Mam na imię Tomek, pochodzę z Siedlec i od wczoraj jestem posiadaczem Nema-czyli Morskiego Mruczka. :D
Trochę o samym aucie:
Silnik: 2.6 V6 ABC 150KM B+G
Przebieg: 513 000 Km :D
Rok: 1996
Cena: Symboliczna jak za tak zdrowy egzemplarz, sporo poniżej 7k
Wyposażenie:
-centralny zamek i autoalarm z blokadą kierownicy,
-elektryczne szyby oraz lusterka (również podgrzewane),
-klimatronic,
-poduszki powietrze x2,
-ABS,
-tempomat,
-spryskiwacze przednich reflektorów.
-Nagłośnienie Morel
Historia pomysłu:
17 Grudnia 2017 roku sprzedałem swojego miejskiego zabójce czyli Colta 1.3 75KM z którym przemierzałem Polskie i nie tylko, przez 6 lat. Niestety musieliśmy się rozstać.
Tego samego dnia zacząłem szukać dla siebie samochodu i dziwnym trafem wypadło na audi A6 C4, szukałem również setki ale różnicy raczej nie ma. No i chodziło to auto za mną
a mianowicie konkretna sztuka z Warszawy, pomimo tego, że miałem kupić auto dopiero w Marcu. Jako że w wtorek miałem możliwość pojechania do WWA postanowiłem sprawdzić samochód ale nie chciałem go kupować a raczej zobaczyć jaki stan itd. Po przyjechaniu na miejsce, samochód umyty ładnie się prezentował silnik pracował jak należy i o dziwo suchy wszędzie poza jednym miejscem. Na osłonie silnika widoczny mokry nalot oleju. Krótka jazda próbna i oczarowanie jak to dobrze jeździ i jest wygodne. Niestety nie zdążyłem podjechać na stację diagnostyczną ani do Mechanika z racji późnej godziny. Umówiłem się zatem na czwartek jeśli samochód się nie sprzeda. I się nie sprzedał, samochód poleciał na 2 godzinny przegląd a ja mierzyłem samochód miernikiem i co się okazuje samochód w oryginale. :D
Wyniki sprawdzania przez warsztat:
Do zrobienia:
Wydech środkowy oraz końcowy(Ktoś w poniedziałek uszkodził wydech oraz pociął właścicielowi oponę, łączniki z korodowane szkoda spawać)
Górne gniazda przednich amortyzatorów
Wyciek oleju z miski olejowej, uszczelnienie
Czujnik klimatyzacji (Czasami nie załącza się klimatyzacja, właściciel przekazał że w lato nie ma tego problemu, problem pojawił się w zimę)
Brak tylnego prawego nadkola
Pomiar ciśnienia na cylindrach:
13-13,5 all, pomiar robiony na ciepłym silniku oraz wciśniętym na maksa gazem w podłogę
:D
Panowie z Cartechu z ul. bokserskiej sprawdzili wszystko, od płynów,olejów zawieszenia, przewodów po korozję i to za 200zł gdzie w WWA krzyczą od 300 w górę. Ogólnie po gratulowali stanu samochodu.
Już po pomiarze ciśnienia miałem banan na twarzy i czekałem tylko na info odnośnie wycieku, na szczęści okazał się nie groźny. Szybka kawa w Maku na rozgrzanie bo niezłe zmarzliśmy, krótka negocjacja i samochód jest mój.
Oprócz wyżej wymienionych rzeczy mam do zrobienia rozrząd+termostat, wymiana oleju+f.powietrza oraz rdzę na przednich błotnikach.
Edit:
Mały update:
Wjechał nowy tłumik końcowy oraz środkowy i nareszcie nastała odpowiednia cisza :D :evil: chociaż starsze końcówki były fajniejsze...
Dodatkowo zrobiłem wymianę oleju na Millers 5W40 Trident Profesional+filtry,
oraz zlokalizowałem wyciek w okolicach miski olejowej. Po wymyciu i przejechaniu 20km wyszło, że cieknie czujnik tuż nad miską oleju, chyba odpowiada za sprawdzanie ciśnienia.
Czujnik ciśnienia oleju
Widzę, że to tania sprawa jest więc się za to wezmę w przyszłym tygodniu. Dużo z tym roboty przy wymianie bo dostęp jest średni, czy grzechotką podejdzie?