018, 20:09

są to EGT tzw. wąskopasmowe czyli poniżej 915 stopni pokazują cały czas 915 stopni - więc ewidentnie coś u Ciebie nie tak

realnie EGT pokazuje chyba tylko w Rs6 i Audi TT ( niech mnie ktoś poprawi jeżeli jestem w błędzie )

Mauros88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 129
Rejestracja: 22 lut 2016, 19:00
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: Mauros88 » 23 sty 2018, 20:24

pokazuja 945 w stanie spoczynku. Tylko zastanawia mnie kanał właśnie 34 i 35
34: o2s aging post(s2) b1 rpm egt time period status
35: o2s aging post(s2) b2 rpm egt time period status
i jak sprawdzalem w logach to temperaturke normalnie pokazuje przy bucie rośnie do 800st.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 23 sty 2018, 21:14

34 i 35 to temp katalizatorów ;)

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 23 sty 2018, 22:22

Skoro wegrzyn6 już wspomniał o swoich działaniach na nowej termoparze i starej płytce EGT to tak mi się skojarzyło że zabieg:
wegrzyn6 pisze:Wróćmy do tej zamuwionej termopary. Wlutowałem ją do starej (uszkodzonej) płytki. Montaż w aucie? Rezultat? Działa:)
to poprostu naprawa. Bez obrazy ale skoro miałeś już wyciągniętą ori płytkę to trzeba ją było przepatrzeć pod kątem zimnych lutów. Bardziej byłbm skłonny napisać że po paru tyś kkm to właśnie ta elektronika siądzie.
Skoro są wątpliwości co do płytek sida to chyba tylko źródło ciepła, pirometr i porównywanie wartości z kompem, choć nie wiem czy tak jak bendzji napisał że nie wszystkie w całym paśmie pokazują temperaturę-TT chyba tak.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl