Szarpanie podczas ruszania ale nie zawsze
Szarpanie podczas ruszania ale nie zawsze
Witajcie,
w mojej A6 C7 177KM 2.0TDI, zaczęło dziwnie szarpać podczas ruszania. Najpierw zauważyłem ten efekt na rozgrzanym silniku a teraz już zaraz podczas startu na zimnym szarpie całkiem nieźle a jak się rozgrzeje to już mija... Zauważyłem, że potrafi szarpać o wiele mocniej gdy auto stoi na wzgórzu i na zimnym silniku mam wystartować. Co to jest, sprzęgło, dwu-mas?
Aha, dodam, że małe szarpania są gdy dodam więcej gazy podczas ruszania, na niższych obrotach mocniej szarpie.
Proszę o podpowiedź.
Dzieki!
w mojej A6 C7 177KM 2.0TDI, zaczęło dziwnie szarpać podczas ruszania. Najpierw zauważyłem ten efekt na rozgrzanym silniku a teraz już zaraz podczas startu na zimnym szarpie całkiem nieźle a jak się rozgrzeje to już mija... Zauważyłem, że potrafi szarpać o wiele mocniej gdy auto stoi na wzgórzu i na zimnym silniku mam wystartować. Co to jest, sprzęgło, dwu-mas?
Aha, dodam, że małe szarpania są gdy dodam więcej gazy podczas ruszania, na niższych obrotach mocniej szarpie.
Proszę o podpowiedź.
Dzieki!
- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 28 sty 2012, 21:51
- Lokalizacja: ramsgate uk
W moim przypadku szarpanie to uszkodzone sprzęgło i koło zamachowe. Innymi objawami były też ciasno wchodzące biegi. Auto mam na gwarancji ale niestety nie obejmuje tego. Cena w uk 1100 funtów po kilku rozmowach zgłównym audi zeszli na cenę 340 funtów. Dodam że sprzęgło zaczęło szarpać przy przebiegu 40 tys. Km pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 21 kwie 2016, 14:19
- Lokalizacja: pomorskie
Witam. Jezdze A6 C7 177km 2011r i mam ten sam problem. Z moich doswiadczen wynikia ze jest to problem ze sprzeglem. W zwazku z tym chcialem kupic kompletne sprzeglo razem z dwumasa ale nigdzie nie ma ( poza serwisem oczywiscie
).
Czy ktos moze wie czy wystepuja jakies zamienniki oryginalnych czesci ? np. pasujace od innego modelu Audi. Mam fabryczne numery OM docisku , tarczy dwumasy i lozyska ale roznia sie literowka na samym koncu. Dla przykladu Tarcza 0B1 141 031 P - taka podobno jest w moim modelu i podobna wystepuje np w A4 tylko ma oznaczenie Tarcza 0B1 141 031 A.
Problem z tym ze nie mam pojecia czy to bedzie pasowac . Z gory dziekuje za odpowiedzi i sorki za brak PL znakow w poscie.

Czy ktos moze wie czy wystepuja jakies zamienniki oryginalnych czesci ? np. pasujace od innego modelu Audi. Mam fabryczne numery OM docisku , tarczy dwumasy i lozyska ale roznia sie literowka na samym koncu. Dla przykladu Tarcza 0B1 141 031 P - taka podobno jest w moim modelu i podobna wystepuje np w A4 tylko ma oznaczenie Tarcza 0B1 141 031 A.
Problem z tym ze nie mam pojecia czy to bedzie pasowac . Z gory dziekuje za odpowiedzi i sorki za brak PL znakow w poscie.
Audi a6 c7 2011, 177KM
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 124
- Rejestracja: 02 paź 2008, 22:22
- Lokalizacja: Marston Moretaine
Mam ten sam problem. Zauważyłem że po dłuższej jeździe jak się zatrzymam i chcę ruszyć to szarpie. Ale nie jest to reguła. Potrafi na zimnym jak i na ciepłym szarpać. Jest i tak że parę ładnych dni wszystko gra. Jskby źle wysprzęglał. Docisk może łożysko oporowe. Nie wiem. Szkoda mi na daremno wyciągać skrzynie...
VODKA- connecting people
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 206
- Rejestracja: 16 gru 2014, 20:02
- Lokalizacja: Polska
W aso około 11 tyskerczak19 pisze:Witam mam ten sam problem orientuje sie ktos ile moze wyjsc wymiana dwumasy i sprzęgła w a6c7 z 2012 2.0 TDI 177km
Dodam, że mam ten sam problem szarpie jak mam między 1000-1600 obr. i chcę dynamiczniej ruszyć. Jak dam około 2000 to jest ok jak ruszam spokojnie bez gazu też jest ok przeważnie...Ale jak mam delikatny gaz i szybciej ruszam to stuka ostro i muszę dać sprzęgło. Silnik błędów nie ma ale myślę profilaktycznie dolać Liqui Moly Diesel Spulung do baku na przeczyszczenie wtrysków. 0,5L na pół baku i 200km autostradką. Ale czy to coś da...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 02 mar 2023, 20:56
- Imię: Michał
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Re:
Cześć rozwiązałeś problem? Mam tak samo teraz.Misiek_kb89 pisze: ↑30 paź 2017, 00:08W aso około 11 tyskerczak19 pisze:Witam mam ten sam problem orientuje sie ktos ile moze wyjsc wymiana dwumasy i sprzęgła w a6c7 z 2012 2.0 TDI 177km
Dodam, że mam ten sam problem szarpie jak mam między 1000-1600 obr. i chcę dynamiczniej ruszyć. Jak dam około 2000 to jest ok jak ruszam spokojnie bez gazu też jest ok przeważnie...Ale jak mam delikatny gaz i szybciej ruszam to stuka ostro i muszę dać sprzęgło. Silnik błędów nie ma ale myślę profilaktycznie dolać Liqui Moly Diesel Spulung do baku na przeczyszczenie wtrysków. 0,5L na pół baku i 200km autostradką. Ale czy to coś da...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 206
- Rejestracja: 16 gru 2014, 20:02
- Lokalizacja: Polska
Re: Szarpanie podczas ruszania ale nie zawsze
Nie rozwiązałem tematu. Nauczyłem się z tym żyć. Przypalam delikatnie sprzęgło i ustępuje na jakiś czas