Pewnie dla niektórych wyda się to dziwne, ale brzmienie BOSE nie do końca do mnie przemawiało i postanowiłem ulepszyć nagłośnienie w swoim aucie. Sporo czasu bywam w trasie, więc zależało mi na dobrym brzmieniu.
Założenie było jedno - auto ma być w pełni funkcjonalne, wyglądać jak fabryczne.
Zaletą fabrycznego systemu BOSE jest duży przekrój kabli zasilających głośniki, co pozwala wykorzystać je do budowy systemu.
Zaczęło się od wygłuszenia. Wszystkie drzwi, nadkola, bagażnik zostały wytłumione matą STP Silent Coat oraz dodatkowo pianką. Przednie panele Bose zostały obcięte, dodatkowo wygłuszone. Dodane zostały pierścienie dystansowe do wooferów. Woofer gra w pełni w drzwi. Średniotonowy glośnik dostał zabudowę i wygłuszenie puszki do której gra.
Przedni system tworzą w drzwiach:
Helix C6B 165 mm - średnioniskotonowy woofer
BRAX ML3 80 mm - średniotonowy
Helix C1T 50 mm - wysokotonowy
Tylny zestaw tworzą w drzwiach:
Helix P6B 165 mm - średnioniskotonowy woofer
Helix P1T 50 mm - wysokotonowy
Głośnik centralny w desce to HELIX P3M o średnicy 75 mm, podobnie jak tylne głośniki surround zamontowane w słupkach D w bagażniku.
Do bagażnika powędrował woofer DEGO SB-12 A MKII - który został zabudowany w skrzynie basowa i umieszczony we wnęce kola zapasowego.
Oprócz subwoofera we wnęce znalazł się kondensator 1,2F Renegade RX1200 oraz 3 wzmacniacze. 2 sztuki Helix MSIX oraz 1 sztuka Helix M4.
Ponieważ zależało mi na zachowaniu funkjonalności MMI włącznie z możliwością regulacji w aucie pozostal fabryczny wzmacniacz BOSE - jednakże wychodzący z niego sygnał na każdy kanał idzie obecnie do dwóch procesorów dzwięku. Dzięki temu otrzymaliśmy 14 aktywnych kanałów do wystrojenia. Helix DSP Pro MK II - zasila przedni system drzwiowy oraz głośniki surround tylne. Helix DSP mini zasila tylny system drzwiowy, głośnik centralny oraz subwoofer.
Dodatkowo w konsoli centralnej pod podłokietnikiem znalazł się dodatkowy kontroler Helix URC.3 - dzięki któremu mogę dodatkowo regulować poziom subwoofera oraz poziom wejścia dzwięku na kontroler DSP. Oraz przycisk do zmiany zaprogramowanych 2 programów czasowych dźwięku.
Ostatnim etapem zabawy było strojenie systemu przy użyciu aktywnego mikrofonu i programu DSP PC Tool.
Jak to się skończyło?
Auto gra rewelacyjnie - czyste, głębokie brzmienie. Dużo, dużo lepiej niż system Bose - który nie grał najgorzej, ale jednak nie był w stanie osiągnąć takich możliwości.
W dalszym ciągi mam zachowane sterowanie FADER i BALANCE z poziomu MMI, jak również regulację tonów niskich i wysokich oraz możliwość wyboru trybu grania - normalny, kierowca, surround przód, surround tył.
W bagażniku została wykonana nowa podłoga z kratką dla subwoofera. Reszta została schowana pod plexi.
FOTORELACJA
A6 C6 Budowa Car Audio zamiast Bose
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 17
- Rejestracja: 07 cze 2017, 03:30
- Imię: Krzysiek
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 190KM DDDA
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Londyn
Re: A6 C6 Budowa Car Audio zamiast Bose
Czesc Piotr,
Super opis i projekt.
Masz moze schematy do wzmacniacza (nie BOSE), do Avant-a? Wzmak w bagazniku, w schowku. Zmieniarka i DVD w schowku deski rozdzielczej.
Wygluszylem sobie drzwi mata i dodatkowo okleilem nia boxy basow w przednich drzwiach. Samo to juz poprawilo standardowy bas.
Naglosnienie mojego 2 litrowego kombiaka (2010) jest standardowe i chcial bym je poprawic/zmocnic jesli sie da. Za pewne, bede musial, podpiac zewnetrzny wzmacniacz ale zalezy mi najbardziej na okablowaniu, by wykorzystac fabryczne. Masz jakies porady, pomysly?
Pozdrawiam
Krzysiek
Super opis i projekt.
Masz moze schematy do wzmacniacza (nie BOSE), do Avant-a? Wzmak w bagazniku, w schowku. Zmieniarka i DVD w schowku deski rozdzielczej.
Wygluszylem sobie drzwi mata i dodatkowo okleilem nia boxy basow w przednich drzwiach. Samo to juz poprawilo standardowy bas.
Naglosnienie mojego 2 litrowego kombiaka (2010) jest standardowe i chcial bym je poprawic/zmocnic jesli sie da. Za pewne, bede musial, podpiac zewnetrzny wzmacniacz ale zalezy mi najbardziej na okablowaniu, by wykorzystac fabryczne. Masz jakies porady, pomysly?
Pozdrawiam
Krzysiek
A6 C6 Avant 170BHP+mapa stage 1 (ok 200BHp)
- siekla
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 75
- Rejestracja: 20 lip 2014, 23:03
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.6 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin
Re: A6 C6 Budowa Car Audio zamiast Bose
Hej,Kriskrk pisze: ↑06 paź 2020, 21:21Czesc Piotr,
Super opis i projekt.
Masz moze schematy do wzmacniacza (nie BOSE), do Avant-a? Wzmak w bagazniku, w schowku. Zmieniarka i DVD w schowku deski rozdzielczej.
Wygluszylem sobie drzwi mata i dodatkowo okleilem nia boxy basow w przednich drzwiach. Samo to juz poprawilo standardowy bas.
Naglosnienie mojego 2 litrowego kombiaka (2010) jest standardowe i chcial bym je poprawic/zmocnic jesli sie da. Za pewne, bede musial, podpiac zewnetrzny wzmacniacz ale zalezy mi najbardziej na okablowaniu, by wykorzystac fabryczne. Masz jakies porady, pomysly?
Pozdrawiam
Krzysiek
Odeślę Cię do rozpiski kolegi Stefana, żeby nie wyważać drzwi otwartych [URL=https://mojeprojekty.eu/bose-przejscie-z-dsp/] gdzie masz cały schemat i kabelkologię DSP - które jest u Ciebie.
Jeżeli chodzi o wzmacniacz - to możesz wykorzystać w ten sposób fabryczną wiązkę.
Gdybyś poszukiwał - to został mi z poprzedniego projektu jeszcze jeden wzmacniacz JL Audio XD400/4 v2 - o kompaktowych wymiarach 216 x 180 x 52 mm, który powinien Ci się zmieścić nawet w boczku, tam gdzie masz obecny. W razie czego dawaj na PW.