Witam
Od niedawna jestem posiadaczem A6 z stronic.
Wymieniłem olej w skrzyni, tarczki i przekładki sprzęgła, oraz zestaw naprawczy mechatroniki org.
Po wymianie dziwnie zachowuje się auto na D i autoholdzie. Spalanie chwilowe potrafi wzrastać do 1.7l i zaczyna śmierdzieć rozgrzanym olejem.
Jeśli ktoś miał podobny przypadek proszę o pomoc może jakieś adaptacje trzeba zrobić bo przed wymianą nproblem nie występował.
Pozdrawiam Mariusz
S-tronic przykry zapach oleju
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 350
- Rejestracja: 09 maja 2012, 10:22
- Imię: olyon86
- Rocznik: 2016
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: 3.0 TDI 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Re: S-tronic przykry zapach oleju
Jaki zalałeś olej ori czy zamiennik, czy robiłeś nastawy podstawowe skrzyni Odisem bądż vcds , jeśli nie to rób nastawy, najtańszy sposób na sprawdzenie czy coś pomożę
.

- Edddisz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 201
- Rejestracja: 22 lis 2013, 09:15
- Imię: Emem
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: S-tronic przykry zapach oleju
Objawy sugerują problemy z mechatroniką, ale jeżeli nie zostało to zrobione po wymianie to trzeba zrobić jeszcze adaptację ODIS'em.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 61
- Rejestracja: 15 gru 2021, 00:21
- Imię: Adam
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Hrubieszów
Re: S-tronic przykry zapach oleju
Czasem sama wymiana zestawu naprawczego (nawet tzw. dużego) nie rozwiązuje problemu z mechatroniką, bo w niej są też dwa metalowe tłoczki, które się po prostu zużywają wraz z ich gniazdami - trzeba wtedy płytę sterującą rozwiercić i założyć te tłoczki nadwymiarowe.
U mnie spalanie co prawda nie na autohold, ale po prostu na wciśniętym hamulcu to ok 1.2-1.4 l/h
Jeśli masz dostęp do choćby vcds, sprawdź czy zresetowano punkt adaptacji poślizgu sprzęgieł i wykonano ich ponowną adaptację. Samo wykonanie adaptacji bez resetu nie wnosi za dużo. W paramentach skrzyni szukaj tego co poniżej, piszę to z pamięci także może być jakaś pomyłka. Po myślniku wpisuję wartość tego co jest u mnie po wykonaniu poprawnie adaptacji i przejechaniu paru km:
Co do oleju - ja zalewałem oba oleje skrzyni z Ravenola - mój tyłek nie czuje różnicy podczas jazdy - portfel odczuł bardzo. ~1700 za ori (mowa o komplecie DCTF i przekładniowy) a ~1200 za ravenola, gdzie po remoncie należałoby wymienić DCTF'a po 2k km, potem za 30k i dopiero przejść na normalny serwis 60k km
Sam niedawno przeszedłem przez regenerację stronica - bolesna finansowo sprawa - także czym prędzej się zabierz za to bo już teraz pali Ci sprzęgła skoro czujesz olej
U mnie spalanie co prawda nie na autohold, ale po prostu na wciśniętym hamulcu to ok 1.2-1.4 l/h
Jeśli masz dostęp do choćby vcds, sprawdź czy zresetowano punkt adaptacji poślizgu sprzęgieł i wykonano ich ponowną adaptację. Samo wykonanie adaptacji bez resetu nie wnosi za dużo. W paramentach skrzyni szukaj tego co poniżej, piszę to z pamięci także może być jakaś pomyłka. Po myślniku wpisuję wartość tego co jest u mnie po wykonaniu poprawnie adaptacji i przejechaniu paru km:
- Status sprzęgła - Nowe
- Sprzęgło 1 status adaptacji - Wykonano pierwszy główny krok dodatni
- Sprzęgło 2 status adaptacji - Według procedury
Co do oleju - ja zalewałem oba oleje skrzyni z Ravenola - mój tyłek nie czuje różnicy podczas jazdy - portfel odczuł bardzo. ~1700 za ori (mowa o komplecie DCTF i przekładniowy) a ~1200 za ravenola, gdzie po remoncie należałoby wymienić DCTF'a po 2k km, potem za 30k i dopiero przejść na normalny serwis 60k km
Sam niedawno przeszedłem przez regenerację stronica - bolesna finansowo sprawa - także czym prędzej się zabierz za to bo już teraz pali Ci sprzęgła skoro czujesz olej
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 242
- Rejestracja: 03 mar 2022, 12:22
- Imię: Pawel
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jasło
Re: S-tronic przykry zapach oleju
Czyli po każdej wymianie oleju w skrzyni trzeba również zrobić nastawy podstawowe skrzyni?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 268
- Rejestracja: 20 kwie 2019, 18:56
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostróda
Re: S-tronic przykry zapach oleju
Tak należało by zrobić punkty ślizgania sprzęgieł, ponieważ tarczki zaczną pracować w nowym oleju który ma już inne właściwości smarne niżeli stary olej.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 61
- Rejestracja: 15 gru 2021, 00:21
- Imię: Adam
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Hrubieszów
Re: S-tronic przykry zapach oleju
Ogólnie ciężki temat bo nie ma źródła które mówi od początku do końca co i jak. Na chłopski rozum wymieniasz tylko medium na którym pracuje skrzynia, więc czy robisz ponownie adaptację np silnika po wymianie oleju? Bez sensu, prawda?
Tylko z drugiej strony osprzęt się zużywa i bardziej to z racji jego zużycia przydałoby się "odświeżyć pamięć" skrzyni. Bo to że na nowej skrzyni ktoś nauczył TCU jakimi prądami sterować zawory, nie znaczy że te wartości nie ulegną zmianie z biegiem eksploatacji i wymagane będzie dołożyć coś na plus aby zachować optymalną pracę.
Także wg. mnie po wymianie warto (ale nie musowo jeśli skrzynia działa płynie) zrobić adaptację zaworu ciśnienia głównego i zaworów sprzęgieł - więcej nie ma sensu, adaptację "wybieraków" biegów wykonuje się po wymianie wiązek sterujących, adaptacje punktów ślizgania się sprzęgieł dotyczą właściwie samego sprzęgła i jego zużycia oraz ciśnienia które jest potrzebne aby tarczki zaczynały "łapać", a skrzynia i tak uczy się tych punktów na bieżąco i wykonywanie ich warto robić tylko przy wymianie kosza sprzęgłowego/tarcz i przekładek. Ale to tylko moja opinia na podstawie tego co udało mi się złożyć z tych skrawków informacji z netu.
Pozdrawiam
Tylko z drugiej strony osprzęt się zużywa i bardziej to z racji jego zużycia przydałoby się "odświeżyć pamięć" skrzyni. Bo to że na nowej skrzyni ktoś nauczył TCU jakimi prądami sterować zawory, nie znaczy że te wartości nie ulegną zmianie z biegiem eksploatacji i wymagane będzie dołożyć coś na plus aby zachować optymalną pracę.
Także wg. mnie po wymianie warto (ale nie musowo jeśli skrzynia działa płynie) zrobić adaptację zaworu ciśnienia głównego i zaworów sprzęgieł - więcej nie ma sensu, adaptację "wybieraków" biegów wykonuje się po wymianie wiązek sterujących, adaptacje punktów ślizgania się sprzęgieł dotyczą właściwie samego sprzęgła i jego zużycia oraz ciśnienia które jest potrzebne aby tarczki zaczynały "łapać", a skrzynia i tak uczy się tych punktów na bieżąco i wykonywanie ich warto robić tylko przy wymianie kosza sprzęgłowego/tarcz i przekładek. Ale to tylko moja opinia na podstawie tego co udało mi się złożyć z tych skrawków informacji z netu.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 21 kwie 2023, 20:03 przez BorysTDI, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 242
- Rejestracja: 03 mar 2022, 12:22
- Imię: Pawel
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jasło
Re: S-tronic przykry zapach oleju
Czy mógłbym prosić o instrukcje jak to zrobić za pomocą vcds. Lub jak sprawdzic czy były robione nastawy. Olej miałem wymieniany ok 6 tys km temu ale nie ufam zbytnio aso po tym jak zepsuli ostatnia naprawę i chciałbym się upewnić.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 61
- Rejestracja: 15 gru 2021, 00:21
- Imię: Adam
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Hrubieszów
Re: S-tronic przykry zapach oleju
A czy coś niepokojącego dzieje się ze skrzynią? Szarpie, przeciąga biegi? Mówią że nadgorliwość gorsza od faszyzmu 
Szukałem dziś w parametrach skrzyni wartości sugerujących "świeżość" adaptacji, które jak pisałem wyżej zalecałbym wykonać po zwykłym serwisie olejowym, ale nie znalazłem nic użytecznego.
Co do nastaw podstawowych to nagrzewasz olej przekładniowy do min. 40 stopni i w Nastawach podstawowych wykonujesz te 3 w tej kolejności
![Obrazek]()

Szukałem dziś w parametrach skrzyni wartości sugerujących "świeżość" adaptacji, które jak pisałem wyżej zalecałbym wykonać po zwykłym serwisie olejowym, ale nie znalazłem nic użytecznego.
Co do nastaw podstawowych to nagrzewasz olej przekładniowy do min. 40 stopni i w Nastawach podstawowych wykonujesz te 3 w tej kolejności