3.0 TFSI - Zasysanie korka i błąd
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 19
- Rejestracja: 11 sie 2021, 10:09
- Imię: Mariusz
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: 3.0 TFSI 310KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Ostrołęka
3.0 TFSI - Zasysanie korka i błąd
Cześć wszystkim.
Dzisiaj po podłączeniu vcdsa ukazał mi się błąd P052E00- zawór odpowietrzania skrzyni korbowej - sporadyczny - niepotwierdzony - częstotliwość: 1
Zauważyłem również, że na odpalonym silniku dosyć mocno zasysa mi korek wlewu oleju.
Czy to oznacza, że mam uszkodzoną odmę i czeka mnie zrzucanie kompresora itd? Może ktoś posiada serwisówkę z opisem naprawy? Bo rzuciło mi się wcześniej w oczy, że jest jakaś procedura montażu klap po wymianie odmy.
Dzisiaj po podłączeniu vcdsa ukazał mi się błąd P052E00- zawór odpowietrzania skrzyni korbowej - sporadyczny - niepotwierdzony - częstotliwość: 1
Zauważyłem również, że na odpalonym silniku dosyć mocno zasysa mi korek wlewu oleju.
Czy to oznacza, że mam uszkodzoną odmę i czeka mnie zrzucanie kompresora itd? Może ktoś posiada serwisówkę z opisem naprawy? Bo rzuciło mi się wcześniej w oczy, że jest jakaś procedura montażu klap po wymianie odmy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 37
- Rejestracja: 08 lis 2020, 18:25
- Imię: Lukasz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wroclaw
Re: 3.0 TFSI - Zasysanie korka i błąd
Masz kolego filmik, pracy jest bardzo dużo
https://m.youtube.com/watch?v=xOT5cIt_Btc
Miałem podobny dylemat, wymieniłem odmę a później ten zaworek 06E103207AP
Korek zasysa nadal i tak ma być
Twój błąd dotyczy właśnie tego zaworku a nie samej odmy
https://m.youtube.com/watch?v=xOT5cIt_Btc
Miałem podobny dylemat, wymieniłem odmę a później ten zaworek 06E103207AP
Korek zasysa nadal i tak ma być
Twój błąd dotyczy właśnie tego zaworku a nie samej odmy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 19
- Rejestracja: 11 sie 2021, 10:09
- Imię: Mariusz
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: 3.0 TFSI 310KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Ostrołęka
Re: 3.0 TFSI - Zasysanie korka i błąd
Czyli myślisz, że zacząć od wymiany zaworka 06E103207AP? Nigdy nie spotkałem się z ciśnieniem/zasysaniem, zawsze było to delikatne wypychanie korka no ale do tej pory jeździłem wolnossącymi amerykańcami lub dieslami. Mechanik też był zdziwiony, że zasysa korek ale też raczej nie miał doczynienia z tym silnikiem
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 37
- Rejestracja: 08 lis 2020, 18:25
- Imię: Lukasz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wroclaw
Re: 3.0 TFSI - Zasysanie korka i błąd
Problem z odmą to najczęściej pobór oleju lub płyn chłodniczy w oleju .
https://www.drive2.ru/l/542433342398660767/
Tu jest opisany twój problem
Zaworek wymienisz w 30 min a odmą to jakieś 6 h roboty
https://www.drive2.ru/l/542433342398660767/
Tu jest opisany twój problem
Zaworek wymienisz w 30 min a odmą to jakieś 6 h roboty
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 19
- Rejestracja: 11 sie 2021, 10:09
- Imię: Mariusz
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: 3.0 TFSI 310KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Ostrołęka
Re: 3.0 TFSI - Zasysanie korka i błąd
Chyba jednak z zaworkiem nie pójdzie tak łatwo bo z tego co widzę to rurka która idzie do odmy nie jest rozbieralna i trzeba się dostać pod kompresor
mam nadzieję, że się mylę

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 37
- Rejestracja: 08 lis 2020, 18:25
- Imię: Lukasz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wroclaw
Re: 3.0 TFSI - Zasysanie korka i błąd
Kompresor to 10 min roboty, naprawdę bardzo prosty zabieg
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 19
- Rejestracja: 11 sie 2021, 10:09
- Imię: Mariusz
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: 3.0 TFSI 310KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Ostrołęka
Re: 3.0 TFSI - Zasysanie korka i błąd
O u mnie zasysa podobnie jak na tym filmie
https://youtu.be/VeUR8wrD1OA
https://youtu.be/VeUR8wrD1OA
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 31
- Rejestracja: 15 cze 2014, 21:04
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Białystok
Re: 3.0 TFSI - Zasysanie korka i błąd
Mnie czeka podobny zabieg, wymiana zaworka.
Czy w zaznaczonym miejscu, po zdjeciu kompresora będę musiał wymienić jakies uszczelki?
Czy w zaznaczonym miejscu, po zdjeciu kompresora będę musiał wymienić jakies uszczelki?
- Załączniki
-
- LgAAAgFY4eA-960.gif (96.37 KiB) Przejrzano 8277 razy
Re: 3.0 TFSI - Zasysanie korka i błąd
Witaj
W miejsce oznaczone strzałką wchodzi łącznik/rurka łącząca odmę z kompresorem nr: 06E103213,
koszt 30-40 PLN. Możesz zostawić stara wymień tylko oba oringi bodajże 20x2.
Ponadto przydałoby się zmienić uszczelki pomiędzy kolektorami a kompresorem(te zielone na zdjęciu),
6 sztuk OE: 079129717D lub Reinz: 71-40513-00
W miejsce oznaczone strzałką wchodzi łącznik/rurka łącząca odmę z kompresorem nr: 06E103213,
koszt 30-40 PLN. Możesz zostawić stara wymień tylko oba oringi bodajże 20x2.
Ponadto przydałoby się zmienić uszczelki pomiędzy kolektorami a kompresorem(te zielone na zdjęciu),
6 sztuk OE: 079129717D lub Reinz: 71-40513-00
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 31
- Rejestracja: 15 cze 2014, 21:04
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Białystok
Re: 3.0 TFSI - Zasysanie korka i błąd
Wczoraj wymieniłem zaworek na nowy i przy okazji olej w kompresorze + wszystkie uszczelki, cześci wszystkie orginalne z ASO. Po złożeniu wszystkiego i przejechaniu paru kilometrów pojawił mi się chceck engine. VCDS pokazuje bład "klapy w kolektorze ssącym zamknięte". Co mogłem zrobić nie tak? Czy ma to coś wspólnego z odpowietrzeniem układu chłodzącego? Odpowietrzyłem go poprzez dwie śruby na kompresorze, dwóch pozostałych nie mogłem znaleść.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 37
- Rejestracja: 08 lis 2020, 18:25
- Imię: Lukasz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wroclaw
Re: 3.0 TFSI - Zasysanie korka i błąd
Złożyłeś klapki w pozycji zamkniętej, pewnie masz mało mocy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 31
- Rejestracja: 15 cze 2014, 21:04
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Białystok
Re: 3.0 TFSI - Zasysanie korka i błąd
Problem rozwiązany: źle podłączone przewody podciśnienia. Mój błąd 
