1.8T LOGI DO ANALIZY
1.8T LOGI DO ANALIZY
Witam was forumowicze,
Poniżej zamieszczam listę logów dynamicznych do analizy,
Samchód do momentu rozgrzania dostaje wibracji podczas przyśpieszania a po dłuższym postoju (np przez noc) miga krótko check z info o losowych wypadaniach zapłonow oraz na 2 cylindrze.
Do tej pory wymienione zostały:
swiece na NGK PFR6Q
wszystkie cewki na NGK
filtr powietrza
LOGI:
001+003
001+003
002+033
002+033
003+020
003+020
032+034+031
032+034+031
090+093
090+093
Proszę o jakieś sugestie co może być przyczyną i gdzie szukać usterki.
Pozdro
Poniżej zamieszczam listę logów dynamicznych do analizy,
Samchód do momentu rozgrzania dostaje wibracji podczas przyśpieszania a po dłuższym postoju (np przez noc) miga krótko check z info o losowych wypadaniach zapłonow oraz na 2 cylindrze.
Do tej pory wymienione zostały:
swiece na NGK PFR6Q
wszystkie cewki na NGK
filtr powietrza
LOGI:
001+003
001+003
002+033
002+033
003+020
003+020
032+034+031
032+034+031
090+093
090+093
Proszę o jakieś sugestie co może być przyczyną i gdzie szukać usterki.
Pozdro
Ostatnio zmieniony 22 lut 2020, 17:40 przez Pan_House, łącznie zmieniany 2 razy.
Dziś rano zlogowałem na wypadanie zapłonów.
14 i 15
a przy powrocie 115 i 116 niestety tylko przy normalnej jeździe.
Nieszczelność w wydechu mogłaby mieć na to wpływ? Dodam jeszcze, że ostatnio katalizator został wyczyszczony z wkładu, który się już skończył i brzęczał ale ostatnio znowu coś lekko brzęczy.
Postaram się umówić z mechanikiem na dniach, żeby przejrzał szczelność dolotu i zerknął na wydech.
PS:
Mógłbyś mi objaśnić, które logi pokazują, że jest mocno ubogo?
14 i 15
a przy powrocie 115 i 116 niestety tylko przy normalnej jeździe.
Nieszczelność w wydechu mogłaby mieć na to wpływ? Dodam jeszcze, że ostatnio katalizator został wyczyszczony z wkładu, który się już skończył i brzęczał ale ostatnio znowu coś lekko brzęczy.
Postaram się umówić z mechanikiem na dniach, żeby przejrzał szczelność dolotu i zerknął na wydech.
PS:
Mógłbyś mi objaśnić, które logi pokazują, że jest mocno ubogo?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 640
- Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
- Imię: Janusz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Tarnów
grupa 033, kolumna Lambda [%]. Jest +25% czyli max ubogo, więcej komputer nie puści. Powinno być idealnie 0. -25% to max bogato. Powiedzmy że tak jak się mieści +/-5 to jest spoko.Pan_House pisze:Mógłbyś mi objaśnić, które logi pokazują, że jest mocno ubogo?
Troche pytanie retoryczne. Gdyby nie mogło to bym nie pytał czy jest szczelny.Pan_House pisze:Nieszczelność w wydechu mogłaby mieć na to wpływ?
ciężko powiedzieć z tego coś o jej "szybkości wstawania" ale bije tyle ile trzeba, więc +.Pan_House pisze:a przy powrocie 115 i 116 niestety tylko przy normalnej jeździe.
Pan_House pisze:Dziś rano zlogowałem na wypadanie zapłonów.
14 i 15
Jeśli tak wypadają jak na logu to przez to może być ubogo w diabły. Sprawdź czy nie spadły Ci czasem wężyki z wtryskiwaczy LPG. Sprawdź też wpięcie ECU LPG do wtryskwiaczy Pb. Jeśli zmieniłeś świece i cewki i dalej jest lipa to pozostaje sprawdzić kompresje. W swietle tych wypadających zapłonów nieszczelności dolotu/wydechu są mało prawdopodobne (choć oczywiście nie nie możliwe). Musiałyby być dziury w dziwnych miejscach, czy np. w wydechu na określonym cylindrze...Pan_House pisze:Postaram się umówić z mechanikiem na dniach, żeby przejrzał szczelność dolotu i zerknął na wydech.
Wypadanie masz na PB i LPG?
Wypadanie mam jedynie po nocnym postoju auta, po przejechaniu około 500m i wyjechaniu z terenu zabudowanego wrzucając 4-5 bieg, przed przełączeniem sekwencji na LPG, ostatnio jeżdzę tylko na PB, problem pojawił się gdy temperatury na zewnątrz spadły blisko 0.
Czy problem może leżeć po stronie sondy?
Czy problem może leżeć po stronie sondy?
Próba olejowa zrobiona, bez zmian przy ponownym pomiarze, świece niedawno zostały zmienione i wyglądają ok.
[ Dodano: 2020-03-01, 17:32 ]
Zrobilem jeszcze statyczny 033 z przełączaniem paliw:
033
Zastanawia mnie skąd biorą się wartości na minus? Czy to jednak jest jeszcze związane z jakąś nieszczelnością?
[ Dodano: 2020-03-01, 17:32 ]
Zrobilem jeszcze statyczny 033 z przełączaniem paliw:
033
Zastanawia mnie skąd biorą się wartości na minus? Czy to jednak jest jeszcze związane z jakąś nieszczelnością?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 640
- Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
- Imię: Janusz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Tarnów
A coś więcej na temat tego 033?
Od czego zacząłeś, kiedy przełączyłeś?
Ja zalecam zaczynać od LPG i zmieniać co minutę. Logować 4minuty w ciągłym logu. Tu tego nie ma, albo przynajmniej nie ma żadnej zależności przy przełączaniu paliw.
TEn log 033 tez powinien być wykonany w odpowiednich warunkach. Ciepły silnik, i niekasowane w niedawnym czasie błędy.
Od czego zacząłeś, kiedy przełączyłeś?
Ja zalecam zaczynać od LPG i zmieniać co minutę. Logować 4minuty w ciągłym logu. Tu tego nie ma, albo przynajmniej nie ma żadnej zależności przy przełączaniu paliw.
TEn log 033 tez powinien być wykonany w odpowiednich warunkach. Ciepły silnik, i niekasowane w niedawnym czasie błędy.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga