Na wstepie chcialbym sie przywitac

To moja pierwsze historia z audi, wczesniej same ople sie przewijaly w czym ostatnie 7lat tylko V6 i nadszedl czas na V8...
Jako ze posiadam troche zdolnosci manualnych to szukalem tanszej sztuki ktora moglbym sam pozniej ogarnac i tak zakupilem w Lublinie
S6 Avant 2000r sprowadzone ze szwajcarii
cena byla dobra, stan zaskakujaco dobry, wnetrze nie zmeczone wiec kasa i do domu.
fota z zakupu 06.09.2015
w drodze powrotnej po ok 20km cos zaczelo walicz z tylu...
co sie okazalo zacisk zablokowal i zagotowal tarcze... szybka akcja na stacji i powrot do domu na spokojnie.
Wszystko dzialalo jak trzeba procz radia i navi (brak sygnalu) i klimy
srednie spalanie wyszlo 11,9 na dystansie 300km.
Drugiego dnia z rana okazalo sie ze nie ma wstecznego

dlugo nie czekajac auto na podnosnik i padla decyzja ze rozbieram wsio i ogarniam...
wyjalem silnik razem ze skrzynia
skrzynia pojechala do znajomego majstra a ja wzialem sie za silnik
co zostalo wymienione/zrobione:
- swiece Bosch
- cewki z 2.0TFSI
- lozysko kompresora klimy
- cewka kompresora klimy (klima nabita i dziala)
- rolka prowadzaca pasek PK
- lozysko wiskozy
- termostat
- kpletny rozrzad, pasek, 4 rolki, napinacz hydrauliczny, pompa wody, 2 lancuchy, 2 fazatory
- uszczelniacze zaworowe
- uszczelniacze walkow rozrzadu
- uszczelniacz walu
- dzwigienka zaworow ssacych 8 cylindra
- uszczelki pokryw zaworow (lecialo jak ze swini...)
- uszczelki kol wydechowych
- zregenerowany i sprawdzony alternator - nowe lozyska, komutator, szczotkotrzymacz
- zregenerowany rozrusznik - nowe tulejki, szczotki
- uszczleniaczy oraz tulejki chlodnicy oleju (wymiennik olej/plyn)
- filtr paliwa (siedzial jeszcze org OOOO z data 16.11.1999)
- olej mobil 5W50
- olej wspomagania SWAG zielony
- plyn chlodniczy G12+
- wyciecie katow
- wkladka filtra Pipercross
- naprawiona antena radiowa
- polski jezyk i aktualne mapy do navi
skrzynia wrocila, wymienione/zrobione:
- zestaw naprawczy biegu wstecznego (membrana, lozysko, uszczelniacz)
- simeringi polosi oraz wyjscia na wal
- swierzy olej w torsenie (prawie nic nie bylo)
- nowy filtr i olej SWAG do skrzyni
- skrzynia przejrzana, konwerter jak i kosz FWD jeszcze zdrowe
auto zostalo poskladane w tydzien po godzinach
wszystko gra jak trzeba, ustapilo pukanie (uszkodzona dzwigienka), przy rozruchu nie slychac juz lancucha, zmniejszyl sie znacznie rozjazd rozrzadu na bankach
pierwsze przejechane km i okazalo sie ze padniete jest jedna sonda, szybka wymiana na jakas uzywke opla i wszystko wrocilo do normy

skrzyni smiga jak lalka silnik tez, zrobilem ok 1000km wiec stwierdzilem ze czas zamontowac LPG
nowa instalacja z allegro
- parownik KME TWIN
- sterownik KME Diego G3
- wtryski narazie RegFast
- butla narazie 45l
po zamontowaniu lpg zrobione juz ok 1000km, srednie spalanie 20, w trasie 16
wszystkie prace wykonalem samodzielnie procz naprawy skrzyni

a teraz masa fot z tego balaganu....
calosc prezentuje sie tak:
[ Dodano: 2015-11-08, 12:25 ]
aa i czekaja juz na montaz hamulce z A8 D3 bo jednak seria jest srednia
