Wymiana oleju 3.0t
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa, Polska
- Kontakt:
Własnie też zastanawiam się nad zmianą oleju na 5w40 bo zauwazylem,ze w tych upalach i wciskaniu mu troche a szczegolnie w trasie zaczal odrobine wiecej pic oleju,wyciekow brak oczywiscie. Pytanie takie jeszcze mam,dlaczego w instrukcji jest napisane,ze dla Chin wylacznie olej 5w40?czym to jest spowodowane?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa, Polska
- Kontakt:
To dziwne,kazdy mowi,ze ok 1 litr dolewa w tych silnikach. Moze jezdzisz jakos spokojnie?ja jak wyjezdzam w trase to czesto przy wyprzedzaniu gaz laduje w podlodze. W ogole wydaje mi sie,ze liqui moly top tec 4200 5w30 co teraz mam od poczatku ubywa wiecej niz poprzedniego oleju valvoline synpower III 5w30. Nastepny olej bedzie Ravenol vmp 5w30. Lepsze parametry ma i nie jest hc tylko pao(nie oszukany syntetyk). Przetestuje go.
- qujot
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 471
- Rejestracja: 16 maja 2016, 21:09
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 310KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Rzeszów
Skoro tutaj takie luźne dywagacje na temat oleju to zmieniłem z motula x-max 0W40 na Valvoline 0W40:
1. motula dolewałem przy ~9kkm - valvoline już przy 4kkm wołał o dolewkę
2. temperatury mniej więcej takie same ok. 100 stopni przy prędkościach autostradowych +10-20%
3. przy odpalaniu na motulu bywał często rzegot napinacza na valvo nie uświadczyłem po ok. 8kkm
1. motula dolewałem przy ~9kkm - valvoline już przy 4kkm wołał o dolewkę
2. temperatury mniej więcej takie same ok. 100 stopni przy prędkościach autostradowych +10-20%
3. przy odpalaniu na motulu bywał często rzegot napinacza na valvo nie uświadczyłem po ok. 8kkm
Tutaj info na temat oleju 0w40 każdy robi jak uważa żadszy to też napinacz tak prędko nie słychać u mnie gdzieś około 12-13tys się odzywa tak czy siak wymiana następuje i znów spokój to takie oznaki ile na oleju przejechane
https://nocar.pl/blog/wszystko-co-powin ... wym-0w-40/
https://nocar.pl/blog/wszystko-co-powin ... wym-0w-40/
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Tez o tym myślałem - silnik generuje dość dużo ciepła a olej pracuje głównie w wyższych temperaturach.palec85 pisze:Własnie też zastanawiam się nad zmianą oleju na 5w40
Obecnie mam wlany Rowe 5W30 hightec i po.. 6000km?qujot pisze:valvoline już przy 4kkm wołał o dolewkę

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 280
- Rejestracja: 29 sty 2015, 18:33
- Lokalizacja: Nl
Zmienilem Motul Specyfic 5w40 na Liqui Moly Synthoil High Tech 5w40 i po 10000 tez twierdze ze jest lepiej.qujot pisze:Skoro tutaj takie luźne dywagacje na temat oleju to zmieniłem z motula x-max 0W40 na Valvoline 0W40:
1. motula dolewałem przy ~9kkm - valvoline już przy 4kkm wołał o dolewkę
2. temperatury mniej więcej takie same ok. 100 stopni przy prędkościach autostradowych +10-20%
3. przy odpalaniu na motulu bywał często rzegot napinacza na valvo nie uświadczyłem po ok. 8kkm
Również nie słychać przy odpaleniu rzegotu napinacza co mnie strasznie irytowało.
Moim zdaniem Motul jest lekko przereklamowany
Stage 1+ by Vagtechniek
430pk/530Nm
430pk/530Nm
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 19
- Rejestracja: 29 wrz 2020, 20:17
- Imię: Gość
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Honolulu
Re: Wymiana oleju 3.0t
Wchodzi 6.8L, wczoraj wymienialem - zalałem Motul 5w40 X-cess VW502.00