Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Zgrzyt przy odpalaniu

Silniki benzynowe
mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 09 lip 2018, 20:01

Nie bez powodu w marcu 2015 zakazali ich stosowania i zastąpili nowymi.

palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 30 lip 2018, 17:43

Cos na rzeczy musi byc tylko pytanie ile w tym prawdy,ze nie ma to wplywu na zadne uszkodzenia. Te napinacze to chyba od dawna takie lipne robia bo tak jak pisalem w a6 c5 mialem to samo i przejezdzilem ok 60tys km bez oznak jakiegos pogarszania sie. Przy okazji na pewno sie zrobi chyba,ze halas bedzie coraz dluzej sie utrzymywal przy odpalaniu.

[ Dodano: 2018-07-30, 17:43 ]
Zaobserwowalem,ze zgrzyt jest zaleznie od tego jak zaparkuje. Gdy przod jest troche w dol to zgrzyt wystepuje. Natomiast gdy przod jest troche do gory to zgrzytu nie ma.

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 24 lis 2018, 12:07

Dodam cos od siebie co prawda nie posiadam c7 lecz c5 ale napinacz i lancuch miedzy walkami tez jest. Na takie zgrzyty u mnie w 2.7 biturbo pomogla wymiana lancuchow (za 70zl sztuka) miedzy walkami rozciegnely sie i tyle(240 tys. Km). Napinacze w stanie idealnym w raz ze slizgami zostaly stare sa tak proste w budowie ze tam nie ma co sie zepsuc.Od wymiany zadnych zgrzytow. Co do oleju to trzymam sie zalecen Aso 0w30. Na marginsie dodam ze na 5w50 mialem problemy z rozruchem (auto garazowane). Przy rozruchu musialem dodawac gazu bo nie chcial wejsc na obroty. Wymiana oleju na taki jak zalecany zero problemow. Dziwie sie jak ludki jezdza na 5w50 caly rok, no chyba ze silnik juz taki zluzowany ze jest okej.

palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 24 lis 2018, 23:25

U mnie problem ustapil jak sie chlodniej zrobilo. Dawno juz nie slyszalem tego dzwieku rano. Problem byl w upaly i po dluzszej jezdzie jak olej robil sie mocno rzadki. Moze to wina oleju,ze taki sie robil w wysokich temperaturach. Jezdze na valvoline synpower 5w30. Za tydzien zmieniam olej i zmienie na liqui moly top tec 4200 5w30. Moze lepiej bedzie sobie radzil.

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 25 lis 2018, 16:26

Szukaj jakiegos full syntetyka. Dwa oleje ktore wymieniles sa z kiepskiej bazy minerlanej (HC).

palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 25 lis 2018, 20:24

Oba sa syntetyczne. Liqui moly top tec 4200 5w30 jest kiepski?oba przeciez to oleje z gornej polki. A jaki olej 5w30 polecasz?

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 25 lis 2018, 20:28

ja do swojej leje LM 5w30 HIGH TEC
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 25 lis 2018, 20:51

Ten nie spelnia normy vw 504 ktora jest do mojego auta. Nie no top tec 4200 mysle,ze jest wystarczajacym i dobrym olejem dla tego silnika. Wszystkie normy vw spelnia. Oczywiscie oryginalny od oficjalnego dystrybutora.

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 27 lis 2018, 16:26

palec85 pisze:Oba sa syntetyczne. Liqui moly top tec 4200 5w30 jest kiepski?oba przeciez to oleje z gornej polki. A jaki olej 5w30 polecasz?
Kolego to nie sa oleje syntetyczne. Maja minerlana baze sa oparte na technologi syntetycznej tzw. Hydrokrakowane. Oleje tego typu jest zazwyczaj sporo tansze. Oleji syntetycznych o lepkosci 5w30 jest bardzo malo. Jezeli chcesz syntetyk od liqui moly to chyba tylko seria synthoil posiada swietna baze. Oleje millersa seria xf i ee to syntetyki. A wszystkie top teki od LQ to mineralne oleje.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 27 lis 2018, 16:36

A co to za różnica, gdy olej wymieniany jest co 10-15 tysięcy km?

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 27 lis 2018, 16:42

mat1324 pisze:A co to za różnica, gdy olej wymieniany jest co 10-15 tysięcy km?
Kolego chodzi o swiadomosc sa ludzie ktorzy mysla ze wlewaja syntetyk a w rzeczywistosci leja sobie minerlany olej. Jakie sa miedzy nimi roznice ? bardzo duze ale zeby to pojac odsylam do lektury.

link do rozprawki o olejach

palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 27 lis 2018, 19:14

Juz wczoraj zamowilem top teca 4200. Poprzedni wlasciciel na nim jezdzil i ja troche tez po zakupie auta i nie przypominam sobie zeby po trasie i mocnym rozgrzaniu auta cos rano zgrzytnelo w porownaniu do Valvoline. No nic,mysle,ze silnik na top tecu jakos nie skroci swojego zywotu;) przeczytalem artykul i troche sie dowiedzialem a ze lubie sluchac rad i eksperymentowac w imie "lepszosci" to przy nastepnej wymianie kupie Millersa dla porownania🙂

[ Dodano: 2018-11-27, 19:14 ]
Wlasnie patrzylem na stronie liqui moly i faktycznie, przy wyborze parametrow oleju jest baza i tam do wyboru jest oleje syntetyczne i w technologii syntetycznej. Top tec jest w kategorii technologii syntetycznej. Tylko,ze w syntetycznych nie ma zadnego 5w30 spelniajacego norme vw 504/507.

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 27 lis 2018, 20:05

Cieszw sie ze Cie przekonalem. No niestety jakosc oliwki do naszych bryczek spada z roku na rok i akuart 5w30 kiepsko wypada, bo ciezko znalesc cos dobrego ale sa tylko trzeba czytac karty charakterystyki z danym olejem. Pozdrawiam

palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 27 lis 2018, 20:16

Tylko do Millersa ciezko znalezc szersza karte charakterystyki. W LM juz wiem gdzie jest napisane w karcie ze to mineralny. Zadzwonie z rana tam gdzie zamawialem i moze uda sie jeszcze zmienic zamowienie na Millersa EE.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga