Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ All ] co myślicie o głośniku JBL?

Wszystko co dotyczy sprzętu car audio nie przywiązane stricte do konkretnego modelu.
Awatar użytkownika
bart3k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 459
Rejestracja: 15 sty 2010, 10:14
Imię: Bartek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin/Piaski
Kontakt:

[ All ] co myślicie o głośniku JBL?

Post autor: bart3k » 09 kwie 2011, 11:34

Posiada ktoś taki? myślicie,że da sie z niego wykrzesać przyzwoite bum bum <co?> czy nie zawracać sobie nim głowy?
JBL GTO-1202d

12" (300mm) component subwoofer.
Dual voice coil.
300Watt RMS
1200Watt maximum
Butyl rubber roll edge for durability
2 x 2 Ohms impedance
Mounting depth: 5-1/16"
Cut-out diameter: 11-

Obrazek

Forum Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 765
Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
Imię: Robert
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2015
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Forum Audi A6 » 09 kwie 2011, 13:51

Jeżeli pisząc "bum bum" masz na myśli trzepanie pośladami to tak będzie ok.

Awatar użytkownika
Arrni
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 407
Rejestracja: 31 mar 2010, 09:58
Imię: Arni
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Post autor: Arrni » 09 kwie 2011, 14:15

jakie ten glosnik ma pasmo przenoszenia ile Hz ? i w co chce go wcisnac ?

Awatar użytkownika
Wujek-West
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 711
Rejestracja: 15 sie 2010, 09:51
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Katowice/Łaziska
Kontakt:

Post autor: Wujek-West » 09 kwie 2011, 16:09

Jak dlamnie to ten JBL da rade zrobic nawet duże BUM :)
mysle a nawet jestem pewien że to jest jeden z najlepszych wyborów głosników dla zwyklego kowalskiego w miare fajna kasa i dobry efekt
oczywiście są jeszcze lepsze firmy ale i cena lepsza
Tylko słaba Polska boi się silnego Śląska

Awatar użytkownika
bart3k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 459
Rejestracja: 15 sty 2010, 10:14
Imię: Bartek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin/Piaski
Kontakt:

Post autor: bart3k » 09 kwie 2011, 17:21

(&#177;3dB): 28Hz - 450Hz chce go wcisnąć w skrzynie zamkniętą. Dobry pomysł?

Forum Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 765
Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
Imię: Robert
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2015
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Forum Audi A6 » 09 kwie 2011, 19:01

Takie głośniki dla większego efektu "bum bum" montuje się w budach wentylowanych.

Ja osobiście bym ten głośnik omijał z daleka jeżeli oczekujesz czegoś więcej niż nagłaśniania remiz strażackich.

Awatar użytkownika
Wujek-West
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 711
Rejestracja: 15 sie 2010, 09:51
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Katowice/Łaziska
Kontakt:

Post autor: Wujek-West » 09 kwie 2011, 19:06

kolega chce BUM wiec ten głosnik da rade , i nie zgodze sie że musi być bas refleks , może być tak że jak dobrze obliczysz pojemnośc skrzyni to może dużo lepiej zagrać bez bas reflexu
, oczywiście można wyciać dziure (odpowiednia dziure) i wsadzić tam bas refleź ale żeby nie była za mała i nie za duża
Tylko słaba Polska boi się silnego Śląska

Forum Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 765
Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
Imię: Robert
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2015
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Forum Audi A6 » 09 kwie 2011, 19:36

Ta "dziura" musi mieć ściśle określone rozmiary.

Awatar użytkownika
Wujek-West
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 711
Rejestracja: 15 sie 2010, 09:51
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Katowice/Łaziska
Kontakt:

Post autor: Wujek-West » 09 kwie 2011, 19:51

Wiec tak kolego masz tu krociutki opis jak mniej wiecej prawidłowo skonstrułowac dobra skrzynie
BR (BAS REFLEKS)
Najpierw ogolnie o BR: jesli posiadane przez nas cacko ma srednice kosza :

- 20 cm - to srednica BR nie moze byc mniejsza niz 5 cm, proponuje korzystac z BR o srednicy 7 cm ,
- 25 cm - nadal starcza BR o srednicy wewn. 7cm,
- 30 cm - BR o srednicy 10 cm wystarczy,
- powyzej 30cm - 14 cm srednicy (lub np. dwa kanaly po 10 cm).

Ogolnie o objetosciach :

Bezpiecznie bedzie nie przesadzac z objetoscia (pomimo zapewne sporej Qts i nie malej obj. ekwiwalentnej naszego cacka) z uwagi na wytrzymalosc mocowa i wzgledy ekonomiczno-architektoniczne.
Porponuje dla srednic kosza obj. netto:
- 20cm - do 40 litrow,
- 25 cm - do 60 litrow,
- 30 cm - do 80 litrow,
- powyzej 30cm - do 120 litrow (no przy 18" mozna dac 170 litrow nawet).


BR proponuje wyprowadzic z tylu - zawsze mozna go zatkac, przerobic itp.

Jak stroimy?

Przygotowujemy sobie kupiony, wyprofilowany BR o odpowiedniej srednicy. Nastepnie ucinamy go tak, zeby mial okolo 5 - 7 cm dlugosci (zeby po wsadzeniu w otwor wystawal na kilka cm wewn. obudowy). Przygotowujemy sobie teraz kilka przedluzek - czyli rur o podobnej srednicy ( z mozliwoscia ich nalozenia na nasz wypustek wewn. obudowy) o dlugosciach 5cm, 10cm, 15 cm, 20 cm itd - mozna zrobic wiecej z mniejsza podzialka, ale raczej nie ma sensu - az do momentu, w ktorym po nalozeniu zostanie nam minimalnie odleglosc rowna polowie srednicy otworu od przeciwleglej scianki obudowy.
Zakladamy najpierw najdluzsza przedluzke (teraz BR powinien byc strojony najnizej) - i zadajemy najpierw cz. powiedzmy 25 Hz - przy tej czestotliwosci BR powienien "dmuchac" (jesli dmucha, zwiekszamy czest. co 5 Hz i badamy zachowanie- wychylenie membrany - glosnika i aktywnosc BR. Jesli przy czestotliwosci 70 Hz otwor nadal bedzie bardzo aktywny - znaczy ze nie dostroimy go dostatecznie nisko - trzeba albo zmniejszyc srednice, albo wydluzyc jeszcze tunel...). Noramlanie powinno byc tak, ze przy najdluzszej przedluzce BR bedzie malo aktywny juz przy 40 Hz, o ile w ogole.

Nastepnym krokiem jest zalozenie krotszej przedluzki - sprawdzamy tak samo, zaczynajac od samego dolu pasma. Jesli przy czestotliwosci okolo 50 - 60 Hz BR bedzie juz wyraznie mniej aktywny (o jakies 50 %) to oznacza, ze dostroilismy go dosc nisko. Najlepiej w takich cackach stroic do okolo 40 Hz - wtedy wykorzystamy maksymalnie glosnik (raczej nie beda mialy nizszej czestotliwosci rezonansowej).
Jesli ustalilismy odpowiednia dlugosc BR - to znaczy taka, dla ktorej czest. 80 Hz wzwyz juz wlasciwie nie sa prominiowane, to sprawdzamy przy wiekszej mocy dostarczonej, kiedy membrana ma minimum wychylenia i BR maksimum efektywnosci - powinno sie dac "wylapac" czestotliwosc strojenia z dokladnoscia do 4 Hz. Jesli bedzie ona lezala w okolicach 35 - 40 Hz, to jest ok.

Jesli efekt bedzie zadowalajacy - to mozna przykleic taka przedluzke. Jesli bas jest zanadto rozpelzly i brakuje mu definicji - znaczy, ze glosnik ma zbyt wysoka dobroc i... (moze ogolnie - malo wydajny uklad napedowy) -najlepiej otowor zatkac i objetosc wytlumic dosc mocno.

Jesli BR ma dzialac - obudowe tlumimy delikatnie, uwazajac by tlumienie nie przeszkadzalo w przelocie powietrza przez BR

Mam nadzieję że pomogłem :)
Tylko słaba Polska boi się silnego Śląska

Awatar użytkownika
suchy998
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 95
Rejestracja: 25 cze 2009, 20:49
Lokalizacja: ostrołęka

Post autor: suchy998 » 09 kwie 2011, 20:06

Moje zdanie jest takie że ten głośnik to takie buczydło, jeżeli zależy ci na jakości to w podobnej cenie dostaniesz powerbass s-12 , JBL'a zostawia daleko z tyłu i jest przystosowany do skrzynki zamkniętej. Ja mam dwa takie w bagażniku.
Nigdy więcej bassreflexu
Pozdrawiam
Diesel kopci, diesel czadzi, diesel nigdy Cię nie zdradzi.

Przeróbki:
- Przyciemnienie szyb
- Panel Climatronic delux
- audio: DSP + Hifonics Bxi1206D + 2x Pb S-12
- pompa bez wałków wyrównoważających

Awatar użytkownika
Wujek-West
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 711
Rejestracja: 15 sie 2010, 09:51
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Katowice/Łaziska
Kontakt:

Post autor: Wujek-West » 09 kwie 2011, 20:25

suchy998 pisze:podobnej cenie dostaniesz powerbass s-12 , JBL'a zostawia daleko z tyłu i jest przystosowany do skrzynki zamkniętej.
ja myśle że JBl jest lepszy , ale to tylko moj aopinia:)
suchy998 pisze:Nigdy więcej bassreflexu
ZGADZAM SIE :)
Tylko słaba Polska boi się silnego Śląska

Forum Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 765
Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
Imię: Robert
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2015
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Forum Audi A6 » 09 kwie 2011, 20:36

Wujek-West
Konkretną budę i jej rodzaj wylicza się podstawie konkretnych danych głośnika. Nie możesz sobie wystrugać skrzynki na podstawie "ogólnych" liczb bo głośnik nie zagra optymalnie. Mało tego: o ile skrzynki zamknięte tolerują DROBNE błędy w konstrukcji to skrzynki wentylowane już NIE.
A stroić to sobie można zestaw przedni na procu albo przy budowie zwrotnicy ale nie subwoofer.
Więc proszę zweryfikuj to co napisałeś bo jeszcze ktoś kto się na tym nie zna to przeczyta i zastosuje się do tego.

Awatar użytkownika
Wujek-West
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 711
Rejestracja: 15 sie 2010, 09:51
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Katowice/Łaziska
Kontakt:

Post autor: Wujek-West » 09 kwie 2011, 20:50

widze ze ty sie znasz dużo lepiej , wiec sie wykaz , a nie walnij skrzynie metr na metr wywal dziure wielkosci szklanki i bedzi epieknie grało , nie bede sie z toba wdawał w głepsza analize konstrukcji skrzyń głosników itp ty wiesz swoje ja swoje , ja mam swoje zdanie ty swoje , a koleg aktóry zadał pytanie to poradzi sie ciebie na PW lub mnie pozdrawiam z szacunkiem :)
Tylko słaba Polska boi się silnego Śląska

Tomas

Post autor: Tomas » 09 kwie 2011, 20:54

bart3k pisze:(&#177;3dB): 28Hz - 450Hz chce go wcisnąć w skrzynie zamkniętą. Dobry pomysł?
tytan to to nie jest, poszukaj cos moze 20-500 Hz i 87-90 db ,bedziesz wtedy zadowolony z miękkiego bum -bum <okok>

Awatar użytkownika
suchy998
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 95
Rejestracja: 25 cze 2009, 20:49
Lokalizacja: ostrołęka

Post autor: suchy998 » 09 kwie 2011, 20:59

bart3k, napisał że interesuje go skrzynia zamknięta, więc te posty o BR są nie potrzebne.
Moim zdaniem zamknięta obudowa to jedyny słuszny wybór, ten JBL chyba nie bardzo się do tego nadaje, chociaż w żadnym opisie nie moge znaleźć tego parametru qts, który wskazuje czy głośnik nadaje się do closed czy nie.
Jbl na pewno nadaje się do "BUM BUM", ale kolega napisał że chce obudowę zamkniętą, więc wnioskuję że zależy mu na jakości, dlatego proponuję PB, a wiem co piszę bo tego JBL słyszałem, tylko że w wersji jednocewkowej.
Diesel kopci, diesel czadzi, diesel nigdy Cię nie zdradzi.

Przeróbki:
- Przyciemnienie szyb
- Panel Climatronic delux
- audio: DSP + Hifonics Bxi1206D + 2x Pb S-12
- pompa bez wałków wyrównoważających

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga