Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

S tronic błąd P2805

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
mariu.sz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 06 mar 2012, 20:13
Lokalizacja: Warszawa

S tronic błąd P2805

Post autor: mariu.sz » 18 gru 2018, 18:48

Witam,
w systemie błąd P2805, dźwignia zmiany biegów na P a na wyświetlaczu N i komunikat
awaria skrzyni biegów.Auto nie chce zapalić.
Może ktoś coś podpowie.
Dziękuję z góry

SVA11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 09 kwie 2016, 12:18
Lokalizacja: CH

Post autor: SVA11 » 18 gru 2018, 23:51

Deszyfrowanie i przyczyny najczęstszych błędów, automatyczna skrzynia biegów Audi, Volkswagen, Skoda
Najpopularniejsze kody błędów są następujące:

P0729, P0730, P0731, P0732, P0733, P0734, P0735, P0736 (17113 - 17120), - złe przełożenie przekładni wybrane transmisji (P0729 - 6 biegów, P0730 - całkowita do automatycznej skrzyni biegów P0731- P0735 - 1 do 5 -tym transmisji, odpowiednio). Błędy te występują w wyniku poślizgnięcia na niektórych programach. Powodem zazwyczaj spalane sprzęgła cierne, problem z jednostką hydrauliczną, przy czym elementy uszczelniające zużycie tłoki sprzęgła (typowe dla automatycznego 09G). Czasami te błędy są rejestrowane wraz z błędu P0780-P0784 (kontrola zmiany biegów).
P0740, P0741 (17124, 17125) - usterka sprzęgła lock-up, nie ma przekazywanie momentu obrotowego. W tym przypadku problem często polega na silnym pogorszeniem blokadą sprzęgła przemiennika momentu obrotowego. W ruchu, problem ten może być wyrażony jako prędkość pływania (100-200 obr / min) w przypadku pracy z obciążeniem częściowym, przyspiesza pogorszenie właściwości.
P0746, P0747, P0748, P0749, P0750, P0751, P0752, P0753, P0756, P0757, P0758, P0761, P0762, P0763, P0766, P0768, P0771, P0773, P0776, P0777, P0778, P0779 (17130 - 17163), - błąd w układzie zaworów elektromagnetycznych (elektrozaworów) elektrycznego. Kiedy te automatyczne błąd przechodzi w tryb awaryjny (wszystkie elektronika sterująca jest wyłączony). Przyczyny awarii są zwykle w okablowaniu i zawory elektromagnetyczne siebie. Rzadsze przyczyny może być automatyczny układ sterowania transmisją (Passat B5 + Audi 97-04gg ZF z automatyczną skrzynią biegów).
P0705, P0706, P0707, P0708, P0710, P0711, P0712, P0713, P0714, P0715, P0716, P0717, P0720, P0721, P0722 (17089 - 17106), - błędy związane z czujników prędkości obrotowej wału wejściowego i wyjściowego przekładni automatycznej (G182, G195), czujnik temperatury oleju w automatycznej transmisji (G93), a czujnikiem położenia przekładni (inhibitor) (F125). Na różnych modeli skrzynek z tych problemów można rozwiązać na różne sposoby: od prosta wymiana czujników wymienić zespół mechatronika.


Najdokładniej zlokalizować problem i naprawić to pomoże Ci do specjalistów służby VAG.

Dekodowanie i przyczyny najczęściej błędy transmisji DSG7 0AM / 0CW (DTC są połączone w grupach).
1

001835 P072B - Bieg wsteczny nie jest regulowany (biegów R - Brak możliwości wyboru)
001 836 P072C - 1 transferu nie jest regulowana (urządzenie 1 - Nie można wybrać)
001837 P072D - 2 transmisji jest regulowana (biegów 2 - Nie można wybrać)
001838 P072E - 3 bieg nie jest regulowany (Bieg 3 - Nie można wybrać)
001839 P072F - 4 transmisja nie jest regulowana (urządzenie 4 - nie wybieranych)
001850 P073A - 5 przekładni jest regulowana (urządzenie 5 - nie wybieranych)
001851 P073B - 6 transmisji jest regulowana (urządzenie 6 - nie wybieranych)
001 852 P073C - 7 transferu nie jest regulowana (urządzenie 7 - nie wybieranych)
001854 P073E - Nieudany synchronizacji transmisji R (niemożność zazębiają R / synchronizacji przekładni zmianowej R nie powiodło się)
001855 P073F - Nieudany synchronizacji transmisji 1 (Nie można zazębiają 1 / synchronizacji przekładni 1 nie),
001866 P074A - Nieudany synchronizacji dwóch przekładni (nie można zazębiają 2 / synchronizacji przekładni 2 nie powiodło się)
001 867 P074B - nie powiodła przesyłowych czas 3 (niemożność zazębiają 3 / synchronizacji biegów 3 nie powiodło się)
001 868 P074C - Nieskuteczne synchronizacji 4 asysty (niemożność zazębiają 4 / synchronizacji 4 przekładni nie powiodło się)
001869 P074D - Nieudany transmisji synchronizacji 5 (niemożność zazębiają 5 / synchronizacji przekładni 5 nie powiodło się)
001870 P074E - Nieudany przekładni synchronizacji 6th (niemożność zazębiają 6 / synchronizacji zębate 6 nie powiodło się)
001871 P074F - 7 nie powiodła przesyłowych synchronizacji (nie można zazębiają 7 / synchronizacji biegów 7 nie powiodło się)
Błędy te występują zwykle z powodu problemów mechanicznych ze skrzynią biegów (Shift widły zakleszczeniu, blokując pierścienie zużycie), a także niepowodzenia w sprzęgle. Dla bardziej precyzyjnego zdefiniowania problemu trzeba parametrycznych diagnostykę.



2

10764 006 013 - Podwójne sprzęgło - P177D - zbyt dużo czasu (Dual pazur: Torque zbyt wysoka)
10766 P2789 - dostosowanie sprzęgła granicy (sprzęgło adaptacyjnego uczenia się przy granicy)
006 298 - sprzęgło 1 - P189A - szczelina jest zbyt mała (sprzęgło 1: Klirens zbyt mała)
006 299 - sprzęgło 2 - P189B - różnica jest zbyt mała (sprzęgło 2: Clearance zbyt mały)
006.011 - sprzęgło 1 - P177B - osiągnięta granica tolerancji (Sprzęgło 1: granica tolerancji osiągnięta)
006.012 - sprzęgło 2 - P177C - osiągnięta granica tolerancji (Sprzęgło 2: granica tolerancji osiągnięta)
006296 - Clutch 1 - P1898 - Ograniczenie (sprzęgło 1: funkcja ograniczenia)
006297 - Clutch 2 - P1899 - Ograniczenie (sprzęgło 2: funkcja ograniczenia)
010119 P2787 - sprzęgło przegrzania (podwójne sprzęgło: przegrzania)
Błędy te wskazują na silne zużycie przyczepności, nadmierna aktywacja jego mechanizmy samoregulacji (zazwyczaj po wypadku) lub niedopasowania sprzęgła podczas wymiany. Działanie naprawcze należy wymienić lub ponownej regulacji sprzęgła (przy usunięciu skrzyni biegów).



3

002113 - jeden czujnik ciśnienia w przekładni hydraulicznej - P0841 nieprawdopodobne sygnału (czujnika ciśnienia płynu przekładniowego / przełącznika 1: Nieoczekiwane sygnału)
006079 - Pompa hydrauliczna - Gry ochrony P17BF (niepotrzebne on-off) (Pompa hydrauliczna: Play Protection)
006 300 - Ograniczenie - P189C - ze względu na brak wzrostu ciśnienia (Restriction Function powodu niewystarczającej wzrost ciśnienia)
006 293 - Ograniczenie - P1895 - z powodu spadku ciśnienia (ograniczenie funkcjonalnej ze względu na spadek ciśnienia)
Błędy te wskazują na problem z płytą (ów) hydraulicznego mechatroniki. Rozwiązanie problemu - naprawę lub wymianę hydrauliki (zwykle odbywa się w ciągu jednego dnia).



4

0059 ... - zawór 1 (2, 3, 4) w części KP 1 (2) - P174 ... - uszkodzenie elektryczne
005636 P1604 - uszkodzona jednostka sterująca (Wadliwe jednostka kontrolna)
006228 - Dane Bus Drive - P1854 - usterka (Powertrain Data Bus: awarii sprzętu)
001378 - Power - P0562 - zbyt niskie napięcie (napięcie systemu: zbyt niska)
Jednostka sterująca skrzyni biegów nie kontaktuje się, podczas gdy w innych bloków błędy z powodu braku ręcznego skrzynki bezpiecznik ulega spaleniu KP.
Błędy te wskazują na problem z płytą mechatroniki elektronicznej. Rozwiązanie - płytka drukowana zastępcza (zazwyczaj B / U) lub naprawa.



5

005982 P175E - 1 sprzęgła przypadkowo zamknięte (sprzęgła 1. Zamknięcie nie)
005981 P175D - sprzęgło 1 jest otwarta w sposób niezamierzony (sprzęgło 1: Otwiera nieumyślnie)
005999 P176F - sprzęganie 2 zamknięte przypadkowo (sprzęgło 2: zamykanie nie)
005998 P176E - sprzęgło 2 jest otwarta w sposób niezamierzony (sprzęgło 2: Otwiera nieumyślnie)
występują najczęściej na skutek awarii zaworów elektromagnetycznych mechatroniki Te błędy, problem zwykle znika po ponownym uruchomieniu silnika. Znacznie rzadziej, mogą być wynikiem problemów ze sprzęgłem. Aby dowiedzieć się, co jest potrzebne parametrycznych diagnostykę.



6

005 925 - Porównanie prędkości obrotowej wału wyjściowego przekładni z czujników 1 oraz 2 - P1725 - sygnał nieprawdopodobne
006246 - Dane Bus Drive - P1866 - nie ma doniesień (Powertrain Data Bus: Missing Wiadomości)
Problemy w oprogramowaniu (SW) mechatronika.



7

005 937 - 3 Czujnik skok dźwigni zmiany biegów - P1731 - usterka elektryczna
005 946 - udar czujnik manetka 1 - P173A - sygnał nieprawdopodobne (Czujnik położenia 1 do zmiany biegów - Nieoczekiwane sygnał)
005 947 - udar czujnik 2 biegów - P173B - sygnał nieprawdopodobne (Position Sensor 2 za dźwignią zmiany biegów - Nieoczekiwane sygnał)
005 948 - czujnik skoku przesuwnik 3 - P173C - sygnał nieprawdopodobne (czujnika pozycji 3 przez wybierak biegów - Nieoczekiwane sygnału)
005 938 - czujnik 4 suw shifter - P1732 - sygnał nieprawdopodobne (czujnik położenia 4 do zmiany biegów - Nieoczekiwane sygnał)
Błędy te są najczęściej związane z ręcznym awarii mechanicznej, w której występuje nadmierne powstawanie pylenia metali (chipy). Pył ten osadza się na biegunach magnetycznych czujników widełek przesuwnych, w wyniku czego czujnik zawodne generuje sygnał. Rozwiązanie - remont części mechanicznej skrzyni biegów.



Dekodowanie i przyczyny najczęstszych błędów transmisji koła napędowe AUDI S Tronic 0B5 (DL501) (DTC są połączone w grupach).
1

8957 - Sprzęgło 1 - P17D6 - zbyt duże ciśnienie (sprzęgło 1 - Zbyt wysokie ciśnienie)
8962 - Sprzęgło 2 - P17D7 - zbyt duże ciśnienie (sprzęgło 2 - Zbyt wysokie ciśnienie)
8963 - Sprzęgło 2 - P17D0 - zbyt dużo poślizg (sprzęgło 2 - Spadek zbyt wysoka)
dostosowanie ciśnienia w tulei - - 8018 P1741 - osiągnięta granica adaptacji (ciśnienie sprzęgła Adaptacja graniczna osiągnięta)
Sprzęgło Interwencja 2 - - 13791 P2873 - zbyt wysokie ciśnienie
Błędy te są najczęściej wynikiem uszkodzenia sprzęgła wielotarczowe (Po prostu, pali sprzęgło). W tym przypadku sprzęgło wymiana i naprawa mechatroniki. Należy również zaktualizować firmware, mechatroniki kontroli kalibracji i dostosowanie.



2

8040 8944 - wartość ograniczenie momentu ze względu na temperaturę sprzęgania - P17D8 (moment ograniczeń związanych z temperaturą uchwytem)
Prędkość sygnału z jednostki sterującej silnika - - 7980 P0726 - sygnał nieprawdopodobne (obr./min Sygnał z ECU - Nieoczekiwane przerywany sygnał)
8030 - zawór oleju chłodzącego - P179D - uszkodzenie elektryczne (chłodzenie zawór oleju - awaria elektryczne)
8029 - zawór główny nacisk - P179C - usterka elektryczna (Główny zawór ciśnieniowy - Usterka elektryczna)
8026 8065 - zawór 1 w części KP 2 - P174C - usterka elektryczna (zawór 1 w Transmission Część 2: usterka elektryczna)
8025 - zawór 2 w części KP 1 - P173F - usterka elektryczna (zawór 2 w Transmission Część 1: usterka elektryczna)
8939 - zawór 3 w części KP 1 - P174A - usterka elektryczna (zawór 3 w Transmission Część 1: usterka elektryczna)
8940 - zawór 3 w części KP 2 - P174E - usterka elektryczna (zawór 3 w Transmission Część 2: usterka elektryczna)
8027 - zawór 4 w części KP 1 - P174B - usterka elektryczna (zawór 4 w Transmission Część 1: usterka elektryczna)
8028 - zawór 4 w części KP 2 - P174F - usterka elektryczna (zawór 4 w Transmission Część 2: usterka elektryczna)
Błędy te mogą być związane z nieprawidłową elementów przewodzących mekatroniki lub mniejszej awarii zaworów elektromagnetycznych. W takich przypadkach, częściowy remont mechatroniki.



3

8050 8051 - Czujnik włączona transmisja - P179E - usterka elektryczna (Selector Lever Sensor - Electrical Malfunction)
8052 - Czujnik włączona transmisja - P179E - usterka elektryczna
8053 - Czujnik włączona transmisja - P179E - usterka elektryczna
17602 - włączona transmisja czujnik - P179E - usterka elektryczna
Czujnik aktywny przekładnia - - 8947 P179F - uszkodzenia (przełącznik dźwigniowy Czujnik: Zakłócenie - uszkodzenie mechaniczne)
8054 8055 8066- Czujnik włączona transmisja - P179F - usterka
Błędy te są związane z nieprawidłowym działaniem modułu czujnika (detektor położenia biegu). To jest czasami nazywane trzecie mechatroniki planszowe, mechatronika choć nie ma bezpośredniego związku. Aby zastąpić ten czujnik wymaga pełnej analizy przekładni.



4

8093 8081 - przyrząd rozdzielczy 1 nie jest regulowane - P176A (selektor biegów 1, nie może być regulowany)
8090 - łączeniowa 2 nie jest regulowane - P176B (biegów Selektor 2, nie może być regulowany)
8092 8088 18053 - wybierak biegów 3 nie można regulować - P176C (dźwignia zmiany biegów 3 nie może być regulowany)
Urządzenia rozdzielcze 1 - - 9711 P17E0 - uszkodzenie mechaniczne (czujnik na przekładni siłownika 1: Zakłócenie mechanicznych)
9708 18011 - przyrząd rozdzielczy 2 - P17E1 - uszkodzenie mechaniczne (czujnik przekładni siłownika 2: mechaniczne zakłócenie)
9473 9712 - Przełącznik biegów 2 - P17E1 - usterka mechaniczna
Te błędy są bardzo często związane z uszkodzeniem sprzęgła, ale mogą również pojawić się w wyniku uszkodzenia mechanicznego części przekładni.



5

8955 - zawór 3 w części KP 1 - P17D4 - uszkodzenia mechaniczne (zawór 3 w skrzyni biegów, część 1 - mechaniczne zakłócenie)
8960 - zawór 3 w części KP 2 - P17D5 - uszkodzenia mechaniczne (zawór 3 w transmisji Część 2 - mechaniczne zakłócenie)
Błędy te są związane z awarią w części hydraulicznej mechatroniki. Rozwiązanie - naprawa mechatroniki.



6

10617 - zawór chłodnicy oleju KP - P2753 - obwód otwarty (zawór Transmission Fluid Cooler - obwód otwarty)
10618 - Zawór chłodnicy oleju KP - P2755 - zwarcie do dodatniego (zawór Transmission Fluid Cooler - zwarty do plusa)
7965 - wskaźnik transmisji sygnału przewód transmisji do wyboru dźwignię - P1893 - usterka elektryczna (linia sygnału na wyświetlaczu biegów na Selector Lever - Electrical Malfunction)
7966 - wskaźnik transmisji drut transmisja sygnału do wyboru dźwignię - P1894 - sygnał nieprawdopodobne (linia sygnału na wyświetlaczu biegów na Selector Lever - Nieoczekiwane sygnał)
7967 - określenie położenia dźwigni przełączania akp - P1892 - usterka (przełącznik dźwigniowy monitorowania pozycji - awarii)
7969 - przewód do transmisji sygnału Tiptronic - P1890 - usterka elektryczna (linia sygnału dla Tiptronic - Usterka elektryczna)
Zakłócenia te są podobne do chłodzenia przekładni zaworu (dla samochodów A6 i A7), jak również uszkodzenie elektrycznej instrukcji instalacyjnej. Jeśli wystarczająco długo, aby nie zwracać uwagi na te wady, CP (w mechatronice) może trzeba wymienić jednostkę sterującą do naprawy.

[ Dodano: 2018-12-18, 23:51 ]
https://www.autocodes.com/p2805.html

mariu.sz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 06 mar 2012, 20:13
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mariu.sz » 20 gru 2018, 21:27

Dzięki za info.
Temat ogarnięty

Klucha11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 09 lip 2018, 23:51
Lokalizacja: RJS

Post autor: Klucha11 » 27 gru 2018, 07:43

mariu.sz pisze:Dzięki za info.
Temat ogarnięty
Pochwal się co naprawiłem a nie że problem ogarnięty.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja