Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

problem z wlaczeniem MMI

Car Audio
patrik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 10 sty 2010, 22:30
Lokalizacja: faversham anglia

problem z wlaczeniem MMI

Post autor: patrik » 10 sty 2010, 23:30

kupilem a6 przez pare dni wszystko bylo w porzadku ale dzisiaj odpalilem auto i nie moge wlaczyc mmi wogole ekran jest czarny, probowalem juz przyciskami ale nic .poradzcie cos prosze rok autka 2006 mieszkam w angli,auto taz jest wersji angielskiej.pozdro <piwo>

rstr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 19 lip 2009, 03:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rstr » 11 sty 2010, 00:13

Ja miałem taki problem, że MMI całkiem ucichło (wszystko działało, brak dźwięku). Pojechałem do ASO, auto wjechało na warsztat i zaczęło działać:D

W ASO stwierdzili, że jest to prawdopodobnie wina wilgoci w tej wnęce gdzie jest sterownik MMI. Okazało się, że mój samochód (A6 Avant 2006) posiadał fabryczną wadę w postaci przecierającej się rurki spryskiwacza. Przez to regularnie płyn dostawał się do schowka z kontrolerami MMI, co nie wpływało zbyt dobrze na elektrykę i działanie całego MMI.

Usterka została usunięta oczywiście na mój koszt, bo akurat mój kod auta nie był objęty akcją serwisową. Co tam, że w tysiącach innych przydarzyło się dokładnie to samo...

Nie wiem na ile Ci ta historia pomoże. W każdym razie powodzenia!

patrik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 10 sty 2010, 22:30
Lokalizacja: faversham anglia

Post autor: patrik » 11 sty 2010, 22:10

rstr pisze:Ja miałem taki problem, że MMI całkiem ucichło (wszystko działało, brak dźwięku). Pojechałem do ASO, auto wjechało na warsztat i zaczęło działać:D

W ASO stwierdzili, że jest to prawdopodobnie wina wilgoci w tej wnęce gdzie jest sterownik MMI. Okazało się, że mój samochód (A6 Avant 2006) posiadał fabryczną wadę w postaci przecierającej się rurki spryskiwacza. Przez to regularnie płyn dostawał się do schowka z kontrolerami MMI, co nie wpływało zbyt dobrze na elektrykę i działanie całego MMI.

Usterka została usunięta oczywiście na mój koszt, bo akurat mój kod auta nie był objęty akcją serwisową. Co tam, że w tysiącach innych przydarzyło się dokładnie to samo...

Nie wiem na ile Ci ta historia pomoże. W każdym razie powodzenia!

jabol206
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 31 paź 2009, 00:09
Lokalizacja: mielec

Post autor: jabol206 » 11 sty 2010, 23:44

Koledzy zaden z was nie pomyslal zeby sprawdzic bezpieczniki. To pierwsza rzecz ktora sie sprawdza w takich przypadkach. Jezeli tak jak kolega wczesniej mowil ze wlacza sie wyswietlacz na 2 sek to albo swiatlowod ( w co watpie jezeli nagle przestalo dzialac ) albo bezpiecznik. Szukaj po prawej stronie w bagazniku bezpiecznikow odnosnie sprzetu na swiatlowodach ( brazowa kolumna bezpiecznikow):
Nr 5 Communication
Nr 6 TV Tuner
Nr 7 Navigation
Nr 8 Digital Signal Processing ( DSP )/ Bose amplifier
Nr 9 Digital tuner
Lub z przodu po lewej stronie ( czarna kolumna bezpiecznikow )
Nr 12 Media drives, front ( MMI )
Wystarczy ze jedno urzadzenie nie bedzie dzialac to inne tez nie beda bo przerwana zostanie petla swiatlowodowa. Powodzenia.

crn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 276
Rejestracja: 17 sty 2010, 20:57
Lokalizacja: PCH

Post autor: crn » 26 sie 2010, 16:24

A słuchajcie ciężko się dostać do tego wężyka? Chyba u mnie jest ten sam problem. Jeszcze nie podłączałem kabla ale chciałem najpierw sprawdzić ten wężyk.
Właściwie to nie używam tylnej wycieraczki ze spryskiem. Czy ten wężyk może "popuścić" nawet w takim przypadku? Gdzie sprawdzić czy jest mokro? I ostatnie jak sprawdzić ewentualnie światłowód?

Wężyk chyba już znalazłem. Wygląda na cały. Nigdzie nie czuje aby było mokro.

MMI dwa razy mi się przedwczoraj zawiesiło. Myślałem, że to wina płytki. Wczoraj poraz pierwszy nie odpalało. Pojawiał się ekran powitalny na 2sek. i koniec. Po ponownym odpaleniu auta wszystko wróciło do normy. Dzisiaj MMI nie startuje wogole. Bezpieczniki przejrzałem i są OK. Po podłączeniu VAGa nie może połączyć się z:

05-Zezwolenie startu -- Stan: OK 0000
07-Jed.obsługi/wskaź. -- Stan: Nie może być osiągnięty 1100
08-Klimatyzacja -- Stan: OK 0000
09-Centr.zesp.elektr. -- Stan: OK 0000
0E-Media Player 1 -- Stan: Nie może być osiągnięty 1100
13-Reg.dystansu -- Stan: OK 0000
15-Airbag -- Stan: OK 0000
16-Koło kierownicy -- Stan: OK 0000
17-Zest.wskaźników -- Stan: OK 0000
19-CAN Gateway -- Stan: Usterka 0010
25-Immobiliser -- Stan: OK 0000
37-Nawigacja -- Stan: Nie może być osiągnięty 1100
42-Elektr.drzwi kier. -- Stan: OK 0000
46-Moduł komfortu -- Stan: OK 0000
47-Sys.nagłaśniający -- Stan: Nie może być osiągnięty 1100
4F-Centr.z.elektr.II -- Stan: OK 0000
52-Elektr.drzwi pas. -- Stan: OK 0000
53-Hamulec postojowy -- Stan: OK 0000
55-Zasięg xenonów -- Stan: OK 0000
56-Radio -- Stan: Nie może być osiągnięty 1100
61-Reg.akumulatora -- Stan: Usterka 0010
62-Drzwi tylne lewe -- Stan: OK 0000
65-Ciśn.w oponach -- Stan: Usterka 0010
69-Przyczepa -- Stan: OK 0000
72-Drzwi tylne prawe -- Stan: OK 0000
76-Asyst.parkowania -- Stan: OK 0000
77-Telefon -- Stan: Nie może być osiągnięty 1100

Błędy z CANa:
2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
01303 - Urządzenie nadawczo-odbiorcze telefonu (P36)
004 - Brak sygnału / brak komunikacji
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01100100
Priorytet błędu: 3
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 33
Przebieg: 136384 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2010.08.24
Czas: 12:41:21

00384 - Optyczna magistrala danych
011 - Przerwa w obwodzie - Sporadyczny
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00101011
Priorytet błędu: 5
Częstość błędu: 2
Wew.licznik błędów: 73
Przebieg: 136390 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2010.08.24
Czas: 17:56:15

+ błąd z regulatora:

02256 - Prąd spoczynkowy
001 - Górna wartość skrajna przekroczona - Sporadyczny
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00100001
Priorytet błędu: 7
Częstość błędu: 3
Wew.licznik błędów: 73
Przebieg: 136428 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2010.08.25
Czas: 14:31:55

Macie koledzy jakieś pomysły co jeszcze sprawdzić i jak?
Było:
Laguna II '01 1,9 dCi
A6 Avant C5 '03 2.5 TDi 180 KM Quattro Tip
A4 B7 '05 2.0 TDi 140 KM Multi
A6 Avant C6 '05 3.0 TDi 224 KM Quattro Tip

tmr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 770
Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2007
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Konin/wlkp
Kontakt:

Post autor: tmr » 27 sie 2010, 01:59

Tutaj jest brak K-line.
Powody:
- przerwa w obwodzie K na początkowym jego poziomie (przy Can Gateway, w wiązce)
- zwarcie do obwodu K na dowolnym jego poziomie (przy dowolnym urządzeniu z listy niedziałających) - zawiera się w tym również opcja ubicia któregoś. Oczywiście jest również możliwe że tel zdechł, ale nietypowy byłby to obraz jego śmierci :)
- brak obwodu K (can gateway)
Wykonane mody :) :
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS

C7:
- ori kamerka, ori hak

crn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 276
Rejestracja: 17 sty 2010, 20:57
Lokalizacja: PCH

Post autor: crn » 27 sie 2010, 11:30

ZelvaBOi, tmr, nie będę ukrywał, że na wasze podpowiedzi najbardziej liczyłem :D <ok>

W nagrodę teraz was zasypie pytaniami. ;-)

W związku z tym, że od pierwszych objawów do całkowitego wysypania minęły mniej więcej dwa dni po około 20-30 km dziennie, obstawiam, że to jednak padł jakiś moduł a nie np. wiązka.
Teraz sobie przypomniałem, że zaczęło się od rwania dźwięku przy muzie z CD. Dodatkowo był problem z połączeniem Bluetootha (tylko tutaj może być trochę inna przyczyna bo tego dnia sparowałem telefon z innym handsetem więc może dlatego nie mógł połączyć). Potem dwie zwiechy, problem z włączeniem aż całkowity brak reakcji na włączenie. Wężyk po powierzchownym sprawdzeniu wygląda na cały.

100 pytań do....
1. Czy jest jakaś inna możliwość sprawdzenia modułów niż podmiana?
2. Czy podczas podmiany można uwalić moduł ze sprawnego autka?
3. Czy po podmianie włączy się ochrona komponentu w aucie, z którego były pobierane narządy?
4. Czy w którymś miejscu kable, wiązki lub moduły są umiejscowoione w sąsiedztwie tych od kontaroli trakcji/ESP?
5. Czy można jakoś zmostkować(?) lub ominąć połączenia aby wykluczyć np. jeden element i sprawdzić czy pozostałe graja?

Za wszystkie sugestie będę bardzo zobowiązany.

Swoją drogą dość ciekawa sprawa, że w aucie gdzie wszystko można praktycznie sprawdzić kabelkiem, jak padnie moduł z elektroniki to właściwie nie wiadomo gdzie i trzeba szukać po omacku.
Było:
Laguna II '01 1,9 dCi
A6 Avant C5 '03 2.5 TDi 180 KM Quattro Tip
A4 B7 '05 2.0 TDi 140 KM Multi
A6 Avant C6 '05 3.0 TDi 224 KM Quattro Tip

tmr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 770
Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2007
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Konin/wlkp
Kontakt:

Post autor: tmr » 27 sie 2010, 11:53

crn pisze:1. Czy jest jakaś inna możliwość sprawdzenia modułów niż podmiana?
części - tak. Po prostu wypnij dany element. Uruchom zapłon. Jak MMI się zaświeci i zgaśnie - to masz winowajcę. Możesz też dla pewności zmostkować światłowód wypinanego elementu. Wtedy wszystko powinno zadziałać.
crn pisze:2. Czy podczas podmiany można uwalić moduł ze sprawnego autka?
e tam...
crn pisze:3. Czy po podmianie włączy się ochrona komponentu w aucie, z którego były pobierane narządy?
nie
crn pisze:4. Czy w którymś miejscu kable, wiązki lub moduły są umiejscowoione w sąsiedztwie tych od kontaroli trakcji/ESP?
tak, w obydwu ciągach do tyłu
crn pisze:5. Czy można jakoś zmostkować(?) lub ominąć połączenia aby wykluczyć np. jeden element i sprawdzić czy pozostałe graja?
jak wyżej :)

Jeśli na początku przerywało - faktycznie zacznij od tela chyba :)
Wykonane mody :) :
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS

C7:
- ori kamerka, ori hak

crn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 276
Rejestracja: 17 sty 2010, 20:57
Lokalizacja: PCH

Post autor: crn » 27 sie 2010, 12:02

tmr, <ok> <ok> <ok>
Po południu biorę się za sprawdzanie. Dam znać co i jak. Trochę grzebanie jest żeby tel. wybebeszyć no ale cóż...
Było:
Laguna II '01 1,9 dCi
A6 Avant C5 '03 2.5 TDi 180 KM Quattro Tip
A4 B7 '05 2.0 TDi 140 KM Multi
A6 Avant C6 '05 3.0 TDi 224 KM Quattro Tip

crn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 276
Rejestracja: 17 sty 2010, 20:57
Lokalizacja: PCH

Post autor: crn » 27 sie 2010, 15:03

Panowie jestem krok dalej. Niestety nie wiem jak to się skończy. Przed chwileczką zorbiłem trasę około 2km i wyszła mi woda w podłodze. U kierowcy i za kierowcą . Wody dosyć sporo. Pewnie zalało moduł Bluetooth. Jakaś masakra kurna.
Nie mogę znaleźć na forum gdzie są odpływy wody. Czy jest jakiś odpływ, który odprowadza wodę z kabiny?
Było:
Laguna II '01 1,9 dCi
A6 Avant C5 '03 2.5 TDi 180 KM Quattro Tip
A4 B7 '05 2.0 TDi 140 KM Multi
A6 Avant C6 '05 3.0 TDi 224 KM Quattro Tip

hasan77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 27 sie 2010, 21:54
Lokalizacja: Niemcy

Post autor: hasan77 » 27 sie 2010, 22:15

Witam jestem tu pierwszy raz więc wybaczcie mi jak coś zrobiłem nie tak.
Mam również podobny problem i boję się że może on się skończyć tak jak u kolegi powyżej.
Moje MMI przy przekręceniu kluczyka wprawdzie włącza się od razu ale później zaczyna się zacinać. Mniej więcej co 5 sek. wydaje się jakby się zawieszało. Trwa to około 10 do 15 min i później jest ok do czasu aż nie wyłączę silnika. Wygląda jakby się rozgrzało i problem odszedł aż do ponownego uruchomienia silnika. Zauważyłem również, że będzie się tak długo "zacinać" dopóki nie zapalę silnika tzn. mogę siedzieć w aucie nawet pół godziny bez uruchamiania silnika i co około 5 sek. krótka cisza. Problem pojawił się parę dni temu. Proszę o jakieś rady!!!
Pozdrawiam <ok>

crn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 276
Rejestracja: 17 sty 2010, 20:57
Lokalizacja: PCH

Post autor: crn » 30 sie 2010, 12:08

Sugestie były dobre. Spalony bluetooth. Dostała się woda i moduł poszedł... Jak zlokalizujemy przyczynę przecieku to dam znać na co uważać.

U siebie mam model z numerem: 4E0 910 336 C. Czy na wymianę podejdzie model z literką K lub E? Jeśli tak, to który lepszy?
Było:
Laguna II '01 1,9 dCi
A6 Avant C5 '03 2.5 TDi 180 KM Quattro Tip
A4 B7 '05 2.0 TDi 140 KM Multi
A6 Avant C6 '05 3.0 TDi 224 KM Quattro Tip

hasan77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 27 sie 2010, 21:54
Lokalizacja: Niemcy

Post autor: hasan77 » 30 sie 2010, 20:41

Ja też mam u siebie bluetootha więc to może to samo, chociaż na niemieckim forum doczytałem się że to może być wina oprogramowania i potrzeba dograć update. W sumie nie wiem czy w moim MMI dochodzą jakieś update skoro mam tylko MMI Basic plus.

tmr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 770
Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2007
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Konin/wlkp
Kontakt:

Post autor: tmr » 30 sie 2010, 21:52

crn pisze:Sugestie były dobre. Spalony bluetooth. Dostała się woda i moduł poszedł... Jak zlokalizujemy przyczynę przecieku to dam znać na co uważać.
woda pewnie bierze sie z zapchanego albo obsuniętego/nieszczelnego odpływu komory klimatyzatora, który powiniene tąże wodę odprowadzać do kanału wału ... a nie odprowadza, albo odprowadza do kabiny :)
crn pisze: siebie mam model z numerem: 4E0 910 336 C. Czy na wymianę podejdzie model z literką K lub E?
tak
crn pisze:Jeśli tak, to który lepszy?
jedno dziadostwo
najlepsza była by "M"-ka :)
Wykonane mody :) :
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS

C7:
- ori kamerka, ori hak

crn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 276
Rejestracja: 17 sty 2010, 20:57
Lokalizacja: PCH

Post autor: crn » 23 mar 2011, 20:17

tmr, dzięki za info. Zakupiłem z literką K. Działa, muszę go tylko updatejtować bo czasem się zwiesi na połączeniu przychodzącym.
Z literką M miałem chyba w poprzedniej Audi i w sumie żadnych dodatkowych bajerów nie było chyba.

Co do wody. Dostała się z przodu pod szybą. Przy normalnym użytkowaniu nic nie grozi. Najprawdopodobniej mechanik montujący alarm nie dokręcił jednej śruby przytrzymującej obudowę z uszczelką. Znajduje się ona zaraz przy błotniku, pod szybą po stronie kierowcy. Zdjęć nie mam bo znajomy jak tylko zlokalizował przeciek to go naprawił i wszystko po skręcał.
Taka uwaga dla wszystkich. Gdy zacznie wariować kontrolka od ESP (szczególnie po obfitych deszczach) a dodatkowo padnie telefon unieruchamiając całe multimedia w aucie to warto sprawdzić czy aby z autka się wanna nie robi.

[ Dodano: 2011-03-23, 20:17 ]
tmr, kurna temat powrócił. Znów mam wodę w kabinie. Co ciekawe jest po obu stonach kierowcy i pasażera. Dzisiaj jak laliśmy wodą, to nigdzie nie leciało. Lane z węża dosyć mocno.
ÂŻeby było ciekawiej woda dostała się również na wysokości bornedtza od świateł, który dostał konkretną ilość i zaczął fiksować!
Którędy może ona tam się dostawać? Macie koledzy jakieś pomysły?
Było:
Laguna II '01 1,9 dCi
A6 Avant C5 '03 2.5 TDi 180 KM Quattro Tip
A4 B7 '05 2.0 TDi 140 KM Multi
A6 Avant C6 '05 3.0 TDi 224 KM Quattro Tip

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl