
[ A6 C5] Zmiana głośników
[ A6 C5] Zmiana głośników
Witam.Panowie chciałbym zmienić głośniki w przednich drzwiach bo już charczą niemiłosiernie i potrzebuje porady.Czy wstawić takie jakie były czyli NOKIA czy znalazłem coś takiego http://allegro.pl/magnat-car-fit-style- ... 01974.html lub http://allegro.pl/nowe-glosniki-jbl-cs- ... 48263.html


Ostatnio zmieniony 20 cze 2012, 09:34 przez tomi254, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 765
- Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
- Imię: Robert
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Wydaje mi się kolego ze powinieneś kupić z oddzielnymi sykaczami i je tez wymienić
http://allegro.pl/hertz-dsk-jbl-165-wys ... 06702.html
http://allegro.pl/jbl-cs-6-c-glosniki-o ... 30184.html
Nie mówię że te ale z oddzielnymi niskotonowymi
http://allegro.pl/hertz-dsk-jbl-165-wys ... 06702.html
http://allegro.pl/jbl-cs-6-c-glosniki-o ... 30184.html
Nie mówię że te ale z oddzielnymi niskotonowymi
Nie masz problemu?? znajdź kobietę kup samochód i przygarnij psa.
- Doc
- Administrator
- Posty: 2927
- Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
Zupełnie popieram!kamilos_69 pisze:Kup takie jakie były.
Kup oryginalne. Mogą być nawet używane.
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją.
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Nie wiem czy masz system Bose i jakie tam są membrany - ja w swojej miałem zwykłe głośniki (tzn nie Bose) i dla mnie to jest jakieś nieporozumienie by montowano głośniki z papierowymi membranami do samochodu!
Według mnie Audi A6 to nie ten segment aut by nawet w standardzie takie kichy wkładać. W Volvo S80 (akurat od niedawna posiadam) seryjne głośniki są z plecionymi membranami, gumowy resor górny (broĂą Boże by tu pianka była!) i gęsta powlekana plecionka w resorze dolnym.
Zmieniasz to tylko plecionki, w najgorszym przypadku polipropylen jako materiały na membrany i gumowe zawieszenie - nie piankowe. W drzwiach panuje wilgoć, a to głośnikom nie służy. Papierowa membrana (choćby tzw pulpa celulozowa, czy prasowana celuloza znacznie szybciej dostanie w d..ę).
Według mnie Audi A6 to nie ten segment aut by nawet w standardzie takie kichy wkładać. W Volvo S80 (akurat od niedawna posiadam) seryjne głośniki są z plecionymi membranami, gumowy resor górny (broĂą Boże by tu pianka była!) i gęsta powlekana plecionka w resorze dolnym.
Zmieniasz to tylko plecionki, w najgorszym przypadku polipropylen jako materiały na membrany i gumowe zawieszenie - nie piankowe. W drzwiach panuje wilgoć, a to głośnikom nie służy. Papierowa membrana (choćby tzw pulpa celulozowa, czy prasowana celuloza znacznie szybciej dostanie w d..ę).
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 682
- Rejestracja: 06 lis 2009, 23:48
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 1996
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 765
- Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
- Imię: Robert
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Nie ma znaczenia z czego głośnik jest zbudowany/jak jest zbudowany/jakie komponenty w nim zastosowano/jakie ma papierowe parametry. Liczy się tylko ostateczny efekt: sprzęt->ucho.tomekkk1 pisze:Nie wiem czy masz system Bose i jakie tam są membrany - ja w swojej miałem zwykłe głośniki (tzn nie Bose) i dla mnie to jest jakieś nieporozumienie by montowano głośniki z papierowymi membranami do samochodu!
Według mnie Audi A6 to nie ten segment aut by nawet w standardzie takie kichy wkładać. W Volvo S80 (akurat od niedawna posiadam) seryjne głośniki są z plecionymi membranami, gumowy resor górny (broĂą Boże by tu pianka była!) i gęsta powlekana plecionka w resorze dolnym.
Zmieniasz to tylko plecionki, w najgorszym przypadku polipropylen jako materiały na membrany i gumowe zawieszenie - nie piankowe. W drzwiach panuje wilgoć, a to głośnikom nie służy. Papierowa membrana (choćby tzw pulpa celulozowa, czy prasowana celuloza znacznie szybciej dostanie w d..ę).
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Celowo nie wypowiadałem się na temat własności akustycznych (po kilku latach hobbystycznego budowania zespołów głośnikowych - zdaję sobie sprawę, że to całkiem oddzielny szczebel wiedzy, odnośnie wypisywania o relacji materiał - charakterystyka tonów można by tu pisać aż by miejsca na forum zabrakłokamilos_69 pisze:Nie ma znaczenia z czego głośnik jest zbudowany/jak jest zbudowany/jakie komponenty w nim zastosowano/jakie ma papierowe parametry. Liczy się tylko ostateczny efekt: sprzęt->ucho.tomekkk1 pisze:Nie wiem czy masz system Bose i jakie tam są membrany - ja w swojej miałem zwykłe głośniki (tzn nie Bose) i dla mnie to jest jakieś nieporozumienie by montowano głośniki z papierowymi membranami do samochodu!
Według mnie Audi A6 to nie ten segment aut by nawet w standardzie takie kichy wkładać. W Volvo S80 (akurat od niedawna posiadam) seryjne głośniki są z plecionymi membranami, gumowy resor górny (broĂą Boże by tu pianka była!) i gęsta powlekana plecionka w resorze dolnym.
Zmieniasz to tylko plecionki, w najgorszym przypadku polipropylen jako materiały na membrany i gumowe zawieszenie - nie piankowe. W drzwiach panuje wilgoć, a to głośnikom nie służy. Papierowa membrana (choćby tzw pulpa celulozowa, czy prasowana celuloza znacznie szybciej dostanie w d..ę).

Zwróciłem tylko i wyłącznie na fakty dotyczące eksploatacji głośników w ściśle określonych warunkach - które - jeśli dotyczy samochodów są uznawane za bardzo ciężkie. Zmieniając głośniki z pewnością zakładamy, że popracują więcej niż dwa - trzy sezony. Warto więc uwzględnić gdzie będą pracować zanim dokonamy wyboru.
Pisząc tutaj
odnoszę mimo wszystko, że różnimy się znacznie poziomem wiedzy odnośnie tego co się na ten "ostateczny efekt" musi składać... Bez urazy oczywiścieNie ma znaczenia z czego głośnik jest zbudowany/jak jest zbudowany/jakie komponenty w nim zastosowano/jakie ma papierowe parametry. Liczy się tylko ostateczny efekt: sprzęt->ucho.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 765
- Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
- Imię: Robert
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 765
- Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
- Imię: Robert
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Postęp technologiczny idzie do przodu, ale nadal nie ma materiału na membrany głośników dynamicznych lepszego niż celuloza jeśli chodzi o szereg własności akustycznych. Lecz niestety warunki pracy w samochodzie jej zdecydowanie nie sprzyjają - dlatego do aut papierowe (celulozowe) membrany się nie nadają.