Czołem koledzy
Mam dziwny problem ze swoją A7 , ostatnio dolewałem na zimnym silniku płyn chłodniczy do zbiorniczka wyrównawczego bo był poniżej minimum , zrobiłem jakieś 300 km i znowu na zimnym silniku jest płyn poniżej minimum, ale zatrzymuje się w tym samym miejscu co wcześniej uzupełniałem , dzisiaj na gorącym silniku otwieram maskę i poziom płynu chłodniczego znajduje się pomiędzy minimum , a maksimum czyli git. Na zimnym silniku tylko jest poniżej minimum. O co tu biega
Niski poziom płynu chłodniczego na zimnym silniku
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 02 lut 2022, 18:16
- Imię: Karol
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: 4WD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Katowice
Re: Niski poziom płynu chłodniczego na zimnym silniku
Niestety problem z UPG
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 391
- Rejestracja: 02 lip 2021, 14:07
- Imię: Szymon
- Moje auto: S6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 5.2 435KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lublin
Re: Niski poziom płynu chłodniczego na zimnym silniku
Od razu upg. Może być jeszcze chłodnica oleju, chłodnica egr, pęknięty zbiornik wyrównawczy, uszkodzony korek zbiornika wyrównawczego.
Czy płyn ucieka ci cały czas, czy schodzi poniżej minimum i tak się utrzymuje? Napisałeś, że to dopiero drugi raz. Jeśli jest niewiele poniżej minimum to spróbuj trochę tak pojeździć i obserwuj czy będzie spadał dalej. Tylko oczywiście bez szaleństw, żeby nie narobić bigosu
Czy płyn ucieka ci cały czas, czy schodzi poniżej minimum i tak się utrzymuje? Napisałeś, że to dopiero drugi raz. Jeśli jest niewiele poniżej minimum to spróbuj trochę tak pojeździć i obserwuj czy będzie spadał dalej. Tylko oczywiście bez szaleństw, żeby nie narobić bigosu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 04 paź 2020, 14:52
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 TDI 272KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Niski poziom płynu chłodniczego na zimnym silniku
Schodzi poniżej minimum i tak się zatrzymuje. Dodam , że płynu nie wyrzuca przez zbiorniczekDlugi11 pisze: ↑15 paź 2022, 11:10Od razu upg. Może być jeszcze chłodnica oleju, chłodnica egr, pęknięty zbiornik wyrównawczy, uszkodzony korek zbiornika wyrównawczego.
Czy płyn ucieka ci cały czas, czy schodzi poniżej minimum i tak się utrzymuje? Napisałeś, że to dopiero drugi raz. Jeśli jest niewiele poniżej minimum to spróbuj trochę tak pojeździć i obserwuj czy będzie spadał dalej. Tylko oczywiście bez szaleństw, żeby nie narobić bigosu
Dodano po 21 minutach 45 sekundach:
Schodzi poniżej minimum i tak się zatrzymuje. Dodam , że płynu nie wyrzuca przez zbiorniczekDlugi11 pisze: ↑15 paź 2022, 11:10Od razu upg. Może być jeszcze chłodnica oleju, chłodnica egr, pęknięty zbiornik wyrównawczy, uszkodzony korek zbiornika wyrównawczego.
Czy płyn ucieka ci cały czas, czy schodzi poniżej minimum i tak się utrzymuje? Napisałeś, że to dopiero drugi raz. Jeśli jest niewiele poniżej minimum to spróbuj trochę tak pojeździć i obserwuj czy będzie spadał dalej. Tylko oczywiście bez szaleństw, żeby nie narobić bigosu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 162
- Rejestracja: 20 sty 2022, 08:03
- Imię: Szajn
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Niski poziom płynu chłodniczego na zimnym silniku
Kolego miałem podobnie i wczoraj zrobiłem, tj. wymieniłem podstawę filtra oleju. Był spod niej wyciek. Sprawdź, czy u ciebie nie jest podobnie. Przez podstawę przeplywa zarowno olej, w części olejowej a w części z termostatem płyn chłodzący. Zdejmij pierwszą podłogę i zobacz gdzie jest plama po płynie, bardzo ki to ułatwiło lokalizację. Na początku myślałem, ze to pompa wody lub chlodnica spalin. Zobacz czy nie masz zażywany silnik w tej okolicy.
Plyn zawsze jak się nagrzeje, to jego obj. wzrasta, dlatego masz pomiędzy min Mac. Na zimnym silniku musi być max. Ze zbiorniczka nie wystrzeli, bo pod spodem jest przelew.
Pozdrawiam
Plyn zawsze jak się nagrzeje, to jego obj. wzrasta, dlatego masz pomiędzy min Mac. Na zimnym silniku musi być max. Ze zbiorniczka nie wystrzeli, bo pod spodem jest przelew.
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 04 paź 2020, 14:52
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 TDI 272KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Niski poziom płynu chłodniczego na zimnym silniku
Zwróciłem jeszcze uwagę , że silnik bardzo szybko łapie temperature po jakiś 3km jest już 90 stopni na zegarze
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 04 paź 2020, 14:52
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 TDI 272KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Niski poziom płynu chłodniczego na zimnym silniku
Zrobiłem odczyty danych rzeczywistych i nie podobają mi się tam : temperatura płynu chłodniczego na wyjściu chłodnicy i temperatura w układzie chłodzenia
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga