
Ile wam pala wasze 3,0TFSI?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 280
- Rejestracja: 29 sty 2015, 18:33
- Lokalizacja: Nl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 94
- Rejestracja: 24 paź 2013, 07:01
- Imię: Dominik
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Spalanie zakup 3.0 tdi lub 3.0 tfsi
Witam jak w temacie zastanawiam sie nad kupnem c7 tyle ze nie jestem zdecydowany jaki silnjk wybrac 333ps tfsi czy diesla 272 chodzi mi o awarie eksploatacje czy benzyna duzo wiecej spali od diesla roczne przebiegi okolo 15 tys km
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
To zależy. Przy spokojnej jeździe benzyna spali niewiele więcej niż diesel:DominikA6C6 pisze:czy benzyna duzo wiecej spali od diesla roczne przebiegi okolo 15 tys km
a jednostka będzie dużo mniej problematyczna.
Jednak, kiedy będziesz cisnąc "do dechy" to w takim 3.0 Tfsi (i to jeszcze po modach) możesz szybko stracić prawo jazdy a spalanie w trasie przekroczy 16L/100

Jeśli będziesz robić trasy - lepiej diesel. Jeśli krótsze odcinki: lepiej benzyna.
Jeśli chcesz mieć wysokie osiągi - benzyna.
Dlaczego? Obecnie szukam kolejnego auta i... żadne "nie jedzie". Chyba zdecyduję się na C43 AMG, ale to też "nie jedzie". BMW 540i - też "nie jedzie" (w ASO chyba się na mnie obrazili

Cupra 4x4 300KM - "nie jedzie". A5 i A4 2.0 - tragedia. S4 - słabizna. RS3 - "jakoś jedzie", ale ma straszną dziurę.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 18 lis 2015, 18:38
- Imię: Janusz
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Niemcy
mozesz sprecyzowac slowa "jedzie" i "nie jedzie"damos pisze:To zależy. Przy spokojnej jeździe benzyna spali niewiele więcej niż diesel:DominikA6C6 pisze:czy benzyna duzo wiecej spali od diesla roczne przebiegi okolo 15 tys km
[url=https://i.ibb.co/VxNyRKf/1569834629634.jpg]Obrazek[/url]
a jednostka będzie dużo mniej problematyczna.
Jednak, kiedy będziesz cisnąc "do dechy" to w takim 3.0 Tfsi (i to jeszcze po modach) możesz szybko stracić prawo jazdy a spalanie w trasie przekroczy 16L/100
Jeśli będziesz robić trasy - lepiej diesel. Jeśli krótsze odcinki: lepiej benzyna.
Jeśli chcesz mieć wysokie osiągi - benzyna.
Dlaczego? Obecnie szukam kolejnego auta i... żadne "nie jedzie". Chyba zdecyduję się na C43 AMG, ale to też "nie jedzie". BMW 540i - też "nie jedzie" (w ASO chyba się na mnie obrazili)
Cupra 4x4 300KM - "nie jedzie". A5 i A4 2.0 - tragedia. S4 - słabizna. RS3 - "jakoś jedzie", ale ma straszną dziurę.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
To znajdź auto, które wygląda cywilnie, a pierwszą setkę ma po ok. 4.5 sekundach
. Dodatkowo nie jest aż tak drogie w utrzymaniu, bo tak wykręcone 3.0 TFSI wcale nie pali dużo biorąc pod uwagę osiągi i masę auta. Z racji tego, że jest to kompresor, to reakcja na gaz jest natychmiastowa. Turbina jednak korzysta ze spalin, więc najpierw trzeba je uzyskać.

- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
:Djanuszm pisze:mozesz sprecyzowac slowa "jedzie" i "nie jedzie"
"nie jedzie" = przyśpieszenie jest rozczarowujące i wyraźnie słabsze. Wciskasz gaz do dechy i myślisz sobie: "i co" To już tyle? Więcej nie da rady?"
"jedzie" = przyśpieszenie jest lepsze, niż w wariancie "nie jedzie"

Co ciekawsze - A6 może tak nie "miażdży" w zakresie 0-90 kph, ale powyżej 140kph jest... mocarne. Cupry, Golfy R, Infiniti czy C43 AMG są tam wyraźnie "wolniejsze".
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 46
- Rejestracja: 01 paź 2018, 21:14
- Imię: Daniel
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Kolega jest przyzwyczajony do kompresora plus konie, które nie są "seryjne"damos pisze::Djanuszm pisze:mozesz sprecyzowac slowa "jedzie" i "nie jedzie"
"nie jedzie" = przyśpieszenie jest rozczarowujące i wyraźnie słabsze. Wciskasz gaz do dechy i myślisz sobie: "i co" To już tyle? Więcej nie da rady?"
"jedzie" = przyśpieszenie jest lepsze, niż w wariancie "nie jedzie"
Co ciekawsze - A6 może tak nie "miażdży" w zakresie 0-90 kph, ale powyżej 140kph jest... mocarne. Cupry, Golfy R, Infiniti czy C43 AMG są tam wyraźnie "wolniejsze".
Trzeba powiedzieć, że w serii reakcja na gaz czy limitacja biegów skutecznie "spowalniają" nasze samochody. 3.0 TFSI w serii szału nie robi, a po stage 1, nie mówiąc o stage 2 całkiem inne auto.
Tak samo jst i teraz. Takie BMW z nowym, notabene świetnym silnikiem B58. Toyota supra zaimplementowała go do swojego modelu, ma równie dobry jak nie lepszy potencjał jak 3.0 TFSI, a audi RS3 to mały potwór. Wystarczy popatrzeć co robią z tego silnika tunery. 500,600-700 km nie ma żadnego problemu. Auto na 1/4 mili po modach łapie się z GTR'ami i często z nimi wygrywa.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 280
- Rejestracja: 29 sty 2015, 18:33
- Lokalizacja: Nl
Wszystko zależy od tego jak używasz pojazdu. To nie diesel, że jakbyś nie jeździł to spala podobnie. Jak jeździłem w koło komina i krótkie trasy to było ponad 12. Byłem teraz na urlopie i przez 3 tygodnie jeździłem po europejskich autostradach spalanie z 6000 km 8,6 z dystrybutora. Z komputera też, ale po pierwszym tankowaniu przestawiłem go o 8 procent, bo tyle zaniżał. Nie żałuję jak na razie, że znowu jeżdżę benzynką. Stage 1 400+KM.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 280
- Rejestracja: 29 sty 2015, 18:33
- Lokalizacja: Nl
Po europejskich autostradach to ja rozumiem takie spalanie po większości są budowy i ograniczenia 100, 120.Zbichu pisze:Wszystko zależy od tego jak używasz pojazdu. To nie diesel, że jakbyś nie jeździł to spala podobnie. Jak jeździłem w koło komina i krótkie trasy to było ponad 12. Byłem teraz na urlopie i przez 3 tygodnie jeździłem po europejskich autostradach spalanie z 6000 km 8,6 z dystrybutora. Z komputera też, ale po pierwszym tankowaniu przestawiłem go o 8 procent, bo tyle zaniżał. Nie żałuję jak na razie, że znowu jeżdżę benzynką. Stage 1 400+KM.
Ale jak czytam niektóre posty że spalanie standardowo poniżej 8 to jak dla mnie albo cały czas z górki albo z wiatrem

U mnie średnia z 10 tysięcy coś ponad 11 litrów
Stage 1+ by Vagtechniek
430pk/530Nm
430pk/530Nm
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa, Polska
- Kontakt:
Srednia z samego miasta ponizej 16 nigdy nie zszedlem. Chwilo owszem zejde do 12-13 jak auto juz zagrzane i uda sie nie stac zbyt dlugo na swiatlach wiec 12-13 przy dluzszym dystansie samo miasto to troche dziwne. W trasie bez deptania to owszem miedzy 9 a 10 litrow jest mozliwe ale jak ktos lubi podeptac troche i wyprzedzac z butem w podlodze to 11 litrow lyknie. Autostrada predkosc miedzy 150-170 w granicach 11-11,5 do 12 litrow. Zalezy czy czesto tiry sie wyprzedzaja i jak gleboko pozniej pedal przyspieszania wciska wyprzedzajac po zamuleniach autostradowych typu wlasnie tiry. Podsumowujac przy takiej mocy jest ok i mi pasuje ale nie fantazjujmy,ze miasto zawsze takie spalanie niskie. Chociaz chcialem kiedys potestowac przez 100km w miescie jazde na emeryta i ile wtedy spali ale nigdy mi sie to nie udaje😉
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Tyle się nie da...zekering78 pisze:Ale jak czytam niektóre posty że spalanie standardowo poniżej 8 to jak dla mnie albo cały czas z górki albo z wiatrem
W trasie, jadąc delikatnie, można zejść w okolice 8, ale w cyklu mieszanym to jest niemożliwe

U mnie średnia z 10 tys. to jakieś 12/100. (start/stop wyłączony)