I nie ma tego złego co by na dobre nie wyszłoPrzynajmniej po browara bliżej sięgać
[A6 c5] 1.8T, hybryda k04, tip, fmic, 370ccm, quattro, 1be
- Krzysiek93ZS
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 109
- Rejestracja: 11 sty 2015, 19:15
- Lokalizacja: Szczecin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 120
- Rejestracja: 28 sty 2015, 19:39
- Imię: Arek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin
Ja też miałem niesprawne oko Trzeba było wcześniej przeglądać to forum. Ale dla mnie to nie jakaś wada. Nie ma samochodów idealnych Przecież to tylko kierownica z prawej na lewą stronę przełożona. Reszta ta sama.
[ Dodano: 2015-02-01, 21:02 ]
Tu taki mały mod. Zaczynam od detali Zamiast żółtego podświetlania zimny biały.
Gotowe żarówki led nie wytrzymują zbyt długo z racji napięcia w instalacji >14v. Zobaczymy ile wytrzyma taki projekt
A tu kolejny gadżet, który zadziała pewnie dopiero na wiosnę
[ Dodano: 2015-02-01, 21:02 ]
Tu taki mały mod. Zaczynam od detali Zamiast żółtego podświetlania zimny biały.
Gotowe żarówki led nie wytrzymują zbyt długo z racji napięcia w instalacji >14v. Zobaczymy ile wytrzyma taki projekt
A tu kolejny gadżet, który zadziała pewnie dopiero na wiosnę
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1362
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Kolego życzę Ci miliona kilometrów bez awarii, ale przede wszystkim tyle met ile startów ale miej na uwadze, że A6C5 samo w sobie nie należy do aut bardzo bezpiecznych w przypadku kolizji, a co dopiero przekładaniec, w którym poważnie ingerowano i osłabiono konstrukcją auta - bo wycinka i wspawanie ściany grodziowej jest takim osłabieniem.Delfor pisze:Przecież to tylko kierownica z prawej na lewą stronę przełożona. Reszta ta sama.
Powtarzałem to wielokrotnie i powtórzę także tutaj - spawy są najsłabszym elementem każdej konstrukcji, a tu mamy do czynienia z powtórnym wspawaniem takiego samego, bardzo istotnego dla bezpieczeństwa i sztywności konstrukcji przodu elementu. Z tym, że w fabryce działo się to na czystych materiałach z uwzględnieniem takich danych jak moment przegrzewania podczas procesu i rozmieszczenia spoin / zgrzewów.
A tutaj ktoś zrobił to w warunkach warsztatowych, zwykłym migomatem w miejscach krytycznie blisko pierwszych spoin, zgrzewów itd... W miejscach, którym dawno daleko było do czystej blachy, niejednokrotnie na źle oczyszczonych miejscach z farby, konserwacji, czy zwłaszcza skutecznie zaburzającego i zanieczyszczającego spawanie ocynku.
Takie auto można porównać do pojazdu po dość poważnym wypadku i odbudowanym z uwzględnieniem wymiany elementów stalowych. Wyniki crash-testów zawsze pokazywały, że takie auta chroniły znacznie, znacznie gorzej - elementy zachowywały się nieprzewidzianie.
A tego auta nie robił nikt dla siebie co pozwoliłoby choć troszkę zbliżyć jakość do oryginału... Zrobił to by sprzedać, bez głębszego wnikania co by było gdyby...
Błędów nie unikniemy czasem, ale gdybym teraz dowiedział się, że moje auto to "zlepek twórczości na angolu" to wybrał bym zdrowie i życie, a nie bagatelizował sprawę...
Czy nadal
według CiebieDelfor pisze:...to tylko kierownica z prawej na lewą stronę przełożona. Reszta ta sama.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 120
- Rejestracja: 28 sty 2015, 19:39
- Imię: Arek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin
Spawy faktycznie nie są już fabrycznej klasy ale też wycięcie >fragmentu< ściany grodziowej (a przecież tu jest jakby podwójna) jakoś w krytyczny sposób nie osłabi konstrukcji samochodu. Nie jest to przecież wycięty cały przód auta z podłużnicami, słupkami itp. Nie zamierzam tego testować w żaden sposób (nie wiadomo też co mi jest pisane) ale też nie wierzę, że w razie (tfu tfu tfu) kolizji samochód złoży mi się do tylnej kanapy jakby był z tektury. Poza tym blacha ściany grodziowej nie jest grubości jak typowe elementy nośne odpowiedzialne za sztywność czy bezpieczeństwo całej konstrukcji. Spierać się jednak nie będę bo fizyka rządzi się swoimi prawami a moja teoria to takie racjonalne domysły.tomekkk1 pisze:ale miej na uwadze, że A6C5 samo w sobie nie należy do aut bardzo bezpiecznych w przypadku kolizji, a co dopiero przekładaniec, w którym poważnie ingerowano i osłabiono konstrukcją auta - bo wycinka i wspawanie ściany grodziowej jest takim osłabieniem...
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1362
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Delfor, ściana grodziowa jest niezmiernie ważnym elementem wzmacniającym przednią konstrukcję auta, jest też ważnym elementem klatki bezpieczeństwa przedziału pasażerskiego. Wyobraź sobie silnik ustawiony wzdłużnie nieoczekiwanie wpychany głębiej do owej - pasażerskiej części auta... Co stoi na jego przeszkodzie - ściana grodziowa. Sama dolna rama w takim przypadku niewiele pomaga... W idealnej sytuacji skrzynia i silnik powinny wędrować ku dołowi, nie ku tyłowi.
Dla zwiększenia sztywności szyby przednie współcześnie się klei - zamiast oprawiania w uszczelce. To wszystko razem jest także zespołem bezpieczeństwa - bardzo często pomijanym w wypowiedziach, lecz niezmiernie istotnym kolego
Dla zwiększenia sztywności szyby przednie współcześnie się klei - zamiast oprawiania w uszczelce. To wszystko razem jest także zespołem bezpieczeństwa - bardzo często pomijanym w wypowiedziach, lecz niezmiernie istotnym kolego
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1362
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Naprawdę chciałbym żeby tak było. I mówię to jako doświadczony projektant, spawacz i konstruktor... Ale także jako osoba, która życie ceni bardziej niż chęć posiadania autabboykoti pisze:Dajcie już spokój chłopakowi... Jak dobrze pospawane to może być nawet lepiej jak fabryka... nie przeżywajcie tak
Pozdro
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 120
- Rejestracja: 28 sty 2015, 19:39
- Imię: Arek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin
tomekkk1 pisze:Ale także jako osoba, która życie ceni bardziej niż chęć posiadania auta
Ale przecież masz jakiś samochód...? Życie ryzykuje każdy kto wogóle wsiada do jakiegokolwiek samochodu.tomekkk1 pisze:Ale także jako osoba, która życie ceni bardziej niż chęć posiadania auta
Właśnie. Przeżywają bardziej niż sam właścicielbboykoti pisze:... nie przeżywajcie tak ;)Pozdro
Ostatnio zmieniony 01 lut 2015, 23:08 przez Delfor, łącznie zmieniany 1 raz.
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1362
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 120
- Rejestracja: 28 sty 2015, 19:39
- Imię: Arek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin
Ja podobnie miałem w poprzedniej a4 2.8. Zdjąć miskę - masakra. Umnie winna była winna tylko uszczelka.
[ Dodano: 2015-02-14, 18:18 ]
Pora podnieść temat Było ostatnio troszkę roboty z potrzeby to i czemu by nie porobić coś poza klasyfikacją
Musiałem wymienić drążek i końcówkę kierowniczą z lewej po pokazały się luzy a prawą stronę zrobiłem zapobiegawczo. Zbieżność - zrobiona.
Montaż spryskiwaczy i ksenonków. Zostało tylko założyć pompkę i podłączyć. Węże już mam rozprowadzone. Wiadomo, że poliftowe ładniejsze.
Co do samych ksenonów to oczywiście hid. Barwa 5000k, przetwornice standardowe - umieszczone pod lampą. Jeszcze "poziomowanie" żeby był komplet.
[ Dodano: 2015-02-14, 18:18 ]
Pora podnieść temat Było ostatnio troszkę roboty z potrzeby to i czemu by nie porobić coś poza klasyfikacją
Musiałem wymienić drążek i końcówkę kierowniczą z lewej po pokazały się luzy a prawą stronę zrobiłem zapobiegawczo. Zbieżność - zrobiona.
Montaż spryskiwaczy i ksenonków. Zostało tylko założyć pompkę i podłączyć. Węże już mam rozprowadzone. Wiadomo, że poliftowe ładniejsze.
Co do samych ksenonów to oczywiście hid. Barwa 5000k, przetwornice standardowe - umieszczone pod lampą. Jeszcze "poziomowanie" żeby był komplet.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga