Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[S-TRONIC] Czy są filtry w s-tronic FWD?

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
jakdyg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 21 gru 2014, 22:53
Lokalizacja: Holandia

[S-TRONIC] Czy są filtry w s-tronic FWD?

Post autor: jakdyg » 30 mar 2020, 17:22

Witam wszystkich
Czy jest ktoś w stanie wyjaśnić czy moja skrzynia biegów S-Tronic posiada dwa filtry ?
W serwisie w Audi stwierdzono że moja skrzynia nie posiada żadnego filtra oleju itd
Kod skrzyni to PFW
Silnik to 2.0 TFSi 252 konie przód napęd
Z góry dzięki za pomoc
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez jakdyg, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 30 mar 2020, 17:55

Zewnętrzny filtr oleju to chyba każda ma? I do tego dochodzi jakiś filtr, którego się nie wymienia a który siedzi w środku skrzyni.
Jednak przy FWD uwierzę we wszystko - nawet w to, ze nie ma filtra :) To tylko mat1324 może wyjaśnić :)

Pytanie:
Dlaczego nazwałeś temat [S-Tronic+Q] (Q=quattro) skoro później piszesz, że przód napęd?

Awatar użytkownika
Pieterb
Administrator
Administrator
Posty: 955
Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
Imię: Piotr
Moje auto: A4 B7
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 30 mar 2020, 18:00

jakdyg, popraw temat "pomoc" nie jest opisem problemu i jest niezgodne z regulaminem, albo pójdzie do kosza
_uwaga
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!

Awatar użytkownika
KKgg
Moderator
Moderator
Posty: 523
Rejestracja: 19 gru 2018, 15:32
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TDI 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom

Post autor: KKgg » 30 mar 2020, 18:28

U mnie co prawda inny silnik ale jedyne filtry to "wewnętrzne" w mechatronice. Teoretycznie nie trzeba ich wymieniać (tak jak oleju przekładniowego) przez cały okres eksploatacji auta. Praktycznie ludzie to robią. W obiegu "zewnętrznym" (czyli jak rozumiem sprzęgłowym) olej jest wymieniany standardowo co 60kkm i tam nie ma filtra żadnego. Ja co prawda jeżdżę dizlem ale podejrzewam że u autora wątku może być podobna sytuacja.

jakdyg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 21 gru 2014, 22:53
Lokalizacja: Holandia

Post autor: jakdyg » 30 mar 2020, 18:34

Już poprawione wszystko
No w Audi serwisie powiedzieli mi że nie mam żadnego filtru w środku i na zewnątrz

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 30 mar 2020, 19:27

Skrzynia 0CK (s-tronic z napędem FWD) owszem nie ma zewnętrznego filtra, który wymienia się podczas zmiany oleju sprzęgłowego, ale ma dwa (w sumie trzy) filtry wewnętrzne na mechatronice. Skrajne dwa (patrz zdjęcie poniżej) są papierowymi wkładami (standardowy olejowy jak w silniku), a trzeci zasysa olej i jest chyba tylko siatkowy, aby zatrzymać najgrubsze zanieczyszczenia. Z racji umiejscowienia nie wymienia się ich, ponieważ aby się do nich dostać trzeba wymontować całą mechatronikę. Serwis jej nie naprawia, więc montuje nową, która zawiera już filtry. Natomiast pozostałe warsztaty w teorii powinny je wymienić, bo są dostępne w ASO.

Obrazek

jakdyg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 21 gru 2014, 22:53
Lokalizacja: Holandia

Post autor: jakdyg » 30 mar 2020, 19:52

Aha No to ciekawe rozwiązanie
Czyli nikt tych filtrów nie wymienia No chyba że padnie mechatronika Czyli z takim rozwiązaniem trzeba by częściej wymieniać olej ? Może on się szybciej zużywać ?
Dzięki za odpowiedź

Awatar użytkownika
KKgg
Moderator
Moderator
Posty: 523
Rejestracja: 19 gru 2018, 15:32
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TDI 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom

Post autor: KKgg » 30 mar 2020, 20:23

Mówimy tu kolego o dwóch niezależnych obiegach oleju. Standardowo wymianie podlega wyłącznie olej sprzęgłowy. Producent nie przewiduje eksploatacyjnej wymiany oleju przekładniowego a to tam są filtry.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 30 mar 2020, 21:22

Są to filtry oleju sprzęgłowego, bo nie byłyby na mechatronice, a tam raczej nie ma oleju przekładniowego ;p.

[ Dodano: 2020-03-30, 21:22 ]
Poniżej masz schemat wraz z opisem mechatroniki i jasno wynika, że są to filtry ATF.

Obrazek

Awatar użytkownika
KKgg
Moderator
Moderator
Posty: 523
Rejestracja: 19 gru 2018, 15:32
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TDI 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom

Post autor: KKgg » 30 mar 2020, 21:34

Whoops! O... To wybaczcie szerzenie dezinformacji. Ktoś mi kiedyś "sprzedał" taką wiedzę i ja szerzyłem :( człowiek całe życie się uczy i umiera głupim...
Dobrze że jest tu taki ktoś jak Ty który cierpliwie i uprzejmie prostuje takie rzeczy. Dzięki <okok> i raz jeszcze wybaczcie za wprowadzanie małego zamętu.
W takim razie - przy jakim przebiegu niezależni i znający temat specjaliści od S-troniców zalecają wymianę tych filtrów?

jakdyg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 21 gru 2014, 22:53
Lokalizacja: Holandia

Post autor: jakdyg » 30 mar 2020, 21:39

Czy w ogóle ktoś wymienia tamte filtry jak trzeba wyjąć mechatronikę?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 30 mar 2020, 22:01

Tak jak pisałem wcześniej, robi się to podczas remontu. S-tronic nie jest zbyt udaną konstrukcją, więc szybciej padnie skrzynia niż filtry się zapchają :p.

KKgg, dlatego zawsze szukam, sprawdzam i dopiero wtedy piszę :).

jakdyg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 21 gru 2014, 22:53
Lokalizacja: Holandia

Post autor: jakdyg » 30 mar 2020, 22:05

Aha Ok Dzięki za odpowiedź Czyli wymieniać olej regularnie i śmigać póki nie padnie skrzynia

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 30 mar 2020, 22:13

Dokładnie tak :). Olej oczywiście z ASO i bez szaleństw na zimnym silniku.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A7 4G (2010-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga