Tutorial jak ulepszyć audio w A6 C7
- KKgg
- Moderator
- Posty: 604
- Rejestracja: 19 gru 2018, 15:32
- Imię: Krzysiek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom
Re: Tutorial jak ulepszyć audio w A6 C7
Hej. Tę skrzynię sam robiłeś? Skąd wziąłeś tak wyprofilowany boczek? Wzmacniaczem jak rozumiem napędzany jest sub? A reszta głośników chodzi na wzmacniaczu wbudowanym? Gdybyś miał czas to ja chętnie przeczytam opis i zobaczę fotorelację.
Moje modzenie: hak Ori, kamera cofania ori, komforty z masażem+dołożenie ogrzewania kanapy tył, dołożenie wzmacniacza+wymiana głośników, dołożenie grzanej kiery i Webasto
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Tutorial jak ulepszyć audio w A6 C7
Wymieniacie tylko głośniki, a pamiętajcie, że BOSE czy B&O to także pełna integracja z systemem MMI w aucie, a zrobienie tego trochę kosztuje. Szyna CAN, komunikacja po światłowodzie, sterowanie z poziomu MMI czy kierownicy itd. Sam sprzęt to nie problem, bo to materialna część wraz z jej montażem (np. wyjeżdżające głośniki w desce), a schody zaczynają się później, bo trzeba to zaprogramować, aby działało bezawaryjnie. Jeśli zbuduje ktoś lepiej grający system audio w cenie BOSE, który jest częścią auta, a nie osobnym czymś, to szacun 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 69
- Rejestracja: 11 lis 2020, 01:28
- Imię: Artur
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 313KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gdzieś Tam
Re: Tutorial jak ulepszyć audio w A6 C7
Tak skrzynie robiłem sam to jest ten boczek po prawej stronie w Avancie z siatką ,wywalasz tą siatkę i cały korpus tylny obcinasz,powiększasz go robiąc go z żywicy dziś to wykręce i porobię parę zdjęć jak to wygląda i tu wrzucę jak będą jeszcze jakieś pytania chętnie pomogę.Tak reszta głośników chodzi na wzmacniaczu wbudowanym.
- darel
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 108
- Rejestracja: 12 kwie 2011, 18:21
- Imię: Darek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 272KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Tutorial jak ulepszyć audio w A6 C7
mat1324, masz rację, że nie można pomijać tego o czym piszesz ale mimo wszystko uważam, że dopłata do Bose czy B&O jest nieadekwatna do jakości jaką się za te pieniądze dostaje. Trzeba pamiętać, że jak fabryka raz opracuje całą integrację systemu audio z resztą softu w aucie, to potem już leci w dowolnej ilości egzemplarzy. Oczywiście taki dewelopment jest najbardziej kosztowny ale nie sądzę aby to powodowało, że lepsze opcje muszą tyle kosztować. W C6 audio grało zdecydowanie lepiej niż w C7 i jak dla mnie to jest dowód na to, że jak się chce to można. Szkoda, że cięcie kosztów produkcji nie przekłada się na to co potem klient musi zapłacić. Czy dopłata do B&O jest warta tego co potem usłyszymy? Moim zdaniem zdecydowanie nie. Już sama wymiana głośników w zestawie fabrycznym daje kosmiczną poprawę jakości i nie mówię tu nawet o dokładaniu takich z górnej półki. Wówczas nadal mamy pełną integrację z wszystkim co jest w aucie i sterownie z MMI a jednak gra to zdecydowanie lepiej. Niestety trzeba czekać do zakończenia gwarancji, żeby coś tam pogmerać ale z pewnością warto. Chodzi mi tylko o to abyśmy kupowali realną jakość a nie iluzję. Jak kupuję Bose to nie tylko po to, żeby miało więcej kanałów ale żeby też grało lepiej niż wersja podstawowa. Jak mam B&O to niech to będzie kolejny skok jakościowy a nie tylko fajne logo, wyjeżdżające gwizdki i wrażenie wywołane autosugestią, że mam najlepsze co Audi jest w stanie wpakować do auta. Ja chcę, żeby mnie przekonało to co słyszę a nie to co widzę. To ma grać a nie tylko wyglądać. Oczywiście wszystko zależy też od oczekiwań, gustów itd. Może takich marud jak ja jest relatywnie niewielemat1324 pisze: ↑28 lut 2021, 14:17Wymieniacie tylko głośniki, a pamiętajcie, że BOSE czy B&O to także pełna integracja z systemem MMI w aucie, a zrobienie tego trochę kosztuje. Szyna CAN, komunikacja po światłowodzie, sterowanie z poziomu MMI czy kierownicy itd. Sam sprzęt to nie problem, bo to materialna część wraz z jej montażem (np. wyjeżdżające głośniki w desce), a schody zaczynają się później, bo trzeba to zaprogramować, aby działało bezawaryjnie. Jeśli zbuduje ktoś lepiej grający system audio w cenie BOSE, który jest częścią auta, a nie osobnym czymś, to szacun![]()




-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Tutorial jak ulepszyć audio w A6 C7
Auto klasy premium, więc ceny dodatków też premium.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 26
- Rejestracja: 25 lut 2021, 17:11
- Imię: Darek
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TFSI 252KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
Re: Tutorial jak ulepszyć audio w A6 C7
Cześć, dawałeś kondensator do tego Gladena?darel pisze: ↑14 lut 2021, 22:07Ja zacząłem powoli dłubać w swoim Bose, bo jak powszechnie wiadomo gra dość podle. Z nowym softem jest lepiej niż wcześniej ale to i tak daleko do ideału. Na pierwszy ogień poszły tweetery z przodu. Wymieniłem te fabryczne pierdziawki na Gladen Aerospace 28. Różnica jest potworna nawet bez wymiany wzmacniacza. Podłączyłem najpierw jeden więc miałem porównanie. To nawet nie jest przepaść a kilka przepaści pomiędzy nimi. Te fabryczne słychać jakby generowały szum w porównaniu do tych Gladenów, które po pierwsze grają głośniej a po drugie rzeczywiście grają a nie syczą jak podczas odkręcania wentylka z koła... Teraz jeszcze bardziej boli reszta pasma, która gra na fabrycznych głośnikach... Najbardziej chyba dół, który raczej dudni niż gra. W planie wymiana pozostałych gratów jak tylko czas pozwoli, bo sprzęt już czeka![]()
Ja planuje dać jakiegoś focala lub Audio System HS25EVO. Natomiast zastanawiam się czy dać kondensator Jantzen Audio Standard Z-Cap 4,7 uF 400 VDC lub 3,6uF.
Wie ktoś może jaka roznica bedzie gdy da sie 4,7 uF a 3,6 uF?
- darel
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 108
- Rejestracja: 12 kwie 2011, 18:21
- Imię: Darek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 272KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Tutorial jak ulepszyć audio w A6 C7
Nie dawałem żadnego kondensatora i gwizdki Gladena są podłączone bez żadnych dodatkowych elementów. Za to dałem kondensator przed wzmacniaczem zasilającym SUB'a, który dołożyłem ale to inna historia...
Re: Tutorial jak ulepszyć audio w A6 C7
Jako ,że rozpocząłem temat i coś tam zrobiłem u siebie w aucie to napiszę co mi się udało do tej pory zrobić z BARDZOOOO DUŻĄ POMOCĄ JEDNEGO Z KOLEGÓW, ZA CO SERDECZNIE DZIĘKUJĘ
. Bez Jego pomocy nie dałbym rady. Auto a6c7 sedan z Audi Sound System z jednostką sterującą MMI 3G, system fajny z tego względu, że subwoofer ma oddzielne sterowanie. Auto zostało wygłuszone (drzwi i bagażnik),zmienione zostały głośniki przednie na zestaw dwudrożny ze zwrotnicą (tylne są odłączone wraz z głośnikiem centralnym umiejscowionym w desce na podszybiu ), nowe gwizdki przeniesione zostały w trójkąty drzwi przednich (stare zostały na swoim miejscu), nowe woofery trafiły w oryginalne otwory, ale zamocowane zostały dystanse, w systemie jest zwrotnica, która "steruje" przodem. Wzmacniacz z funkcją HI-INPUT 4-kanałowy umiejscowiony w bagażniku, żeby miał blisko do zasilania, 2 kanały obsługują przednie głośniki a 2 są zmostkowane i zasilają subwoofer. Specjalnie nie piszę jakich producentów i modeli użyłem, gdyż każdy ma inne preferencje i słucha innego rodzaju muzyki, dużo zależy też od budżetu jaki chcemy przeznaczyć na modernizację. Sygnał do wzmacniacza "wyciągnięty" został z przewodów głośnikowych i leci nowymi przewodami do wejścia HI-INPUT a następnie wraca do przednich drzwi do zwrotnic oraz do nowego subwoofera. Wyrzucamy stary pseudo subwoofer z tylnego podszybia, żeby dźwięk z nowego suba dochodził do wnętrza auta. Jeśli ktoś lubi mocniejsze uderzenie i posiada sedana to nie obejdzie się bez montażu mocnego monobloka ,który zasili subwoofer gdyż w sedanach w odróżnieniu od aut typu kombi dźwięk gorzej się rozchodzi, chyba że ktoś chce jeździć z położonymi oparciami tylnej kanapy
. Cały system modyfikowałem etapami :
1 ETAP : wymieniłem kondensatory w oryginalnych gwizdkach co według mnie nic nie dało.
2 ETAP : wygłuszenie drzwi i dołożenie nowych głośników przednich zasilanych przez oryginalną jednostkę , zmiana była ale słabo odczuwalna.
3 ETAP : wygłuszenie tylnych drzwi (głównie ,żeby było ciszej podczas jazdy) ,wygłuszenie bagażnika i podłączenie wzmacniacza wraz z subwooferem. ZMIANA KOLOSALNA. Dopiero teraz słychać, że to GRA
i osobiście uważam, że zrobienie tego wszystkiego razem znacznie poprawia fabryczny zestaw a zasilenie wszystkiego odpowiednim wzmacniaczem robi najlepszą robotę .
p.s.1. Do pełni szczęścia zamierzam jeszcze wygłuszyć nadkola i spróbuję zrobić zabudowę pod subwoofer w lewym boczku bagażnika, gdyż nie lubię jak mi coś zajmuje miejsce w bagażniku a po lewej stronie jest dużo wolnej przestrzeni. Cały czas myślę o dołożeniu monobloka do zasilenia subwoofera, ale na razie obecny system gra wystarczająco dobrze, a do tego szukałem konkretnego modelu, który ciężko znaleźć w idealnym stanie i co jest dla mnie równie ważne ,wszystko co zasila system musi być schowane i niewidoczne, a obok koła zapasowego zostało mało miejsca i trzeba by było nieźle kombinować, żeby wszystko tam upchać.
p.s.2. Poziomem wyżej (również finansowym) jest dołożenie procesora dźwięku, no i można się pokusić o system trójdrożny, ale to już inna półka cenowa i "wyższa szkoła jazdy".


1 ETAP : wymieniłem kondensatory w oryginalnych gwizdkach co według mnie nic nie dało.
2 ETAP : wygłuszenie drzwi i dołożenie nowych głośników przednich zasilanych przez oryginalną jednostkę , zmiana była ale słabo odczuwalna.
3 ETAP : wygłuszenie tylnych drzwi (głównie ,żeby było ciszej podczas jazdy) ,wygłuszenie bagażnika i podłączenie wzmacniacza wraz z subwooferem. ZMIANA KOLOSALNA. Dopiero teraz słychać, że to GRA

p.s.1. Do pełni szczęścia zamierzam jeszcze wygłuszyć nadkola i spróbuję zrobić zabudowę pod subwoofer w lewym boczku bagażnika, gdyż nie lubię jak mi coś zajmuje miejsce w bagażniku a po lewej stronie jest dużo wolnej przestrzeni. Cały czas myślę o dołożeniu monobloka do zasilenia subwoofera, ale na razie obecny system gra wystarczająco dobrze, a do tego szukałem konkretnego modelu, który ciężko znaleźć w idealnym stanie i co jest dla mnie równie ważne ,wszystko co zasila system musi być schowane i niewidoczne, a obok koła zapasowego zostało mało miejsca i trzeba by było nieźle kombinować, żeby wszystko tam upchać.
p.s.2. Poziomem wyżej (również finansowym) jest dołożenie procesora dźwięku, no i można się pokusić o system trójdrożny, ale to już inna półka cenowa i "wyższa szkoła jazdy".
- darel
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 108
- Rejestracja: 12 kwie 2011, 18:21
- Imię: Darek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 272KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Tutorial jak ulepszyć audio w A6 C7
Wallace, gratuluję zakończenia prac
Najważniejsze, że jesteś zadowolony z efektów
Ja u siebie jeszcze walczę z tylnymi drzwiami, bo ciągle czekam na zwrotnice a potem jak już wszystkie głośniki będą wymienione to będzie ostatni etap polegający na wymianie wzmacniacza Bose na inny z DSP. Jak skończę to opiszę wszystko co udało się ogarnąć. Ciekawe jest to, co napisałeś o tym jak poszczególne etapy wpłynęły na odczuwalną poprawę jakości i według mnie to jest bardzo wartościowe dla tych, którzy myślą o jakichkolwiek modyfikacjach, bo wiadomo co jest warte zachodu a czym nie ma sensu zawracać sobie głowy 



-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 26
- Rejestracja: 25 lut 2021, 17:11
- Imię: Darek
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TFSI 252KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
Re: Tutorial jak ulepszyć audio w A6 C7
Panowie,
Spojrzalem w specyfikacje moich starych Focali i częstotliwość podzialu jest tam 4000hz. Zobaczylem rowniez zestawy 3 drozne np ps165 f3 i tam mamy: woofer gra do 300hz, mid 300-3500hz a tweeter od 3500hz.
Zatem to co robi Audi z tweeterem od 4000Hz to nie jest nic dziwnego.
Dlaczego lepiej jest dla tweetera dac kondensator odcinajacy przy 8kHz lub 12kHz?
Przeciez to oznacza ze miedzy 4000 a 8000hz nie gra NIC. W takich czestotliwosciach są wokale...
A moze sie mylę?
Spojrzalem w specyfikacje moich starych Focali i częstotliwość podzialu jest tam 4000hz. Zobaczylem rowniez zestawy 3 drozne np ps165 f3 i tam mamy: woofer gra do 300hz, mid 300-3500hz a tweeter od 3500hz.
Zatem to co robi Audi z tweeterem od 4000Hz to nie jest nic dziwnego.
Dlaczego lepiej jest dla tweetera dac kondensator odcinajacy przy 8kHz lub 12kHz?
Przeciez to oznacza ze miedzy 4000 a 8000hz nie gra NIC. W takich czestotliwosciach są wokale...
A moze sie mylę?
- darel
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 108
- Rejestracja: 12 kwie 2011, 18:21
- Imię: Darek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 272KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Tutorial jak ulepszyć audio w A6 C7
Keradk, powiem tak: generalnie masz rację. Zależy o jakim wokalu mówimy, bo męskie wokale schodzą sporo poniżej 4kHz ale też wychodzą sporo ponad te 4kHz nie mówiąc o wolakach żeńskich, gitarach czy niektórych częstotliwości perkusji. W zakresie od 4 do 8 kHz dzieje się bardzo dużo i to jest ta część pasma, którą ludzkie ucho słyszy bardzo dobrze. No i teraz tak: jeżeli midwoofer gra do 3,5kHz a tweeter obetniemy na dole od 8kHz to powstanie dziura w której jak słusznie zauważyłeś nic nie gra i to nie może być lepiej chyba, że komuś słoń na ucho nadepnął ale wtedy zamiast silić się na dobre audio wystarczy Sarafi 5a jakie montowano w Fiatach 126p i Polonezach i też będzie git
A tak poważnie, to Audi zrobiło to wszystko jakoś bardzo dziwnie
Znalazłem w sieci dość sprzeczne informacje przynajmniej jeśli chodzi o zestaw Bose. Podobno wzmacniacz tnie pasmo dla poszczególnych kanałów zasilanych aktywnie. Ja uważam, że jest inaczej a więc na każdy kanał idzie całe pasmo i po to właśnie w tweeterach jest kondensator, żeby odciąć pasmo i chronić je przed uszkodzeniem. Gdyby faktycznie było tak, że poszczególne kanały zasilane aktywnie mają cięte pasmo z poziomu wzmacniacza, to kondensatory są niepotrzebne. Kondensatory są zarówno w przednich tweeterach jaki i w tylnych a na potwierdzenie mojej teorii jest też to, co już pisałem wcześniej, że w tylnych drzwiach zarówno modwoofer jaki tweeter są zasilane z jednego kanału i dopiero gdzieś po drodze kabelki się rozdwajają bez zwrotnicy na midwoofer i tweeter, w którym jest kondensator, żeby odciąć pasmo. Tak jest pewnie z powodu obniżenia kosztów, bo wzmacniacz nie musi mieć funkcjonalności filtrów dolno i górnoprzepustowych. To wszystko w połączeniu z fatalnymi przetwornikami daje niestety słaby efekt finalny, za który Audi każe nam słono dopłacać 



- darel
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 108
- Rejestracja: 12 kwie 2011, 18:21
- Imię: Darek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 272KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Tutorial jak ulepszyć audio w A6 C7
Czy ktoś ma może namiar na jakieś miejsce w Łodzi, w którym jest możliwość zrobienia strojenia Helix'a z DSP? Skończyłem zabawę z wymianą tego co zaplanowałem i teraz trzeba to wszystko skalibrować. Chodzi mi o kogoś kto ma doświadczenie i odpowiedni sprzęt pomiarowy, bo inaczej to nie ma sensu. Z góry dzięki za ewentualną pomoc 

- Pietrek78
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 137
- Rejestracja: 08 lis 2015, 19:28
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 272KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Trzebnica
Re: Tutorial jak ulepszyć audio w A6 C7
Jak nie znajdziesz nikogo w Łodzi i okolicach to polecam AudioManufaktura z Redy.darel pisze: ↑22 kwie 2021, 10:50Czy ktoś ma może namiar na jakieś miejsce w Łodzi, w którym jest możliwość zrobienia strojenia Helix'a z DSP? Skończyłem zabawę z wymianą tego co zaplanowałem i teraz trzeba to wszystko skalibrować. Chodzi mi o kogoś kto ma doświadczenie i odpowiedni sprzęt pomiarowy, bo inaczej to nie ma sensu. Z góry dzięki za ewentualną pomoc![]()

Rodzinny odrzutowiec.
416/806
MOREL/HELIX/JL AUDIO
940W RMS
416/806
MOREL/HELIX/JL AUDIO
940W RMS
- darel
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 108
- Rejestracja: 12 kwie 2011, 18:21
- Imię: Darek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 272KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Tutorial jak ulepszyć audio w A6 C7
Dzięki Pietrek78
Grzebiąc w necie natknąłem się na AudioManufakturę ale jednak trochę daleko więc tak pomyślałem, że najpierw poszukam w Łodzi ewentualnie w Warszawie, bo to też rzut beretem. Zależało mi na opinii kogoś kto korzystał i może polecić, bo już kiedyś się naciąłem na "fachowca", który marketing miał opanowany do perfekcji ale merytorycznie prezentował poziom żenujący i dodatkowo okazał się chamem...
Póki co sam pogmerałem tylko filtrami przycinając pasmo dla poszczególnych kanałów, żeby właściwie zasilić poszczególne głośniki a czasówki zrobiłem na tzw. miarkę ale żeby grało jak trzeba to teraz trzeba jeszcze zrobić korektę z odpowiednim sprzętem pomiarowym. Niezależnie od tego już jest kolosalna różnica, żeby nie powiedzieć przepaść w porównaniu do Bose 


