Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ S-TRONIC+Q] wyciek oleju między przekładnią a skrzynią

Układ napędowy i skrzynie biegów
Awatar użytkownika
Tomas Tomski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 14 wrz 2018, 01:03
Lokalizacja: Manchester

[ S-TRONIC+Q] wyciek oleju między przekładnią a skrzynią

Post autor: Tomas Tomski » 09 lut 2019, 20:17

Witam,
wczoraj robiłem duży serwis i przy okazji zauważyłem, że mam jakieś pocenie się między przekładnią a skrzynią, widzę, że jest tam jakaś uszczelka. Olej w skrzyni zmieniany przy 60tys km w Audi UK (obecnie 96tys km). Żadnych najmniejszych problemów z pracą skrzyni nie zauważyłem.

1. Czy dobrze myślę, że olej w skrzyni i olej w przekładni to dwa odrębne obiegi?
2. Czy trzeba wyjąć skrzynię czy wystarczy to jakos rozebrać, zlać olej, wymienić uszczelkę i skręcić z powrotem bez większej zabawy?
3. Czemu w ogóle mogło zaistnieć zjawisko takiego pocenia?
4. Jakie zbliżone koszty operacji?

Dzięki wielkie za wszelką pomoc.

fotki:
https://1drv.ms/f/s!AlgMwVXUKv71gaZEtOVDH4j6CZ8wrQ

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 09 lut 2019, 21:53

W skrzyni masz dwa obiegi oleju. Który wycieka?

Awatar użytkownika
Tomas Tomski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 14 wrz 2018, 01:03
Lokalizacja: Manchester

Post autor: Tomas Tomski » 09 lut 2019, 23:47

Żebym to ja wiedział :) jestem w tym zielony.. nie da się wywnioskować z fotek?

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 10 lut 2019, 00:51

Tomas Tomski pisze:nie da się wywnioskować z fotek?
ciężko stwierdzić - to jest tył skrzyni - a przód jest też brudny.

Awatar użytkownika
Tomas Tomski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 14 wrz 2018, 01:03
Lokalizacja: Manchester

Post autor: Tomas Tomski » 10 lut 2019, 14:39

A czy dobrze w ogóle mechanik mi powiedział że to łączenie na śrubach jest między skrzynią a przekładnią ? I że są tam osobne korki do spuszczania oleju czyli jak coś to nie trzeba spuszczać oleju ze skrzyni?

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 10 lut 2019, 15:39

Tomas Tomski pisze:A czy dobrze w ogóle mechanik mi powiedział że to łączenie na śrubach jest między skrzynią a przekładnią ?
Chyba dobrze ci powiedział, ale ty nam to źle przekazałeś :)
To nie jest łączenie między skrzynia a przekładnią, tylko między dwiema częściami skrzyni. Jedna z tych części to właśnie przekładnia a druga to część zawierająca między innymi mechatronikę i elektronikę.
Tomas Tomski pisze:czyli jak coś to nie trzeba spuszczać oleju ze skrzyni?
Zależy - jakie "coś" :) Nie wiem, co można zrobić ze skrzynią bez spuszczania jakiegokolwiek oleju? Umyć?
Tam są dwa obiegi oleju: ATF i MTF. MTF smaruje przekładnię z zębatkami i torsenem a ATF pracuje w części mechatronicznej (która ma siłowniki przestawiające zębatki) i chłodzi elektronikę.
Każdy ma osobny korek spustowy. Żeby rozebrać skrzynię na kawałki - trzeba spuścić oba oleje. Ale nie zawsze trzeba rozbierać skrzynię na kawałki :)

Awatar użytkownika
Tomas Tomski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 14 wrz 2018, 01:03
Lokalizacja: Manchester

Post autor: Tomas Tomski » 10 lut 2019, 16:21

ufffff dzięki wielkie za wyjaśnienie o co tam chodzi ;)

pytanie tylko czy wystarczy wymienić uszczelnienie i zalać nowym olejem czy może to być coś bardziej poważnego?
jakie ewentualne koszty i czy trzeba wyjąć całą skrzynię?

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 10 lut 2019, 18:13

Tomas Tomski pisze:pytanie tylko czy wystarczy wymienić uszczelnienie
Najpierw trzeba ustalić - skąd cieknie?
Koszt wyjęcia skrzyni zależy od warsztatu. raczej nie da się wymienić uszczelnień bez wyjmowania skrzyni.
Ucieczka płynu góra może świadczyć o zbyt dużym poziomie płynu lub o przegrzewaniu się skrzyni.

Awatar użytkownika
Tomas Tomski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 14 wrz 2018, 01:03
Lokalizacja: Manchester

Post autor: Tomas Tomski » 10 lut 2019, 18:27

damos pisze:Koszt wyjęcia skrzyni zależy od warsztatu
a mogę prosić o jakieś widełki jeśli się orientujesz? czego się mogę spodziewać, żeby mnie mój mechanik nie naciął ;)

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 10 lut 2019, 20:01

Nie znam cen w Manchesterze :)
We Wrocławiu wyciągali mi silnik i wkładali za 1800PLN (380GBP). W innym miejscu liczyli sobie za to samo 3000 PLN (640GBP)... i jak tu podać Ci właściwą cenę? :)

Awatar użytkownika
Tomas Tomski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 14 wrz 2018, 01:03
Lokalizacja: Manchester

Post autor: Tomas Tomski » 10 lut 2019, 20:49

damos pisze:Nie znam cen w Manchesterze
wiem wiem ;) ale mimo wszystko może być podobnie :)
co by nie było trzeba będzie to zrobić...

wawe

Post autor: wawe » 17 lut 2019, 14:02

wygląda na wyciek płynu przekładniowego przy takim małym wycieku nic bym nie robił,
tylko umyć pojeździć z 100km i zerknąć czy mocno leci.
Zawsze można poluzować śruby wpuścić pastę uszczelniającą i aby spróbować zrobić bez wyjmowania skrzyni chyba realne do zrobienia :)

Awatar użytkownika
Tomas Tomski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 14 wrz 2018, 01:03
Lokalizacja: Manchester

Post autor: Tomas Tomski » 25 lut 2019, 22:26

Wyciek nie jest taki mały bo zauważyłem co jakiś czas pojawia się świeża plamka oleju w miejscu gdzie zwykle parkuję. Jutro mam wizytę w serwisie Audi, jednak wolę żeby to oni naprawili to będę miał jakąś gwarancję gdyby coś się z tym działo w przyszłości. Mają zdjąć tylko tylną obudowę skrzyni, dać pastę uszczelniającą i skręcić nowymi śrubami.

bakutomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 192
Rejestracja: 08 lut 2019, 10:55
Imię: Tomek
Moje auto: A7 4K
Rocznik: 2018
Nadwozie: Liftback
Silnik: 2.0 DFBA 204KM
Napęd: Brak
Skrzynia: Brak
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: WARSZAWA

Re: [ S-TRONIC+Q] wyciek oleju między przekładnią a skrzynią

Post autor: bakutomek » 08 mar 2021, 23:40

Mam podobny problem u siebie podcieka olej z polaczenia skrzyn, ktos przerabial temat? Duzo roboty?
2.0 TDI CNHA S-Tronic FWD

nielek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 10 lut 2021, 23:10
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TDI 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka

Re: [ S-TRONIC+Q] wyciek oleju między przekładnią a skrzynią

Post autor: nielek » 13 maja 2021, 21:50

2.0 TDI CNHA S-Tronic FWD
U mnie tez widać olej w tym miejscu. Proszę o info jesli sie komuś uda to ogarnąć.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga