Audi A6 C5 2.4 165KM Quattro Sedan Manual OEM+ by Pawel_7
yaszczur, Parę razy zraziłem się tanimi środkami, które nie działają lub są bardzo nietrwałe.
Niedługo jednak pewnie zacznę przygodę z prawdziwym detailingiem i kosmetykami Meguiars
Kolejna porcja nowości
Nowość dotyczy mojego telefonu pokładowego AEG D 902. Może komuś przydadzą się tematy z forum:
audi-a6-c5-telefon-aeg-a8-nie-dziala-ze ... t71383.htm
audi-a6-c5-zakup-modulu-telefonu-aeg-kt ... t72808.htm
Walczyłem z tym tematem od ponad roku. Początkowo nie dawał oznak życia. Wystarczyło podpiąć moduł 4A0862333A i telefon ożył
Radość nie trwała długo, bo telefon był zablokowany kodem:
Długo trwało aż doszedłem do tego, że kod nie jest zapisany w słuchawce telefonu, a w module.
Co za tym idzie - nowy moduł sprawił, że kod zniknął raz na zawsze
Musiałem tylko zamienić ze sobą obie obudowy, bo każda z nich służyła do montażu w innym miejscu:
Co ciekawe i bardzo ważne. Stary i nowy moduł były niemal identyczne, ale różniły się. Nowy moduł posiada przycisk, do którego wciśnięcia służy ten pin. Bez niego moduł nie da oznak życia:
Zmieniłem język telefonu z niemieckiego na angielski:
Ściszyłem również głośne komunikaty i przyciski telefonu:
Wymieniłem również gniazdo, w którym zatrzaskuję się słuchawka telefonu. Obecne jest 100% sprawne:
stare:
porównanie:
nowe:
Póki co w mojej miejscowości mam komunikat:
W Kielcach jest inny:
EMERGENCY CALL ONLY
Mam nadzieję, że została już ostatnia rzecz - kupno anteny GSM, żeby telefon miał zasięg.
W lutym dokończyłem naprawę trójkąta ostrzegawczego z klapy bagażnika. I tak chciałbym żeby kiedyś wleciał sprawny oryginał.
Tak było. (03.09.2015). :
Efekt końcowy. (10.02.2015). :
Niedługo jednak pewnie zacznę przygodę z prawdziwym detailingiem i kosmetykami Meguiars
Kolejna porcja nowości
Nowość dotyczy mojego telefonu pokładowego AEG D 902. Może komuś przydadzą się tematy z forum:
audi-a6-c5-telefon-aeg-a8-nie-dziala-ze ... t71383.htm
audi-a6-c5-zakup-modulu-telefonu-aeg-kt ... t72808.htm
Walczyłem z tym tematem od ponad roku. Początkowo nie dawał oznak życia. Wystarczyło podpiąć moduł 4A0862333A i telefon ożył
Radość nie trwała długo, bo telefon był zablokowany kodem:
Długo trwało aż doszedłem do tego, że kod nie jest zapisany w słuchawce telefonu, a w module.
Co za tym idzie - nowy moduł sprawił, że kod zniknął raz na zawsze
Musiałem tylko zamienić ze sobą obie obudowy, bo każda z nich służyła do montażu w innym miejscu:
Co ciekawe i bardzo ważne. Stary i nowy moduł były niemal identyczne, ale różniły się. Nowy moduł posiada przycisk, do którego wciśnięcia służy ten pin. Bez niego moduł nie da oznak życia:
Zmieniłem język telefonu z niemieckiego na angielski:
Ściszyłem również głośne komunikaty i przyciski telefonu:
Wymieniłem również gniazdo, w którym zatrzaskuję się słuchawka telefonu. Obecne jest 100% sprawne:
stare:
porównanie:
nowe:
Póki co w mojej miejscowości mam komunikat:
W Kielcach jest inny:
EMERGENCY CALL ONLY
Mam nadzieję, że została już ostatnia rzecz - kupno anteny GSM, żeby telefon miał zasięg.
W lutym dokończyłem naprawę trójkąta ostrzegawczego z klapy bagażnika. I tak chciałbym żeby kiedyś wleciał sprawny oryginał.
Tak było. (03.09.2015). :
Efekt końcowy. (10.02.2015). :
Ostatnio zmieniony 08 lut 2017, 14:02 przez Pawel_7, łącznie zmieniany 3 razy.
SebaWob, dzięki, za uznanie Niedługo zaktualizuję temat bo jest sporo nowości.
I jak tam, udało się już kupić to A6 czy nadal poszukujesz?
[ Dodano: 2015-12-29, 19:29 ]
Ciągle coś modzę przy Audi. Póki co wrzucam zdjęcia jeszcze z lutego, marca i lipca.
Ale jak tylko znajdę czas, to będę sukcesywnie aktualizował temat.
Wrzucam na razie jakieś detale, bo jak wiadomo diabeł tkwi w szczegółach
*Wpadła estetyczna apteczka. Ma piękny OEM wygląd. (21.02.2015). :
*Nowe ramki rejestracji. Farba na starych była już kiepska. (23.02.2015). :
*Wymieniłem zatyczkę / korek zbiorniczka płynu spryskiwaczy. Cały czas dążę do ideału. (11.03.2015). :
-Stara zatyczka:
-Porównanie starej z nową:
-Nowa zatyczka:
*Plastikowa blokada/zapinka pasa bezpieczeństwa kierowcy. (19.03.2015 i 18.07.2015). :
-Nowa blokada. (19.03.2015). :
-Pas bez blokady. (19.03.2015). :
-Pas w trakcie montażu blokady. (18.07.2015). :
-Pas z nową blokadą. (19.03.2015). :
-Pas z nową blokadą. (18.07.2015). :
*Musiałem dokupić 4 śruby zamka, bo stare zniszczyłem. Potrzebny był mi też klucz Spline M8 do tych śrub. Wszystko już ogarnięte. (23.03.2015). :
-Nowe śruby:
-Nowe śruby już wkręcone:
I jak tam, udało się już kupić to A6 czy nadal poszukujesz?
[ Dodano: 2015-12-29, 19:29 ]
Ciągle coś modzę przy Audi. Póki co wrzucam zdjęcia jeszcze z lutego, marca i lipca.
Ale jak tylko znajdę czas, to będę sukcesywnie aktualizował temat.
Wrzucam na razie jakieś detale, bo jak wiadomo diabeł tkwi w szczegółach
*Wpadła estetyczna apteczka. Ma piękny OEM wygląd. (21.02.2015). :
*Nowe ramki rejestracji. Farba na starych była już kiepska. (23.02.2015). :
*Wymieniłem zatyczkę / korek zbiorniczka płynu spryskiwaczy. Cały czas dążę do ideału. (11.03.2015). :
-Stara zatyczka:
-Porównanie starej z nową:
-Nowa zatyczka:
*Plastikowa blokada/zapinka pasa bezpieczeństwa kierowcy. (19.03.2015 i 18.07.2015). :
-Nowa blokada. (19.03.2015). :
-Pas bez blokady. (19.03.2015). :
-Pas w trakcie montażu blokady. (18.07.2015). :
-Pas z nową blokadą. (19.03.2015). :
-Pas z nową blokadą. (18.07.2015). :
*Musiałem dokupić 4 śruby zamka, bo stare zniszczyłem. Potrzebny był mi też klucz Spline M8 do tych śrub. Wszystko już ogarnięte. (23.03.2015). :
-Nowe śruby:
-Nowe śruby już wkręcone:
Ostatnio zmieniony 26 mar 2016, 12:34 przez Pawel_7, łącznie zmieniany 3 razy.
- Krzysiek93ZS
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 109
- Rejestracja: 11 sty 2015, 19:15
- Lokalizacja: Szczecin
Niestety, jestem przewrażliwiony na tym punkcieKrzysiek93ZS pisze:Widzę,że ostro pracujesz nad detalami
Mimo to oprócz detali pojawiły się już pierwsze modyfikacje, ale o tym później
Kolejne nowości:
*Nowe, mocne diody LED w bagażniku i schowku zamiast słabych żółtych żarówek.
Stara, pierwsza żarówka bagażnika. (06.06.2015). :
Nowa, pierwsza dioda bagażnika. (06.06.2015). :
Nowa, druga dioda bagażnika. (06.06.2015). :
Stara żarówka schowka. (07.06.2015). :
Nowa dioda schowka. (08.06.2015). :
Nowa dioda schowka, wraz z resztą oryginalnego czerwonego podświetlenia komponuje się idealnie. (08.06.2015). :
Ostatnio zmieniony 03 sty 2019, 22:00 przez Pawel_7, łącznie zmieniany 2 razy.
- Krzysiek93ZS
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 109
- Rejestracja: 11 sty 2015, 19:15
- Lokalizacja: Szczecin
Krzysiek93ZS, Ceny wkładów na aukcjach są duże. Za używany ori wkład w złym stanie liczą sobie np. 60zł:
http://allegro.pl/szybka-wklad-lusterka ... 82754.html
Mimo to ja wymieniłem na oryginał bo zamienniki mogą różnić się wizualnie od oryginałów.
Mnie się udało zdobyć oryginał w idealnym stanie, ale ciężko go dostać więc może warto pomyśleć o łatwo dostępnym zamienniku...
Należy jednak pamiętać żeby kupić lusterko asferyczne (z kreską która oddziela koniec szkła od reszty), niebieskie oraz podgrzewane.
Nie montowałem dodatkowych oporników i nie mam żadnych błędów na FISie, ani po podłączeniu VAGa. Diody idealnie świecą, nie mrugają. Mam wymienione diody w: 2xbagaażniku, 2xrejestracji, 1x schowku.
Moje auto nie posiada szyny CAN co może być powodem tego, że u mnie jest OK
[ Dodano: 2016-01-15, 14:16 ]
Z cyklu mała rzecz a cieszy
*Breloczek Quattro. (22.06.2015). :
*Breloczek do kluczyka zapasowego. (07.10.2015). :
*Oryginalne stopery VW do przednich dywaników Petex.
-stopery przed montażem. (07.07.2015). :
-dywaniki jeszcze bez wyciętych otworów. (01.07.2015). :
-miejsca na stopery w podłodze. (01.07.2015). :
-dywaniki z wyciętymi otworami. (01.07.2015 i 07.07.2015). :
-dywaniki z wyciętymi otworami po obu stronach. (07.07.2015). :
-stopery zamocowane do podłogi. (07.07.2015). :
*Oderwanie niepotrzebnego uchwytu z szyby. (03.08.2015). :
-na szybie:
-zdemontowany:
-zdemontowany od spodu:
-ślad na szybie
-wyczyszczona szyba:
Wie ktoś co to było? Może uchwyt od GPS'u?
http://allegro.pl/szybka-wklad-lusterka ... 82754.html
Mimo to ja wymieniłem na oryginał bo zamienniki mogą różnić się wizualnie od oryginałów.
Mnie się udało zdobyć oryginał w idealnym stanie, ale ciężko go dostać więc może warto pomyśleć o łatwo dostępnym zamienniku...
Należy jednak pamiętać żeby kupić lusterko asferyczne (z kreską która oddziela koniec szkła od reszty), niebieskie oraz podgrzewane.
Nie montowałem dodatkowych oporników i nie mam żadnych błędów na FISie, ani po podłączeniu VAGa. Diody idealnie świecą, nie mrugają. Mam wymienione diody w: 2xbagaażniku, 2xrejestracji, 1x schowku.
Moje auto nie posiada szyny CAN co może być powodem tego, że u mnie jest OK
[ Dodano: 2016-01-15, 14:16 ]
Z cyklu mała rzecz a cieszy
*Breloczek Quattro. (22.06.2015). :
*Breloczek do kluczyka zapasowego. (07.10.2015). :
*Oryginalne stopery VW do przednich dywaników Petex.
-stopery przed montażem. (07.07.2015). :
-dywaniki jeszcze bez wyciętych otworów. (01.07.2015). :
-miejsca na stopery w podłodze. (01.07.2015). :
-dywaniki z wyciętymi otworami. (01.07.2015 i 07.07.2015). :
-dywaniki z wyciętymi otworami po obu stronach. (07.07.2015). :
-stopery zamocowane do podłogi. (07.07.2015). :
*Oderwanie niepotrzebnego uchwytu z szyby. (03.08.2015). :
-na szybie:
-zdemontowany:
-zdemontowany od spodu:
-ślad na szybie
-wyczyszczona szyba:
Wie ktoś co to było? Może uchwyt od GPS'u?
Ostatnio zmieniony 22 sty 2016, 10:45 przez Pawel_7, łącznie zmieniany 2 razy.
Może tak byćbendzji pisze:Może do wideorejestratora
No nic, już to usunąłem.
[ Dodano: 2016-01-27, 18:21 ]
Dzisiaj wspomnienie lata
A dokładnie wrzucę dokładną fotorelację z przebiegu prania kompletnej tapicerki w mojej A6.
Praca była długa i żmudna. Ostatni raz tak piorę, bez użycia odkurzacza piorącego
1) Tapicerka kanapy przed praniem. Widać duże plamy gołym okiem. (11.08.2015). :
2) Dywany tylne przed praniem. Widać mocne zabrudzenia. (11.08.2015). :
3) Brudna woda z prania tylnych dywanów. (11.08.2015). :
4) Wyczyszczony tylny, prawy dywan. (11.08.2015). :
5) Brudna woda z tylnego, lewego dywanu. (11.08.2015). :
6) Wyczyszczony tylny, lewy dywan. (11.08.2015). :
7) Brudna podsufitka. (11.08.2015). :
8) Brudna tylna półka. (11.08.2015). :
9) Kolejna brudna woda. (11.08.2015). :
10) Fotel pasażera przed praniem. (11.08.2015). :
11) Fotel pasażera przed praniem. (12.08.2015). :
12) Woda po praniu fotela pasażera. (12.08.2015). :
13) Fotel kierowcy przed praniem. (11.08.2015). :
14) Woda po praniu fotela kierowcy. (11.08.2015). :
15) Brudny słupek kierowcy. (11.08.2015). :
16) Woda po praniu słupka kierowcy. (11.08.2015). :
17) Znaleziska podczas prac to już jest dla mnie standard. (12.08.2015). :
18) Czyściutki fotel pasażera. (27.01.2016). :
19) Czyściutki fotel kierowcy. (12.08.2015). :
20) Czyściutki fotel kierowcy. (27.01.2016). :
21) Czyściutka kanapa. (27.01.2016). :
Dodatkowo pochwalę się tym, że potwierdziło się to, że kierownica jak i poduszka są oryginalne z 1997 roku, co świadczy o bezwypadkowości auta czyli tym, że w aucie nigdy nie wybuchły poduszki powietrzne. (01.08.2015.). :
*Kierownica podczas demontażu poduszki:
*Poduszka powietrzna z oznaczeniami daty produkcji:
*Klucz do odpięcia poduszki to TORX R30, a klucz do odkręcenia kierownicy to SPLINE M12:
Ostatnio zmieniony 28 lut 2016, 11:54 przez Pawel_7, łącznie zmieniany 2 razy.
Aeternus, A no coś takiego wleciało Panie Kolego
*Cały komplet oryginalnych kratek nawiewów "szczotkowane aluminium" z pakietu S-Line. (19.08.2015). :
Przed montażem:
Stara, lewa kratka nawiewu:
Porównanie starej i nowej kratki lewego nawiewu:
Wie ktoś co to jest za urządzenie we wlocie lewej kratki nawiewu ? Jakiś czujnik?
Nowa, lewa kratka nawiewu:
Do demontażu środkowej i lewej kratki nawiewu musiałem zdjąć dekor deski rozdzielczej i potwierdziło się, że deska rozdzielcza również jest oryginalna z 1997 roku co świadczy o tym, że w aucie nigdy nie wybuchły poduszki powietrzne
Też macie takie trzy wgłębienia pod listwą dekoracyjną deski?
Stara, środkowa kratka nawiew:
Montaż nowej, środkowej kratki nawiewu:
Nowa, środkowa kratka nawiewu:
Do czego służy ta siatka we wlocie za środkową kratką nawiewu?
Do czego służy ta metalowa blaszka środkowej kratki nawiewu, znajdująca się na prawym jej brzegu?
Do czego służy ta metalowa blaszka lewej kratki nawiewu, znajdująca się na lewym jej końcu?
Stara, prawa kratka nawiewu:
Porównanie starej i nowej kratki prawego nawiewu:
Nowa, prawa kratka nawiewu:
Stara, tylna kratka nawiewu:
Porównanie starej i nowej kratki tylnego nawiewu:
Nowa, tylna kratka nawiewu:
Efekt końcowy:
Efekt końcowy z włączonym podświetleniem:
Ciekawostką jest, że kratka nawiewu S-line posiada inną zapalniczkę z gniazdem niż standardowa kratka tylnego nawiewu. Gniazda z zapalniczką różnią się średnicą. Standardowo w A6 C5 zapalniczka tylna jest średnicy takiej jak zapalniczka przednia. W S-line tylne gniazdo zapalniczki ma mniejszą średnicę - identyczną jak w Volkswagenie Golf IV.
*Porównanie poszczególnych części tylnych kratek nawiewów. (20.08.2015). :
-Przednie ramki kratek:
-Porównanie standardowej zapalniczki do nowej zapalniczki i nowego gniazda S-line:
-Porównanie metalowych spinek kratek - nawet one w S-line są inne bo standardowe są "zamknięte" a S-line są przecięte do końca:
[ Dodano: 2016-02-26, 20:20 ]
Znów coś nowego, chociaż robione pół roku temu:
Nieszczelność. (29.08.2015). :
Wygląda na spory wyciek prawda?
Na szczęście nic bardziej mylnego. Okazało się, że to tylko nieszczelność na uszczelce korka od wlewu oleju. Po prostu olej dzięki swoim właściwością ma tendencję do pełzania, stąd pojawił się wszędzie.
Musiałem kupić cały zastępczy zestaw: korek z uszczelką.
Stary korek. (01.09.2015). :
Uszczelka na starym korku zrobiła się jak z kruchego plastiku - łamała się w rękach i nie uszczelniała korka. Niestety, olej w kontaktach z niektórymi materiałami, takimi jak silikon czy guma, niszczy je.
Stara uszczelka korka. (01.09.2015). :
Co ciekawe do mojego silnika nie pasują standardowe korki z grupy VAG. Tutaj porównanie korka z Audi 2.4 V6 i z VW 1.8. (01.09.2015). :
Porównanie starego i nowego korka. (04.09.2015). :
Wolę jednak stawiać na oryginał dlatego założyłem tylko nową uszczelkę, a ten nowy korek - zamiennik wyrzuciłem.
*Cały komplet oryginalnych kratek nawiewów "szczotkowane aluminium" z pakietu S-Line. (19.08.2015). :
Przed montażem:
Stara, lewa kratka nawiewu:
Porównanie starej i nowej kratki lewego nawiewu:
Wie ktoś co to jest za urządzenie we wlocie lewej kratki nawiewu ? Jakiś czujnik?
Nowa, lewa kratka nawiewu:
Do demontażu środkowej i lewej kratki nawiewu musiałem zdjąć dekor deski rozdzielczej i potwierdziło się, że deska rozdzielcza również jest oryginalna z 1997 roku co świadczy o tym, że w aucie nigdy nie wybuchły poduszki powietrzne
Też macie takie trzy wgłębienia pod listwą dekoracyjną deski?
Stara, środkowa kratka nawiew:
Montaż nowej, środkowej kratki nawiewu:
Nowa, środkowa kratka nawiewu:
Do czego służy ta siatka we wlocie za środkową kratką nawiewu?
Do czego służy ta metalowa blaszka środkowej kratki nawiewu, znajdująca się na prawym jej brzegu?
Do czego służy ta metalowa blaszka lewej kratki nawiewu, znajdująca się na lewym jej końcu?
Stara, prawa kratka nawiewu:
Porównanie starej i nowej kratki prawego nawiewu:
Nowa, prawa kratka nawiewu:
Stara, tylna kratka nawiewu:
Porównanie starej i nowej kratki tylnego nawiewu:
Nowa, tylna kratka nawiewu:
Efekt końcowy:
Efekt końcowy z włączonym podświetleniem:
Ciekawostką jest, że kratka nawiewu S-line posiada inną zapalniczkę z gniazdem niż standardowa kratka tylnego nawiewu. Gniazda z zapalniczką różnią się średnicą. Standardowo w A6 C5 zapalniczka tylna jest średnicy takiej jak zapalniczka przednia. W S-line tylne gniazdo zapalniczki ma mniejszą średnicę - identyczną jak w Volkswagenie Golf IV.
*Porównanie poszczególnych części tylnych kratek nawiewów. (20.08.2015). :
-Przednie ramki kratek:
-Porównanie standardowej zapalniczki do nowej zapalniczki i nowego gniazda S-line:
-Porównanie metalowych spinek kratek - nawet one w S-line są inne bo standardowe są "zamknięte" a S-line są przecięte do końca:
[ Dodano: 2016-02-26, 20:20 ]
Znów coś nowego, chociaż robione pół roku temu:
Nieszczelność. (29.08.2015). :
Wygląda na spory wyciek prawda?
Na szczęście nic bardziej mylnego. Okazało się, że to tylko nieszczelność na uszczelce korka od wlewu oleju. Po prostu olej dzięki swoim właściwością ma tendencję do pełzania, stąd pojawił się wszędzie.
Musiałem kupić cały zastępczy zestaw: korek z uszczelką.
Stary korek. (01.09.2015). :
Uszczelka na starym korku zrobiła się jak z kruchego plastiku - łamała się w rękach i nie uszczelniała korka. Niestety, olej w kontaktach z niektórymi materiałami, takimi jak silikon czy guma, niszczy je.
Stara uszczelka korka. (01.09.2015). :
Co ciekawe do mojego silnika nie pasują standardowe korki z grupy VAG. Tutaj porównanie korka z Audi 2.4 V6 i z VW 1.8. (01.09.2015). :
Porównanie starego i nowego korka. (04.09.2015). :
Wolę jednak stawiać na oryginał dlatego założyłem tylko nową uszczelkę, a ten nowy korek - zamiennik wyrzuciłem.
Zdjęcia robiło się szybko, ale żeby to opisać na forum to już dużo czasujoter82 pisze:toż to połowa czasu samego prania...przynajmniej dla mnieAeternus pisze:Fotorelacja z prania... Szacun!!!
Kolejna praca. Tym razem z końca sierpnia.
*Podgarnąłem nieco elektrykę instalacji gazowej poprzez opaski i taśmę parcianą - zawsze to trochę lepiej wygląda. (29.08.2015.). :
jak było:
jak jest:
*Dołożyłem kilka brakujących spinek maski przedniej. Są już w komplecie. Co ciekawe okazało się, że każda spinka ma od spodu wytłoczony inny numerek. (29.08.2015 i 01.09.2015). :
-wygłuszenie bez spinek. (29.08.2015). :
-spinki. (29.08.2015). :
-spinki. (01.09.2015). :
[URL=http://www.fotem.pl/show/full/9e7dcc9ec976987d2fca8c8bb41]
-wygłuszenie ze spinkami. (01.09.2015). :
*Pod koniec października pojawiły się nowe wymiany eksploatacyjne. Przy przebiegu 222149km wymienione zostały na nowe: olej + filtr oleju + filtr powietrza. (28.10.2015). :
Dodatkowo na rachunku widać, że w ten sam dzień i przy tym samym przebiegu 222149km został wymieniony na nowy czujnik położenia wałka rozrządu. (28.10.2015). :
Wleciał nowy czujnik Delphi:
Czujnik był jeszcze oryginalny z 1996r. więc po 20latach miał prawo się zepsuć
Widać ponadto, że przy okazji zmiany czujnika sprawdzono też stan rozrządu, który jest jeszcze na gwarancji.
*Modyfikacją z listopada są poliftingowe klamki wewnętrzne. Są z matowego metalu jakby satynowego i wyglądają pięknie. (05.11.2015 i 23.11.2015). :
Nowe klamki. (05.11.2015). :
Porównanie starych klamek z nowymi. (23.11.2015). :
Ostatnio zmieniony 17 kwie 2016, 22:50 przez Pawel_7, łącznie zmieniany 2 razy.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga