Witam. Od ponad 4-ech miesięcy jestem posiadaczem Audi A6 C5 napędzanej starym poczciwym AFN'em. Szału może nie ma, ale za to spalanie bardzo pozytywne i o to właśnie chodziło Dzień po zakupie wychodzę z domu, a auto leży lewym tyłem powiedzmy "na ziemi" i w ten oto sposób dowiedziałem się, że ma pneumatyczne zawieszenie, co było dla mnie totalnym zaskoczeniem. Po dłuższym szperaniu w internecie podjąłem decyzję, że pneumatyczne zawieszenie zastąpi zawieszenie standardowe. Za jednym zamachem zmieniony kompletny rozrząd wraz z pompą wody (na oryginałach) + napinacz paska wielorowkowego, bo już krzywo stał + oczywiście wszystkie filtry, płyn chłodniczy i olej 5W40 Za jakiś czas do wymiany poszły przednie tarcze hamulcowe, a co za tym idzie klocki.
Poza standardowym wyposażeniem jak wspomaganie, abs czy centralny zamek jest:
-klimatronik 2-strefowy
-pełny FIS
-tempomat
-podgrzewane fotele przód + tylna kanapa
-podwójne wszystkie szyby (oryginalne, wszystkie z tego samego rocznika !)
-szyberdach
-webasto
-6 poduszek
-lusterko wsteczne fotochromowe + boczne (wsteczne nie działa, a boczne były wylane ? cena mnie zabiła więc są zwykłe z grzaniem)
-elektroniczna blokada dyferencjału
-czujniki cofania
-elektryka foteli góra-dół + regulacja odcinka lędÂźwiowego
Jak tylko znajdę trochę czasu i pogoda choć trochę pozwoli by ogarnąć auto to wrzucę jakieś normalne zdjęcia, a nie z kalkulatora
Sam dobrze wiesz po jakich drogach jeżdżę więc gleby nie będzie na 100%. Zresztą jeden dzień miałem założone Vogtlandy bodajże -50mm auto siadło no i "wymęczyłem" się strasznie - to nie dla mnie Jeden mod mam już za sobą, zamiast nie wysuwającej się szufladki w kokpicie mam dwa uchwyty na kubek he, drugi mod w planach to wymiana oleju
Gratuluję zakupu. Mam również AFNa z 1998r. i jestem bardzo zadowolony - komfortowy, ładny i tani w eksploatacji. A na "szału nie ma" jest sposób - 140KM oraz 340Nm - auto zaczęło sprawiać dodatkowo przyjemność z jazdy, wyprzedza bez wstydu i strachu. Jest to wg mnie minimum, przy którym nie odczuwa się masy auta jak przy fabrycznych 110KM. Nie oszczędzam auta a średnia utrzymuje się w okolicach 6.5l/100 Można oczywiście jeździć AFNem oszczędniej ale nie ma frajdy. Masz bogate wyposażenie, fajnie, mi brakowało do szczęścia odtwarzacza CD więc zmieniłem konsolę na 2DIN, radio i głośniki. I najważniejsze to zmieniłem oświetlenie na oryginalne ksenony - różnica olbrzymia ale dopiero po zakupie nowych palników. ÂŻyczę radości z bezproblemowego użytkowania. Pzdr
Ciągle się zastanawiam nad programem, bo jednak trochę więcej mocy by się przydało, ale jak już to po nowym roku. ÂŚwiatła to fakt, są słabe, ale to pewnie jakoś na wiosnę przy okazji czyszczenia i polerowania lamp, bo jedna zaczęła mi właśnie parować. Myślałem nad HID'em 4300, spełnia to swoją rolę ?
MarcinC pisze:Ciągle się zastanawiam nad programem, bo jednak trochę więcej mocy by się przydało, ale jak już to po nowym roku. ÂŚwiatła to fakt, są słabe, ale to pewnie jakoś na wiosnę przy okazji czyszczenia i polerowania lamp, bo jedna zaczęła mi właśnie parować. Myślałem nad HID'em 4300, spełnia to swoją rolę ?
Przerabiałem temat HID4300 w kilku autach i o ile sprawdzały się świetnie tzn. duża poprawa w np. Lancii Kappa w reflektorze odbłyśnikowym i Mercedesie c180, również odbłyśnik to w A6 C5 z reflektorem soczewkowym, który jest lepszym materiałem na wsadzenie HIDów (strumień światła jest bardzie skupiony) po ich zamontowaniu złożyłem reklamację u sprzedawcy, że dają za mało światła. Kupiłem dwa inne komplety palników 4300 i nie było poprawy. Najlepiej świeciły Osramy Night Breaker ale to mnie też nie zadowalało. Udało mi się kupić na allegro oryginalne ksenony za 300zł komplet do tego polerka, płukanie od środka, nowe palniki i wreszcie widać poprawę. Jest na forum wątek o HIDach, są zadowolone osoby a ja zostałem z nowymi przetwornicami HID digital i trzema kompletami palników 4300.
A co do programu, to będziesz żałował, że tak późno się zdecydowałeś - wiem z autopsji