Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

A6 C6 Avant - Brak Radio -> wzmacniacze antenowe, schemat

Car Audio
Dawid_Szczecin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 88
Rejestracja: 10 sie 2016, 10:13
Lokalizacja: Szczecin

A6 C6 Avant - Brak Radio -> wzmacniacze antenowe, schemat

Post autor: Dawid_Szczecin » 25 sie 2016, 21:25

Od kilku dni bardzo boleśnie doświadczam brak radia w moim avancie C6 z 2006r. Przez około minutę zawsze po starcie silnika radio działa i sukcesywnie spada jakość sygnału aż w radiu jest sam szum. Nie można znaleść żadnych stacji radiowych. Po tej minucie wszystko przestaje działać tak jak by nie było wogóle anteny. Czy może ktoś podpowiedzieć gdzie szukać przyczyny?
Doszukałem się wzmacniacza antenowego nad wzmiacniaczem audio w bagażniku po lewej. Numer części 4F9 035 225 D.

Obrazek

Na czarnej wtyczce wejściowej mam okolo 37 ohm.
Szara wtyczka wejściowa 47 ohm.
Biala wyjściowa 2 ohm.
Żółta rozwarcie obwodu/duża rezystancja.

Jak do białej włożę drut to radio działa. Jak połącze jednak biała z czarną lub szarą to gra bardzo słabo i to mnie zmyliło. Czy uszkodzony wzmacniacz anteny według was czy coś innego? Niech ktoś odpisze:)

[ Dodano: 2016-08-25, 20:57 ]
Poszukiwań ciąg dalszy. Kupiłem drugi moduł wzmacniacza anteny 4F9 035 225D. Niestety nic nie pomogło. Okazuje sie, że to nie moduł. Czy ktoś może podpowiedzieć gdzie jeszcze szukać? Skąd przychodzą te wszystkie wtyczki? Czarna, szara, zółta. Ktoś wie?

[ Dodano: 2016-08-25, 21:25 ]
Sprawdziłem jeszcze złącze zasilania modułu (tak mi sie wydaje, że to złacze zasilania). Idą dwa przewody w jednej złączce, brązowy zwarty do masy auta. I czerwono zielony z podpisem "VBAT", więc zasilanie +12V.
Ostatnio zmieniony 21 kwie 2017, 07:28 przez Dawid_Szczecin, łącznie zmieniany 4 razy.

Ratriczek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 20 lut 2016, 23:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ratriczek » 26 sie 2016, 11:00

Jak do białej włożę drut to radio działa.
To dziwne, bo z opisów na obudowie wynika, że biała wtyczka to wyjście już na tuner fm. IF wydaje mi się, że to jest antena od pilota. Tak by wynikało też z tej rozpiski: https://scr.hu/yMmGRY
Czy jak po porstu odepniesz biały kabel od wzmacniacza to gra radio? Jeżeli tak to pewnie sam kabel wystarcza jako antena. A to sugeruje, że wzmacniacz w jakiś sposób zakłoca sygnał, bo np. brakuje mu prądu.

Sprawdź w vcdsie, czy radio nie ma jakichś bloków pomioarowych i nic tam nie raportuje.

Trochę zagmatanie wylałem swoje myśli, ale mam nadzieję, że zrozumiesz :)

gruby1983r
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 26 sie 2016, 14:36
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: gruby1983r » 30 sie 2016, 18:01

witam coś udało sie zrobicc z tym radiem mam tak samo

rafal1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 137
Rejestracja: 13 kwie 2009, 00:21
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rafal1985 » 21 wrz 2016, 10:12

Podbijam temat, mam podobnie.

pozdr

Dawid_Szczecin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 88
Rejestracja: 10 sie 2016, 10:13
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Dawid_Szczecin » 01 paź 2016, 20:05

Witam, temat wciąż nie rozwiązany. Dawno tu nie zaglądałem bo i tak nikt nie pomaga. Sprawdziłem wzmacniacz antenowy i jest napewno sprawny (przełożyłem do drugie audi a6 i tam wszystko ok). Napięcie +12V dochodzi do wzmaka antenowego więc tego też nie brakuje. Nie przychodzą jednak sygnały wejściowe prawdopodobnie z anten. Niestety te schematy kolegi co do modułów w tylnej szybie to nie w tym aucie. Anteny są w bocznych szybach. Rozebrałem cała klapę do gołej blachy i nic tam nie ma oprocz swiatła stop. Jak komuś już udało się rozwiązać temat to będę wdzięczny za pomoc, ja utknołem. Ratriczek dzięki za próbę pomocy.

gracyk75
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 164
Rejestracja: 03 wrz 2013, 22:36
Lokalizacja: Cedzyna

Post autor: gracyk75 » 06 paź 2016, 13:13

W avancie są 3 wzmacniacze antenowe do radia. Oprócz tego jeszcze są w tylnej klapie z prawej strony i w tylnym prawym słupku. Sprawdź połączenia wzmacniaczy z szybami, bo lubią puszczać luty.
Te wejścia opisane FM1i FM3/4 to sygnały z tych dwóch wzmacniaczy. Spróbuj je wypiąć i wsadzić tam jakiś drut. Może pomoże.

gruby1983r
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 26 sie 2016, 14:36
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: gruby1983r » 15 paź 2016, 10:39

witam mi udało sie problem wyeliminować zastał wymieniony tuner fm i wszystko wróciło do normy.
przyczyna był zalany własnie wzmacniacz(ale sie nie uszkodził)i tuner fm.przyczyna był pekniety wezyk w klapie od spryskiwacza tylnej szyby podobno bolaczka tych aut

Dawid_Szczecin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 88
Rejestracja: 10 sie 2016, 10:13
Lokalizacja: Szczecin

A6 C6 Avant - Brak stacji radiowych - schematy itp.

Post autor: Dawid_Szczecin » 02 sty 2017, 20:43

Witam po długim czasie. Wciąż walcze z niedziałającym radiem:(
Co zdiagnozowałem do tej pory:
1. Tuner FM - prawdopodobnie ok
2. Wzmacniacz antenowy - ok

Problemy:
1. Brak zasilania wzmacniacza antenowego +12V (sam uszkodziłem kombinując)
2. Brak sygnału na wejściach FM do tunera radiowego

Nie znalazłem osoby która była wstanie rozkminić co jest nie tak, pojechałem dziś do ASO Audi. Panowie pracowali nad autem kilka godzin. Udało im się wyeliminować jeden problem o numerze 1. Okazało się, że brakowało zasilania bo spalił się bezpiecznik (moduł bezpieczników od strony kierowcy pod klapką z boku).

Problemu drugiego nie rozwiązali. ASO twierdzi, że jest uszkodzona wiązka przewodów lub moduł antenowy. Koszt dalszej diagnostyki i naprawy liczony jest w tysiącach złotych. Nie mogłem sobie pozwolić na kontynuacje diagnostyki:)

PS: Lutowanie w szybach sprawdziłem, wydają się być ok.

[ Dodano: 2016-12-03, 17:38 ]
Rozbrałem cały tył samochodu. Dużo roboty, naszczęście nic nie połamałem. Rozebrałem jeszcze raz klape tylną. Na pierwszy rzut oka nie ma tam anteny - ale jednak jest! Po lewej stronie w blache wpuszczony jest wzmacniacz FM3/4. idzie tam kabel koncentryczny. Nie wiem jak to działa, ale nitki anteny w szybie to także nitki grzania! Przynajmniej miernikiem sprawdziłem i są zwarte razem ze sobą.

Oto schemat dziadostwa antenowego:

Obrazek

Sprawdziłem miernikiem wszystkie przewody. Wszystkie sprawne, nie mają zwarcia oplot<>żyła sygnałowa. Wszystkie mają rezystancje przejścia ~0 ohm - czyli git nie są uszkodzone/ złamane. Kurde ma ktoś jakiś pomysł?

Wogóle jak te wzmacniacze są zasilane? W środku elektronika, elementy aktywne takie jak tranzystory a zasilanie do nich nie dochodzi (oprocz tego głównego wzmaka oczywiście). Czy one są zasilane po koncentryku sygnałowym? Ktoś ma pojęcie?

[ Dodano: 2016-12-04, 13:28 ]
Hej, Czy jest jakakolwiek uczynna tu osoba i mogłaby sprawdzić w swoim aucie czy na przewodach antenowych jest napięcie +12V? Chodzi mi oto czy przewodami koncentrycznymi idzie zasilanie do wzmacniaczy. Czyli pomiędzy żyłą sygnałową a masą auta powinno być +12V. Może to ktoś sprawdzić?

[ Dodano: 2017-01-02, 20:43 ]
Dodatkowa informacja:) Hehe co za głupi człowiek jest, że ciągle tu pisze:)

Sprawdziłem te małe skrzyneczki przy antenach o oznaczeniach:

4F9 035 225 A
4F9 035 225 H

to nie są wzmacniacze i odpowiadam na swoje pytanie - nie dochodzi do nich zasilanie po kablu koncetrycznym. To są elementy pasywne - po rozebraniu i pomierzeniu stwierdzam, że mogą to być najprawdopodobniej "Symetratory". Do wzmiacniania sygnału dochodzi we wzmacniaczu który jest ostatnim elementem tuż przed wyjściem na tuner FM (czyli 4F9 035 225 D).
Ostatnio zmieniony 21 kwie 2017, 07:34 przez Dawid_Szczecin, łącznie zmieniany 2 razy.

gracyk75
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 164
Rejestracja: 03 wrz 2013, 22:36
Lokalizacja: Cedzyna

Re: A6 C6 Avant - Brak stacji radiowych - schematy itp.

Post autor: gracyk75 » 03 lut 2017, 10:55

Dawid_Szczecin pisze: Sprawdziłem te małe skrzyneczki przy antenach o oznaczeniach:

4F9 035 225 A
4F9 035 225 H

to nie są wzmacniacze i odpowiadam na swoje pytanie - nie dochodzi do nich zasilanie po kablu koncetrycznym. To są elementy pasywne - po rozebraniu i pomierzeniu stwierdzam, że mogą to być najprawdopodobniej "Symetratory". Do wzmiacniania sygnału dochodzi we wzmacniaczu który jest ostatnim elementem tuż przed wyjściem na tuner FM (czyli 4F9 035 225 D).
Mylisz się, to są wzmacniacze antenowe zasilane kablem koncentrycznym (napięcie zmierzone u mnie 8,6V).
A we wzmacniaczu jest sporo elektroniki.

Obrazek

U ciebie nie są problemem wzmacniacze antenowe w klapie i z prawej strony na słupku, tylko tuner radiowy lub wzmacniacz 223 D z lewej strony.
Co do zasilania tego wzmacniacza, na schematach od MMI 2G High nie mogę znaleźć, jak on jest zasilany. Na schematach MMI Basic jest zasilany z tego samego bezpiecznika (10A) co CD Player w schowku.
Dawid_Szczecin pisze:Na czarnej wtyczce wejściowej mam okolo 37 ohm.
Szara wtyczka wejściowa 47 ohm.
Biala wyjściowa 2 ohm.
Żółta rozwarcie obwodu/duża rezystancja.
Pomierzyłem wzmacniacz u siebie, oczywiście wyjęty z auta:
1. rezystancja w białym złączu: 16,74 kohm
2. rezystancja w żółtym złączu: 11 kohm.
3. w szarym i czarnym: rozwarcie, ponad 20 Mohm.

ŁukaszZ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 11 lis 2016, 18:38
Lokalizacja: Bielsko,Zwiesel

Post autor: ŁukaszZ » 10 lut 2017, 15:50

Masz telefon, działa Ci bluetooth? Jeżeli masz spróbuj odłączyć BT i załóż pętle, czasami takie cyrki działy się przez BT, nie pytaj dlaczego bo nie wiem, wiem tylko że ma wpływ na radio

Dawid_Szczecin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 88
Rejestracja: 10 sie 2016, 10:13
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Dawid_Szczecin » 28 lut 2017, 11:36

Gracyk dzięki za odpowiedź. Kupiłem nowy wzmacniacz antenowy w ASO - nic nie pomogło. Nie mam zasilania na kablach koncentrycznych wystawianych przez główny wzmacniacz. Kable muszę jeszcze raz dokładnie sprawdzić (z jakiegoś powodu wzmak nie wystawia zasilania). Już raz je mierzyłem i niby było ok. Nowy wzmak, zasilanie +12V dochodzi do niego, te małe wzmaki antenowe wydaję się być sprawne na stole (po podłączeniu zasilania do nich) jak patrze jak działają na analizatorze widma.

Łukasz dzięki za odpowiedź, ale to nie BT bo radio działa jak włoże druta w przewód do tunera radiowego. Mogę tak z nim jeździć i będzie git. Wiem o co ci chodzi bo jak padnie BT to radio przerywa i nie gra, ale to nie to co ja mam. Temat BT już przerabiałem:D
Ostatnio zmieniony 21 kwie 2017, 07:36 przez Dawid_Szczecin, łącznie zmieniany 1 raz.

passatgl5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 13 lip 2010, 08:47
Lokalizacja: Bielsko
Kontakt:

Post autor: passatgl5 » 22 mar 2017, 17:52

Ja z kolei w MMI Basic Plus mam taki problem z radiem, że nie wyświetla mi sie lista radyj obecnie dostępnych. Nie działa automatyczne wyszukiwanie stacji radiowych. Ale jak manualnie wyszukam radio na konkretną częstotliwość to radio gra czysto... WTF co to może być? Tuner radiowy jest zintegrowany z czytnikiem CD od Navi z tego co wiem. na pewno niema go w bagażniku, tam jest tylko wzmac. od DSP

Dawid_Szczecin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 88
Rejestracja: 10 sie 2016, 10:13
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Dawid_Szczecin » 21 kwie 2017, 11:56

[ Dodano: 2017-04-21, 11:56 ]
Poświęciłem sporo czasu na temat radia. Oto spuścizna:

W Audi A6 C6 Avant system radiowy jest delikatnie rozbudowany w porównaniu z zwykłym układem radiowym gdzie mamy jedną antenę i odbiornik. Tak jak pisałem w postach wcześniej gdzie załączony jest schemat połączeń, w tylnej szybie na klapie mamy Wzmacniacz FM3/4 - 4F9035225 H, w prawej (po stronie pasażera) wzmacniacz FM1 - 4F9035225 A (ma dwa kable przyłączeniowe: FM1 sygnał radiowy, FZV antena pilota centralnego zamka jest w tej szybie) i ostatni wzmacniacz (szyba lewa od kierowcy) jest w głównym układzie wzmacniającym 4F9035225 D gdzie antena jest podpięta bezpośrednio pod wejście FM2.
Jak działają je małe wzmacniacze 4F9035225 A oraz 4F9035225 H?

Są to AKTYWNE układy, bez podanego zasilania TŁUMIĄ sygnał radiowy (mówiąc krótko jak są nie zasilone jest dużo gorzej z odbiorem radia), dlatego paradoksalnie radio odbiera lepiej jak ich nie ma gdy nie są zasilone - czyli jeśli układ nie działa prawidłowo jest gorzej z odbiorem niż gdyby go nie było. Oto dowody:

Charakterystyka częstotliwościowa przenoszenia wzmacniacza 4F9035225 A w paśmie 88MHz - 108 MHz bez zasilania (Sygnał na wejściu antenowym -40dBm)
Obrazek
Charakterystyka częstotliwościowa przenoszenia wzmacniacza 4F9035225 A w paśmie 88MHz - 108 MHz z zasilaniem (Sygnał na wejściu antenowym -40dBm)
Obrazek

Widać ewidentnie, że układ bez zasilania tłumi sygnał z -40dBm o ponad 20dBm czyli by laik zrozumiał sygnał jest tłumiony ponad 100 razy!

Teraz kwestia zasilania tych &#8222;wzmacniaczy pomocniczych&#8221; 4F9035225 A oraz 4F9035225 H. Tak a propos już widzimy po charakterystykach, że defakto nie są to wzmacniacze bo nie dochodzi do wzmacniania sygnału tylko do jego przenoszenia gdy są prawidłowo zasilone. Układy te zasilane są po kablu sygnałowym/koncentrycznym, napięcie zasilania może się wahać od 7,5V do 9,5V, ale powinno być w tym przedziale (tyle wystawia wzmacniacz główny 4F9035225 D). Ogólnie co ciekawe układy te pracują już prawidłowo od 3V do 14V zasilania (taki przedział przetestowałem, poniżej 3V spada siła sygnału, a poniżej 2V układ się wyłącza).
Dla ciekawostki wykresy widma częstotliwościowego w paśmie 88MHz -108MHz gdy są podłączone do anten szybowych.

Wzmacniacz FM1 - 4F9035225 A - bez zasilania (poniżej)
Obrazek
Wzmacniacz FM1 - 4F9035225 A - z zasilaniem (poniżej)
Obrazek
Wzmacniacz FM3/4 - 4F9035225 H - bez zasilania (poniżej)
Obrazek
Wzmacniacz FM3/4 - 4F9035225 H - z zasilaniem (poniżej)
Obrazek

No dobra to teraz wiemy jak działają te małe &#8222;wzmacniacze&#8221; dodatkowe, wiemy jakim napięciem są zasilane, że muszą być zasilane, że kablem koncentrycznym idzie zasilanie do nich a wraca sygnał FM a jak nie są zasilane to jest gorzej niż jak by ich nie było.
Na sam koniec dodam, że u siebie zmierzyłem pobór prądu na wzmacniaczu FM1 - 4F9035225 A i wynosił około 35mA, natomiast na wzmacniaczu FM3/4 - 4F9035225 H wynosił około 50mA. Rezystancja wejścia antenowego tych wzmacniaczy jest poniżej 50ohm (nie może być kohm i więcej bo przecież prąd zasilający tam musi płynąć).

Więc dlaczego one nie są zasilane!? Kiedy wzmacniacz główny stwierdza, że trzeba je zasilić?
Teraz trochę o tym głównym wzmacniaczu 4F9035225 D. Układ ma 4 złącza na przewód koncentryczny z wtyczką typu FAKRA, plus dodatkowo dwa konektory: jeden z zasilaniem +12V, drugi konektor do podłączenia anteny FM2/AM szyby lewej. Złącze zasilające ma dwa przewody jeden brązowy czyli masa, drugi czerwono-zielony stabilizowane napięcie +12V. Rozpiska konektorów FAKRA:
- wejście z oznaczeniem FM1 IN: wejście sygnału radiowego z anteny 4F9035225 A szyby prawej
- wejście z oznaczeniem FM3/4 IN: wejście sygnału radiowego z anteny 4F9035225 H szyby tylnej
- wyjście z oznaczeniem RF OUT: wyjście sygnału radiowego do tunera FM
-wejście z oznaczeniem IF IN: wejście sygnału częstotliwości pośredniej 10MHz

O ile trzy pierwsze są chyba bardzo zrozumiałe o tyle ostatni konektor IF już mniej. Na tym wejściu tuner FM wystawia sygnał częstotliwości pośredniej na częstotliwości 10MHz potrzebnej do pracy układu będącego wewnątrz wzmacniacza 4F9035225 D do demodulacji sygnału FM (układ TDA1596T IF amplifier/demodulator for FM radio receivers). Mamy tam także układ do detekcji amplitudy sygnału FM ze wszystkich anten i układ odpowiedniego przełączania ich by uzyskać najlepszy sygnał (układ TEA6101/T Antenna diversity circuit). Z punktu widzenia osoby naprawiającej trzeba wiedzieć, że taki sygnał musi tam być i wystawia go tuner FM czyli jakość kabla i to czy nie jest zwarty ma znaczenie.
Warto wiedzieć, że napięcie zasilania 4F9035225 D na konektorze zasilającym +12V jest podane cały czas do wzmacniacza przez bezpiecznik na tablicy bezpieczników koło drzwi kierowcy. Pomimo podania na stałe tego zasilania prąd tam w ogóle nie płynie gdy tuner FM nie jest włączony (MMI etc.). Jak to się dzieje?

Układ ma dwa stopnie załączania do pełnej funkcjonalności całego układu antenowego. Przewodem koncentrycznym RF OUT oraz IF IN podawane jest napięcie +12V z tunera FM. Jeśli na którymś z kabli zabraknie +12V wystawianego przez tuner FM to wtedy cały układ antenowy się nie uruchamia i szlak trafia odbiór radia bo cały system nie jest uruchomiony całkowicie! Gdy tylko jedno napięcie się pojawi, to prąd oscyluje w okolicy 100mA, jednak układ nie działa. Przy w pełni załączonym systemie antenowym urządzenie 4F9035225 D będzie pobierało prąd większy niż 200mA. Jeśli zabraknie któregokolwiek z tych dwóch sygnałów +12V na wymienionych kablach RF OUT oraz IF IN, nie jest wystawiane zasilanie na podwzmacniacze 4F9035225 A oraz 4F9035225 H. Czyli finalnie tłumimy sygnał radiowy zamiast go odbierać!

Tak wygląda cała sytuacja z systemem antenowym. U mnie jest brak zasilania na kablu RF OUT i dlatego nie załącza mi się system antenowy. Mam uszkodzony prawdopodobnie Tuner FM albo zwarty kabel do masy od RF OUT i dlatego anteny się nie uruchamiają. Jedyne co mi zostało to zlokalizować tuner w moim systemie MMI Basic Plus i znaleźć dlaczego napięcie na RF OUT się nie pojawia. Na przewodzie koncentrycznym IF IN po załączeniu tunera FM pojawia się +12V także to mam ok.

Oczywiście mogą pojawić się sugestie &#8222;to weź sobie na stałe to załącz&#8221;. Super tylko wtedy będę rozładowywał akumulator ponad 200mA w trybie ciągłym. Jak się jeździ codziennie autem to może to akumulator przeżyje. Ja tak nie chce. Jak radio się wyłącza układ antenowy ma się też wyłączać kropka i ma działać tak jak został zaprojektowany.

Cała tu zgromadzona wiedza pochodzi z mojego prywatnego śledztwa. Mam nadzieję, że komuś kiedyś się to przyda. Nie udało mi się znaleść w necie nigdzie opisu jak cały ten system antenowy działa.

wojciech007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 636
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
Imię: Wojtek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ełk

Post autor: wojciech007 » 21 kwie 2017, 23:57

Wielki szacun za dogłębne rozpoznanie tematu.
Wniosek jest jeden: będziesz miał to o czym pisał w październiku gruby, uszkodzony Tuner FM.

Dawid_Szczecin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 88
Rejestracja: 10 sie 2016, 10:13
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Dawid_Szczecin » 22 kwie 2017, 22:44

Prawdopodobnie tak, natomiast Tuner FM ma znamiona sprawnego i to najbardziej myli. Bo przecież po podpięciu anteny zewnętrznej działał. Jakbym w Październiku wiedział to co teraz to bym zostawił te biedne anteny;)

Dzięki Wojciech za docenienie chęci podzielenia się zgromadzoną wiedzą:) W przyszłości ktoś inny już będzie więcej wiedział na starcie jak mu coś nie będzie działać z radiem.

Wypowiedz grubego jednak dotyczyła tunera w bagażniku i zalania, a u mnie to nie wystąpiło, nawet tunera nie mam w bagażniku (system MMI Basic Plus), co też sprawiło, że nie doszukiwałem się problemu w tunerze (przede wszystkim nie wiedziałem jak działa cały system).

[ Dodano: 2017-04-22, 22:44 ]
W systemie MMI Basic Plus, tuner FM jest zintegrowany w module nawigacji (czytnik płyt nawigacji). U mnie nie wystawiał +12V na RF OUT. Rozebrałem schowek po stronie pasażera by dostać się do modułu nawigacji/tunera FM. Przedzwoniłem kable - wszystko ok. Rozebrałem cały moduł nawigacji/tunera FM by dostać się do płyty głównej. Przegrzałem ciepłym powietrzem. Radio zaczęło działać/ napięcie pojawiło się na RF OUT. Złożyłem wszystko i działa. Jak problem powróci, wiem, że mam do wymiany tuner FM.

Temat do zamknięcia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga