Witam
Wracam z tematem dwumasy. Po wymianie koła dwumasoweg pojawiły się bardzo głośne stuki podczas ruszania na biegu wstecznym. Stuki te ustępują po 2 sekundach, jak obroty wzrastają. Wówczas moge jechac i km byle nie stawać. Gdyż jak sie zatrzymam i znowu ruszam od zera to stuki zawsze występują. Problem występuje tylko na biegu wstecznym. Poza tym skrzynia pracuje ok.
Jedna osoba powiedziała mi, że spotkała się z czymś takim po wymianie dwumasy - inny samochód. Założyli dwumase innej firmy i problem zniknął.
Byłem w firmie od skrzyń w Długołęce i powiedziano mi, że mieli taki przypadek. I że wadliwe są nowe dwumasy. Dodatkowo jest problem z reklamacją tych cześci, bo producent zwala na zły montaż. Problem w tym, że dwumas jest dostępny tylko firmy Luk. Panowie w Długołecę byli przekonani, że problem dotyczy dwumasy i nie zalecają grzebania w skrzyni, bo to nic nie da. Pracownik potwierdził, to po posłuchaniu tych stuków.
Stuki te są bardzo głośne. Wstyd cofać samochodem.
Mój mechanik jest z kolei przekonany, że dwumas nie może dawać takich objawów. Jego zdaniem problem powinien występować nie tylko przy biegu wstecznym. Osłuchiwał auto na podnośniku i stwierdzono, że dźwięki słychać w skrzyni. Panowie w Długołęce z kolei stwierdzili ( jak im podałem stanowisko mojego mechanika), że dźwięki będą się przenosić i dalej są stu procentowo przekonani, że problem dotyczy dwumasy.
Moje pytanie:
Czy ktoś się z tym spotkał?
W jaki sposób zdiagnozować czy problem dotyczy dwumasy?
Czy dwumas z mojego auta występował w innych modelach 2.0 TDi (superb, passat, a4) .
Czy ktoś może pomóc w zakupie używanego koła dumasowego aby je wstawić i sprawdzić czy objawy ustąpią.
Czy faktycznie opisane objawy występujące tylko na biegu wstecznym nie mogą dotyczyć dwumasy, skoro nie ma tych problemów przy ruszaniu do przodu?
Mój mechanik zna się na robocie. Ma jednak swoją wizję:) a ja chciałbym najprościej ustalić przyczynę. Jestem z Opola. Moge podjechać na dolnoślaskie, ślaskie jeśli ktoś wie jak się za to zabrać.
[ Dodano: 2019-06-14, 20:01 ]
Chciałbym dodać do tej dyskusji:)
....... że mój mechanik przy podniesieniu auta na podnośniku stwierdził, że stuki pochodzą z tylniej część skrzyni. A co chyba ważniejsze, to, że przy podniesionym aucie stuk występuje tylko raz. NIe tak jak podczas jazdy, kiedy to stuka kilka razy przez około 2 sekundy.
Liczę, że znajdzie się ktoś kto podpowie jak podejść do tematu.
S tronic stuki po wymianie dwumasy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 09 sty 2024, 17:45
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2017
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraśnik
Re: S tronic stuki po wymianie dwumasy
U mnie też to samo jest jak jadę do przodu i wyhamuje to postuka ze 2 sekundy i przestaje ale to tylko na początku występuje po przejechaniu pierwszego kilometra
- Wurst
- Moderator
- Posty: 411
- Rejestracja: 21 lip 2024, 16:47
- Imię: Em-ka
- Rocznik: 2006
- Moje auto: Allroad C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Szczecin / Stargard
Re: S tronic stuki po wymianie dwumasy
Mozna zrobic adaptacje, i zobaczyc czy pomoze
moja rolada - galeria --------> c6/a6-c6-allroad-3-0tdi-quattro-2007-t108134.html
- Edddisz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 201
- Rejestracja: 22 lis 2013, 09:15
- Imię: Emem
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: S tronic stuki po wymianie dwumasy
Według mnie za głęboko szukasz. Jeżeli problem powstał bezpośrednio po wymianie dwumasy to jasne jest, że coś tutaj nie gra i trzeba to zrewidować.
Co innego jeżeli przy okazji były wymieniane tarczki czy cokolwiek w okolicy skrzyni, no to zapomnij, że gdybanie na coś cię naprowadzi.
Mechanik oczywiście będzie gadał swoje, bo nie chce tego poprawiać.
Może i wadliwa dwumasa, a może coś niepoprawnie zamontowane... wróżenie z fusów. Na słuch nic tu nie wymyślisz według mnie, a sprawdzić auta pod obciążeniem nie masz jak.
Co innego jeżeli przy okazji były wymieniane tarczki czy cokolwiek w okolicy skrzyni, no to zapomnij, że gdybanie na coś cię naprowadzi.
Mechanik oczywiście będzie gadał swoje, bo nie chce tego poprawiać.
Może i wadliwa dwumasa, a może coś niepoprawnie zamontowane... wróżenie z fusów. Na słuch nic tu nie wymyślisz według mnie, a sprawdzić auta pod obciążeniem nie masz jak.