[ A6 C5] 2.5 TDI CANy licznik-navi
[ A6 C5] 2.5 TDI CANy licznik-navi
Witam.
W A6 w górnej części fisa nic mi nie wyświetla. Czy jak podłączę CAN-H i Can-L w liczniku (A6 '99 białe podświetlanie) w szarej kostce pin 5 i 6. Oraz w navi rns-d Can-H i Can-L to po odpowiedniej adaptacji bedzie rds na fisie? W liczniku nie mam podłączonych Can-ów a przy navi mam jakieś przewody w pinach CAN. Czy mogę podłączyć do tych przewodów dodatkowo, czy tamte bedą przeszkadzać?
W A6 w górnej części fisa nic mi nie wyświetla. Czy jak podłączę CAN-H i Can-L w liczniku (A6 '99 białe podświetlanie) w szarej kostce pin 5 i 6. Oraz w navi rns-d Can-H i Can-L to po odpowiedniej adaptacji bedzie rds na fisie? W liczniku nie mam podłączonych Can-ów a przy navi mam jakieś przewody w pinach CAN. Czy mogę podłączyć do tych przewodów dodatkowo, czy tamte bedą przeszkadzać?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 512
- Rejestracja: 15 cze 2011, 08:07
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2000
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 155KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kozienice
Jak dobrze pamiętam bo dawno temu to robiłem to potrzebny ci będzie dodatkowy moduł o magicznej nazwie TMC tuner nie musisz do niego podpinać anten bo system ten u nas nie zadziała ale trzeba podpiąć cany i zasilanie i od niego dopiero cany do licznika, wtedy nawi zobaczy podpięty dash panel czyli licznik oraz gateway czyli tuner tmc będziesz miał piktogramy wyświetlane na fisie po zakodowaniu w liczniku kanałów 60,61,62 nie pamiętam w tej chwili który ale tak na 50% to kanał 60
podpięcie tego wygląda tak :
TMC tuner
Multi-pin connector (12-pin)
2 - CAN Bus Low (Infotainment)
3 - CAN Bus High (Infotainment)
6 - Terminal 30
8 - CAN Bus Low (BOSCH)
9 - CAN Bus High (BOSCH)
12 - Terminal 31
Nawigacja
Multi-pin connector (26-pin)
1 - Anti-theft alarm earth
4 - Terminal 15
5 - Wheel speed sensor input, left-side (ABS)
13 - CAN Bus High (BOSCH)
14 - Switched positive (power aerial) (up to MY 01)
17 - Signal from reversing light switch -F4-
18 - Wheel speed sensor input, right-side (ABS) (up to MY 01)
26 - CAN Bus Low (BOSCH)
Licznik pionowe siwe złącze
32-pin grey connector
1 - Menu control switch (menu)
2 - Menu control switch (out A)
3 - Menu control switch (out B)
4 - Menu control switch (enter)
5 - CAN bus High (display)
6 - CAN bus Low (display)
7 - Not used
8 - Not used
9 - Not used
10 - Not used
11 - Enable
12 - Clock
13 - Data
14 - Brake light
15 - Washer fluid level
16 - Tail light/dipped beam (bulb check)
17 - On-board computer, left
18 - On-board computer, right
19 - On-board computer reset
20 - Auxiliary heater radio remote control input
21 - Summer /winter switching
22 - Auxiliary heater on
23 - Control group 1 Navigation
24 - Control group 2 Navigation
25 - Control group Telematics
26 - Not used
27 - Not used
28 - Not used
29 - Not used
30 - Not used
31 - Not used
32 - Not used
jeśli masz poziome złącze 32 pin szare to
licznik 32 pin szare poziome
32-pin grey connector
1 - Menu control switch (menu)
2 - Menu control switch (out A)
3 - Menu control switch (out B)
4 - Menu control switch (enter)
5 - CAN bus High (display)
6 - CAN bus Low (display)
7 - Not used
8 - Not used
9 - Not used
10 - Not used
11 - Enable
12 - Clock
13 - Data
14 - Brake light
15 - Washer fluid level
16 - Tail light/dipped beam (bulb check)
17 - On-board computer, left
18 - Driver information system, right
19 - Driver information system reset
20 - Auxiliary heater radio remote control input
21 - Summer /winter switching
22 - Auxiliary heater on
23 - Control group 1 Navigation
24 - Control group 2 Navigation
25 - Control group Telematics
26 - Not used
27 - Not used
28 - Not used
29 - Not used
30 - Not used
31 - Not used
32 - Not used
Jeśli masz rns-d czyli ta co czyta płyty DX to po canie do licznika wychodzą jeszcze jedne cany z 20 pinowej wtyczki przy nawi te są włąsnie do RDSU pin bodajże 8 i 9 bo pin 9 DATA był do 48 tygodnia 99 roku popołudniem ci dopisze jakie kodowanie jest dokładnie pod nawi (piktogramy i rds jeżeli masz u siebie dużego fisa)
podpięcie tego wygląda tak :
TMC tuner
Multi-pin connector (12-pin)
2 - CAN Bus Low (Infotainment)
3 - CAN Bus High (Infotainment)
6 - Terminal 30
8 - CAN Bus Low (BOSCH)
9 - CAN Bus High (BOSCH)
12 - Terminal 31
Nawigacja
Multi-pin connector (26-pin)
1 - Anti-theft alarm earth
4 - Terminal 15
5 - Wheel speed sensor input, left-side (ABS)
13 - CAN Bus High (BOSCH)
14 - Switched positive (power aerial) (up to MY 01)
17 - Signal from reversing light switch -F4-
18 - Wheel speed sensor input, right-side (ABS) (up to MY 01)
26 - CAN Bus Low (BOSCH)
Licznik pionowe siwe złącze
32-pin grey connector
1 - Menu control switch (menu)
2 - Menu control switch (out A)
3 - Menu control switch (out B)
4 - Menu control switch (enter)
5 - CAN bus High (display)
6 - CAN bus Low (display)
7 - Not used
8 - Not used
9 - Not used
10 - Not used
11 - Enable
12 - Clock
13 - Data
14 - Brake light
15 - Washer fluid level
16 - Tail light/dipped beam (bulb check)
17 - On-board computer, left
18 - On-board computer, right
19 - On-board computer reset
20 - Auxiliary heater radio remote control input
21 - Summer /winter switching
22 - Auxiliary heater on
23 - Control group 1 Navigation
24 - Control group 2 Navigation
25 - Control group Telematics
26 - Not used
27 - Not used
28 - Not used
29 - Not used
30 - Not used
31 - Not used
32 - Not used
jeśli masz poziome złącze 32 pin szare to
licznik 32 pin szare poziome
32-pin grey connector
1 - Menu control switch (menu)
2 - Menu control switch (out A)
3 - Menu control switch (out B)
4 - Menu control switch (enter)
5 - CAN bus High (display)
6 - CAN bus Low (display)
7 - Not used
8 - Not used
9 - Not used
10 - Not used
11 - Enable
12 - Clock
13 - Data
14 - Brake light
15 - Washer fluid level
16 - Tail light/dipped beam (bulb check)
17 - On-board computer, left
18 - Driver information system, right
19 - Driver information system reset
20 - Auxiliary heater radio remote control input
21 - Summer /winter switching
22 - Auxiliary heater on
23 - Control group 1 Navigation
24 - Control group 2 Navigation
25 - Control group Telematics
26 - Not used
27 - Not used
28 - Not used
29 - Not used
30 - Not used
31 - Not used
32 - Not used
Jeśli masz rns-d czyli ta co czyta płyty DX to po canie do licznika wychodzą jeszcze jedne cany z 20 pinowej wtyczki przy nawi te są włąsnie do RDSU pin bodajże 8 i 9 bo pin 9 DATA był do 48 tygodnia 99 roku popołudniem ci dopisze jakie kodowanie jest dokładnie pod nawi (piktogramy i rds jeżeli masz u siebie dużego fisa)
Tak, ale czy tuner TMC jest potrzebny do samego rds-u? Gdzieś słyszałem, że nie jest wymagany. Chodzi mi o sam rds. Nie mówię tu o strzałkach, nazwach ulic z navi i inf. TM które w PL nie działają.
Moja navi to rns-d dx (prawdopodobnie kiedyś zmieniona z nondx). Wg. softu navi z 2001r.
Licznik kostki 32-pinowe - niebieska, szara i zielona. Pełen fis.
Navi wyłącza się wraz ze stacyjką, podświetlanie działa. Ogólnie tylko brak rds na fis.
Czy can ze szarej kostki w liczniku mogę podpiąć do canów w navi (tam już są przewody w przeciwieństwie do kostki przy zegarach). Czy tamte odłączyć.
Pod deską nie mam żadnej kostki/wiązki do tunera TMC (A6 '99 pewnie dlatego).
Moja navi to rns-d dx (prawdopodobnie kiedyś zmieniona z nondx). Wg. softu navi z 2001r.
Licznik kostki 32-pinowe - niebieska, szara i zielona. Pełen fis.
Navi wyłącza się wraz ze stacyjką, podświetlanie działa. Ogólnie tylko brak rds na fis.
Czy can ze szarej kostki w liczniku mogę podpiąć do canów w navi (tam już są przewody w przeciwieństwie do kostki przy zegarach). Czy tamte odłączyć.
Pod deską nie mam żadnej kostki/wiązki do tunera TMC (A6 '99 pewnie dlatego).
W navi są Can-h i Can-l. Pytanie tylko czy te przewody z licznika mogę dopiąć do tych co już są w kostce? Czy tamte odłączyć i zastąpić tymi? ÂŻeby czegoś nie posadzić.
Wartości kanałów podam później bo nie pamiętam teraz. Kanał 61 i 62 na pewno mają "0" Kanał 60 chyba 1024 ale to jeszcze sprawdzę bo nie pamiętam dokładnie.
Na kanale 62 jak zmieniałem na "1" miałem kiedyś błąd w liczniku typu "radio-nr błędu - brak połączenia can" albo jakoś podobnie.
Wartości kanałów podam później bo nie pamiętam teraz. Kanał 61 i 62 na pewno mają "0" Kanał 60 chyba 1024 ale to jeszcze sprawdzę bo nie pamiętam dokładnie.
Na kanale 62 jak zmieniałem na "1" miałem kiedyś błąd w liczniku typu "radio-nr błędu - brak połączenia can" albo jakoś podobnie.
Przy liczniku nie mam do can żadnych przewodów.
Przy navi w kostce w oryginalnej wiązce są przewody podłączone do can-h i can-l. Navi ma już podłączone cany ale dokąd idą tego nie wiem niestety. Na pewno nie do licznika. Do tunera TMC żadnej wiązki nie znalazłem.
Przy navi w kostce w oryginalnej wiązce są przewody podłączone do can-h i can-l. Navi ma już podłączone cany ale dokąd idą tego nie wiem niestety. Na pewno nie do licznika. Do tunera TMC żadnej wiązki nie znalazłem.
Tzn. że mogę do nich dodatkowo dopiąc nowe kable z licznika? Czyli te co juz są i nowe z licznika razem po 2 do pinu. Nie upalę czegoś?jasper pisze:generalnie cany łączy się równolegle
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 512
- Rejestracja: 15 cze 2011, 08:07
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2000
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 155KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kozienice
a masz u siebie tv? dobra zobaczmy gdzie te cany idą najpierw ok. jeśli pod kierą nie ma szukaj z drugiej strony za schowkiem.
musimy dojść co to za cany wiemy skąd idą ale musimy znaleźć do kąd idą.
czy w schowku z tyłu z lewej pod zmieniarką jest dziura, czy coś czarne z dziurkami lub wentylatorem?
zapomniałem zapytać jeszcze czy nawi podpięta jest przez jakikolwiek adapter czy ori okablowanie
musimy dojść co to za cany wiemy skąd idą ale musimy znaleźć do kąd idą.
czy w schowku z tyłu z lewej pod zmieniarką jest dziura, czy coś czarne z dziurkami lub wentylatorem?
zapomniałem zapytać jeszcze czy nawi podpięta jest przez jakikolwiek adapter czy ori okablowanie
Navi podpiete jest do oryginalnych wtyczek. ÂŻadnych adapterów i innych takich nie ma.
Mam z tyłu tuner tv - czarne pudełko pod zmieniarką. Też oryginalnie zamontowane i działa bez problemów.
Poza tym nic innego dołączonego do navi nie mam. Zadnych kieromnic multifunkcyjnych itd. Był kiedyś w podłokietniku telefon bo jest w srodku otwór po kablu i zatrzask z symbolem telefonu. Ale tego już nie ma.
Mam z tyłu tuner tv - czarne pudełko pod zmieniarką. Też oryginalnie zamontowane i działa bez problemów.
Poza tym nic innego dołączonego do navi nie mam. Zadnych kieromnic multifunkcyjnych itd. Był kiedyś w podłokietniku telefon bo jest w srodku otwór po kablu i zatrzask z symbolem telefonu. Ale tego już nie ma.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 512
- Rejestracja: 15 cze 2011, 08:07
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2000
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 155KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kozienice
ok to wszystkie podłączenia przy nawi są na ori okablowaniu.
co zatem wychodzi z pinów 7, 8, 9 kostki 20 pinowej tj ta która składa się z trzech kostek mini iso czyli zmieniarka(niebiestka) wzmacniacz (żółta)i obsłga licznika (zielona) to ta kosteczka w środku co tam jest zapięte? kojarzysz no którą mi chodzi?
to ta nad kostką od głośników jak to mi powiesz to już będę wiedział wszystko i zaraz to podłączymy.
co zatem wychodzi z pinów 7, 8, 9 kostki 20 pinowej tj ta która składa się z trzech kostek mini iso czyli zmieniarka(niebiestka) wzmacniacz (żółta)i obsłga licznika (zielona) to ta kosteczka w środku co tam jest zapięte? kojarzysz no którą mi chodzi?
to ta nad kostką od głośników jak to mi powiesz to już będę wiedział wszystko i zaraz to podłączymy.