Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

AEL w Q

Prezentacja w/w aut.
mas0n
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 266
Rejestracja: 27 lis 2012, 17:18
Imię: Dawid
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

AEL w Q

Post autor: mas0n » 24 wrz 2013, 19:12

Mój nabytek.
Obrazek

Co ma:

Rok 1995
Silnik: 2.5 TDI AEL 140KM (z przebiegiem ponad 430 tys.)
Skrzynia: Manual 6 biegów (coś pod nią mocno skrzypi przy przyśpieszaniu i czasem na zakrętach)
Napęd: Q
Kolor: kiedyś był czerwony, dziś troche wypłowiał.
Felgi: Chyba od S'ki (?)

Wyposażenie:
- Szyberdach
- Klimatronik (środkowy nawiew nie działa i ogólnie słabo chłodzi)
- el. lusterka (korodują, ogrzewanie chyba nie działa)
- el. szyby 4x (tylnia szyba od pasażera skrzypi i ledwo chodzi)
- centralny i chyba alarm
- soczewki
- Zegary AC / BC (podświetlanie do naprawy)
- Tempomat (nie działa)
- Fotele skórzane (od kierowcy wytarte do żywego) z podgrzewaniem (które chyba też nie działa)

Z innych ciekawostek:
Wentylator nawiewu skrzypi,
?rodkowy nawiew nie działa i ogólnie klima słabo chłodzi
Przyciski czasem nie działają
Rozrząd do wymiany [Naprawione],
Prawe łożysko w przednim kole czasem szumi,
prawa końcówka drążka do wymiany
Pasy bezpieczeństwa nie wciągają się,
Leje się chyba z jednego z wtryskiwaczy (dość mocno) [Naprawione],
Lekko leje się spod pokrywy zaworów [Naprawione],
Zawsze ciężko pali (I. paliła bez problemu przy mrozach, II. chyba do poprawy kąt wtrysku) [częściowo naprawione].
Oświetlenie wnętrza nie działa przy otwieraniu drzwi. trzeba ręcznie włączać.
Prawa tylna szyba skrzypi przy otwieraniu i zamykaniu.
Dużo korozji (chwilowo 'zabezpieczone tylko dobrym woskiem).
EGR Nie działa przez sadzę i smołe w dolocie. [Naprawione]
Tylna wycieraczka nic nie zgarnia i krzywo leży [Częściowo naprawione]
Zegary nie są podświetlone [Zmienione na LED ale nie satysfakcjonuje mnie to],
Bardzo wolno się nagrzewa [Wymieniony termostat: Naprawione],
Ubywa płynu chłodniczego

Co lubie w niej. pali 7 litrów przy cięższej nodze w trasie, quattro, nawet z 4 biegu wystarczająco wciska w fotel.
Audi A6 C4 przyspieszenie / a acceleration 60-130 - YouTube
I przyśpieszenie mojej 0-130

Mam ją dopiero od miesiąca, chcę o wszystko ogarnąć, później zajmę się 'upiększeniem'.


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 07 cze 2014, 12:49 przez mas0n, łącznie zmieniany 5 razy.

Awatar użytkownika
wilus_sc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 12 lip 2013, 22:37
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: wilus_sc » 25 wrz 2013, 09:32

Witamy :)

Rzadko spotykany przebieg, w Polsce raczej 200tyś to maks :p Trochę pracy przed Tobą, ale myślę ze będzie dobrze i Audi wyjdzie na prostą :D

Szerokości :)

mas0n
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 266
Rejestracja: 27 lis 2012, 17:18
Imię: Dawid
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mas0n » 25 wrz 2013, 09:51

Ona była w De złotówą. a że od kumpla kupiłem to licznik nie był kręcony :)
Nawet widać po lakierze, gdzie były oznaczenia poprzyklejane.

Goły
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 16 lip 2010, 21:18
Lokalizacja: Warszawa/Legionowo

Post autor: Goły » 25 wrz 2013, 10:54

Gratuluję zakupu ;)
Faktycznie masz trochę roboty przed sobą, ale wszystko na spokojnie da się ogarnąć ;)

Powodzenia!

Awatar użytkownika
IreK_PV808
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 07 cze 2013, 23:04
Imię: Irek
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Leżajsk
Kontakt:

Post autor: IreK_PV808 » 25 wrz 2013, 13:42

Bardzo fajne połącznie Q + manual :] masz troche pierdółek większych i mniejszych ale to dobrze ,że "IGÂŁY" nie kupiłeś .

POZDRAWIAM <okok>
Jak mogę to pomogę. :) Gadżety Audi A6
exhaust byGTPerformance -->> https://www.youtube.com/watch?v=lNLPfujwcfA
----
FB - https://www.facebook.com/a6klub

mas0n
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 266
Rejestracja: 27 lis 2012, 17:18
Imię: Dawid
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mas0n » 30 wrz 2013, 09:50

A tak odpala przy 2 st. i gruntowym przymrozku.

A tu jak chodzi, jak już cieplej się jej zrobiło.


Nie wiem czy termostat zaraz nie będzie do wymiany, bo przejechałem 20 km i ledwo wskazówka się ruszyła.
Kilka zdjęć. wężyki powymieniane i spalanie o litr spadło :D no i umyta :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Będą z niej ludzie :)

Awatar użytkownika
giganteusz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 29 sie 2008, 14:08
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: giganteusz » 30 wrz 2013, 09:54

na początek ogarnij wtrysk co leje bo od tego lania dziurę wypala w tłoku . może być ZONK
Obrazek

Awatar użytkownika
IreK_PV808
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 07 cze 2013, 23:04
Imię: Irek
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Leżajsk
Kontakt:

Post autor: IreK_PV808 » 30 wrz 2013, 10:21

teraz to autko wygląda ja powinno :) może tylko feluś troszkę za mały :P

na samych wymienionych wężykach spalanie ci o litr spadło? <mysli> to tak się da?
Jak mogę to pomogę. :) Gadżety Audi A6
exhaust byGTPerformance -->> https://www.youtube.com/watch?v=lNLPfujwcfA
----
FB - https://www.facebook.com/a6klub

mas0n
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 266
Rejestracja: 27 lis 2012, 17:18
Imię: Dawid
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mas0n » 30 wrz 2013, 10:26

giganteusz pisze:na początek ogarnij wtrysk co leje bo od tego lania dziurę wypala w tłoku . może być ZONK
Jak jest ciepło odpala bez dymku. myślisz że się leje?
IreK_PV808 pisze:teraz to autko wygląda ja powinno :) może tylko feluś troszkę za mały :P

na samych wymienionych wężykach spalanie ci o litr spadło? <mysli> to tak się da?
na ładną felgę jeszcze przyjdzie czas :)
na jałowych kropla ON spadała na blok co kilka sekund, więc dość konkretnie się lało z tych wężyków.

[ Dodano: 2013-10-05, 12:30 ]
Chyba zawieszenie mogłoby być w lepszym stanie. końcówki drążków do wymiany. może nawet całe drążki :/
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

[ Dodano: 2013-10-13, 18:57 ]
No panowie, ale chyba auto dobrze się zbiera :))

Kliku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 216
Rejestracja: 25 cze 2011, 17:35
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Kliku » 15 paź 2013, 10:16

Plus tego auta to to, że zawiecha z przodu prosta jak budowa cepa i tania. Doprowadz ja mechanicznie, rob program i ciesz sie quattro, bo zima idzie :]
A6c4 AEL Quattro Power by' To JA
Obrazek

endrju71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 30 sty 2010, 10:13
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: endrju71 » 16 paź 2013, 20:59

Bardzo fajne :)
Audi A6 C4 Avant 2,5 TDI AEL 6-gang aktualnie "summer edition" -35 mm VOGTLAND
Audi A6 C4 Avant 2,5 TDI quattro AEL 6-gang (szwagra)
Obrazek

icemerc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 161
Rejestracja: 18 maja 2011, 23:07
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icemerc » 16 paź 2013, 21:10

przód może i prosty za to tył to bez tysiąca na części nie zabieraj sie wogóle....
Jazda zaczyna się od 300 Nm...

Koła mogą być cztery... Cylindrów musi być pięć a napęd obowiązkowo Quattro

Kliku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 216
Rejestracja: 25 cze 2011, 17:35
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Kliku » 17 paź 2013, 11:10

to fakt tył w q. duzo droższy od ośki. Najdroższe są amortyzatory.
Odnośnie tylnej wycieraczki , podnieś ją do góry popsikac wd40 sprężynę. To poprawi docisk do szyby.
A6c4 AEL Quattro Power by' To JA
Obrazek

mas0n
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 266
Rejestracja: 27 lis 2012, 17:18
Imię: Dawid
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mas0n » 17 maja 2014, 16:00

No i panowie, wymieniony rozrząd, termostat (silnik ma 90 po 5 km), koło pasowe paska wielorowkowego. Ale ulga :)

[ Dodano: 2014-05-17, 16:00 ]
Odświęrzę swój temat.
Przy przeglądzie trzeba było trochę zrobić.
Nowe tarcze i klocki na przód.
Sztywny przewód hamulcowy tył
Linka hamulca ręcznego
Lewa końcówka drążka
Prawy dolny wahacz.
Ale coś jeszcze z zawieszeniem, bo raczej auto jedzie prosto, ale czasem skręca w prawo. Gdzieś jakiś luz.

A w między czasie wymieniłem żarówki w zegarach na LED. Jest lepiej niż myślałem
Obrazek
Trochę było grzebania, żeby było zgodnie z polaryzacją.
I na przód w pozycyjne power LED
Obrazek

Aktualny przebieg.
Obrazek
Pół roku mineło a już olej do wymiany, Zobaczymy, co się stanie po użyciu płukanki i pełny syntetyk, MOTUL 8100

I dodam jeszcze taki stary filmik, odpalanie przy -12 St. C*

Awatar użytkownika
once5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 18 paź 2013, 15:00
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Post autor: once5 » 04 cze 2014, 12:11

no z olejami nieraz tak jest, ale widzę trochę zmian poczyniłeś :) szerokości <okok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga