3.0 TFSi - awaria obu wentylatorów chłodnicy i konsekwencje
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Tak, działam.
Auto jest "w trakcie" naprawy. Mam nadzieję odebrać za tydzień lub dwa.
Przy okazji wymieniony będzie rozrząd, wszystkie uszczelki, wymienione uszczelniacze zaworowe, skontrolowane i obrobione gniazda zaworowe, prowadnice itp. Do tego poduchy pod silnikiem...
Nie mam jeszcze feedbacku odnośnie stanu głowic, bo ich nie zdjęli. Tłumaczą to tym, że dostali zły zestaw blokad rozrządu (dziwne).
Zakładam, że głowice będą całe i niezbyt pokrzywione - wystarczy planowanie. Silnik z temperatura za wysoką pracował kilkanaście sekund a para buchnęła spod maski w momencie wyłączania. Wierzę, że będzie bez tragedii. Niestety - koszt i tak jest poważny a kwota 5-cio cyfrowa
Jeśli macie pomysły - co warto "przy okazji" wymienić - chętnie usłyszę. Są tam jakieś trudno dostępne uszczelki, które lubią czasem "popuścić" oleju? Nie znoszę wycieków z silnika lub skrzyni...
Dostałem fotę silnika po wyjęciu - ciekawi mnie, czy podnieśli go za elementy, które były do tego przewidziane?
Auto jest "w trakcie" naprawy. Mam nadzieję odebrać za tydzień lub dwa.
Przy okazji wymieniony będzie rozrząd, wszystkie uszczelki, wymienione uszczelniacze zaworowe, skontrolowane i obrobione gniazda zaworowe, prowadnice itp. Do tego poduchy pod silnikiem...
Nie mam jeszcze feedbacku odnośnie stanu głowic, bo ich nie zdjęli. Tłumaczą to tym, że dostali zły zestaw blokad rozrządu (dziwne).
Zakładam, że głowice będą całe i niezbyt pokrzywione - wystarczy planowanie. Silnik z temperatura za wysoką pracował kilkanaście sekund a para buchnęła spod maski w momencie wyłączania. Wierzę, że będzie bez tragedii. Niestety - koszt i tak jest poważny a kwota 5-cio cyfrowa
Jeśli macie pomysły - co warto "przy okazji" wymienić - chętnie usłyszę. Są tam jakieś trudno dostępne uszczelki, które lubią czasem "popuścić" oleju? Nie znoszę wycieków z silnika lub skrzyni...
Dostałem fotę silnika po wyjęciu - ciekawi mnie, czy podnieśli go za elementy, które były do tego przewidziane?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 230
- Rejestracja: 08 maja 2008, 20:07
- Imię: Romek
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: 2.8 FSI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Waw
- Kontakt:
odme wymien i przeczysc zawory SAI.
Zawory SAI czyscili darmo w USA w ramach akcji.
Zawory SAI czyscili darmo w USA w ramach akcji.
Ostatnio zmieniony 07 wrz 2018, 18:24 przez roman_tyk, łącznie zmieniany 1 raz.
Bylo A6 C7 3.0TFSi 450ps a7-4g/a7-3-0tfsi-biala-smierc-t98763.html
Jest A7 3.0TFSI a7-4g/a7-3-0tfsi-biala-smierc-t98763.html
Jest A7 3.0TFSI a7-4g/a7-3-0tfsi-biala-smierc-t98763.html
- repek92
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2524
- Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jelenia Góra
no to koszt naprawy spory, oby tylko nie popełnili żadnego błędu, to będziesz miał spokój na trochę tysięcy kilometrów. bez zastanawiania wymieniaj wszystkie uszczelki i kupuj w ASO, jeśli wymienią wszystko to nie ma prawa puszczać oleju, robiłem kiedyś silnik w audi ale to był 1.6 i połączenie dekla który trzymał wałek rozrządu był na klej, jeśli w twoim silniku tez by takie coś było to tez warto wziąć taki klej z aso bo tam nie miałem żadnej uszczelki. po rozebraniu będzie widać wszystko, nie ma raczej "ukrytych" uszczelek. głowice powinny być całe
P.S wrzuć dla następnych użytkowników co by szukali takiego silnika zdjęcie głowic, bo dużo jest tematów ze nagar się zbiera, zobaczymy jak to faktycznie jest
P.S wrzuć dla następnych użytkowników co by szukali takiego silnika zdjęcie głowic, bo dużo jest tematów ze nagar się zbiera, zobaczymy jak to faktycznie jest
Lektorzy, nagrania: multifonika.net
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Cały rozrząd idzie z ASO, śruby z ASO, pompa z ASO i wszystkie uszczelki z ASO.repek92 pisze: by takie coś było to tez warto wziąć taki klej z aso bo tam nie miałem żadnej uszczelki
Thx! Dam im znać, by odmę wymieniliroman_tyk pisze:odme wymien.
LOL - już dwa tygodnie temu "zamawiałem" w warsztacie zdjęcia kanałów dolotowych w głowicach - w tym własnie celu.repek92 pisze:P.S wrzuć dla następnych użytkowników co by szukali takiego silnika zdjęcie głowic, bo dużo jest tematów ze nagar się zbiera, zobaczymy jak to faktycznie jest
Na razie napisali mi:
To "jutro " minęło... wczorajJutro prześlę zdjęcia kanałów ssących w głowicy bo telefonem nie jestem w stanie uchwycić zabrudzeń.
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Już go prosiłem jakiś czas temu, dostałem i im podesłałemrepek92 pisze:jak masz to podeślij im momenty dokręcania śrub jak nie masz to poproś Mateusza
Ten silnik jest fantastyczny! Jak na swoje osiągi - pali mało i ma świetna dynamikę. Ta dynamika ma tez swoje wady - trudno znaleźć kolejne auto, którego osiągi będą lepsze (żeby nie przesiadać się na gorsze). Patrzyłem na BMW G30 540iX i BMW 640xD - każde "nie jechało" Macan też nie rzuca na kolana... KIA Stinger GT również "nie jedzie". Zostaje jakieś AMG albo RSx (4,5,6,7)?repek92 pisze:bo nie powiem ten silnik mnie ciekawi przy następnej zmianie może bym rozważył taki silnik
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 230
- Rejestracja: 08 maja 2008, 20:07
- Imię: Romek
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: 2.8 FSI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Waw
- Kontakt:
odnosnie 3.0tfsi w c7, wczoraj spuscilem łomot koledze w rs5 (4.2 450ps)
oj jak sie zdzwiil, a tym bardziej jak mu pokazalem srednie spalanie z 5kkm
oj jak sie zdzwiil, a tym bardziej jak mu pokazalem srednie spalanie z 5kkm
Bylo A6 C7 3.0TFSi 450ps a7-4g/a7-3-0tfsi-biala-smierc-t98763.html
Jest A7 3.0TFSI a7-4g/a7-3-0tfsi-biala-smierc-t98763.html
Jest A7 3.0TFSI a7-4g/a7-3-0tfsi-biala-smierc-t98763.html
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Mały update, wieści dobre:
- głowice całe i nie pokrzywione
- w oleju nie było widać płynu chłodzącego (więc tak, jak sugerowałem - poszła uszczelka sekundę przed wyłączeniem silnika)
oto zdjęcia kanałów dolotowych i zaworów w głowicach (a jednak są trochę brudne po przebiegu 170 tys. km)
głowice po demontażu - wyglądają całkiem przyzwoicie:
Przy okazji wyjętego silnika wymieniam wszelkie uszczelki, o-ringi, uszczelnienia wału, uszczelkę vaccupompy, poduszki pod silnikiem, rozrząd itp. Wszystko idzie z ASO.
Wiem, że może to overkill, ale lubię mieć auto w bardzo dobrej kondycji. Po zamontowaniu i ok. 30 minutach pracy - silnik będzie mieć ponownie zmieniony olej i ponownie zmieniony płyn w układzie chłodzenia (na wszelki wypadek). Może już za tydzień będę mieć auto?
- głowice całe i nie pokrzywione
- w oleju nie było widać płynu chłodzącego (więc tak, jak sugerowałem - poszła uszczelka sekundę przed wyłączeniem silnika)
oto zdjęcia kanałów dolotowych i zaworów w głowicach (a jednak są trochę brudne po przebiegu 170 tys. km)
głowice po demontażu - wyglądają całkiem przyzwoicie:
Przy okazji wyjętego silnika wymieniam wszelkie uszczelki, o-ringi, uszczelnienia wału, uszczelkę vaccupompy, poduszki pod silnikiem, rozrząd itp. Wszystko idzie z ASO.
Wiem, że może to overkill, ale lubię mieć auto w bardzo dobrej kondycji. Po zamontowaniu i ok. 30 minutach pracy - silnik będzie mieć ponownie zmieniony olej i ponownie zmieniony płyn w układzie chłodzenia (na wszelki wypadek). Może już za tydzień będę mieć auto?
Ostatnio zmieniony 13 wrz 2018, 20:42 przez damos, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 53
- Rejestracja: 03 cze 2018, 18:42
- Imię: Bogdan
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
Nie ukrywam, że FSI bardziej się zabijają nagarem, ale trochę Cię fantazja ułańska poniosła . Tu masz fotki z mojego auta. 180tkm i nigdy nie było nic przy tym grzebane ani czyszczone.Quash pisze:to nie jest zaden nagar i to jeszcze po 170tys. Fakt ze u mnie przy 140tys wyglądało to lepiej. Ale niedoladowane FSI co 30tys maja tam ze 3x wiecej tego nagaru.
https://zapodaj.net/04e9922927178.jpg.html
https://zapodaj.net/1f9118945db30.jpg.html
Oprócz skopanej konstrukcji która powoduje gromadzenie się syfu na zaworach, moim zdaniem największym problemem jest używanie samochodu zgodnie z wytycznymi producenta (Long Life) oraz jazda na kijowym paliwie. Wymiany oleju robię co 10-15tkm, tankuje tylko na BP lub Orlen (nie reklamuję, do innych stacji nie mam po prostu zaufania) i efekty widać na zdjęciach. Jak na moje oko tragedii nie było.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga