Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Allroad C5 2.5TDI '03

Prezentacja w/w aut.
patryks
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 15 gru 2014, 13:36
Imię: Patryk
Rocznik: 2002
Moje auto: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Allroad C5 2.5TDI '03

Post autor: patryks » 17 gru 2014, 14:34

Cześć,

Mam na imię Patryk (Dąbrowa Górnicza), interesuję się motoryzacją w stopniu znacznym. Prywatnie jestem związany z klubami Mercedesa, bo mam takie 2 stare "dziadki", o które staram się dbać najlepiej jak potrafię. Pomimo sympatii do Gwiazd, ciężko o dobry i niezardzewiały samochód tej marki po roku 1995 (to ich bolączka!), więc w ostatnim czasie zakupiłem co ważne "świadomie" Audi Allroada z końca 2003 roku.
Dlaczego świadomie?, bo wiem czym to grozi (zwłaszcza finansowo :] ), ale są też plusy bo miało być quattro, miało być wyżej (nie chciałem SUVa, bo są za wysokie), podoba mi się pomysł zawieszenia z pneumatyką, miało być audi - brak korozji, poza tym sylwetka i stylistyka auta zawsze mi się podobała, a w ogóle miałem kiedyś śliczne Audi B4 Cabrio 2.3 NG i bdb wspominam :)

Mam nadzieję, że pomożecie w razie potrzeby/ chwilach ewentualnego zwątpienia <rotfl> , a i może mnie uda się pomóc czasem komuś z Was!

Ok teraz o Audi! Autko krajowe - pierwsza rejestracja w 02.2004. Przebieg około 280tyś.km - weryfikowalny w ASO. Wydaje się być prawdziwy - pokrętło od lamp nie ma śladów użytkowania, od lusterek także, tylko na klimatroniku ktoś bawił się temperaturą trochę częściej. To co cieszy: wymieniono wszystkie miechy (ostatni 02.2013), 2 amortyzatory przednie, oraz kompresor&#8230; tak więc mam nadzieję, że autko trochę posłuży bezproblemowo. Póki co osiąga poziom wysokości 4 bez problemu i utrzymuje go spokojnie przez 2 dni - dłużej auto jeszcze nie stało "bezczynnie". Silnik 2.5TDI - oznaczenie BAU - zalewany do chwili obecnej Mobil1 0w40 - taki też mam zamiar pozostawić.
Ogólnie Allroad wydaj się być bardzo zadbany - zwłaszcza wnętrze, ale jako że jestem perfekcjonistą to autko musi przejść kilka zmian, i tak: lakier zostanie poddany polerce tuz przed wigilią tego roku (ma jakieś drobne rysy, itp.), zaś skórzana tapicerka zostanie poddana myciu, czyszczeniu, ewentualnemu odświeżeniu jeszcze w tym tygodniu. Po tych zabiegach Audi ma wyglądać jak nowe, bo jeździ bez zastrzeżeń! Po sprawdzeniu zawieszenia brak jakichkolwiek luzów, zero wycieków silnik/skrzynia/napęd, wewnątrz cicho, zmiana biegów odbywa się bezszelestnie. Tak więc tylko olej, rozrząd i powinien się toczyć ;)

Poniżej kilka fotek przed zabiegami, postaram się na bieżąco pokazywać i aktualizować zmiany:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

I po pierwszych zakupach - chociaż założenie było, że te felgi miały być na lato, jednak nie potrafiłem się powstrzymać, żeby dokonać montażu już teraz zimowek, poza tym felgi które są obecnie wymagają jak dla mnie renowacji - wówczas trafią na nie obecne zimówki. Zdjęcia z dzisiaj zaraz po zakupie i założeniu opon u wulkanizatora. Pod koniec przyszłego tygodnia mam nadzieję, że zawitają na aucie.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Audi A6 Warsztat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Zbigniew
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Audi A6 Warsztat » 17 gru 2014, 16:30

Gratki Allroadzika <okok>

Muszę Cię jednak zmartwić jeśli chodzi o te felgi :| Wszystko ok. póki nie sypnie więcej śniegu <uoee> Jak Ci nabierze śniegu między "szprychy" ;) to nie utrzymasz kierownicy, przerabiałem to już dwa lata temu. <luzik>
Warsztat, naprawy Audi A6.

patryks
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 15 gru 2014, 13:36
Imię: Patryk
Rocznik: 2002
Moje auto: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: patryks » 20 gru 2014, 20:17

Dzięki za informację :] Gdybym napisał post ciut wcześniej to chyba zimówek bym nie założył na te felgi <uoee> , chociaż ta zima może okaże się łaskawa ;)
W przyszłości to będą letnie koła, zaś koła zimowe na felgach z którymi kupiłem auto.

[ Dodano: 2014-12-20, 20:17 ]
Poniżej efekty pierwszych prac nad tapicerką - wnętrze prawie jak nowe ;)

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Mam też pytanie - wiem, że do zmiany kół konieczne jest wprowadzenie auta w tryb podnośnika (przyciski góra/dół trzymać przez 5 sekund), czy pojawia się jakiś komunikat/ kontrolka, że taki tryb jest już aktywny?

Awatar użytkownika
Audi A6 Warsztat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Zbigniew
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Audi A6 Warsztat » 20 gru 2014, 20:23

patryks pisze:Mam też pytanie - wiem, że do zmiany kół konieczne jest wprowadzenie auta w tryb podnośnika (przyciski góra/dół trzymać przez 5 sekund), czy pojawia się jakiś komunikat/ kontrolka, że taki tryb jest już aktywny?
Tak, oba przyciski będą się świecić, tzn diody na przyciskach. <okok>
Warsztat, naprawy Audi A6.

patryks
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 15 gru 2014, 13:36
Imię: Patryk
Rocznik: 2002
Moje auto: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: patryks » 24 gru 2014, 11:25

Projekt Audi Allroad w wigilię został zakończony, tj. autko zostało odświeżone (skóra, lakier, mycie, czyszczenie), dokonane zmiany obuwnicze (felgi, opony), wymiany olejów, filtrów, rozrządów, itp&#8230; teraz czas na użytkowanie. Wiosną pewnie zmiana ogumienia i przymierzymy się do tarcz z tyłu, a może i przednich żeby potem długo do tematu nie wracać&#8230; póki co stan jest jeszcze ok. Tak więc mam zamiar poznawać uroki quattro zimą. Poniżej kilka fotek z dzisiejszej wigilijnej sesji&#8230;
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

PS. Szalony dzięki za podpowiedź - zmieniałem ze spokojnym sumieniem, że nic się nie stanie po podniesieniu auta ;)

Awatar użytkownika
Audi A6 Warsztat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Zbigniew
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Audi A6 Warsztat » 24 gru 2014, 11:53

Nie ma sprawy :) Zawsze pamiętaj o trybie podnośnika przy podnoszeniu, mój szwagier niedawno zapomniał i już tydzień męczy się z zawieszeniem. Auto opadło przodem seria błędów wyskakuje i zdziwienie wielkie ;) W ASO mu powiedzieli że trzeba miechy wymienić <glupek>

Fajnie się prezentuje Twoja lalka <okok> Powodzenia w użytkowaniu, frajdy z jazdy i bezawaryjności życzę <okok>
Warsztat, naprawy Audi A6.

matij
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 24 gru 2014, 13:16
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: matij » 24 gru 2014, 13:18

Piękny egzemplarz. Śmigaj i pochwal się potem jak idzie :)

Awatar użytkownika
Denver
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 10 sie 2013, 15:53
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Denver » 24 gru 2014, 17:04

Bardzo ładna.
Szkoda tylko, że fotele się tak odkształcają. Wcześniej miałem W124 i przy przebiegu ok 600.000km fotele wyglądały tak: zdjęcie
Tylko to o czym już pisałeś - korozja. Inaczej bym go za nic nie oddał.
Przepraszam za ot :)

patryks
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 15 gru 2014, 13:36
Imię: Patryk
Rocznik: 2002
Moje auto: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: patryks » 29 gru 2014, 13:57

Dzięki za miłe słowa... powiem nieskromnie, że też mi się podoba - zwłaszcza zestawienie kolorystyczne :] Mam tylko nadzieję, że nie będzie to porażka jeśli chodzi o koszty serwisowe - niby jak dbasz tak masz, ale... wszystko zależy od bazy - ta wydaje się być uczciwa, ale pożyjemy zobaczymy...

Denver - co do W124 to wręcz czuję się wywołany do odpowiedzi <lol>
To właśnie te ostatnie Mercedesy, które sobie do dziś świetnie radzą, ale niezwykle ciężko o egzemplarz w kombi za rozsądne pieniądze, poza tym coraz więcej "osprzętu" zaczyna brakować w codziennej eksploatacji, stąd decyzja o innej marce do użytku codziennego.
Pochwalę się moimi dziadkami poniżej, zwłaszcza że stan jest co najmniej dobry+

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Odnośnie samej skóry w Allroadzie to nie jest tak źle - te "zagięcia" są wg mnie naturalne, ponieważ nie jest to mocno naciągnięta skóra jak w fotelach recaro, gdzie się pewnie najpierw wyciera tylko jest jej w nadmiarze jak na kanapie, na żywo nie razi to prawie wcale. W Mercedesach z tamtych lat skóra jest bardziej w stylu recaro - zwykle się wyciera lub przeciera, ale były też rodzaje mniej odporne - np. właśnie w SLu

Szalony a jest gdzieś galeria Twojej sztuki? - chętnie zobaczę jak wygląda pewnie bardzo ładny egzemplarz.
PS. Jak mogę sprawdzić jaki mam rodzaj skrzyni? ten sławetny multitronik czy może inna?

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 29 gru 2014, 17:41

patryks pisze:Jak mogę sprawdzić jaki mam rodzaj skrzyni
Masz Quattro, więc na 100% masz tiptronic <okok> W olkach były tylko manuale lub tiptroniki :)

Swoją drogą bardzo ładą sztukę masz <okok>

Awatar użytkownika
Audi A6 Warsztat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Zbigniew
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Audi A6 Warsztat » 01 sty 2015, 10:53

patryks pisze:Szalony a jest gdzieś galeria Twojej sztuki? - chętnie zobaczę jak wygląda pewnie bardzo ładny egzemplarz.
Nie mam swojej galerii ;) Jakoś nie mogę znaleźć motywacji żeby takową stworzyć <luzik> Czy bardzo ładny egzemplarz <mysli> raczej powiedziałbym przeciętny, Mazdomania może potwierdzić bo widziała <luzik> Z zewnątrz, prócz relingów wygląda jak Twój, wewnątrz szare recaro i AKE w tipie ;) Może kiedyś założę galerię, ale muszę okleić plastikowe dodatki, i poprawić kilka dupereli, na które za nic nie mogę znaleźć czasu. <uoee> Heh, mam też te same dwa komplety felg co Ty <luzik>
Warsztat, naprawy Audi A6.

julas.wrc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 24 lip 2013, 21:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: julas.wrc » 11 sty 2015, 17:34

Piękny model :) Ja też szukam czegoś podobnego. Powiedzcie szczerze... Bac się tego silnika czy po 2004 roku już nie ma czego ?

patryks
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 15 gru 2014, 13:36
Imię: Patryk
Rocznik: 2002
Moje auto: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: patryks » 12 sty 2015, 16:05

julas.wrc pisze:Piękny model :) Ja też szukam czegoś podobnego. Powiedzcie szczerze... Bac się tego silnika czy po 2004 roku już nie ma czego ?
Dzięki!
Odnośnie silnika BAU... to nie jestem absolutnie żadnym autorytetem, bo auto mam bardzo krótko, zaś póki co pracuje ok - nic nie dymi ani przy odpalaniu na zimno, ani przy ostrej jeździe, pracuje bardzo równo - wydaje się być ok, plusem jest chyba udokumentowany przebieg i pewnie adekwatny serwis samochodu (od nowości jeden właściciel - przedstawicielstwo zagranicznej firmy ze Szwajcarii na terenie PL)... zresztą pożyjemy, zobaczymy... jak widzę na ulicach jeździ sporo 2.5TDI w różnych C5 więc chyba jakoś dają radę... :) Logistyk tej firmy opowiadał mi, że mieli jeszcze 2x A6 C5 z lat 1999-2001 i w obu dokonywali wymianę wałków (silniki zaczęły nierówno pracować) ale przy przebiegach około 450-500tyś.km

Awatar użytkownika
dzeJKej
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 18 maja 2012, 18:53
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: dzeJKej » 13 sty 2015, 09:38

Piękna fura, kilometrów życzę :)


A co do 2.5TDI, coraz więcej tego w moich okolicach jeździ. I ludzie sobie chwalą, dbasz to masz. Co prawda ciężko znaleźć zadbaną sztukę, ale jak się już znajdzie i dalej się będzie dbać to będzie jeździć kupę lat :)
Jest:
A6 C5 allroad 2.7T - 250 koniów
Było:
A6 C5 1.9TDi - 110 koniów
VW Polo 6N 97r. - potwór 1.0 w benzynie :D

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Re: Allroad C5 2.5TDI '03

Post autor: mwx » 13 sty 2015, 13:52

patryks pisze:Silnik 2.5TDI - oznaczenie BAU - zalewany do chwili obecnej Mobil1 0w40 - taki też mam zamiar pozostawić.
Moje AKE na tym oleju zrobiło już 420kkm.

Silnik już porządnie dotarty <radocha> - póki co wszystko ok i w rozrządzie i w suszarce

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja