Witam. Jestem nowym użytkownikiem forum i mam nadzieję, że ten temat poruszyłem w dobrej kategorii.
Audi A6 C7 3.0tdi skrzynia multitronic.
Więc tak borykam się z problemem od 3 miesięcy i nadal moje auto nie chodzi poprawnie. Zaczęło się od momentu gdy podczas wyprzedzania auta przy mocnym dodaniu gazu szarpnęło iAuto wpadało w tryb awaryjny. Kontrolka świec żarowych. Na komputerze wyszło że jeden z wtryskiwaczy przestał pracować. Został wymieniony reszta wtryskiwaczy sprawdzona i uszczelniona . A problem nadal zostal. Tzn podczas mocnego przyspieszania miedzy redukcja biegów mocne szarpniecie lecz już bez jakiego kolwiek błędu na komputerze. Mechanik zdiagnozował, że do naprawy jest skrzynia biegów. Więc tak przy regeneracji skrzyni został wymieniony przy okazji rozrzad jak i uszczelnienie silnika. Skrzynia po naprawie zamontowana przez mojego mechanika jazda testowa i ? Nadal ten sam problem. Ok pomyślałem sobie ze może poszło coś nie tak skrzynia znowu została wyciągnieta i pojechała znowu do firmy która zajmuje się naprawą. Po 2 naprawie. Skrzyni Auto zaczęło pracować dobrze tak mi się wydawało. Zrobiłem 100km wszystko ok. Jako, że mieszkam za granicą po przejechaniu tych 100km udałem się z autem z powrotem za granicę. Po przejechaniu kolejnych 300km na autostradzie i mocnym przyspieszeniu Auto znowu wpadło w tryb awaryjny znowu kontrolka świec żarowych i odczucie , że Auto nie chodzi na jeden cylinder. Po zgaszeniu błąd znikł i mogłem kontuowac jazdę ale tylko i wyłącznie z delikatnym dodawaniem gazu beż szaleństw. Po dotarciu na miejsce. I kolejnym mocnym przyspieszeniu jakby ręką odjął. Nic kompletnie się nie działo. Zero szarpnięć. d tego czasu gdy odebrałem Auto starałem się jeździć ostrożnie nie kiedy depnąć full gas. I nadal nic się nie dzialo. Do dzisiaj przy mocnym przyspieszeniu znowu szarpniecie lecz bez trybu awaryjnego. Kolejna próba również szarpniecie. Zauważyłem , że dzieje się to przy, zmianie z 3 na 4 bieg do tego przy szarpnieciu teraz zapala się kontrolka ESP. Ja już rozkładam ręcę i po czytaniu róznych forum smiem twierdzić że to chyba nie skrzynia jak stwierdził to mój mechani
kupa kasy wsadzona w Auto a i tak nadal nie chodzi. Może ktoś coś by mi poradził? Bo jak narazie prawdopodobnie będę musiał wrócić do Polski po to aby 3 raz dać skrzynie na gwarancję. Mam nadzieję że w miarę jakoś to czytelnie napisałem i opisałem sprawę. Pozdrawiam
Zapomniałem dodać nie wiem czy to ma jakikolwiek wpływ ale w dzień kiedy szarpania wróciły wyskoczyło multum błędów nie podczas jazdy ale postoju. Min. ESP ACC start stop swiece żarowe i komunikat o uszkodzonej skrzyni. Po wyłączeniu zaplono i włączeniu wszystko wróciło do normy
[MULTITRONIC] A6 C7 3.0 TDI Szarpnięcie przy mocnym przyśpieszaniu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 268
- Rejestracja: 20 kwie 2019, 18:56
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostróda
Re: [MULTITRONIC] A6 C7 3.0 TDI Szarpnięcie przy mocnym przyśpieszaniu.
Czy to skrzynia na pewno multitronic ? a nie S-Tronic ? co w składa remontu wchodziło.
Rzeczywiście masz multi. Na logikę jak może multitronic szarpać w trakcie zmiany biegów skoro ich tam nie ma ?
Rzeczywiście masz multi. Na logikę jak może multitronic szarpać w trakcie zmiany biegów skoro ich tam nie ma ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 206
- Rejestracja: 19 wrz 2021, 19:55
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: LKR
Re: [MULTITRONIC] A6 C7 3.0 TDI Szarpnięcie przy mocnym przyśpieszaniu.
Szarpanie czy trzęsienie?
BMW E91 320DA + program
A6 C5 2.4 Quattro + Tip
BMW X5 E70 3.0sd
Honda Civic VI 98' 3D 1.4is
A6 C5 2.4 Quattro + Tip
BMW X5 E70 3.0sd
Honda Civic VI 98' 3D 1.4is