Jak w temacie. Zamierzam podłączyć nie ori radyjko i z opisów już wiem, że w kostkach w samochodzie nie będę miał potencjału ACC. Będę miał chyba dwie kostki ISO (napięcie i głośniki) i kostkę miniISO (CAN i wyjście liniowe na tył).
I tu moje pytanie: skąd ściągnąć ten potencjał?
Potencjał potrzebuję po to, żeby możliwe było automatyczne wyłączenie radia po wyjęciu kluczyka ze stacyjki.
Nie chcę pobierać +12V dla ACC z Ub+ (napięcie wprost z aku, permanentne), bo chcę, żeby radio wyłączało się po wyjęciu kluczyka ze stacyjki.
A swoją drogą, może ktoś wie, jak sterowane są te radia Audi, które nie mają podpiętego potencjału ACC? Domyślam się, że sygnał o włączeniu / wyłączeniu zapłonu mają albo z linii K-Line, albo z magistrali CAN.
[A6 C5 bez BOSE] Skąd podciągnąć potencjał ACC
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 469
- Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
[A6 C5 bez BOSE] Skąd podciągnąć potencjał ACC
Kogel-mogel FB 
Fora to jest biwak.

Fora to jest biwak.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 469
- Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
censored pisze:Arek no pisałem ci , weź się podłącz do + po stacyjce i po kłopocieChociażby z puszki z bezpiecznikami , weź z forum rozpiskę bezpieczników i będziesz wiedział pod który się "wlutować"
No właśnie kombinuję, żeby może gdzieś bliżej znaleźć to ACC

To wiem, nie mam zamiaru podłączać CAN-a do China :-D.censored pisze:Co do CANów to ich nie podłączysz pod nowe radio , bo one nie mają takiej "zaawansowanej" techniki hehehe
Mają sterowanie zapłonem, ale nie przez ACC (czyli po prostu przez +12V), ale jakoś inaczej - przez CAN albo linię K-Line.censored pisze:Dlaczego wnosisz , że radia Audi nie mają sterowania "zapłonem"Według mnie mają
Kogel-mogel FB 
Fora to jest biwak.

Fora to jest biwak.

Wyłączanie i włączanie radia z kluczyka
Witam,
mam problem z wyłączaniem i włączaniem radia po przekręceniu kluczyka (przestało działać). Problem powstał tak mi się wydaje po odłączeniu klemy od akumulatora. Posiadam radyjko Audi Concert CD (blaupunkt) plus Kan - Bus i działało normalnie włączanie i wyłączanie radia kluczykiem.
Wiem że jest przewód od tego to k-bus kolor zielono czerwony. W tym momencie napięcie na tym kabelku przy wyciągniętym kluczyku to 5 Wolt a przy włączonym 10 Wolt. Wszystkie bezpieczniki są dobre. Dziwi mnie trochę to napięcie na tym przewodzie 5 Wolt wyłączony 10Wolt włączony.
(przewód 3 w części A)
Czy możliwe że to ustawienie zostało"zresetowane" w komputerze samochodu?
mam problem z wyłączaniem i włączaniem radia po przekręceniu kluczyka (przestało działać). Problem powstał tak mi się wydaje po odłączeniu klemy od akumulatora. Posiadam radyjko Audi Concert CD (blaupunkt) plus Kan - Bus i działało normalnie włączanie i wyłączanie radia kluczykiem.
Wiem że jest przewód od tego to k-bus kolor zielono czerwony. W tym momencie napięcie na tym kabelku przy wyciągniętym kluczyku to 5 Wolt a przy włączonym 10 Wolt. Wszystkie bezpieczniki są dobre. Dziwi mnie trochę to napięcie na tym przewodzie 5 Wolt wyłączony 10Wolt włączony.
(przewód 3 w części A)
Czy możliwe że to ustawienie zostało"zresetowane" w komputerze samochodu?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 469
- Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Wyłączanie i włączanie radia z kluczyka
Czytałem kilka razy i nie mogę zrozumieć: z czym masz problem i co nie działa? Czy radio w ogóle się nie włącza?wafelo pisze:mam problem z wyłączaniem i włączaniem radia po przekręceniu kluczyka (przestało działać).
Czy możliwe że to ustawienie zostało"zresetowane" w komputerze samochodu?
Ważniejsze od magistrali jest napięcie zasilające +12V. Czy po przekręceniu kluczyka na ON (włączony, gdy zapalą się kontrolki na zegarach), na kostce radia masz +12V? Czy po włączeniu świateł podświetla ci się radio? (nie wiem, czy masz takie podświetlenie).
Po odłączeniu akumulatora albo po odłączeniu kabli od radia radio się może zablokować i żądać podania kodu (choć moje nie żądawafelo pisze:Czy możliwe że to ustawienie zostało"zresetowane" w komputerze samochodu?

Kogel-mogel FB 
Fora to jest biwak.

Fora to jest biwak.

Nie działa włączanie i wyłączanie radia z kluczyka. Radyjko teraz muszę włączać i wyłączać przyciskiem. Tak po włączeniu świateł podświetla się radio. Po przekręceniu stacyjki na tym przewodzie k-bus jest 10V na przewodzie zasilającym 12V
[ Dodano: 2011-09-21, 18:18 ]
Takie błędy się pojawiły w Polski Vag - Radio
1317 Sterownik tablicy przyrządów-J285
magistrala CAN brak sygnału -------------- Co to jest?
858 Nie znany kod błędu
obwód przerwany
1305 Nie znany kod błędu
magistrala CAN brak sygnału
[ Dodano: 2011-09-21, 18:18 ]
Takie błędy się pojawiły w Polski Vag - Radio
1317 Sterownik tablicy przyrządów-J285
magistrala CAN brak sygnału -------------- Co to jest?
858 Nie znany kod błędu
obwód przerwany
1305 Nie znany kod błędu
magistrala CAN brak sygnału
- TheWitcher
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 215
- Rejestracja: 19 sty 2011, 21:09
- Lokalizacja: Northamptonshire
Witam,
nigdzie nie mogę znaleźć co to może być za przewód
858 Nie znany kod błędu obwód przerwany
Zmieniłem już adapter Can Bus i dalej jest to samo. Pojawiają się te błędy:
1317 Sterownik tablicy przyrządów-J285
magistrala CAN brak sygnału
858 Nie znany kod błędu
obwód przerwany
1305 Nie znany kod błędu
magistrala CAN brak sygnału
Radio się wyłącza samo po 30 min i nie działa wyłączanie i włączanie po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki radia. Podświetlenie radia działa.
Czy ten przewód może być w okolicach czujnika położenia sprzęgła i hamulców? Czy możliwe że zostało coś tam odłączone?
nigdzie nie mogę znaleźć co to może być za przewód
858 Nie znany kod błędu obwód przerwany
Zmieniłem już adapter Can Bus i dalej jest to samo. Pojawiają się te błędy:
1317 Sterownik tablicy przyrządów-J285
magistrala CAN brak sygnału
858 Nie znany kod błędu
obwód przerwany
1305 Nie znany kod błędu
magistrala CAN brak sygnału
Radio się wyłącza samo po 30 min i nie działa wyłączanie i włączanie po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki radia. Podświetlenie radia działa.
Czy ten przewód może być w okolicach czujnika położenia sprzęgła i hamulców? Czy możliwe że zostało coś tam odłączone?