Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] Wyłącza się radio AUDI CONCERT II

Car Audio
olomonolo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 28 lut 2010, 20:54
Lokalizacja: Gdańsk

[A6 C5] Wyłącza się radio AUDI CONCERT II

Post autor: olomonolo » 02 wrz 2010, 17:29

Podczas jazdy samoczynnie wyłącza się radio, czasami na chwilę a następnie samoczynnie się uruchamia. W tym czasie kompletnie nie reaguje na próby ręcznego uruchomienia.
Radio było w naprawie - serwisant nie stwierdził podobnego zachowania, a radio AUDI CONCERT II jak się wyłączało tak się wyłącza.

Awatar użytkownika
mr-fix.pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 92
Rejestracja: 23 sie 2010, 19:28
Lokalizacja: Żory
Kontakt:

Post autor: mr-fix.pl » 02 wrz 2010, 17:48

Kilka pytań:
Czy radio gaśnie jakichś regularnych odstępach czasowych? Np. co godzinę, o pełnej godzinie lub po 30 minutach od ostatniego naciśnięcia dowolnego przycisku?
Czy po samoczynnym uruchomieniu zapomina zaprogramowane stacje?
Czy po samoczynnym wyłączeniu przyciski są nadal podświetlane?

olomonolo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 28 lut 2010, 20:54
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: olomonolo » 02 wrz 2010, 17:54

Radio gaśnie w różnych odstępach czasowych
Po samoczynnym uruchomieniu radio pamięta wszystkie stacje, podczas uruchamiania pokazuje się na sekundkę napis safe i "odpala".
Radio po samoczynnym wyłączeniu nie jest podświetlone.
Po odłączeniu wszystki kabli i ponownym podłączeni nadal się nie uruchamia.
Po podłączeniu vag w sytuacji gdy nastąpiło samoczyne wyłączenie wyświetla się błąd komunikacji z radio.
Rafał
Audi A6 C5 1.9 TDI + wirus

Awatar użytkownika
mr-fix.pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 92
Rejestracja: 23 sie 2010, 19:28
Lokalizacja: Żory
Kontakt:

Post autor: mr-fix.pl » 02 wrz 2010, 19:02

Zaczęło się to dziać w trakcie użytkowania czy od kiedy masz samochód/radio zawsze tak było?

olomonolo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 28 lut 2010, 20:54
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: olomonolo » 03 wrz 2010, 16:56

Nagłe wystąpiło w czasie dużych upałów w lipcu

Awatar użytkownika
mr-fix.pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 92
Rejestracja: 23 sie 2010, 19:28
Lokalizacja: Żory
Kontakt:

Post autor: mr-fix.pl » 03 wrz 2010, 22:32

Na początku przychodziło mi do głowy, że ktoś nieudolnie próbował złamać zabezpieczenie PIN, ale skoro radio chodziło dobrze, to problem musi leżeć gdzie indziej. Polecałbym sprawdzić, czy kostce z radia nie ginie napięcie w jakichś warunkach. Skoro problem występuje nieregularnie, najlepiej chyba wpiąć się w okablowanie radia (w zasilanie i w sygnał sterujący) i zrobić prowizoryczną kontrolę w formie diody.
Skoro w serwisie nie udało im się wywołać takiego zachowania, to można założyć, że to nie koniecznie radia wina.
Wiem, że perspektywa wpinania się w kostkę i wyprowadzenia kontrolek brzmi dość amatorsko, ale to jedyne co mi przychodzi do głowy. Ewentualnie w momencie, gdy radio się wyłączy - wypiąć je i (nie gasząc samochodu) zmierzyć miernikiem elektronicznym kostkę czy ma 12V tam gdzie powinno mieć.

Samturion
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 06 sie 2010, 14:15
Lokalizacja: Stronie Śląskie/Wrocław

Post autor: Samturion » 04 wrz 2010, 23:35

Zobacz czy ci się bezpiecznik nie przepala. Też tak miałem i wymiana bezpiecznika załatwiła sprawę.

olomonolo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 28 lut 2010, 20:54
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: olomonolo » 06 wrz 2010, 16:27

Wymieniłem bezpieczniki teraz nie pozostało nic innego jak czekać..

Awatar użytkownika
diabel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 23 maja 2009, 19:05
Lokalizacja: Łódź

Post autor: diabel » 07 wrz 2010, 22:16

Pierwsza rzecz, ktora powinienes zrobic, to znalezc kogos, kto ma identyczne radio, i podmienic je, na chwile, na godzine, na dzien. To pomoze zdiagnozowac, czy na pewno problem jest z radiem, czy moze z instalacja.

Awatar użytkownika
Quattrorulezz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 24 cze 2009, 19:55
Imię: Przemek
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Quattrorulezz » 28 sie 2011, 11:51

Witam

Mam identyczny problem z wyłączającym się radiem Concert II w nieokreślonych odstępach czasu. Może moje okoliczności pomogą w namierzeniu problemu. Mianowicie u mnie problem pojawił się po wymianie licznika na pełny fis. Na początku radio nie miało podświetlenia klawiszy, nie wyłączało się po zapłonie oraz gasło po 1 godz. jazdy (wyczytałem na forum że takie objawy są w wyniku braku komunikacji CAN dla radia) Dodam że przed wymianą licznika wszystko działało jak należy.
Wczoraj podciągnąłem CAN z licznika do radia i wszystko zaczęło chodzić (tzn włącza sie po zapłonie, jest podświetlenie) Ale oczywiście było by za fajnie, i pojawił się problem z dziwnym wyłączaniem się co chwilke. Dzieje się tak i na radiu i na cd, pamięta stacje i samo się uruchamia zaraz po tym jak zgaśnie. Nie wyświetla się SAFE. Wszystko wskazuje na to że coś miesza po CAN-ie. A może problem leży w prawidłowym kodowaniu radia i licznika?
Pomoże ktoś?
Było: C3 2.0D (chyba za kare), C3 2.3E NF 136KM, C4 2.3E AAR 133KM powered by BLOS, A6 C5 2.5TDI Quattro

p95z
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 16 lip 2010, 15:34
Imię: Piotrek
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5 TDI R5
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: p95z » 31 sie 2012, 15:07

Witam wszystkich.
Quattrorulezz, podaj mi proszę kod literowy skrzyni biegów i napędu. Napisz jeszcze jak podłączyłeś te zegary, to znaczy z których pinów jakie sygnały pobrałeś do radia. Jeżeli chodzi o magistralę CAN radia, to różnie bywa. Moje poprzednie radio (RNS-D DX) korzystało jedynie ze specjalnego CAN'a, którego źródłem był zewnętrzny tuner TMC i ta magistrala nie jest kompatybilna z magistralą Infotainment, do której właśnie trzeba podłączyć się w zegarach. Rozumiem, że zegary to rocznik 1999 ale model 2000? Nie mam pewności czy się będą nadawały, ale popatrzę do dokumentacji.
Pozdrawiam,
Piotrek

Awatar użytkownika
Quattrorulezz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 24 cze 2009, 19:55
Imię: Przemek
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Quattrorulezz » 31 sie 2012, 17:02

Skrzynie biegów mam 6 bieg manual wiec pewnie nie ma większego znaczenia, ale jakby miało to jest to skrzynia FTL. Co do napędu to musze sprawdzić w elsie. Sprawdze też dokładnie pod które piny mam teraz podłączone i dam znać. Pamiętam że próbowałem w liczniku wejścia Can infotaiment oraz can comfort. Czasem jeszcze na kilku rozpiskach spotkałem się z opisem CAN display (wyświetlacz) - ale te piny chyba właśnie odpowiadały canowi infotainment. Na schemacie widać że can z radia idzie do szarej kostki licznika (infotainment) oraz jeszcze równolegle do zielonej kostki licznika. Muszę jeszcze sprawdzić czy w tej zielonej wchodzi na właściwe piny, bo może w starym liczniku magneti marelli can był na innych pinach i teraz coś się miesza. Nie potrafię rozgraniczyć na schemacie czy mam do czynienia z zegarem MM czy VDO. Dzięki p95z za zainterosowanie tematem, może razem coś wykminimy <rotfl>

A tak się jeszcze zastanawiam czy wymiana wsadu w liczniku by nie pomogła, może jest uszkodzony...ale to musiałby wypowiedzieć się jakiż "zegarmistrz"

Własnie sprawdziłem podłączenie i tak:
Radio czarna kostka I, 20 pinowa
Pin 7, 20 (Can hig,low)

Licznik
szara kostka
pin 5 Can High-display
pin 6 Can low-display
Przy takim podłączeniu jest komunikacja i radio wyświetla rds na fis ale następuje "resetowanie radia w nieokreślonych odstępach czasu".
Było: C3 2.0D (chyba za kare), C3 2.3E NF 136KM, C4 2.3E AAR 133KM powered by BLOS, A6 C5 2.5TDI Quattro

p95z
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 16 lip 2010, 15:34
Imię: Piotrek
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5 TDI R5
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: p95z » 01 wrz 2012, 11:30

No to chyba mamy pierwszy błąd. Z radia powinieneś wychodzić z pinu 12 czarnego gniazda a nie z 20. Pin 20 to wejście prawej fonii ze zmieniarki CD. Popraw połączenie i zobaczymy co będzie. Teoretycznie mogło działać na jednej linii CAN, ale właśnie mogą pojawiać się dziwne zakłócenia. Generalnie dwie linie CAN są po to aby eliminować zakłócenia powstające w wyniku wahań napięcia zasilania jak również napięć indukowanych na samy przewodzie. Informacja logiczna na CAN, to napięcie różnicowe między tymi liniami H i L. Więc podłączenie do wejścia fonii nie powodowało zwarcia ale z pewnością dramatycznie wpływa na powstawanie zakłóceń.
Pozdrawiam,
Piotrek

Awatar użytkownika
Quattrorulezz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 24 cze 2009, 19:55
Imię: Przemek
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Quattrorulezz » 02 wrz 2012, 14:46

Niestety to mój "czeski" błąd, mam podłączone w radiu do: pin 7,12 (can low,hig) w kostce 20 pinowej, niestety...Ale brawo za czujność...
Było: C3 2.0D (chyba za kare), C3 2.3E NF 136KM, C4 2.3E AAR 133KM powered by BLOS, A6 C5 2.5TDI Quattro

p95z
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 16 lip 2010, 15:34
Imię: Piotrek
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5 TDI R5
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: p95z » 03 wrz 2012, 09:36

W takim razie jeżeli jest wszystko dobrze podłączone to chyba następnym krokiem będzie zamiana zegarów na właściwy model dla Twojego auta, czyli VDO z roku modelowego 2002/2003. Ja u siebie miałem VDO 2002 z dużym FIS'em i wszystko szczęśliwie działało od pierwszego uruchomienia zgodnie z oczekiwaniem z RNS-E z 2006 roku. Zatem następnym, według mnie, krokiem byłaby zmiana zegarów.
Pozdrawiam,
Piotrek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga