Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

A6 4B Limuzyna 2,4 V6 121kW

Prezentacja w/w aut.
Michal_ST
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 416
Rejestracja: 06 mar 2016, 21:10
Imię: Michał
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Sosnowica/Lublin

Post autor: Michal_ST » 28 cze 2016, 01:42

Moreno, Napewno wygląda o wiele lepiej to wszystko ale przydała by się jakaś alu która by odsłoniła Twój efekt pracy :)
Nikomu nie wierz na słowo - na wszystko bierz papier :)
Ps: Społeczność forum https://a6klub.pl :)

Moreno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 425
Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: Moreno » 05 lip 2016, 23:19

Michal_ST pisze:Napewno wygląda o wiele lepiej to wszystko(...)
No ba... Nawet tęcza sie chowa. <figielek>

Obrazek

Gość.

Post autor: Gość. » 06 lip 2016, 11:56

No ładna foteczka ale trza było wcelowac tęcza w audi to bys miał "garniec złota" :D

Pawel_7

Post autor: Pawel_7 » 13 lip 2016, 23:26

bardzo fajne, dokładne i szczegółowe podejście do Audi <okok>

Michal_ST
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 416
Rejestracja: 06 mar 2016, 21:10
Imię: Michał
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Sosnowica/Lublin

Post autor: Michal_ST » 14 lip 2016, 17:48

Pawel_7, Moreno co raz coś dłubie żeby jak najbliżej ideału była jego lazurowa Vka :)
Nikomu nie wierz na słowo - na wszystko bierz papier :)
Ps: Społeczność forum https://a6klub.pl :)

Moreno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 425
Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: Moreno » 19 sie 2016, 00:37

Nie ideału, ale ma być po prostu na 1000% sprawna. ;d
Pochwalę się Wam, że przez ostatnie dwa miesiące prawie nic nie wsadziłem w auto. ...no poza full zestawem naprawczym zacisku przedniego prawego (bo niefartem przerwałem gumę na tłoczku) i wymianą gumek na prowadnicach drugiego zacisku (wszystko "wychuchane") oraz nowymi sprężynami zacisków. Ale to są raczej groszowe sprawy. ;)
Generalnie to tylko tankuje paliwo, sprawdzam olej i dolewam płynu do spryskiwaczy, i dalej zapi***m. <lol2>

Awatar użytkownika
Aeternus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 422
Rejestracja: 02 mar 2014, 22:34
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Aeternus » 20 sie 2016, 23:18

Moreno, jak się dba o auto przez jakiś czas i na bieżąco się robi naprawy to auto odwdzięcza się właśnie w taki sposób. No i to samopoczucie psychiczne, że gdziekolwiek się nie pojedzie, to się dojedzie :)
Moja Audi A6 C5 2.7 BI_TURBO :)

https://a6klub.pl/viewtopic.php?t=70027

Moreno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 425
Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: Moreno » 21 sie 2016, 12:56

Taa, ale sprzęgło i dwumas już powoli "płacze", więc czeka mnie niemały wydatek. :/

Michal_ST
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 416
Rejestracja: 06 mar 2016, 21:10
Imię: Michał
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Sosnowica/Lublin

Post autor: Michal_ST » 21 sie 2016, 14:20

No to spory wydatek Cię czeka ale Ty zawsze starasz się na bieżąco naprawiać i będziesz jeszcze bliżej idealnego stanu :)
Nikomu nie wierz na słowo - na wszystko bierz papier :)
Ps: Społeczność forum https://a6klub.pl :)

Moreno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 425
Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: Moreno » 21 sie 2016, 14:44

Taa, na bieżąco... :/

mrporpoise
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 320
Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
Imię: Leszek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mrporpoise » 22 sie 2016, 16:14

Dwumas regeneruj :)

Moreno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 425
Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: Moreno » 22 sie 2016, 18:56

A orientujesz się może ile mniej więcej taka regeneracja kosztuje i ile to trwa?

mrporpoise
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 320
Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
Imię: Leszek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mrporpoise » 22 sie 2016, 22:52

Ile trwa nie wiem ale koszt samej regeneracji to od 700 zł jakoś. Wiem natomiast, że poprzedni właściciel mojego auta, regenerował koło. Z resztą opisał to nawet na tym forum. Poszukaj, jest kilka tematów
Ale dobra regeneracja spokojnie załatwia sprawę, moje koło jeździ już 70 tysi i jest ok.

Moreno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 425
Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: Moreno » 16 lis 2016, 00:16

Ostatnio archiwizowałem zdjęcia z karty SD i muszę Was przeprosić, bo wyszło, że niechcący skłamałem. ...to znaczy, nie kłamałem bo wtedy szczerze, te wahacze wyleciały mi z głowy, no ale skoro zdjęcia mi przypomniały, to piszę... :)
W nocy 30VI/1VII wymieniłem dwa wahacze górne po lewej stronie.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Powodem był delikatny luz na sworzniu kulistym w przednim wahaczu, ale od razu wymieniłem obydwa żeby mieć spokój na dłużej. ;)
Przy okazji "maznąłem" sprężynę - ot taki pedantyczny odruch. ;p

Kolejna sprawa:
W drugi weekend lipca miałem dość sporą trasę (przeszło 1Mm), no i podczas powrotu zdarzyło się mocne (nie awaryjne, ale dość mocne) hamowanie ze stu*****ciu km/h do jakichś 40, a za jakieś 50-100 metrów ponowne hamowanie już do zatrzymania się (tak hamował kierowca przede mną), no i przy tym drugim hamowaniu to musiałem dość mocno cisnąć w pedał bo heble odmawiały posłuszeństwa. ...tak jakby chciały, a nie mogły.
Tak w ogóle to pamiętam, że od samego początku te hamulce działały dość słabo dopóki się choć trochę nie rozgrzały. ...no ale po kilku hamowaniach działały już normalnie, więc jeździłem.
Ale takiej sytuacji, jak ta wyżej opisana to nigdy wcześniej nie miałem, więc od tamtej pory traktowałem swoje hamulce z dość dużym dystansem uważnie się im przyglądając, i bacznie obserwując ich działanie, bo czasami to naprawdę różnie to działało.
W końcu podjechałem do znajomego mechanika żeby sprawdził co z tymi hamulcami jest nie teges. &#8594; auto na podnośnik, zdjęcie kół, sprawdzenie wszystkich czterech hamulców pod kątem montażu i ogólnie wyglądu &#8594; wszystko ok.
Wsiedliśmy we dwóch i przejechaliśmy się kilka km hamując kilkukrotnie... mówił tylko: "Damian, jak Ty jeździsz, toż to wcale nie hamuje". A potem przy parkowaniu pod ścianą widziałem w jego oczach przerażenie.
Owy mechanik doradził mi wymianę klocków &#8594; wymieniłem komplet z przodu na Hella Pagid i już od pierwszego małego przyhamowania w bramie jestem zdumiony jak moje hamulce nagle zaczęły działać. Wystarczy tylko dosłownie oprzeć stopę na pedale, a auto już ochoczo zwalnia. W minioną niedzielę zrobiłem kilkaset km. Zdarzało mi się z przyzwyczajenia nacisnąć pedał "po staremu" jak gdzieś tam chciałem lekko sfolgować, to aż pasy mnie prawie szarpały. :)

Po tygodniu, tj. po ponad tysiącu przejechanych km na nowych klockach postanowiłem zmienić komplet z tyłu.
Może ktoś, przejeżdżając się moim autem za sterami powiedziałby, że "doopy nie urywa", ale ja wiem, że w porównaniu do tego co było na tych zas*** ferodo, to teraz jest po prostu bajka. Jest taka różnica jakbym prawie caluteńki układ hamulcowy wymienił. :)
Z jednej strony jestem szczęśliwy, a z drugiej - wkur***y, że wtedy kupiłem taki bubel i musiałem znowu wyłożyć kasę na hamulce. :[

Obrazek

[ Dodano: 2016-09-04, 16:38 ]
Prawie bym zapomniał... wypucowałem swoje felgi - oto przykład:
Obrazek

Opona wyblagowana, felga czysta i posmarowana = koło gotowe do montażu. <lol>

[ Dodano: 2016-10-06, 23:20 ]
Wrzesień:
&#8594; W poniedziałek, 5-tego, sterownik ABS znowu się psuje (ledwo pół roku po uprzedniej naprawie). Kupuję używany sterownik, sprzedawany jako sprawny. Niestety po podłączeniu okazuje się co innego. ...trudno, co ma być to będzie - jadę na zlot mimo wszystko. :)
&#8594; W niedzielę, 11-tego, podczas szybkiego powrotu pęka osłona lewego przegubu &#8594; smar rozbryzguje się po całym nadkolu i wszystkim co jest pod nim, łącznie z tarczą i klockami. ...w pewnej chwili zauważam, że ściąga mnie w prawo podczas hamowania. &#8594; Szybki postój pozwala zdiagnozować przyczynę.
Na szczęście udało mi się wrócić cały i zdrowy. :) Oto fotki cyknięte zaraz po powrocie oraz późniejsze, z naprawy.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek

Postanawiam też zrobić mały test &#8594; ...teraz już wiem dokładnie co mi tak szumi pod maską. ;)

[ Dodano: 2016-10-11, 21:47 ]
W pierwszy weekend października zrobiłem serwis olejowy (ponownie Valvoline 5W-40, a w kwestii filtrów tym razem Filtron), wymieniłem pęknięty odbój silnika (Swag 30130057) oraz wyprostowałem wyciągnięty wysokim krawężnikiem zderzak. :)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

W drugi weekend wziąłem się za ten szum/wycie spod maski. ...w końcu. ;)
Wystarczyło zdjąć pasek i zakręcić z osobna każdym kołem pasowym (no prawie każdym ;) ) i wszystko stało się jasne i klarowne. ;)
&#8594; &#8594;

Wymieniłem łożyska (tj. 17x52x17 i 17x40x12) oraz komutator. ...element nie jest wart ponownego wyciągania alternatora :)
Co prawda przydałoby się jeszcze szczotki wymienić, tak dla dobra sprawy, ale po wpadce z tylnym łożyskiem (dokument Boscha podaje zły numer i w efekcie auto zostało unieruchomione na weekend) miałem już dość. A poza tym szczotki da się wymienić bez demontażu alternatora, więc w razie czego nie będzie tak źle. ;)

Obrazek Obrazek

Mała próba przed montażem...

A po odpaleniu auta - ulga i błogosławieństwo. ;d

...ahaa, jeszcze zamontowałem naprawiony sterownik ABS, więc podwójna ulga itd. ;)

PS.
A alternator wyciągałem w tenże sposób &#8594; Obrazek

[ Dodano: 2016-10-22, 18:37 ]
Ostatnio troche za dużo sie rozpisałem, więc tym razem wstawię tylko 4 zdjęcia. :p

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

[ Dodano: 2016-11-16, 00:16 ]
- Hmmm.... mój temat idzie w zapomnienie. Trza coś z tym zrobić, coś zadziałać. Pytanie tylko co?
- Zapodaj jakieś zdjęcie. :)
- Ano właśnie... zdjęcie. <glupek>

Obrazek

- Pfff... Przecież wszyscy wiedzą, że nie masz suba w fabrycznym wyposażeniu.
- No wiem, wiem. Ale to tylko jako intro.
- Intro do czego?
- Tego...

Obrazek

- Kupiłeś wzmacniacz i wpakowałeś sporych rozmiarów kolumnę głośnikową. ...jeździsz z kolumną w bagażniku? <wysmiewacz>
- Ale w końcu miałem jakiś bas, a nie pykanie jak z tzw. jamnika.
- No ale to przecież zajmuje wiele miejsca. Do tego jeszcze zapasówka i bagażnik robi się zagracony, niepraktyczny.
- Dlatego później nieco podziałałem w tym temacie i zrobiłem coś takiego...

Obrazek

- Nieźle. <okok> Ale przydałoby się czymś osłonić tą membranę.
- Miałem tak zrobić, ale w końcu sprzedałem tą skrzynię.
- Sprzedałeś?
- Tak. ...bo poprzeczka poszła w górę. Skoro potrafię zrobić coś takiego, to może...
- No i?
- No i z powrotem wylądowała kolumna. <lol2>
- ...uuuuuuu? To faktycznie wyższa poprzeczka. <lol2>
- Ale to tylko przejściowe rozwiązanie. <luzik>
- Ciekawe jak długo będzie trwało. <lol>
- No cóż... półtora roku to trwało. ...tak po prostu zleciało jakoś. Ale w końcu wziąłem się za to i zrobiłem... :)
- Co zrobiłeś?
- A to puki co jest moja mała tajemnica. ;d Wrzucę fote za kilka dni.
- A czemu za kilka dni?
- A co ja mówiłem na samym początku?
- A no tak. <okok>

PS.
Taki twórczy dialog dla podsumowania jak to z tym basem się działo.
Czy tekst wyszedł zabawny, oceńcie to sami. ;)
Ale za dwa góra trzy dni to kopary Wam poopadają. ;d

Awatar użytkownika
stefank
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 294
Rejestracja: 04 gru 2015, 07:26
Imię: Stefan
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2019
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: stefank » 16 lis 2016, 07:58

No jakiś ruch w temacie musi być <okok>

Ja u siebie (w poprzednim A6) zrobiłem coś takiego:
Obrazek

Ładnie wpasowany w narożnik a wzmacniacz wylądował na tyle - pomiędzy skrzynią a oparciem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga