[A6 C5] Wyłącza się radio AUDI CONCERT II
[A6 C5] Wyłącza się radio AUDI CONCERT II
Podczas jazdy samoczynnie wyłącza się radio, czasami na chwilę a następnie samoczynnie się uruchamia. W tym czasie kompletnie nie reaguje na próby ręcznego uruchomienia.
Radio było w naprawie - serwisant nie stwierdził podobnego zachowania, a radio AUDI CONCERT II jak się wyłączało tak się wyłącza.
Radio było w naprawie - serwisant nie stwierdził podobnego zachowania, a radio AUDI CONCERT II jak się wyłączało tak się wyłącza.
Radio gaśnie w różnych odstępach czasowych
Po samoczynnym uruchomieniu radio pamięta wszystkie stacje, podczas uruchamiania pokazuje się na sekundkę napis safe i "odpala".
Radio po samoczynnym wyłączeniu nie jest podświetlone.
Po odłączeniu wszystki kabli i ponownym podłączeni nadal się nie uruchamia.
Po podłączeniu vag w sytuacji gdy nastąpiło samoczyne wyłączenie wyświetla się błąd komunikacji z radio.
Po samoczynnym uruchomieniu radio pamięta wszystkie stacje, podczas uruchamiania pokazuje się na sekundkę napis safe i "odpala".
Radio po samoczynnym wyłączeniu nie jest podświetlone.
Po odłączeniu wszystki kabli i ponownym podłączeni nadal się nie uruchamia.
Po podłączeniu vag w sytuacji gdy nastąpiło samoczyne wyłączenie wyświetla się błąd komunikacji z radio.
Rafał
Audi A6 C5 1.9 TDI + wirus
Audi A6 C5 1.9 TDI + wirus
Na początku przychodziło mi do głowy, że ktoś nieudolnie próbował złamać zabezpieczenie PIN, ale skoro radio chodziło dobrze, to problem musi leżeć gdzie indziej. Polecałbym sprawdzić, czy kostce z radia nie ginie napięcie w jakichś warunkach. Skoro problem występuje nieregularnie, najlepiej chyba wpiąć się w okablowanie radia (w zasilanie i w sygnał sterujący) i zrobić prowizoryczną kontrolę w formie diody.
Skoro w serwisie nie udało im się wywołać takiego zachowania, to można założyć, że to nie koniecznie radia wina.
Wiem, że perspektywa wpinania się w kostkę i wyprowadzenia kontrolek brzmi dość amatorsko, ale to jedyne co mi przychodzi do głowy. Ewentualnie w momencie, gdy radio się wyłączy - wypiąć je i (nie gasząc samochodu) zmierzyć miernikiem elektronicznym kostkę czy ma 12V tam gdzie powinno mieć.
Skoro w serwisie nie udało im się wywołać takiego zachowania, to można założyć, że to nie koniecznie radia wina.
Wiem, że perspektywa wpinania się w kostkę i wyprowadzenia kontrolek brzmi dość amatorsko, ale to jedyne co mi przychodzi do głowy. Ewentualnie w momencie, gdy radio się wyłączy - wypiąć je i (nie gasząc samochodu) zmierzyć miernikiem elektronicznym kostkę czy ma 12V tam gdzie powinno mieć.
- Quattrorulezz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 89
- Rejestracja: 24 cze 2009, 19:55
- Imię: Przemek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A8 D3
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 ASG 299KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Witam
Mam identyczny problem z wyłączającym się radiem Concert II w nieokreślonych odstępach czasu. Może moje okoliczności pomogą w namierzeniu problemu. Mianowicie u mnie problem pojawił się po wymianie licznika na pełny fis. Na początku radio nie miało podświetlenia klawiszy, nie wyłączało się po zapłonie oraz gasło po 1 godz. jazdy (wyczytałem na forum że takie objawy są w wyniku braku komunikacji CAN dla radia) Dodam że przed wymianą licznika wszystko działało jak należy.
Wczoraj podciągnąłem CAN z licznika do radia i wszystko zaczęło chodzić (tzn włącza sie po zapłonie, jest podświetlenie) Ale oczywiście było by za fajnie, i pojawił się problem z dziwnym wyłączaniem się co chwilke. Dzieje się tak i na radiu i na cd, pamięta stacje i samo się uruchamia zaraz po tym jak zgaśnie. Nie wyświetla się SAFE. Wszystko wskazuje na to że coś miesza po CAN-ie. A może problem leży w prawidłowym kodowaniu radia i licznika?
Pomoże ktoś?
Mam identyczny problem z wyłączającym się radiem Concert II w nieokreślonych odstępach czasu. Może moje okoliczności pomogą w namierzeniu problemu. Mianowicie u mnie problem pojawił się po wymianie licznika na pełny fis. Na początku radio nie miało podświetlenia klawiszy, nie wyłączało się po zapłonie oraz gasło po 1 godz. jazdy (wyczytałem na forum że takie objawy są w wyniku braku komunikacji CAN dla radia) Dodam że przed wymianą licznika wszystko działało jak należy.
Wczoraj podciągnąłem CAN z licznika do radia i wszystko zaczęło chodzić (tzn włącza sie po zapłonie, jest podświetlenie) Ale oczywiście było by za fajnie, i pojawił się problem z dziwnym wyłączaniem się co chwilke. Dzieje się tak i na radiu i na cd, pamięta stacje i samo się uruchamia zaraz po tym jak zgaśnie. Nie wyświetla się SAFE. Wszystko wskazuje na to że coś miesza po CAN-ie. A może problem leży w prawidłowym kodowaniu radia i licznika?
Pomoże ktoś?
Było: C3 2.0D (chyba za kare), C3 2.3E NF 136KM, C4 2.3E AAR 133KM powered by BLOS, A6 C5 2.5TDI Quattro
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 127
- Rejestracja: 16 lip 2010, 15:34
- Imię: Piotrek
- Rocznik: 2017
- Moje auto: A6 C8
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Małopolska
Witam wszystkich.
Quattrorulezz, podaj mi proszę kod literowy skrzyni biegów i napędu. Napisz jeszcze jak podłączyłeś te zegary, to znaczy z których pinów jakie sygnały pobrałeś do radia. Jeżeli chodzi o magistralę CAN radia, to różnie bywa. Moje poprzednie radio (RNS-D DX) korzystało jedynie ze specjalnego CAN'a, którego źródłem był zewnętrzny tuner TMC i ta magistrala nie jest kompatybilna z magistralą Infotainment, do której właśnie trzeba podłączyć się w zegarach. Rozumiem, że zegary to rocznik 1999 ale model 2000? Nie mam pewności czy się będą nadawały, ale popatrzę do dokumentacji.
Quattrorulezz, podaj mi proszę kod literowy skrzyni biegów i napędu. Napisz jeszcze jak podłączyłeś te zegary, to znaczy z których pinów jakie sygnały pobrałeś do radia. Jeżeli chodzi o magistralę CAN radia, to różnie bywa. Moje poprzednie radio (RNS-D DX) korzystało jedynie ze specjalnego CAN'a, którego źródłem był zewnętrzny tuner TMC i ta magistrala nie jest kompatybilna z magistralą Infotainment, do której właśnie trzeba podłączyć się w zegarach. Rozumiem, że zegary to rocznik 1999 ale model 2000? Nie mam pewności czy się będą nadawały, ale popatrzę do dokumentacji.
Pozdrawiam,
Piotrek
Piotrek
- Quattrorulezz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 89
- Rejestracja: 24 cze 2009, 19:55
- Imię: Przemek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A8 D3
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 ASG 299KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Skrzynie biegów mam 6 bieg manual wiec pewnie nie ma większego znaczenia, ale jakby miało to jest to skrzynia FTL. Co do napędu to musze sprawdzić w elsie. Sprawdze też dokładnie pod które piny mam teraz podłączone i dam znać. Pamiętam że próbowałem w liczniku wejścia Can infotaiment oraz can comfort. Czasem jeszcze na kilku rozpiskach spotkałem się z opisem CAN display (wyświetlacz) - ale te piny chyba właśnie odpowiadały canowi infotainment. Na schemacie widać że can z radia idzie do szarej kostki licznika (infotainment) oraz jeszcze równolegle do zielonej kostki licznika. Muszę jeszcze sprawdzić czy w tej zielonej wchodzi na właściwe piny, bo może w starym liczniku magneti marelli can był na innych pinach i teraz coś się miesza. Nie potrafię rozgraniczyć na schemacie czy mam do czynienia z zegarem MM czy VDO. Dzięki p95z za zainterosowanie tematem, może razem coś wykminimy 
A tak się jeszcze zastanawiam czy wymiana wsadu w liczniku by nie pomogła, może jest uszkodzony...ale to musiałby wypowiedzieć się jakiż "zegarmistrz"
Własnie sprawdziłem podłączenie i tak:
Radio czarna kostka I, 20 pinowa
Pin 7, 20 (Can hig,low)
Licznik
szara kostka
pin 5 Can High-display
pin 6 Can low-display
Przy takim podłączeniu jest komunikacja i radio wyświetla rds na fis ale następuje "resetowanie radia w nieokreślonych odstępach czasu".

A tak się jeszcze zastanawiam czy wymiana wsadu w liczniku by nie pomogła, może jest uszkodzony...ale to musiałby wypowiedzieć się jakiż "zegarmistrz"
Własnie sprawdziłem podłączenie i tak:
Radio czarna kostka I, 20 pinowa
Pin 7, 20 (Can hig,low)
Licznik
szara kostka
pin 5 Can High-display
pin 6 Can low-display
Przy takim podłączeniu jest komunikacja i radio wyświetla rds na fis ale następuje "resetowanie radia w nieokreślonych odstępach czasu".
Było: C3 2.0D (chyba za kare), C3 2.3E NF 136KM, C4 2.3E AAR 133KM powered by BLOS, A6 C5 2.5TDI Quattro
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 127
- Rejestracja: 16 lip 2010, 15:34
- Imię: Piotrek
- Rocznik: 2017
- Moje auto: A6 C8
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Małopolska
No to chyba mamy pierwszy błąd. Z radia powinieneś wychodzić z pinu 12 czarnego gniazda a nie z 20. Pin 20 to wejście prawej fonii ze zmieniarki CD. Popraw połączenie i zobaczymy co będzie. Teoretycznie mogło działać na jednej linii CAN, ale właśnie mogą pojawiać się dziwne zakłócenia. Generalnie dwie linie CAN są po to aby eliminować zakłócenia powstające w wyniku wahań napięcia zasilania jak również napięć indukowanych na samy przewodzie. Informacja logiczna na CAN, to napięcie różnicowe między tymi liniami H i L. Więc podłączenie do wejścia fonii nie powodowało zwarcia ale z pewnością dramatycznie wpływa na powstawanie zakłóceń.
Pozdrawiam,
Piotrek
Piotrek
- Quattrorulezz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 89
- Rejestracja: 24 cze 2009, 19:55
- Imię: Przemek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A8 D3
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 ASG 299KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 127
- Rejestracja: 16 lip 2010, 15:34
- Imię: Piotrek
- Rocznik: 2017
- Moje auto: A6 C8
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Małopolska
W takim razie jeżeli jest wszystko dobrze podłączone to chyba następnym krokiem będzie zamiana zegarów na właściwy model dla Twojego auta, czyli VDO z roku modelowego 2002/2003. Ja u siebie miałem VDO 2002 z dużym FIS'em i wszystko szczęśliwie działało od pierwszego uruchomienia zgodnie z oczekiwaniem z RNS-E z 2006 roku. Zatem następnym, według mnie, krokiem byłaby zmiana zegarów.
Pozdrawiam,
Piotrek
Piotrek