Wymiana oleju w Torsenie skrzynia s-tronic
Wymiana oleju w Torsenie skrzynia s-tronic
Czy jest procedura wymiany oleju w Torsenie skrzynia s-tronic
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Coś by się znalazło
. W s-tronicu torsen pływa w tym samym oleju co mechanizm różnicowy i część mechaniczna skrzynia. Sprzęgła zalane są specjalnym ATFem.
[ Dodano: 2019-01-06, 21:17 ]
Tutaj masz trochę, ale nie patrz na numery części, bo mogą nie pasować do Twojego auta oraz na ceny, bo mogą nie być już aktualne.
audi-a6-c7-skrzynia-biegow-vt84368.htm#827421

[ Dodano: 2019-01-06, 21:17 ]
Tutaj masz trochę, ale nie patrz na numery części, bo mogą nie pasować do Twojego auta oraz na ceny, bo mogą nie być już aktualne.
audi-a6-c7-skrzynia-biegow-vt84368.htm#827421
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
W s-tronicu są dwa obiegi oleju: sprzęgłowy oraz przekładniowy. Olej sprzęgłowy wymienia się się co 60 tysięcy km wraz z dwoma filtrami, a ten drugi teoretycznie jest na stałe (pomijam naprawy). Olej przekładniowy obejmuje pozostałą część skrzyni, przedni mechanizm różnicowy oraz torsen. W tym obiegu nie ma żadnego filtra oleju. Zalecałbym wymianę tego oleju co drugą wymianę sprzęgłowego, ale to tylko taka moja propozycja. Do samej wymiany potrzeba trochę ponad 4 litry, ale nigdy nie zleci wszystko, więc polecam kupić 4 litry, a jak trochę zbraknie, to dolać setkę czy dwie starego. W układzie jest i tak stary olej, a po co kupować 5 litrów i zostać prawie z litrem
. Do samej wymiany potrzebny jest tylko olej G055532A2 i nic więcej. Korki dokręca się momentem 45 Nm i nie ma potrzeby ich wymiany. Oczywiście niczego innego niż oryginał nie lej
.
Trochę więcej opisałem już kiedyś na forum. Znajdziesz tam również paczkę z instrukcami wymiany tego oleju oraz sprzęgłowego. Wszystkie podane tam numery dotyczą również Twojej skrzyni. Na szybko sprawdziłem i ceny też są aktualne.
https://a6klub.pl/audi-a6-c7-skrzynia-b ... htm#827421


Trochę więcej opisałem już kiedyś na forum. Znajdziesz tam również paczkę z instrukcami wymiany tego oleju oraz sprzęgłowego. Wszystkie podane tam numery dotyczą również Twojej skrzyni. Na szybko sprawdziłem i ceny też są aktualne.
https://a6klub.pl/audi-a6-c7-skrzynia-b ... htm#827421
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 33
- Rejestracja: 05 sty 2019, 17:03
- Imię: Jarek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: śląsk
Bardzo dziękuje.
Wszystkie Twoje posty przeczytałem dokładnie.
Auto oddałem na serwis aby mi to zrobili ale po konsultacji z ASO stwierdzili że tego nie zrobią bo producent nie zaleca...
Nie będą już szukał i sie prosił - sam to wymienię bo serwisy tez robię sam. Nie byłem tylko pewien odnośnie tych filtrów.
Jeszcze jedno pytanie - czy gdy zaleję pod korek mam coś zrobić dodatkowo zanim normalnie samochód będę użytkował ? Pytam bo gdzieś czytałem że trzeba zakręcić, zapalić silnik, ma pochodzić, znów trzeba odkręcić sprawdzić poziom i ewentualnie dolać ?
Wszystkie Twoje posty przeczytałem dokładnie.
Auto oddałem na serwis aby mi to zrobili ale po konsultacji z ASO stwierdzili że tego nie zrobią bo producent nie zaleca...
Nie będą już szukał i sie prosił - sam to wymienię bo serwisy tez robię sam. Nie byłem tylko pewien odnośnie tych filtrów.
Jeszcze jedno pytanie - czy gdy zaleję pod korek mam coś zrobić dodatkowo zanim normalnie samochód będę użytkował ? Pytam bo gdzieś czytałem że trzeba zakręcić, zapalić silnik, ma pochodzić, znów trzeba odkręcić sprawdzić poziom i ewentualnie dolać ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Tak się robi, gdy wymienia się olej ATF, czyli w Twojej skrzyni sprzęgłowy. Przy przekładniowym wjeżdżasz delikatnie rozgrzanym autem na kanał i odkręcasz najpierw korek wlewowy, aby potem nie było niespodzianki, że po spuszczeniu nie można nalać oleju, a następnie odkręcasz korek spustowy. Czekasz aż wszystko zleci i zakręcasz korek spustowy. Potem powoli wlewasz olej przez otwór wlewowy, aż zacznie on wypływać ze skrzyni. Teoretycznie powinno wejść go mniej więcej tyle co zleciało
. Jak chcesz, to możesz się potem przejechać i po ostygnięciu sprawdzić poziom oleju, ale będzie prawidłowy.
