[A6 C5] nagłośnienie Standard --> Bose
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 09 lip 2012, 12:18
- Lokalizacja: Zielona Góra
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 765
- Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
- Imię: Robert
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 388
- Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
- Imię: Mi hał
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 09 lip 2012, 12:18
- Lokalizacja: Zielona Góra
Dzieki za wszystkie porady,
Chyba zostaje mi to czego sie obawiałem - budowa audio od początku do konca. Mam oryginalne radio concetr I plus (bez cd) oraz phatnoise phatbox (to dziadostwo BARDZO polecam!) i to chce zostawić. Reszta poleci.
Najwiekszym problemem jest czas - nie mam kiedy a koniecznie chce sam.
Jedno pytanie - w concert audi mam wyjścia sygnalowe z radia na 4 glośniki - jak wyciagnąć z tego sygnal na nowy subwoofer? Wiem że można użyć np 2 rezystorków do zsumowania sygnału ale moze są inne rozwiazania - takie żebym mógł pod te 4 wyjścia sygnałowe podłączyć wzmacniacze z głośnikami do drzwi.
Chyba zostaje mi to czego sie obawiałem - budowa audio od początku do konca. Mam oryginalne radio concetr I plus (bez cd) oraz phatnoise phatbox (to dziadostwo BARDZO polecam!) i to chce zostawić. Reszta poleci.
Najwiekszym problemem jest czas - nie mam kiedy a koniecznie chce sam.
Jedno pytanie - w concert audi mam wyjścia sygnalowe z radia na 4 glośniki - jak wyciagnąć z tego sygnal na nowy subwoofer? Wiem że można użyć np 2 rezystorków do zsumowania sygnału ale moze są inne rozwiazania - takie żebym mógł pod te 4 wyjścia sygnałowe podłączyć wzmacniacze z głośnikami do drzwi.
było A6C5 AFN, jest A6C6 BLB
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 388
- Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
- Imię: Mi hał
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 50
- Rejestracja: 09 sie 2012, 22:12
- Lokalizacja: Pruszków/Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 09 lip 2012, 12:18
- Lokalizacja: Zielona Góra
Panowie,
W sobote miałem troche czasu - zamontowałem wspomianego BOSE zamiast firmowego nagłosnienia.
Zrobiłem to z tego powodu że wiazkę przewodów którą puściłem moge potem wykorzystać do innego systemu nagłośnienia.
Ale... Nie zrobie tego.
Bose gra inaczej niż firmówka audi. Najwieksza zmiana dotyczny tonów średnich - niebo a ziemia!
Co do basu to przy firmowym był to za każdym razem taki sam bas - po prostu jakaś tam łupanka. Przy bose bas jest o wiele bardziej zróżnicowany - nie są to tylko puste bicia, bas ma masę. Góra jest o wiele przyjemniejsza i rozdzielcza - ale to zawdzieczam pewnie wymianie kondensatorów przy tweeterach z elektrolitów na polipropyleny (ten zabieg polecam wszystkim).
Jedna ważna notka - przy takiej zmianie radio należy przekodować ze zwykłego systemu na bose (w moim przypadku z 00207 na 00017)
Dzwięk jest o klasę lepszy, o wiele bardziej kulturalny i czarujący - naprawde słucha sie tego bardzo przyjemnie.
jeśli ktoś potrzebowałby pomocy przy montowaniu bose to służe pomocą
W sobote miałem troche czasu - zamontowałem wspomianego BOSE zamiast firmowego nagłosnienia.
Zrobiłem to z tego powodu że wiazkę przewodów którą puściłem moge potem wykorzystać do innego systemu nagłośnienia.
Ale... Nie zrobie tego.
Bose gra inaczej niż firmówka audi. Najwieksza zmiana dotyczny tonów średnich - niebo a ziemia!
Co do basu to przy firmowym był to za każdym razem taki sam bas - po prostu jakaś tam łupanka. Przy bose bas jest o wiele bardziej zróżnicowany - nie są to tylko puste bicia, bas ma masę. Góra jest o wiele przyjemniejsza i rozdzielcza - ale to zawdzieczam pewnie wymianie kondensatorów przy tweeterach z elektrolitów na polipropyleny (ten zabieg polecam wszystkim).
Jedna ważna notka - przy takiej zmianie radio należy przekodować ze zwykłego systemu na bose (w moim przypadku z 00207 na 00017)
Dzwięk jest o klasę lepszy, o wiele bardziej kulturalny i czarujący - naprawde słucha sie tego bardzo przyjemnie.
jeśli ktoś potrzebowałby pomocy przy montowaniu bose to służe pomocą
było A6C5 AFN, jest A6C6 BLB
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 31
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 23:59
- Lokalizacja: Koszalin
niekarol1971znin pisze:[url=http://images65.fotosik.pl/1018/84b8370e060ddc5b.jpg]Obrazek[/URL]
posiadam u siebie subwofer Oryginalny Blaupunkta z taka kostka do wejscia od wiązki , czy ta kostwa wejdzie w System Bose ? ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 31
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 23:59
- Lokalizacja: Koszalin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 151
- Rejestracja: 15 cze 2012, 22:22
- Imię: Krzysiek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Namysłów
Może przyda się Wam w przyszłości. Fabrycznie posiadałem instalację audio nie Bose i postanowiłem zamontować radio niefabryczne z nawigacją 2DIN. Przerobiłem konsolę, kupiłem adapter do głośników tylnych oraz subwoofera i radio zagrało ale na jakości dźwięku nie zyskałem tylko na funkcjonalności zestawu - navi, dvd, mp3, usb, sd, bluetooth. Irytowało mnie jednak to, że mimo zastosowania adaptera występowały trzaski w głośnikach jeśli uruchamiało się silnik przy włączonym radiu. Jakiś czas temu od kolego dostałem cały zestaw Bose i kusiło mnie aby go zamontować i przekonać się czy rzeczywiście lepiej gra - choć opinie są skrajnie odmienne. Powstrzymywało mnie jednak to, że do Bose trzeba kupić drugi adapter oraz położyć przewody do głośników przednich pod wzmacniacz. Puściłem w końcu nowe przewody sygnałowe chinch ze sterowaniem wzmacniacza, zasilanie wzmacniacza z akumulatora oraz przewody głośnikowe od wzmacniacza - są gotowe zestawy w cenie 100-150zł ale zwykle 5m przewody głośnikowe są niewystarczające, chinch są na "styk". W razie czego taka instalacja przyda się do podłączenia niefabrycznego wzmacniacza. Największym zaskoczeniem był fakt, że podłączenie radia przez wyjście LINE bezpośrednio do wzmacniacza Bose, bez jakichkolwiek adapterów nie powoduje jakichkolwiek trzasków w głośnikach podczas zmiany utworów, zmiany źródła sygnału jak i podczas uruchamiania silnika przy włączonym radiu. Przeróbkę taką polecam każdemu komu zależy na poprawie jakości dźwięku bo jest to zmiana zdecydowanie na plus - lepsza kontrola basu, przyjemniejsze, naturalniejsze soprany, średnie i nieporównywalnie większa dynamika. Nie chciałbym tu polemizować i porównywać jakości z instalacjami niefabrycznymi robionymi za dużo wyższe nakłady finansowe ale uważam, że poprawa dźwięku do poniesionych kosztów jest warta zachodu i stanowi ułamek profesjonalnych modyfikacji a satysfakcja to rzecz bezcenna. Żeby nie było tak różowo to pozostał mi jeszcze jeden temat do rozwiązania - jakość odbioru stacji radiowych. Być może to pięta achillesowa mojego radia, lub problem z instalacją antenową. Zastosowanie separatora oraz wzmacniacza nie rozwiązuje problemu - może oryginalny wzmacniacz antenowy jest uszkodzony. W przypadku Avanta można zmienić antenę dachową ale przy sedanie to już jest większy problem. Próbowałem podłączyć antenę wewnętrzną przyklejaną na szybę ale efekt mizerny. Może ktoś ma jakieś doświadczenia z antenami w sedanie i podpowie jakieś sprawdzone rozwiązanie, w którym nie trzeba będzie kaleczyć karoserii. Nawiasem mówiąc w żony W202 jest antena w szybie jak u mnie ale jakość odbioru radia jest powalająca i już myślę aby wzmacniacz Mercedesa wykorzystać w Audi...
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga