Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi A6 40TDI 204KM

Prezentacja w/w aut.
ODPOWIEDZ
TomekC8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 246
Rejestracja: 08 gru 2018, 06:58
Imię: TOMASZ
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 DDVF 211KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: TomekC8 » 20 wrz 2019, 07:38

W trybie s jest lepiej, ale tylko trochę. Takie są uroki wprowadzania nowych norm emisji spalin.

Również to zauważyłem i nie udało mi się tego zmienić. Wyłączyłem natomiast system, który powodował hamowanie samochodu po sczytaniu dozwolonej prędkości ze znaków drogowych. Teraz ograniczenia pokazuje z wykrzyknikiem, ale auto samo już nie hamuje. Oczywiście mówię o sytuacji, gdy jedziemy na aktywnym tempomacie.

ktosiek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 131
Rejestracja: 02 cze 2019, 15:38
Imię: Nie ma imienia
Moje auto: Nie znam profilu
Rocznik: 2022
Nadwozie: Inne
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: Brak
Skrzynia: Brak
Paliwo: Brak
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ktosiek » 23 wrz 2019, 14:20

TomekC8 pisze:W trybie s jest lepiej, ale tylko trochę. Takie są uroki wprowadzania nowych norm emisji spalin.

Również to zauważyłem i nie udało mi się tego zmienić. Wyłączyłem natomiast system, który powodował hamowanie samochodu po sczytaniu dozwolonej prędkości ze znaków drogowych. Teraz ograniczenia pokazuje z wykrzyknikiem, ale auto samo już nie hamuje. Oczywiście mówię o sytuacji, gdy jedziemy na aktywnym tempomacie.
Tomek - jakiego używasz oleju na dolewki? Sądzę, że niedługo będę musiał cośdolać, bo już mam tylko "3 kreski" na zimnym silniku. czy taki Castrol Edge Professional Longlife III 5W30 jest OK?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 23 wrz 2019, 18:46

Jeśli chcesz oddać auto po 2-3 latach i zabrać kolejne, to olej będzie wystarczający :).

ktosiek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 131
Rejestracja: 02 cze 2019, 15:38
Imię: Nie ma imienia
Moje auto: Nie znam profilu
Rocznik: 2022
Nadwozie: Inne
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: Brak
Skrzynia: Brak
Paliwo: Brak
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ktosiek » 23 wrz 2019, 19:13

mat1324 pisze:Jeśli chcesz oddać auto po 2-3 latach i zabrać kolejne, to olej będzie wystarczający :).
Rzekomo Audi poleca go na dolewki...a jaki inny jest dobry? Chodzi o markę, czy specyfikację?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 23 wrz 2019, 19:18

Audi poleca, bo ma podpisaną umowę z Castrolem :p. Aby lepiej zadbać o silnik trzeba byłoby lać coś lepszego. Dlatego pisałem, że jak za kilka lat weźmiesz kolejne auto w leasing, to możesz lać tego Castrola na dolewki.

TomekC8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 246
Rejestracja: 08 gru 2018, 06:58
Imię: TOMASZ
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 DDVF 211KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: TomekC8 » 18 paź 2019, 12:22

ktosiek pisze:Tomek - jakiego używasz oleju na dolewki? Sądzę, że niedługo będę musiał cośdolać, bo już mam tylko "3 kreski" na zimnym silniku. czy taki Castrol Edge Professional Longlife III 5W30 jest OK?
Tak ten olej jest ok. Kupiłem od razu 4 litrowy baniak i najlepiej też tak zrób. Na początku dolewki będą częste. W moim przypadku silnik przestał zużywać olej dopiero po przejechaniu 20tys/km. Jestem już po pierwszym przeglądzie przy przebiegu 30tys/km. Wszystko odbyło się sprawnie i szybko. Przegląd oczywiście darmowy. Następny za 30tys/km lub 730 dni.

[ Dodano: 2019-10-18, 12:22 ]
Dawno nie pisałem, ale nic ciekawego się nie wydarzyło. Kilometrów przybywa, a auto spisuje się bardzo dobrze. Jeździłem różnymi samochodami z silnikami wysokoprężnymi, ale tak niskiego spalania przy mocy 204KM, nie spodziewałem się. Przy spokojnej jeździe osiągnięcie wyniku 5L nie stanowi żadnego problemu. Gdy masz ochotę pojechać 200 i więcej, to nie ma szans, żeby przekroczyć 8L. W połączeniu z komfortem i wyciszeniem, daje to mega relaks podczas dalekich podróży i nie tylko. Na obecną chwilę nie zamieniłbym się ani na BMW serii 5, ani na Mercedesa E klasy.

ktosiek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 131
Rejestracja: 02 cze 2019, 15:38
Imię: Nie ma imienia
Moje auto: Nie znam profilu
Rocznik: 2022
Nadwozie: Inne
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: Brak
Skrzynia: Brak
Paliwo: Brak
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ktosiek » 18 paź 2019, 14:40

TomekC8 pisze: [ Dodano: 2019-10-18, 12:22 ]
Dawno nie pisałem, ale nic ciekawego się nie wydarzyło. Kilometrów przybywa, a auto spisuje się bardzo dobrze. Jeździłem różnymi samochodami z silnikami wysokoprężnymi, ale tak niskiego spalania przy mocy 204KM, nie spodziewałem się. Przy spokojnej jeździe osiągnięcie wyniku 5L nie stanowi żadnego problemu. Gdy masz ochotę pojechać 200 i więcej, to nie ma szans, żeby przekroczyć 8L. W połączeniu z komfortem i wyciszeniem, daje to mega relaks podczas dalekich podróży i nie tylko. Na obecną chwilę nie zamieniłbym się ani na BMW serii 5, ani na Mercedesa E klasy.
To jakie masz takie średnie długookresowe spalanie obecnie? Mi sięustabilizowało na 6.4 i raczej ciężko będzie zejść niżej chyba...

TomekC8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 246
Rejestracja: 08 gru 2018, 06:58
Imię: TOMASZ
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 DDVF 211KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: TomekC8 » 18 paź 2019, 20:41

Od czasu do czasu resetuję licznik. Obecnie średnie spalanie z 13tysięcy kilometrów mam 6,5L. Ale muszę dodać, że jeżdżę bardzo szybko i dynamicznie. Raczej ciężko będzie zejść ze średnią poniżej 6 litrów.

dueerre
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 28 wrz 2019, 01:00
Lokalizacja: Warszawa

stronic

Post autor: dueerre » 21 paź 2019, 21:48

Szanowni, na wstepie Dzien Dobry :-)
Jestem od miesiaca uzytkownikiem A6 C8. Wzialem 3.0 benzyne.
Przeczytalem caly watek i praktycznie w pelni zgadzam sie z Waszymi opiniami.
Najbardziej dokucza mi ospala skrzynia biegow. Naciskasz gaz, mija wiecznosc, sytuacja na drodze juz zmienila sie o ta 1-2 sek a Ty wystrzeliwujesz jak pocisk... ehh
u mnie nic nie skrzypi poki co. co do wyciszenia bajka, choc czasem zaluje, ze nie slychac dzwieku v6 😉
wczesniej mialem bmw f10 rowniez w v6, widze duza przewage na korzysc audi pod wzgledem wykonczenia. narazie zrobilem 2 tys, wiec tez zbyt obszernie nie chcialbym sie wypowiadac.
jesli macie jakies pytania to jestem do dyspozycji
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 22 paź 2019, 12:08

ktosiek pisze:A - druga sprawa - wrzucam plecak na tylne siedzenie i włącza się gong niezapiętych pasów...nie do zniesienia. W żadnym aucie tak nie miałem, a często ciężkie torby miałem na tylnych siedzeniach. Co z tym można zrobić?
Zapiąć pasy z tyłu - nawet, jeśli nikt tam nie siedzi. Możesz nawet zabezpieczyć nimi plecak - w razie wypadku cię nie zabije ;)
Jedyny skutek uboczny to to, że w przypadku dzwona odpali też poduszki powietrzne z tyłu.
dueerre pisze:Najbardziej dokucza mi ospala skrzynia biegow. Naciskasz gaz, mija wiecznosc, sytuacja na drodze juz zmienila sie o ta 1-2 sek a Ty wystrzeliwujesz jak pocisk...
Chyba wzsystkei Audi teraz tak mają. Zmieniam auto i jeździłem wieloma - irytowało to strasznie! Nawet na sporcie i nawet w RS3 :( To chyba ekologia :(
dueerre pisze:wczesniej mialem bmw f10 rowniez w v6,
Nie, nie miałeś ;) Mogłeś mieć R6 albo V8 :)
ktosiek pisze: po każdym postoju (nawet takim 4-5 minut) termometr w samochodzie pokazywał dużo za wysokątemperaturę (rzędu 6-7 stopni) i dopiero w trakcie jazdy znów powoli spadała do normalnej..
To jest normalne: w czasie postoju powietrze pod autem rozgrzewa się mocno, ale nie jest wywiewane - bo auto stoi. Część z niego dociera do czujnika temperatury i wskazanie wzrasta. Po rozpoczęciu jazdy już tego nie ma i wskazanie opada. Termometr pokazuje średnią temperaturę z ostatnich xx sekund - dlatego po ruszeniu nie spada od razu, tylko powoli.

dueerre
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 28 wrz 2019, 01:00
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dueerre » 23 paź 2019, 21:33

dueerre pisze:wczesniej mialem bmw f10 rowniez w v6,
Nie, nie miałeś ;) Mogłeś mieć R6 albo V8 :)

prawda, rzedowka ;-) i tesknie za ZF... dzis znow wystrzelilem z "ustap" tuz przed nadjezdzajacym samochodem, musze sie przestawic i zaczac wliczac te opoznienia skrzyni, odpalenia start/stop... jest nawet system, ktory wibruje pedalem gazu zeby sciagnac z niego noge. a efekty eco takie, ze w korku/miasto ponizej 15L nie schodzi... ehhh. Poza tym trudno sie czepiac ;-)

TomekC8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 246
Rejestracja: 08 gru 2018, 06:58
Imię: TOMASZ
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 DDVF 211KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: wielkopolska

Re: stronic

Post autor: TomekC8 » 24 paź 2019, 08:54

dueerre pisze:Szanowni, na wstepie Dzien Dobry :-)
Jestem od miesiaca uzytkownikiem A6 C8. Wzialem 3.0 benzyne.
Przeczytalem caly watek i praktycznie w pelni zgadzam sie z Waszymi opiniami.
Najbardziej dokucza mi ospala skrzynia biegow. Naciskasz gaz, mija wiecznosc, sytuacja na drodze juz zmienila sie o ta 1-2 sek a Ty wystrzeliwujesz jak pocisk... ehh
u mnie nic nie skrzypi poki co. co do wyciszenia bajka, choc czasem zaluje, ze nie slychac dzwieku v6 😉
wczesniej mialem bmw f10 rowniez w v6, widze duza przewage na korzysc audi pod wzgledem wykonczenia. narazie zrobilem 2 tys, wiec tez zbyt obszernie nie chcialbym sie wypowiadac.
jesli macie jakies pytania to jestem do dyspozycji
Witaj. Trochę zszokowałeś mnie tym, że w silnikach TFSI również występuje opóźnienie. Myślałem, że problem dotyczy tylko silników TDI. Wszystko zmieniło się w zeszłym roku, gdy weszła nowa norma. Wcześniej opóźnień żadnych nie było. Nowe normy zabiją wszystkie silniki. Cała nadzieja w elektrykach.

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 24 paź 2019, 11:21

dueerre pisze:dzis znow wystrzelilem z "ustap" tuz przed nadjezdzajacym samochodem, musze sie przestawic i zaczac wliczac te opoznienia skrzyni
żartujesz?! Jest to samo (mega lag), co w 2.0? U mnie wystrzeliwuje do przodu po dotknięciu pedału gazu... Żaden klasyczny hydraulik ZF nie ma podejścia...

dueerre
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 28 wrz 2019, 01:00
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dueerre » 24 paź 2019, 11:38

damos pisze:
dueerre pisze:dzis znow wystrzelilem z "ustap" tuz przed nadjezdzajacym samochodem, musze sie przestawic i zaczac wliczac te opoznienia skrzyni
żartujesz?! Jest to samo (mega lag), co w 2.0? U mnie wystrzeliwuje do przodu po dotknięciu pedału gazu... Żaden klasyczny hydraulik ZF nie ma podejścia...
ok. opisze precyzyjniej ;-) zblizasz sie do ustap, masz spore pole widzenia drogi z pierwszenstwem, tuz przed wjazdem na glowna masz 10-15km/h - u mnie przy takiej predkosci start/stop juz wygasza silnik, bieg chyba 2 lub 3, nie patrzylem... wciskasz gaz... on najpierw odpala silnik z start/stop, pozniej mysli o biegu... uważam, ze cala operacja zajmuje conajmniej 2 sekundy i jest to niedopuszczalne...

Tak wiem, staram sie za kazdym razem wyłączać to start/stop - czasem zapominam itd. tylko chyba nie o to chodzi...

potwierdzam, ze z startu zatrzymanego nawet w trybie comfort i bez ustawien S skrzyni wystrzeliwuje do przodu mega szybko ;-) trudno by bylo zeby jeszcze to zlagowali ;-) choc kto wie co bedzie po FL ;-)

ZF nie mial takich lagow przy redukcjach, zrobilem nim 140tys km...

Damos; jakie masz sr spalanie w korkach/miasto ? rozumiem, ze masz C7, czy ten lag u Ciebie tez wystepuje i jest tak "upierdliwy", czy w C8 jeszcze cos podkrecili ?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 24 paź 2019, 13:54

A nie można wyłączyć tego S/S poprzez zmianę kodowania? W C7 można było odwrócić działanie przycisku, czyli system był domyślnie wyłączony.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C8 (2018- )”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga