Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

3.0 TFSi - awaria obu wentylatorów chłodnicy i konsekwencje

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 07 wrz 2018, 18:10

Tak, działam.
Auto jest "w trakcie" naprawy. Mam nadzieję odebrać za tydzień lub dwa.
Przy okazji wymieniony będzie rozrząd, wszystkie uszczelki, wymienione uszczelniacze zaworowe, skontrolowane i obrobione gniazda zaworowe, prowadnice itp. Do tego poduchy pod silnikiem...
Nie mam jeszcze feedbacku odnośnie stanu głowic, bo ich nie zdjęli. Tłumaczą to tym, że dostali zły zestaw blokad rozrządu (dziwne).
Zakładam, że głowice będą całe i niezbyt pokrzywione - wystarczy planowanie. Silnik z temperatura za wysoką pracował kilkanaście sekund a para buchnęła spod maski w momencie wyłączania. Wierzę, że będzie bez tragedii. Niestety - koszt i tak jest poważny a kwota 5-cio cyfrowa :(


Jeśli macie pomysły - co warto "przy okazji" wymienić - chętnie usłyszę. Są tam jakieś trudno dostępne uszczelki, które lubią czasem "popuścić" oleju? Nie znoszę wycieków z silnika lub skrzyni...

Dostałem fotę silnika po wyjęciu - ciekawi mnie, czy podnieśli go za elementy, które były do tego przewidziane?
Obrazek

roman_tyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 230
Rejestracja: 08 maja 2008, 20:07
Imię: Romek
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2014
Nadwozie: Liftback
Silnik: 2.0 TFSI 252KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Waw
Kontakt:

Post autor: roman_tyk » 07 wrz 2018, 18:22

odme wymien i przeczysc zawory SAI.
Zawory SAI czyscili darmo w USA w ramach akcji.
Ostatnio zmieniony 07 wrz 2018, 18:24 przez roman_tyk, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 07 wrz 2018, 18:22

no to koszt naprawy spory, oby tylko nie popełnili żadnego błędu, to będziesz miał spokój na trochę tysięcy kilometrów. bez zastanawiania wymieniaj wszystkie uszczelki i kupuj w ASO, jeśli wymienią wszystko to nie ma prawa puszczać oleju, robiłem kiedyś silnik w audi ale to był 1.6 i połączenie dekla który trzymał wałek rozrządu był na klej, jeśli w twoim silniku tez by takie coś było to tez warto wziąć taki klej z aso bo tam nie miałem żadnej uszczelki. po rozebraniu będzie widać wszystko, nie ma raczej "ukrytych" uszczelek. głowice powinny być całe

P.S wrzuć dla następnych użytkowników co by szukali takiego silnika zdjęcie głowic, bo dużo jest tematów ze nagar się zbiera, zobaczymy jak to faktycznie jest
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 07 wrz 2018, 18:26

repek92 pisze: by takie coś było to tez warto wziąć taki klej z aso bo tam nie miałem żadnej uszczelki
Cały rozrząd idzie z ASO, śruby z ASO, pompa z ASO i wszystkie uszczelki z ASO.
roman_tyk pisze:odme wymien.
Thx! Dam im znać, by odmę wymienili <okok>
repek92 pisze:P.S wrzuć dla następnych użytkowników co by szukali takiego silnika zdjęcie głowic, bo dużo jest tematów ze nagar się zbiera, zobaczymy jak to faktycznie jest
LOL - już dwa tygodnie temu "zamawiałem" w warsztacie zdjęcia kanałów dolotowych w głowicach - w tym własnie celu. <lol>
Na razie napisali mi:
Jutro prześlę zdjęcia kanałów ssących w głowicy bo telefonem nie jestem w stanie uchwycić zabrudzeń.
To "jutro " minęło... wczoraj ;p

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 07 wrz 2018, 18:31

to nie ma prawa nigdzie oleju puszczać :) jak masz to podeślij im momenty dokręcania śrub jak nie masz to poproś Mateusza :)

jestem ciekawy jak to będzie wyglądało bo nie powiem ten silnik mnie ciekawi :) przy następnej zmianie może bym rozważył taki silnik :)
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 07 wrz 2018, 20:01

repek92 pisze:jak masz to podeślij im momenty dokręcania śrub jak nie masz to poproś Mateusza
Już go prosiłem jakiś czas temu, dostałem i im podesłałem <okok>
repek92 pisze:bo nie powiem ten silnik mnie ciekawi przy następnej zmianie może bym rozważył taki silnik
Ten silnik jest fantastyczny! Jak na swoje osiągi - pali mało i ma świetna dynamikę. Ta dynamika ma tez swoje wady - trudno znaleźć kolejne auto, którego osiągi będą lepsze (żeby nie przesiadać się na gorsze). Patrzyłem na BMW G30 540iX i BMW 640xD - każde "nie jechało" :( Macan też nie rzuca na kolana... KIA Stinger GT również "nie jedzie". Zostaje jakieś AMG albo RSx (4,5,6,7)? ;)

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 07 wrz 2018, 20:11

no to na pewno :) RS to już inna bajka trochę :) mi by wystarczyło RS6 C5 <radocha> żałuje teraz ze się nie przejechałem :)
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 07 wrz 2018, 20:45

Wpadnę do JG (mam rodzinę pod Karpaczem) to się przejedziesz moją :)

roman_tyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 230
Rejestracja: 08 maja 2008, 20:07
Imię: Romek
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2014
Nadwozie: Liftback
Silnik: 2.0 TFSI 252KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Waw
Kontakt:

Post autor: roman_tyk » 07 wrz 2018, 21:01

odnosnie 3.0tfsi w c7, wczoraj spuscilem łomot koledze w rs5 (4.2 450ps)
oj jak sie zdzwiil, a tym bardziej jak mu pokazalem srednie spalanie z 5kkm

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 07 wrz 2018, 21:03

damos pisze:Wpadnę do JG (mam rodzinę pod Karpaczem) to się przejedziesz moją :)
o twojej mówię :) proponowałeś mi kiedyś we Wrocławiu :)
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 13 wrz 2018, 20:37

Mały update, wieści dobre:
- głowice całe i nie pokrzywione
- w oleju nie było widać płynu chłodzącego (więc tak, jak sugerowałem - poszła uszczelka sekundę przed wyłączeniem silnika)
oto zdjęcia kanałów dolotowych i zaworów w głowicach (a jednak są trochę brudne po przebiegu 170 tys. km)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

głowice po demontażu - wyglądają całkiem przyzwoicie:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Przy okazji wyjętego silnika wymieniam wszelkie uszczelki, o-ringi, uszczelnienia wału, uszczelkę vaccupompy, poduszki pod silnikiem, rozrząd itp. Wszystko idzie z ASO.
Wiem, że może to overkill, ale lubię mieć auto w bardzo dobrej kondycji. Po zamontowaniu i ok. 30 minutach pracy - silnik będzie mieć ponownie zmieniony olej i ponownie zmieniony płyn w układzie chłodzenia (na wszelki wypadek). Może już za tydzień będę mieć auto?
Ostatnio zmieniony 13 wrz 2018, 20:42 przez damos, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 13 wrz 2018, 20:40

no to jednak racja z tym ze zbiera się nagar u ciebie tylko 170kkm a co np przy 300, jak już robić to wszystko, żeby było tak jak ma być
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

Awatar użytkownika
Quash
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 295
Rejestracja: 14 kwie 2015, 21:52
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Gdynia/Tczew

Post autor: Quash » 14 wrz 2018, 01:08

to nie jest zaden nagar i to jeszcze po 170tys. Fakt ze u mnie przy 140tys wyglądało to lepiej. Ale niedoladowane FSI co 30tys maja tam ze 3x wiecej tego nagaru.
460KM/550NM Compsport Stage 2

BOGuś
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 03 cze 2018, 18:42
Imię: Bogdan
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: BOGuś » 15 wrz 2018, 15:42

Quash pisze:to nie jest zaden nagar i to jeszcze po 170tys. Fakt ze u mnie przy 140tys wyglądało to lepiej. Ale niedoladowane FSI co 30tys maja tam ze 3x wiecej tego nagaru.
Nie ukrywam, że FSI bardziej się zabijają nagarem, ale trochę Cię fantazja ułańska poniosła :). Tu masz fotki z mojego auta. 180tkm i nigdy nie było nic przy tym grzebane ani czyszczone.

https://zapodaj.net/04e9922927178.jpg.html
https://zapodaj.net/1f9118945db30.jpg.html

Oprócz skopanej konstrukcji która powoduje gromadzenie się syfu na zaworach, moim zdaniem największym problemem jest używanie samochodu zgodnie z wytycznymi producenta (Long Life) oraz jazda na kijowym paliwie. Wymiany oleju robię co 10-15tkm, tankuje tylko na BP lub Orlen (nie reklamuję, do innych stacji nie mam po prostu zaufania) i efekty widać na zdjęciach. Jak na moje oko tragedii nie było.

Awatar użytkownika
Quash
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 295
Rejestracja: 14 kwie 2015, 21:52
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Gdynia/Tczew

Post autor: Quash » 15 wrz 2018, 15:50

Paliwo nie ma praktycznie znaczenia juz szybciej olej. JAk nigdy nie bylo nic robione to faktycznie super efekt jak na 180tys, ja znam ten problem w FSI 4.2 w S5 i tam praktycznie czyszczenie co 30tys jest niezbędne zeby jako tako moc nominalna ten silnik trzymal.
460KM/550NM Compsport Stage 2

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga