Witam,
Sprowadziłem Audi A6 C7 3.0 TFSI Supercharged z USA, niestety dzisiaj przy wymianie oleju odkryłem opiłki w filtrze oleju, sam olej nie był zbytni błyszczący. Powinienem sie przejmować i podejmować jakieś akcje wobec tego? Czy może wlać jakiś środek ceramizujący i sprawdzić po 3-5 miesiącach? Jestem laikiem w tych sprawach i proszę o podpowiedź.
Pozdrawiam!
Opiłki metalu w 3.0 TFSI 310 koni
- Doc
- Administrator
- Posty: 2892
- Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
Re: Opiłki metalu w 3.0 TFSI 310 koni
Glitta, proponuję Liqui Moly Engine Flush.
Masz lekki, oby lekki problem. Zrób płukanie silnika i na koniec zmień jeszczed raz olej i filtr. Prawdopodobnie właściciel w USA jeździł i jeździł i nic nie robił.
Ps:
Masz lekki, oby lekki problem. Zrób płukanie silnika i na koniec zmień jeszczed raz olej i filtr. Prawdopodobnie właściciel w USA jeździł i jeździł i nic nie robił.
Ps:
Symbol towaru: LM2662
Właściwości i funkcje: Szybko i skutecznie usuwa zabrudzenia z układu olejowego. Dla wszystkich rodzajów silników.
Sposób użycia i zastosowanie
Produkt przeznaczony do czyszczenia układu olejowego silników zaraz przed wymianą oleju. Po każdorazowym płukaniu należy wymienić również filtr oleju.
Producenci płukanek zalecają, aby stosować płukankę podczas każdego serwisu olejowego – wówczas można mieć pewność, że w silniku nie będzie zbierał się nagar, wystarczy dodać go do oleju silnikowego tuż przed wymianą. Najlepiej wlać płukankę do zimnego silnika. Wlanie zimnej płukanki (albo dolanie zimnego oleju silnikowego) do rozgrzanego silnika może spowodować pęknięcie głowicy na skutek szoku termicznego.
Czas płukania: silnik powinien pracować 10-15 minut, na biegu jałowym, na wolnych obrotach (czas może się róźnić w zależności od producenta płukanki), później stary olej spuścić i wlać nowy, oczywiście wymienić również filtr oleju.
Środki do czyszczenia silnika rozrzedzają olej na tyle, że przy wysokich obrotach silnik mógłby się zwyczajnie zatrzeć. Dlatego nigdy nie próbujcie jeździć z taką „płukanką” w układzie.
Olej silnikowy powinien być wymieniany co 15 tys. km przebiegu, lub co rok (w zależności od tego, co nastąpi pierwsze). Jeśli auto jest eksploatowane tylko w mieście, albo jest zasilane z instalacji LPG, należy skrócić okres wymiany do 10 tys. km przebiegu. W przypadku aut, które bardzo mało jeżdżą, należy wymieniać olej silnikowy co rok.
UWAGI BEZPIECZEŃSTWA: produkt łatwopalny, może działać drażniąco na oczy i skórę, używany w małych zamkniętych przestrzeniach może powodować senność i zawroty głowy. Nie wrzucać do ognia nawet po zużyciu. Trzymać poza zasięgiem dzieci oraz z dala od rzek i zbiorników wody. Szczegółowa instrukcja na etykiecie produktu. Przechowywać w zacienionym miejscu z dala od źródeł ciepła.
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 18 sie 2024, 17:37
- Imię: Wiktor
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 310KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Jędrzejów
Re: Opiłki metalu w 3.0 TFSI 310 koni
Witaj!
Zrobiłem tak jak to ująłeś, tylko zamiast liqui Moly, uzyłem TEC'a. Dolałem tez ceramizer żeby zmniejszyć tarcie. Odświeżę temat jak zobaczę wyniki przy następnej zmianie oleju lub za kilka miesięcy by sprawdzić czy wszystko jest ok
Pozdrowionka
Zrobiłem tak jak to ująłeś, tylko zamiast liqui Moly, uzyłem TEC'a. Dolałem tez ceramizer żeby zmniejszyć tarcie. Odświeżę temat jak zobaczę wyniki przy następnej zmianie oleju lub za kilka miesięcy by sprawdzić czy wszystko jest ok
Pozdrowionka
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 531
- Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2017
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: LUB
Re: Opiłki metalu w 3.0 TFSI 310 koni
Jaki masz przebieg?
Najlepsze są płukanki na których można jeździć. Lejesz taką, robisz 200-300 km i wymieniasz olej i filtr. Syf leci niemiłosierny. Robiłem to w Q5 2.0 tfsi - też z usa, problem był bo brała olej.
Najlepsze są płukanki na których można jeździć. Lejesz taką, robisz 200-300 km i wymieniasz olej i filtr. Syf leci niemiłosierny. Robiłem to w Q5 2.0 tfsi - też z usa, problem był bo brała olej.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 18 sie 2024, 17:37
- Imię: Wiktor
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 310KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Jędrzejów
Re: Opiłki metalu w 3.0 TFSI 310 koni
Za chwile będzie 200k km. Moja tez piła olej, ale ogarnąłem temat zmieniając uszczelki pod klawiaturą. Niedługo zmieniam filtr, dam znać....
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 24
- Rejestracja: 26 lis 2024, 10:07
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2004
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Avant
- Silnik: Inny
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Opiłki metalu w 3.0 TFSI 310 koni
No i co?? Jaki efekt??