Radio Concert podłączenie can A6 C5 2000r
Radio Concert podłączenie can A6 C5 2000r
Witam wszystkich serdecznie.
Mam problem i proszę o pomoc, w mojej Niuni oryginalnie był zamontowany chorus 1, postanowiłem wymienić go na concerta 2 i tu pojawił się mały problemik. Chorus był podpięty do licznika poprzez enable clock i data a concert jak wiadomo podłącza się po szynie Can. Korzytajac z instrukcji na forum chciałem poprowadzić do licznika dwa przewody do Can których nie ma w kostce od radia i ku mojemu zdziwieniu w szarej kostce licznika do pinów 5,6 są już podpięte dwa pomarańczowe przewody których nie ma w kostce przy radiu.
Czy ktoś wie dokąd prowadza te przewody?
Dodam że licznik mam z pełnym Fis i elektroniczny zegarek. A z wyposażenia instalacje do telefonu, nawigacje w bagażniku wyświetlana na Fisie.
Mam problem i proszę o pomoc, w mojej Niuni oryginalnie był zamontowany chorus 1, postanowiłem wymienić go na concerta 2 i tu pojawił się mały problemik. Chorus był podpięty do licznika poprzez enable clock i data a concert jak wiadomo podłącza się po szynie Can. Korzytajac z instrukcji na forum chciałem poprowadzić do licznika dwa przewody do Can których nie ma w kostce od radia i ku mojemu zdziwieniu w szarej kostce licznika do pinów 5,6 są już podpięte dwa pomarańczowe przewody których nie ma w kostce przy radiu.
Czy ktoś wie dokąd prowadza te przewody?
Dodam że licznik mam z pełnym Fis i elektroniczny zegarek. A z wyposażenia instalacje do telefonu, nawigacje w bagażniku wyświetlana na Fisie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 320
- Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
- Imię: Leszek
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Dzieki za szybką i konkretną odpowiedz. Wpiolem się równolegle
w te przewody i działa wszystko oprócz rds na liczniku.
Zakladam że trzeba jeszcze zrobic adaptacje? I czy fakt ze jest
podłączone razem z navi robi jakąś różnice?
Dodatkowo wypiolem przewód GALA w kostce radia i zniknoł problem
niedziałających przednich głośnikow.
w te przewody i działa wszystko oprócz rds na liczniku.
Zakladam że trzeba jeszcze zrobic adaptacje? I czy fakt ze jest
podłączone razem z navi robi jakąś różnice?
Dodatkowo wypiolem przewód GALA w kostce radia i zniknoł problem
niedziałających przednich głośnikow.
Koledzy ja również jestem na etapie montażu radia concert w moim a6 c5. Wcześniej robiona była wymiana zegarów z pół FIS na pełny FIS. Oznajmiłem elektrykowi że zamierzam zamontować radio concert. W tym celu pociągnął z kostki za zegarami 3 przewody do kieszeni radia. Zakładam że dwa z nich to CAN-L i CAN-H.
Moje pytanie brzmi: Jak odróżnić przewody CAN jeśli kolory przewodów nie są takie jak oryginalne? Czy metoda prób i błedów jest tu bezpieczna? Do czego jest trzeci przewód?
Gniazdo C2 w radiu koncert ma opisane właśnie trzy piny. Dwa to CANy a trzeci to CD-GND. Czym jest owe CD-GND? Czy to zwyczajnie tzw masa?
Moje pytanie brzmi: Jak odróżnić przewody CAN jeśli kolory przewodów nie są takie jak oryginalne? Czy metoda prób i błedów jest tu bezpieczna? Do czego jest trzeci przewód?
Gniazdo C2 w radiu koncert ma opisane właśnie trzy piny. Dwa to CANy a trzeci to CD-GND. Czym jest owe CD-GND? Czy to zwyczajnie tzw masa?
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7187
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Cd gnd to będzie masa ale to ciebie nie interesuje w tym przypadku bo to masa zmieniarki
Skoro podciągnął 3 przewody to może przygotował pod starsze radia ( komunikują się sygnałami Ena , Data , clock ) ,proponuje podpytać elektryka co miał na myśli , albo licznik wyciągasz i miernikiem sprawdzisz przejście i zawsze możesz po przepinać piny w szarej wtyce.
Jeśli masz tego concerta CD fabrycznie to przewody CAHH i CANL już będą przy radiu wpięte bo w półFisie sa one podpięte to pinu 22 i 23 zielonej wtyki. Jeśli nie masz czujników parkowania to teoretycznie można by przy liczniku przepiąć te dwa piny do szarej wtyczki i komunikacja będzie. Jeśli masz PDC to po prostu je odpinasz/ucinasz przy radiu.
Skoro podciągnął 3 przewody to może przygotował pod starsze radia ( komunikują się sygnałami Ena , Data , clock ) ,proponuje podpytać elektryka co miał na myśli , albo licznik wyciągasz i miernikiem sprawdzisz przejście i zawsze możesz po przepinać piny w szarej wtyce.
Jeśli masz tego concerta CD fabrycznie to przewody CAHH i CANL już będą przy radiu wpięte bo w półFisie sa one podpięte to pinu 22 i 23 zielonej wtyki. Jeśli nie masz czujników parkowania to teoretycznie można by przy liczniku przepiąć te dwa piny do szarej wtyczki i komunikacja będzie. Jeśli masz PDC to po prostu je odpinasz/ucinasz przy radiu.
Zmieniarkę też będę instalował. Zastanawiałem się właśnie gdzie fabrycznie jest podłączony przewód z masą, który idzie w wiązce zmieniarki, a na którego nie ma miejsca w gnieździe C3. Teraz już wiem że jest to CD-GND z gniazda C2.
Faktycznie w aucie jest fabryczna kostka C z podłączonymi dwoma przewodami CAN. Niestety po podłączeniu do radia nic się nie zmienia, czyli brak podświetlenia itp. Dodam że czujniki parkowania są założone fabrycznie.
W kostce zasilającej nie mam jeszcze podłączonego K-BUS. Poprzedni właściciel narobił tam trochę bałaganu. Czyżby to było przyczyną braku podświetlania i aktywności RDS na FIS?
Czy po przekładce zegarów fabryczna wiązka CAN poprowadzona do radia nadal spełnia swoją funkcję? Jeśli dobrze zrozumiałem, to chyba nie. Nie rozumiem też ostatniego zdania "Jeśli masz PDC to po prostu je odpinasz/ucinasz przy radiu."
Teoria z trzema przewodami, które poprowadził do radia elektryk, jakoby miały one być do starszych odbiorników prawdopodobnie jest słuszna. Wspominał że "zrobimy tak, żeby można było założyć chorus i concert".
Faktycznie w aucie jest fabryczna kostka C z podłączonymi dwoma przewodami CAN. Niestety po podłączeniu do radia nic się nie zmienia, czyli brak podświetlenia itp. Dodam że czujniki parkowania są założone fabrycznie.
W kostce zasilającej nie mam jeszcze podłączonego K-BUS. Poprzedni właściciel narobił tam trochę bałaganu. Czyżby to było przyczyną braku podświetlania i aktywności RDS na FIS?
Czy po przekładce zegarów fabryczna wiązka CAN poprowadzona do radia nadal spełnia swoją funkcję? Jeśli dobrze zrozumiałem, to chyba nie. Nie rozumiem też ostatniego zdania "Jeśli masz PDC to po prostu je odpinasz/ucinasz przy radiu."
Teoria z trzema przewodami, które poprowadził do radia elektryk, jakoby miały one być do starszych odbiorników prawdopodobnie jest słuszna. Wspominał że "zrobimy tak, żeby można było założyć chorus i concert".
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7187
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Fabryczna wiązka w twojej sytuacji nie spełnia swojej funkcji bo przy liczniku PółFIS jest ona podpięta pod CAN tzn Convienience/Komfort ( w zielonej wtyczce licznika) - na niej są 3 urządzenia podpięte - PDC , układ kontroli ciśnienia w oponach i radio w półfisie
Czyli musisz te piny z radia wypiąć i zaizolować i w ich miejsce wpiąć te poprowadzone z szarej wtyczki licznika. Potrzebna jeszcze zmiana adaptacji w 62 kanale licznika na wartość 1 ( nie pamiętam co tam miałeś ustawione chyba nawet tego nie sprawdziłem )
Jak podepniesz szynę CAN ruszy podświetlenie i RDS na fis i logika zapłonu , linia K to diagnostyka tylko
co do masy zmieniarki ja kiedyś montując zakręciłem pod śrubką obudowy
Czyli musisz te piny z radia wypiąć i zaizolować i w ich miejsce wpiąć te poprowadzone z szarej wtyczki licznika. Potrzebna jeszcze zmiana adaptacji w 62 kanale licznika na wartość 1 ( nie pamiętam co tam miałeś ustawione chyba nawet tego nie sprawdziłem )
Jak podepniesz szynę CAN ruszy podświetlenie i RDS na fis i logika zapłonu , linia K to diagnostyka tylko
co do masy zmieniarki ja kiedyś montując zakręciłem pod śrubką obudowy

Zatem mam dwie opcje do wyboru:
1. Zdjęcie zegarów i sprawdzenie gdzie są poprowadzone przewody, które położył elektryk.
Czy w takim wypadku jest jakieś prawdopodobieństwo rozkodowania immo? Czy raczej nie jest to możliwe i można wyciągać zegary śmiało?
2. Podłączać poprowadzone przewody metodą prób i błędów. Czy w tym przypadku mieszając przewodami CAN jest możliwość że coś się skopci?
Czy w przewodach CAN, jeśli są podłączone, można zmierzyć jakieś napięcie? Być może w ten sposób dojdę gdzie są podłączone.
Zdaję sobie sprawę że opcja nr 1 jest najpewniejsza, jednak z racji braku doświadczenia wymaga najwięcej czasu, więc zostawię ją jako ostateczność.
[ Dodano: 2016-08-22, 17:24 ]
Wyjąłem dzisiaj zegary, jak się okazało elektryk położył przewody z pinów Enable, Data, Clock, czyli tak jak wspominałeś. Położyłem nową wiązkę z pinów 5 i 6 do radia. Radio teraz się podświetla, ale na FISie wywala mi komunikaty o spalonych żarówkach. Czy to jest normalne i trzeba to usunąć z pozycji VAG COM czy coś nie łączy w kostce? Te funkcje powinny być u mnie nieaktywne.
[ Dodano: 2016-08-22, 18:37 ]
Manetka komputera też nie działa.
1. Zdjęcie zegarów i sprawdzenie gdzie są poprowadzone przewody, które położył elektryk.
Czy w takim wypadku jest jakieś prawdopodobieństwo rozkodowania immo? Czy raczej nie jest to możliwe i można wyciągać zegary śmiało?
2. Podłączać poprowadzone przewody metodą prób i błędów. Czy w tym przypadku mieszając przewodami CAN jest możliwość że coś się skopci?
Czy w przewodach CAN, jeśli są podłączone, można zmierzyć jakieś napięcie? Być może w ten sposób dojdę gdzie są podłączone.
Zdaję sobie sprawę że opcja nr 1 jest najpewniejsza, jednak z racji braku doświadczenia wymaga najwięcej czasu, więc zostawię ją jako ostateczność.
[ Dodano: 2016-08-22, 17:24 ]
Wyjąłem dzisiaj zegary, jak się okazało elektryk położył przewody z pinów Enable, Data, Clock, czyli tak jak wspominałeś. Położyłem nową wiązkę z pinów 5 i 6 do radia. Radio teraz się podświetla, ale na FISie wywala mi komunikaty o spalonych żarówkach. Czy to jest normalne i trzeba to usunąć z pozycji VAG COM czy coś nie łączy w kostce? Te funkcje powinny być u mnie nieaktywne.
[ Dodano: 2016-08-22, 18:37 ]
Manetka komputera też nie działa.
Podjąłem temat od rana, akurat mam wolne do południa. Jest jakiś dziwny problem z masą. Sprawdzam w szarej kostce masę na pinach od spryskiwaczy i żarówek i masa jest. Sprawdzam na pinach manetki i masa jest po wciskaniu odpowiednich przycisków w manetce. Wpinam szarą kostkę w gniazdo i po przekręceniu kluczyków jest pisk i komunikaty, manetka też nie działa.
Dorobiłem w miejsce szarej kostki inną kostkę i wyprowadziłem przewody z odpowiednich pinów żarówek i komputera na zewnątrz. Kładę owe przewody na blachę i zero komunikatów po przekręceniu. Funkcje komputera również się przełączają.
Ewidentnie masa jest problemem, ale dlaczego miernik pokazuje, że szara kość ma połączenie z masą?
Dorobiłem w miejsce szarej kostki inną kostkę i wyprowadziłem przewody z odpowiednich pinów żarówek i komputera na zewnątrz. Kładę owe przewody na blachę i zero komunikatów po przekręceniu. Funkcje komputera również się przełączają.
Ewidentnie masa jest problemem, ale dlaczego miernik pokazuje, że szara kość ma połączenie z masą?

Problem rozwiązany. W miejsce szarej kostki/wtyczki dorobiłem kostkę testową. Ręcznie przewody dostawiałem do masy i wtedy wszystko działało jak powinno. Wyglądało na to że w dorobionej instalacji dla szarej kostki uciekła masa, ale mimo dokładnych pomiarów okazywało się że masa jednak jest tak na kontrolkach spalonych żarówek jak i na manetce po naciskaniu każdego z przycisków. Zdębiałem, ale postanowiłem odłączyć przewody CAN które wczoraj założyłem. Po czym włożyłem szarą kostkę w gniazdo i po przekręceniu klucza jest OK na wyświetlaczu, manetka również działa. Przewód dorobiłem bardzo starannie i nie miałem już pojęcia o co chodzi
Podłączyłem piny z przewodami CAN ponownie i wpiąłem szarą kostkę na miejsce. Ku mojemu zdziwieniu weszła w gniazdo znacznie lżej niż poprzednimi razami. Po przekręceniu kluczyka zobaczyłem OK na wyświetlaczu.
Wniosek nasuwa się taki, że piny przewodów CAN siedziały jakoś nieprawidłowo w szczelinach i zakłócały pracę FIS
jak dla mnie sprawa trochę dziwna, ale jednak tak było. Co ciekawe komunikaty o żarówkach i niedziałająca manetka była już w momencie podłączenia gołego przewodu CAN, bez jego podłączenia do radia.

Wniosek nasuwa się taki, że piny przewodów CAN siedziały jakoś nieprawidłowo w szczelinach i zakłócały pracę FIS

- lakom
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 21 mar 2016, 13:26
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Witajcie!
Przeczytałem wiele tematów dotyczących CAN/licznik/Concert II, ale mój problem jest jeszcze inny i chciałbym podpiąć się pod ten temat.
Posiadam Audi z 2000r., pół FIS z ele. zegarkiem (2 kostki zielona, niebieska)
Wstawiam Concert II w miejsce Chorus I. Potrzebuję CAN więc chcę 2 kable poprowadzić w moim przypadku z Zielonej kostki licznika piny 22 (High) i 23 (Low). Okazuje się, że żadne kable nie wychodzą z pinów 22-24. Za to posiadam przewody CANy na pinach 18-20, jednakże te są innego typu (Powertrain) od ABS/ESP.
Pomimo, że nie wychodziły przewody, rozebrałem Zieloną kostkę licznika, zarobiłem swoje dwa kable mini wtykami i umieściłem w pinach 22, 23. Podłączyłem do radia, podświetlenie nie działa. Mam pytanie co w takim przypadku, czy może jest potrzeba kodowania któregoś kanału licznika? Czy jest inne miejsce gdzie znajdę CAN typu Comfort?
Przeczytałem wiele tematów dotyczących CAN/licznik/Concert II, ale mój problem jest jeszcze inny i chciałbym podpiąć się pod ten temat.
Posiadam Audi z 2000r., pół FIS z ele. zegarkiem (2 kostki zielona, niebieska)
Wstawiam Concert II w miejsce Chorus I. Potrzebuję CAN więc chcę 2 kable poprowadzić w moim przypadku z Zielonej kostki licznika piny 22 (High) i 23 (Low). Okazuje się, że żadne kable nie wychodzą z pinów 22-24. Za to posiadam przewody CANy na pinach 18-20, jednakże te są innego typu (Powertrain) od ABS/ESP.
Pomimo, że nie wychodziły przewody, rozebrałem Zieloną kostkę licznika, zarobiłem swoje dwa kable mini wtykami i umieściłem w pinach 22, 23. Podłączyłem do radia, podświetlenie nie działa. Mam pytanie co w takim przypadku, czy może jest potrzeba kodowania któregoś kanału licznika? Czy jest inne miejsce gdzie znajdę CAN typu Comfort?