Witam.
Pacjent: Audi A6 C5 1998r. 1.8T 150 KM AEB.
Objawy: Błąd 16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low P0102 - 35-00 - -
Falujące obroty. Brak mocy. Szarpnięcia podczas jazdy. Kopcenie.
Wymieniłem na przepływomierz używany oryginał o takich samych oznaczeniach 037 906 461C.
Samochód jest żywszy (ale to jeszcze nie to), obroty nie falują, nie szarpie, kopci dalej ale dalej pokazuje w/w błąd stąd wykonałem statyczne (001+007, 002+008) i dynamiczne (001+013, 002+007, 002+025) logi. Prosiłbym bardziej doświadczonych kolegów o rzucenie okiem i podpowiedź co z nią jest nie tak. Szukać trzeciej przepływki czy to jednak nie jej wina ?
https://vaglogs.com/log/000-001-007-4db ... 9bdadef236
https://vaglogs.com/log/000-002-008-4c3 ... 9a6621bfa4
https://vaglogs.com/log/000-001-013-3e4 ... 059deaaf84
https://vaglogs.com/log/000-002-007-1a8 ... abf855aee8
https://vaglogs.com/log/000-002-025-364 ... 51c92bdff7
1.8T AEB Problemy z przepływomierzem - analiza logów.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 48
- Rejestracja: 19 sty 2023, 11:14
- Imię: Marko
- Moje auto: RS6 C7
- Rocznik: 2018
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.0 TFSI 605KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: ZEA
Re: 1.8T AEB Problemy z przepływomierzem - analiza logów.
ten przepływomierz nic nie mierzy... albo faktycznie turbo nie dmucha nic... w AEB powinieneś widzieć coś na poziomie 115-120g/s przy 5k RPM... tutaj jest 10x mniej przy 4k.
ja bym szukał przyczyny w układzie dolotowym albo turbo... AEB nie ma mapsensora, więc tak naprawdę nie wiadomo w jakim stanie jest turbina i co tam się dzieje w dolocie. Jeśli jesteś pewny przepływki, to znaczy że nie masz w ogóle turbiny...
Załóż najprostszy czujnik ciśnienia - nawet analogowy - wepnij w którykolwiek wężyk wychodzący z kolektora ssącego i zobacz czy turbina w ogóle coś dmucha. Duty cycle wysterowany na 99% znaczy, że komputer próbuje (bezskutecznie) nadmuchać jak najwięcej się da (wastegate 99% zamknięty oznacza, że problem jest w nieosiągniętej ilości powietrza).
ja bym szukał przyczyny w układzie dolotowym albo turbo... AEB nie ma mapsensora, więc tak naprawdę nie wiadomo w jakim stanie jest turbina i co tam się dzieje w dolocie. Jeśli jesteś pewny przepływki, to znaczy że nie masz w ogóle turbiny...
Załóż najprostszy czujnik ciśnienia - nawet analogowy - wepnij w którykolwiek wężyk wychodzący z kolektora ssącego i zobacz czy turbina w ogóle coś dmucha. Duty cycle wysterowany na 99% znaczy, że komputer próbuje (bezskutecznie) nadmuchać jak najwięcej się da (wastegate 99% zamknięty oznacza, że problem jest w nieosiągniętej ilości powietrza).
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga