Audi A6 40TDI 204KM
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 246
- Rejestracja: 08 gru 2018, 06:58
- Imię: TOMASZ
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2018
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 DDVF 211KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: wielkopolska
W trybie s jest lepiej, ale tylko trochę. Takie są uroki wprowadzania nowych norm emisji spalin.
Również to zauważyłem i nie udało mi się tego zmienić. Wyłączyłem natomiast system, który powodował hamowanie samochodu po sczytaniu dozwolonej prędkości ze znaków drogowych. Teraz ograniczenia pokazuje z wykrzyknikiem, ale auto samo już nie hamuje. Oczywiście mówię o sytuacji, gdy jedziemy na aktywnym tempomacie.
Również to zauważyłem i nie udało mi się tego zmienić. Wyłączyłem natomiast system, który powodował hamowanie samochodu po sczytaniu dozwolonej prędkości ze znaków drogowych. Teraz ograniczenia pokazuje z wykrzyknikiem, ale auto samo już nie hamuje. Oczywiście mówię o sytuacji, gdy jedziemy na aktywnym tempomacie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 131
- Rejestracja: 02 cze 2019, 15:38
- Imię: Nie ma imienia
- Moje auto: Nie znam profilu
- Rocznik: 2022
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Brak
- Paliwo: Brak
- Lokalizacja: Gdańsk
Tomek - jakiego używasz oleju na dolewki? Sądzę, że niedługo będę musiał cośdolać, bo już mam tylko "3 kreski" na zimnym silniku. czy taki Castrol Edge Professional Longlife III 5W30 jest OK?TomekC8 pisze:W trybie s jest lepiej, ale tylko trochę. Takie są uroki wprowadzania nowych norm emisji spalin.
Również to zauważyłem i nie udało mi się tego zmienić. Wyłączyłem natomiast system, który powodował hamowanie samochodu po sczytaniu dozwolonej prędkości ze znaków drogowych. Teraz ograniczenia pokazuje z wykrzyknikiem, ale auto samo już nie hamuje. Oczywiście mówię o sytuacji, gdy jedziemy na aktywnym tempomacie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 246
- Rejestracja: 08 gru 2018, 06:58
- Imię: TOMASZ
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2018
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 DDVF 211KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: wielkopolska
Tak ten olej jest ok. Kupiłem od razu 4 litrowy baniak i najlepiej też tak zrób. Na początku dolewki będą częste. W moim przypadku silnik przestał zużywać olej dopiero po przejechaniu 20tys/km. Jestem już po pierwszym przeglądzie przy przebiegu 30tys/km. Wszystko odbyło się sprawnie i szybko. Przegląd oczywiście darmowy. Następny za 30tys/km lub 730 dni.ktosiek pisze:Tomek - jakiego używasz oleju na dolewki? Sądzę, że niedługo będę musiał cośdolać, bo już mam tylko "3 kreski" na zimnym silniku. czy taki Castrol Edge Professional Longlife III 5W30 jest OK?
[ Dodano: 2019-10-18, 12:22 ]
Dawno nie pisałem, ale nic ciekawego się nie wydarzyło. Kilometrów przybywa, a auto spisuje się bardzo dobrze. Jeździłem różnymi samochodami z silnikami wysokoprężnymi, ale tak niskiego spalania przy mocy 204KM, nie spodziewałem się. Przy spokojnej jeździe osiągnięcie wyniku 5L nie stanowi żadnego problemu. Gdy masz ochotę pojechać 200 i więcej, to nie ma szans, żeby przekroczyć 8L. W połączeniu z komfortem i wyciszeniem, daje to mega relaks podczas dalekich podróży i nie tylko. Na obecną chwilę nie zamieniłbym się ani na BMW serii 5, ani na Mercedesa E klasy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 131
- Rejestracja: 02 cze 2019, 15:38
- Imię: Nie ma imienia
- Moje auto: Nie znam profilu
- Rocznik: 2022
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Brak
- Paliwo: Brak
- Lokalizacja: Gdańsk
To jakie masz takie średnie długookresowe spalanie obecnie? Mi sięustabilizowało na 6.4 i raczej ciężko będzie zejść niżej chyba...TomekC8 pisze: [ Dodano: 2019-10-18, 12:22 ]
Dawno nie pisałem, ale nic ciekawego się nie wydarzyło. Kilometrów przybywa, a auto spisuje się bardzo dobrze. Jeździłem różnymi samochodami z silnikami wysokoprężnymi, ale tak niskiego spalania przy mocy 204KM, nie spodziewałem się. Przy spokojnej jeździe osiągnięcie wyniku 5L nie stanowi żadnego problemu. Gdy masz ochotę pojechać 200 i więcej, to nie ma szans, żeby przekroczyć 8L. W połączeniu z komfortem i wyciszeniem, daje to mega relaks podczas dalekich podróży i nie tylko. Na obecną chwilę nie zamieniłbym się ani na BMW serii 5, ani na Mercedesa E klasy.
stronic
Szanowni, na wstepie Dzien Dobry
Jestem od miesiaca uzytkownikiem A6 C8. Wzialem 3.0 benzyne.
Przeczytalem caly watek i praktycznie w pelni zgadzam sie z Waszymi opiniami.
Najbardziej dokucza mi ospala skrzynia biegow. Naciskasz gaz, mija wiecznosc, sytuacja na drodze juz zmienila sie o ta 1-2 sek a Ty wystrzeliwujesz jak pocisk... ehh
u mnie nic nie skrzypi poki co. co do wyciszenia bajka, choc czasem zaluje, ze nie slychac dzwieku v6 😉
wczesniej mialem bmw f10 rowniez w v6, widze duza przewage na korzysc audi pod wzgledem wykonczenia. narazie zrobilem 2 tys, wiec tez zbyt obszernie nie chcialbym sie wypowiadac.
jesli macie jakies pytania to jestem do dyspozycji
Jestem od miesiaca uzytkownikiem A6 C8. Wzialem 3.0 benzyne.
Przeczytalem caly watek i praktycznie w pelni zgadzam sie z Waszymi opiniami.
Najbardziej dokucza mi ospala skrzynia biegow. Naciskasz gaz, mija wiecznosc, sytuacja na drodze juz zmienila sie o ta 1-2 sek a Ty wystrzeliwujesz jak pocisk... ehh
u mnie nic nie skrzypi poki co. co do wyciszenia bajka, choc czasem zaluje, ze nie slychac dzwieku v6 😉
wczesniej mialem bmw f10 rowniez w v6, widze duza przewage na korzysc audi pod wzgledem wykonczenia. narazie zrobilem 2 tys, wiec tez zbyt obszernie nie chcialbym sie wypowiadac.
jesli macie jakies pytania to jestem do dyspozycji
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Zapiąć pasy z tyłu - nawet, jeśli nikt tam nie siedzi. Możesz nawet zabezpieczyć nimi plecak - w razie wypadku cię nie zabijektosiek pisze:A - druga sprawa - wrzucam plecak na tylne siedzenie i włącza się gong niezapiętych pasów...nie do zniesienia. W żadnym aucie tak nie miałem, a często ciężkie torby miałem na tylnych siedzeniach. Co z tym można zrobić?
Jedyny skutek uboczny to to, że w przypadku dzwona odpali też poduszki powietrzne z tyłu.
Chyba wzsystkei Audi teraz tak mają. Zmieniam auto i jeździłem wieloma - irytowało to strasznie! Nawet na sporcie i nawet w RS3 To chyba ekologiadueerre pisze:Najbardziej dokucza mi ospala skrzynia biegow. Naciskasz gaz, mija wiecznosc, sytuacja na drodze juz zmienila sie o ta 1-2 sek a Ty wystrzeliwujesz jak pocisk...
Nie, nie miałeś Mogłeś mieć R6 albo V8dueerre pisze:wczesniej mialem bmw f10 rowniez w v6,
To jest normalne: w czasie postoju powietrze pod autem rozgrzewa się mocno, ale nie jest wywiewane - bo auto stoi. Część z niego dociera do czujnika temperatury i wskazanie wzrasta. Po rozpoczęciu jazdy już tego nie ma i wskazanie opada. Termometr pokazuje średnią temperaturę z ostatnich xx sekund - dlatego po ruszeniu nie spada od razu, tylko powoli.ktosiek pisze: po każdym postoju (nawet takim 4-5 minut) termometr w samochodzie pokazywał dużo za wysokątemperaturę (rzędu 6-7 stopni) i dopiero w trakcie jazdy znów powoli spadała do normalnej..
Nie, nie miałeś Mogłeś mieć R6 albo V8dueerre pisze:wczesniej mialem bmw f10 rowniez w v6,
prawda, rzedowka i tesknie za ZF... dzis znow wystrzelilem z "ustap" tuz przed nadjezdzajacym samochodem, musze sie przestawic i zaczac wliczac te opoznienia skrzyni, odpalenia start/stop... jest nawet system, ktory wibruje pedalem gazu zeby sciagnac z niego noge. a efekty eco takie, ze w korku/miasto ponizej 15L nie schodzi... ehhh. Poza tym trudno sie czepiac
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 246
- Rejestracja: 08 gru 2018, 06:58
- Imię: TOMASZ
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2018
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 DDVF 211KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: wielkopolska
Re: stronic
Witaj. Trochę zszokowałeś mnie tym, że w silnikach TFSI również występuje opóźnienie. Myślałem, że problem dotyczy tylko silników TDI. Wszystko zmieniło się w zeszłym roku, gdy weszła nowa norma. Wcześniej opóźnień żadnych nie było. Nowe normy zabiją wszystkie silniki. Cała nadzieja w elektrykach.dueerre pisze:Szanowni, na wstepie Dzien Dobry
Jestem od miesiaca uzytkownikiem A6 C8. Wzialem 3.0 benzyne.
Przeczytalem caly watek i praktycznie w pelni zgadzam sie z Waszymi opiniami.
Najbardziej dokucza mi ospala skrzynia biegow. Naciskasz gaz, mija wiecznosc, sytuacja na drodze juz zmienila sie o ta 1-2 sek a Ty wystrzeliwujesz jak pocisk... ehh
u mnie nic nie skrzypi poki co. co do wyciszenia bajka, choc czasem zaluje, ze nie slychac dzwieku v6 😉
wczesniej mialem bmw f10 rowniez w v6, widze duza przewage na korzysc audi pod wzgledem wykonczenia. narazie zrobilem 2 tys, wiec tez zbyt obszernie nie chcialbym sie wypowiadac.
jesli macie jakies pytania to jestem do dyspozycji
ok. opisze precyzyjniej zblizasz sie do ustap, masz spore pole widzenia drogi z pierwszenstwem, tuz przed wjazdem na glowna masz 10-15km/h - u mnie przy takiej predkosci start/stop juz wygasza silnik, bieg chyba 2 lub 3, nie patrzylem... wciskasz gaz... on najpierw odpala silnik z start/stop, pozniej mysli o biegu... uważam, ze cala operacja zajmuje conajmniej 2 sekundy i jest to niedopuszczalne...damos pisze:żartujesz?! Jest to samo (mega lag), co w 2.0? U mnie wystrzeliwuje do przodu po dotknięciu pedału gazu... Żaden klasyczny hydraulik ZF nie ma podejścia...dueerre pisze:dzis znow wystrzelilem z "ustap" tuz przed nadjezdzajacym samochodem, musze sie przestawic i zaczac wliczac te opoznienia skrzyni
Tak wiem, staram sie za kazdym razem wyłączać to start/stop - czasem zapominam itd. tylko chyba nie o to chodzi...
potwierdzam, ze z startu zatrzymanego nawet w trybie comfort i bez ustawien S skrzyni wystrzeliwuje do przodu mega szybko trudno by bylo zeby jeszcze to zlagowali choc kto wie co bedzie po FL
ZF nie mial takich lagow przy redukcjach, zrobilem nim 140tys km...
Damos; jakie masz sr spalanie w korkach/miasto ? rozumiem, ze masz C7, czy ten lag u Ciebie tez wystepuje i jest tak "upierdliwy", czy w C8 jeszcze cos podkrecili ?
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga