Audi A6 40TDI 204KM
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 52
- Rejestracja: 04 wrz 2021, 19:46
- Imię: Bartek
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2020
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Koszalin
Re: Audi A6 40TDI 204KM
Wydaje mi się, że NX jest dobrym autem, na pewno jest porządnie spasowany i będzie bezawaryjny, pozbawiony takich usterek-dupereli, które trapią C8. Niemniej jednak NX jako nastepca a6 to myślę, że jest krok wstecz. Przede wszystkim a6 to jest auto, które lubi połykać kilometry, dobrze czuje się na autostradzie. NX to bardziej miejskie - podmiejskie auto, którym robi się rocznie 10-15tys km i wtedy jego eksploatacja jest bezproblemowa.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 131
- Rejestracja: 02 cze 2019, 15:38
- Imię: Nie ma imienia
- Moje auto: Nie znam profilu
- Rocznik: 2022
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Brak
- Paliwo: Brak
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Audi A6 40TDI 204KM
Oczywiście, A6 i NX to totalnie inne samochody, ale cały wątek wziął się z tego, że TomekC8 wybrał NX'a jako następcę swojej A6-tki. Wiadomo, że to inny typ, segment, ale sporo osób pewnie po iluś latach jeżdżenia sedanami/kombi zastanawia się nad nie za dużym SUV'em. Mnie osobiście ciekawi na ile dla Tomka będzie to odczuwalnie 'krok wstecz', a na ile jednak satysfakcja, że wreszcie ma auto, w którym nic nie trzeszczy, nie świruje elektronika, nie psują się nagminnie drobiazgi. Sam jestem przed podobnym wyborem kolejnego auta i mam podobne wymagania (wyciszenie, komfort, rozsądne spalanie w długich trasach). Ale też wydaje mi się, że NX to nie jest auto do robienia tras po 1000-1200 km po niemieckich autostradach (a takie mi się często zdarzają).
Generalnie obecnie jest słaby wybór nowych, ciekawych aut, wszyscy producencie mają restrykcje, problemy z dostawami i mizerne rabaty. Tak naprawdę to nie ma na co z czystym sumieniem zmienić obecnej A6, aby był to w każdym aspekcie progres, a nie jakiś kompromis. Mnie najbardziej ciągnie do 'podniesionych' kombi typu Allroad/All Terrain, ale też większość z nich to już stare modele, na dodatek dosyć kosztowne w zakupie. Najbliżej mi do V90 CC, ale w wielu aspektach to też krok w tył w SPAM do A6.
Generalnie obecnie jest słaby wybór nowych, ciekawych aut, wszyscy producencie mają restrykcje, problemy z dostawami i mizerne rabaty. Tak naprawdę to nie ma na co z czystym sumieniem zmienić obecnej A6, aby był to w każdym aspekcie progres, a nie jakiś kompromis. Mnie najbardziej ciągnie do 'podniesionych' kombi typu Allroad/All Terrain, ale też większość z nich to już stare modele, na dodatek dosyć kosztowne w zakupie. Najbliżej mi do V90 CC, ale w wielu aspektach to też krok w tył w SPAM do A6.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 246
- Rejestracja: 08 gru 2018, 06:58
- Imię: TOMASZ
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2018
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: DDVB 3.0 286 KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: wielkopolska
Re: Audi A6 40TDI 204KM
Oczywiście zgadzam się z Wami, że gdy ktoś jeździ głównie trasami szybkiego ruchu i autostradami, to limuzyna, czy kombi będzie lepszym rozwiązaniem niż suv. Jednak ja szukałem kompromisu, ponieważ jeżdżę różnie. Dużo też po drogach lokalnych i miastach. A do tego A6 nadaje się średnio ze względu na lagi i swoje gabaryty. W przyszły roku będzie premiera nowego BMW serii 5, więc to będzie bardzo ciekawa alternatywa dla Audi A6. Jestem już po dłuższych jazdach testowych wersją 350h i 450h. W wolnej chwili napiszę coś więcej. Tak na szybko, to mogę Wam powiedzieć, że nigdy jeszcze nie widziałem takiego zainteresowania żadnym samochodem, jak Lexus NX. Możecie mi wierzyć lub nie, ale pierwszy raz, gdy oddawałem auto po 2 godzinnym teście, kolejne osoby czekały już za tym autem w kolejce. Oglądałem też harmonogram zapisów na jazdy próbne w systemie. To jest szok, tyle osób jest pozapisywanych. Rozmawiałem z handlowcem, który powiedział mi, że Lexus zebrał taką ilość zamówień na ten samochód, że ich to przerosło. Gdybyście teraz zamówili auto, to odbierzecie dopiero w grudniu. Ciągle zwiększane są pule samochodów na rynek polski, ale momentalnie wszystko się wyprzedaje.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 33
- Rejestracja: 08 wrz 2021, 18:31
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2022
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Audi A6 40TDI 204KM
spróbuj zamówić Audi;-) albo cokolwiek innego, na głupiego traffica czekam od czerwca ubiegłego roku - dzisiaj niikt się nie wyrabia, w miarę uczciwe terminy dają Japończycy i Koreańczycy. Strasznie łatwo się dzisiaj sprzedaje auta:-)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 52
- Rejestracja: 04 wrz 2021, 19:46
- Imię: Bartek
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2020
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Koszalin
Re: Audi A6 40TDI 204KM
Z bmw jest taki sam problem jak z mercedesem i audi - nowe modele są niedopracowane. Ja powoli zastanawiam się czy nie zostać z A6 na dłużej. Mój egzemplarz szczęśliwie ani nie skrzypi, ani nie bierze oleju. Lag jest minimalny w zasadzie go nie odczuwam. Jako, że Suva już nie chcę a sedan u mnie całkowicie odpada to pozostaje kombi. W tym segmencie na chwilę obecną nie widzę alternatywy. Jedyne co mogłoby mnie skusić do zmiany auta to mocniejszy silnik diesla 6cyl. Benzyna też odpada przy przebiegach rocznych 50tys+.TomekC8 pisze: ↑14 lut 2022, 08:04Oczywiście zgadzam się z Wami, że gdy ktoś jeździ głównie trasami szybkiego ruchu i autostradami, to limuzyna, czy kombi będzie lepszym rozwiązaniem niż suv. Jednak ja szukałem kompromisu, ponieważ jeżdżę różnie. Dużo też po drogach lokalnych i miastach. A do tego A6 nadaje się średnio ze względu na lagi i swoje gabaryty. W przyszły roku będzie premiera nowego BMW serii 5, więc to będzie bardzo ciekawa alternatywa dla Audi A6. Jestem już po dłuższych jazdach testowych wersją 350h i 450h. W wolnej chwili napiszę coś więcej. Tak na szybko, to mogę Wam powiedzieć, że nigdy jeszcze nie widziałem takiego zainteresowania żadnym samochodem, jak Lexus NX. Możecie mi wierzyć lub nie, ale pierwszy raz, gdy oddawałem auto po 2 godzinnym teście, kolejne osoby czekały już za tym autem w kolejce. Oglądałem też harmonogram zapisów na jazdy próbne w systemie. To jest szok, tyle osób jest pozapisywanych. Rozmawiałem z handlowcem, który powiedział mi, że Lexus zebrał taką ilość zamówień na ten samochód, że ich to przerosło. Gdybyście teraz zamówili auto, to odbierzecie dopiero w grudniu. Ciągle zwiększane są pule samochodów na rynek polski, ale momentalnie wszystko się wyprzedaje.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 246
- Rejestracja: 08 gru 2018, 06:58
- Imię: TOMASZ
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2018
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: DDVB 3.0 286 KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: wielkopolska
Re: Audi A6 40TDI 204KM
Jeśli chodzi o wersję NX-a 450h, który posiada około 306KM, to na samym prądzie możemy przejechać około 60-70 kilometrów. Wrażenie zrobiło na mnie przyspieszenie, reakcja silnika na dodanie gazu i oczywiście cisza w kabinie. Silnika w trybie elektrycznym praktycznie nie słychać. Gdybym nie liczył się z pieniędzmi, to na pewno kupiłbym wersję 450h zamiast 350h. Jednak różnica w cenie 50tys zdecydowanie odstrasza od zakupu. Procentowo sprzedaż wygląda tak; 25%-450h, 75%-350h. Wadą wersji doładowywanej z gniazdka jest też waga akumulatorów, która wynosi około 190 kilogramów. Przy wersji 450h są też ograniczenia w wyposażeniu. Poza tym, gdy rozładuje się akumulator elektryczny, to pozostaje nam do dyspozycji taki sam silnik, jaki jest w 350h, a mamy cięższe auto o 190kg. Jeszcze nie tak dawno Lexus znacząco odstawał pod względem systemów wspomagających jazdę, jak i samej obsługi samochodu od niemieckiej konkurencji. W nowym NX-ie już się to zmieniło. Aktywny tempomat działa o wiele lepiej niż w A6. Nie będę się szczegółowo rozpisywał o jego działaniu, ale powiem tylko, że nie ma mowy o odbijaniu się od linii do linii. Auto jedzie perfekcyjnie środkiem, pomiędzy pasami. Apple CarPlay działa bezprzewodowo, a Android auto po kablu. Fotele są bardzo wygodne, a ich wentylacja działa świetnie. Kamera cofania jest świetnej jakości. Dużym zaskoczeniem dla mnie jest niskie spalanie wersji 350h. Jeżdżąc w korkach, po drogach lokalnych oraz z prędkościami 140 i więcej po autostradzie, wróciłem ze średnim spalaniem 8,2 litra. Wynik, jak dla mnie super. Tym bardziej, że w przypadku Audi A6 przy moim stylu jazdy średnie spalanie zawsze oscylowało w granicach 7,5 litra. Oczywiście najwięcej interesuje mnie spalanie przy prędkości 140-150km/h, ale żeby to zweryfikować, to musiałbym dostać auto na testy na dłużej. A na to przy tak ogromnym zainteresowaniu testami tego modelu, nie ma szans. Podsumowując, jak na razie nie znalazłem żadnej wady, która zniechęciłaby mnie do zakupu NX-a. Niestety odbiór samochodu mam przesunięty na kwiecień. Tutaj Lexus nie dotrzymał terminu. Co do tak dużego zainteresowania nowym modelem NX-a, to nie dziwi mnie taka sytuacja, ponieważ dużo osób przejechało się na niemieckich samochodach marek premium i szukają alternatywy. Ja do nich należę. Premiera nowego RX-a zaplanowana jest na czerwiec/lipiec tego roku.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 52
- Rejestracja: 04 wrz 2021, 19:46
- Imię: Bartek
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2020
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Koszalin
Re: Audi A6 40TDI 204KM
A6 również jedzie środkiem, system w zasadzie działa tak samo jak ten z BMW czy VW. Może nie miałeś w A6 aktywnego asystenta utrzymania pasa tylko ten podstawowy lane assist?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 20
- Rejestracja: 15 sie 2020, 21:44
- Imię: marcin
- Moje auto: Allroad C8
- Rocznik: 2020
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: łódź
Re: Audi A6 40TDI 204KM
Moje auto nie jeździ środkiem mam Alroada z końca 2019 a właśnie odbija się od lini. W wyposażeniu mam Pakiet systemów asystujących w ruchu pozamiejskim z aktywnym tempomatem. Czy to możliwe że w tym pakiecie jest podstawowy lane assist? Generalnie w poprzednim aucie A4 b9 ten system działał dużo lepiej a w a6 na początku byłem mega rozczarowany, że działa to gorzej niz w starszym a4.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 52
- Rejestracja: 04 wrz 2021, 19:46
- Imię: Bartek
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2020
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Koszalin
Re: Audi A6 40TDI 204KM
tak to działa jak na filmie:gromczas pisze: ↑17 lut 2022, 13:06Moje auto nie jeździ środkiem mam Alroada z końca 2019 a właśnie odbija się od lini. W wyposażeniu mam Pakiet systemów asystujących w ruchu pozamiejskim z aktywnym tempomatem. Czy to możliwe że w tym pakiecie jest podstawowy lane assist? Generalnie w poprzednim aucie A4 b9 ten system działał dużo lepiej a w a6 na początku byłem mega rozczarowany, że działa to gorzej niz w starszym a4.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 20
- Rejestracja: 15 sie 2020, 21:44
- Imię: marcin
- Moje auto: Allroad C8
- Rocznik: 2020
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: łódź
Re: Audi A6 40TDI 204KM
U mnie wygląda to tak jak na zdjęciu, na grafice na virtualu nie ma tych strzałek. Może faktycznie mam jakiegoś upośledzonego tego asystenta. Auto niby jedzie mi samo ale napewno nie środkiem jezdni
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 52
- Rejestracja: 04 wrz 2021, 19:46
- Imię: Bartek
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2020
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Koszalin
Re: Audi A6 40TDI 204KM
Masz taką ikonkę na tym ekranie?
Dodano po 2 minutach 21 sekundach:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 20
- Rejestracja: 15 sie 2020, 21:44
- Imię: marcin
- Moje auto: Allroad C8
- Rocznik: 2020
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: łódź
Re: Audi A6 40TDI 204KM
Nie mam! ale jaja. Ciekawe co potrzeba aby to uruchomić. Jeżeli auto ma aktywny tempomat i lane asissta? czy jest do tego jakaś dodatkowa kamera? czy radar. czy to tylko kwestia softu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 52
- Rejestracja: 04 wrz 2021, 19:46
- Imię: Bartek
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2020
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Koszalin
Re: Audi A6 40TDI 204KM
To obsługuje kamera w lusterku, każde c8 ją ma. Prawdopodobnie da się to uruchomić, być może potrzebna jakaś kalibracja.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 131
- Rejestracja: 02 cze 2019, 15:38
- Imię: Nie ma imienia
- Moje auto: Nie znam profilu
- Rocznik: 2022
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Brak
- Paliwo: Brak
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Audi A6 40TDI 204KM
Ja bym tylko chciał dodać, że działa to tylko w momencie, gdy nie dodajesz gazu, ani nie hamujesz. Wystarczy, że lekko dodasz gazu i te trzymanie w liniach zmienia się na tę wersję 'odbijającą' od linii do linii Musisz jechać na 'czystym' tempomacie aktywnym. Dodatkowo na lewej manetce (tempomatu albo kierunkowskazu) jest przycisk, który przełącza między aktywnym tempomatem z prowadzeniem po pasie, a bez.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 20
- Rejestracja: 15 sie 2020, 21:44
- Imię: marcin
- Moje auto: Allroad C8
- Rocznik: 2020
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: łódź
Re: Audi A6 40TDI 204KM
Zgadza się właśnie tak to w praktyce wygląda. W a4 i q7 z 2017 roku zdecydowanie lepiej to działało. Auto tak się nie odbijało od lini. A powiedzcie za co dokładnie odpowiadają te szpetne prostokąty w grilu? wiem że lewy to radar do ACC, drugi wyczytałem że to jakiś laser scaner. Do czego jest ten laser?ktosiek pisze: ↑20 lut 2022, 21:26Ja bym tylko chciał dodać, że działa to tylko w momencie, gdy nie dodajesz gazu, ani nie hamujesz. Wystarczy, że lekko dodasz gazu i te trzymanie w liniach zmienia się na tę wersję 'odbijającą' od linii do linii Musisz jechać na 'czystym' tempomacie aktywnym. Dodatkowo na lewej manetce (tempomatu albo kierunkowskazu) jest przycisk, który przełącza między aktywnym tempomatem z prowadzeniem po pasie, a bez.