Witam,
Sprowadziłem Audi A6 C7 3.0 TFSI Supercharged z USA, niestety dzisiaj przy wymianie oleju odkryłem opiłki w filtrze oleju, sam olej nie był zbytni błyszczący. Powinienem sie przejmować i podejmować jakieś akcje wobec tego? Czy może wlać jakiś środek ceramizujący i sprawdzić po 3-5 miesiącach? Jestem laikiem w tych sprawach i proszę o podpowiedź.
Pozdrawiam!
Opiłki metalu w 3.0 TFSI 310 koni
- Doc
- Administrator
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Kontakt:
Re: Opiłki metalu w 3.0 TFSI 310 koni
Glitta, proponuję Liqui Moly Engine Flush.
Masz lekki, oby lekki problem. Zrób płukanie silnika i na koniec zmień jeszczed raz olej i filtr. Prawdopodobnie właściciel w USA jeździł i jeździł i nic nie robił.
Ps:
Masz lekki, oby lekki problem. Zrób płukanie silnika i na koniec zmień jeszczed raz olej i filtr. Prawdopodobnie właściciel w USA jeździł i jeździł i nic nie robił.
Ps:
Symbol towaru: LM2662
Właściwości i funkcje: Szybko i skutecznie usuwa zabrudzenia z układu olejowego. Dla wszystkich rodzajów silników.
Sposób użycia i zastosowanie
Produkt przeznaczony do czyszczenia układu olejowego silników zaraz przed wymianą oleju. Po każdorazowym płukaniu należy wymienić również filtr oleju.
Producenci płukanek zalecają, aby stosować płukankę podczas każdego serwisu olejowego – wówczas można mieć pewność, że w silniku nie będzie zbierał się nagar, wystarczy dodać go do oleju silnikowego tuż przed wymianą. Najlepiej wlać płukankę do zimnego silnika. Wlanie zimnej płukanki (albo dolanie zimnego oleju silnikowego) do rozgrzanego silnika może spowodować pęknięcie głowicy na skutek szoku termicznego.
Czas płukania: silnik powinien pracować 10-15 minut, na biegu jałowym, na wolnych obrotach (czas może się róźnić w zależności od producenta płukanki), później stary olej spuścić i wlać nowy, oczywiście wymienić również filtr oleju.