Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

S Tronic Blad P2805 20779 Czujnik trybu pracy

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
mgajder
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 07 lis 2020, 23:22
Imię: Martin
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: DE

S Tronic Blad P2805 20779 Czujnik trybu pracy

Post autor: mgajder » 03 cze 2021, 14:41

Witajcie,

blad P2805 20779 Czujnik trybu pracy wyskoczyl mi ok 1,5k km po wymianie oleju w skrzyni na ravenol + wszystkie 3 filtry.
Wymiana teraz zostala zrobiona przy przebiegu 125k km, a pierwsza w ASO przy przebiegu 58k km.
Skrzynia przed wymiana oleju chodzila jak marzenie, zmieniala biegi tak, ze kierowca nie mogl tego nawet odczuc.

Przy zmianie oleju musial oczywiscie zostac wyciagniety caly sterownik zeby zmienic w/w filtry, dalem to zrobic poza ASO.

Opis bledu pochodzi z odczytu przez VCDS, a podczas jazdy skrzynia przelacza biegi dobrze, aczkolwiek nie tak super jak przed wymiana, delikatnie mozna odczuc tak jakby szarpniecie przy sciagnieciu nogi z gazu podczas jazdy, poza tym ok.
Jak narazie to wyskoczylo mi 3 razy kolko zebate z informacja o uszkodzeniu skrzyni biegi, mam sie zatrzymac i przelaczyc na P lecz po 2-3 sek po pokazaniu sie, blad sam znika zanim zatrzymam samochod i mozna kontynuowac normalnie jazde.

Teraz pytanie jest czy dana usterka moze pochodzic od wykonanej uslugi wymiany oleju? Czy dany czujnik mogl zostac uszkodzony przy wymianie oleju czy ewentualnie cos chlopaki zle zrobili?
Nie mam pojecia czy po wymienie oleju zrobili adaptacje skrzyni, powinna byc zrobiona takowa po kazdej zmianie oleju w skrzyni?
Na forum znalazlem kilka sprzecznych informacji na ten temat.
Moze pomoc adaptacja skrzyni? Czy zrobienie adaptacji poprzez VCDS moze w tym momencie cos pogorszyc?

Wklejam pelny opis bledu:
► Pokaż Spoiler

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: S Tronic Blad P2805 20779 Czujnik trybu pracy

Post autor: mat1324 » 03 cze 2021, 14:54

Mówiłem, żeby zalać oryginałem... Tych filtrów na górze mechatroniki nie trzeba wymieniać, a może coś nie tak zrobili przy ich wymianie, ale obstawiam olej.

mgajder
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 07 lis 2020, 23:22
Imię: Martin
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: DE

Re: S Tronic Blad P2805 20779 Czujnik trybu pracy

Post autor: mgajder » 03 cze 2021, 15:05

mat1324 pisze:
03 cze 2021, 14:54
Mówiłem, żeby zalać oryginałem... Tych filtrów na górze mechatroniki nie trzeba wymieniać, a może coś nie tak zrobili przy ich wymianie, ale obstawiam olej.
Dzieki mat1324 za szybka odpowiedz.

Wczesniej u nich wymienialem kilkukrotnie oleje silnikowe, do tego olej w skrzyni multitronic i wszystko bylo ok.
O ravenolu dowiedzialem sie juz po wymianie, aczkolwiej jak dobrze pamietam to w multitronicu tez ravenol wlalai i bylo wszystko ok, aczkolwiek wiadomo, ze to inna skrzynia.

Myslisz, ze czujnik jest ok i kolejny blad: 21012 - Niewlasciwa wydajnosc/funkcjonowanie sterownika
P0607 00 [032] pochodza od wlania zlego oleju? Adaptacja nic nie pomoze? Lub jej brak po wymianie moze prowadzic do wypluwania danych bledow?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: S Tronic Blad P2805 20779 Czujnik trybu pracy

Post autor: mat1324 » 03 cze 2021, 15:09

Możesz spróbować adaptacji, ale nie zmieni to oleju w skrzyni :). Jedynie skrzynia się do niego dostosuje.

mgajder
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 07 lis 2020, 23:22
Imię: Martin
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: DE

Re: S Tronic Blad P2805 20779 Czujnik trybu pracy

Post autor: mgajder » 03 cze 2021, 19:20

mat1324 pisze:
03 cze 2021, 15:09
Możesz spróbować adaptacji, ale nie zmieni to oleju w skrzyni :). Jedynie skrzynia się do niego dostosuje.
Moge przeprowadzic adaptacje poprzez vcds, jesli oczywiscie to nic nie jest w stanie pogorszyc.

Wrzucam link do fotki opcji:
https://imgur.com/9zUF6dF

Moglbys prosze podpowiedziec ktore wartosci po IDE musze zresetowac zeby adaptacje przeprowadzic?
Czy pozniej zaraz musze jakas trase zrobic czy normalnie uzytkowac samochod?

Kody bledow skasowalem, zrobilem mala trase kilka km i spokoj, ale wiem dobrze, ze do czasu.
Co polecilbys? Jest sens reklamowac dana usluge? Czy jestes zdania, ze te bledy beda spowodowane tylko i wlacznie przez olej nie bedacy ATFem? Jest mozliwe, ze ten czujnik jest az tak wrazliwy?
Szkoda, ze wczesniej nie trafilem na Twoje posty, sugerujac tylko wlewanie ATFu.

Koszt takiej wymiany oleju na OEW w Niemczech 353€, w Audi Lellek Gliwice 1050 zl, a w tzw wolnym warsztacie to samo+ filtry kosztuje 1350zl, bo same filtry ok 400zl kosztuja- moze sie komus przyda....

zolwikp
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 08 kwie 2023, 18:01
Imię: Pawel
Rocznik: 2018
Moje auto: A6 C8
Nadwozie: Limuzyna
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wola Zglobienska

Re: S Tronic Blad P2805 20779 Czujnik trybu pracy

Post autor: zolwikp » 30 cze 2024, 13:25

Witam, mialem zakladac nowy posy ale postanowiłam rozszezyc aktualny. U mnie akurat aktuslnie olej w skrzyni byl wymieniany 65tys km temu. Sporadycznie pojawie sie blad skrzyni jak u kolegi tylko do tego jest kilka dodatkowych bledow pompy plynu chlodniczego skrzyni.

Podstawowe OBD2:
P0341 (Oczekujące) - Camshaft Position Sensor "A" Circuit Range/Performance Bank 1 or Single Sensor
P0C28 (Oczekujące) - Auxiliary Transmission Fluid Pump Motor Current High
P0C29 (Oczekujące) - Auxiliary Transmission Fluid Pump Driver Circuit Performance
P0C2A (Oczekujące) - Auxiliary Transmission Fluid Pump Motor Stalled

Silnik:
02937 - Kod specyficzny dla producenta
(dotknij, aby wyszukać)
04113 - Kod specyficzny dla producenta
(dotknij, aby wyszukać)

Skrzynia biegów:
20797 - Kod specyficzny dla producenta
(dotknij, aby wyszukać)
20799 - Kod specyficzny dla producenta
(dotknij, aby wyszukać)
20802 - Kod specyficzny dla producenta
(dotknij, aby wyszukać)



Czy moze byc to rowniez kwestia wymiany oleju czy rzeczywiscie szukac przyczyny w pompie. Dodam ze w trakcie jazdy temperatura plynu ATF wynosi 107-110°C w skrzyni.

Dodano po 12 minutach 41 sekundach:
20802 – Kod specyficzny dla producenta
(dotknij, aby wyszukać)

Stop-klatka

Priorytet: 2

Licznik częstotliwości wystąpienia usterki: 1

Licznik cykli wyuczania: 255

Przebieg: 288287 km

Data: 30 cze 2024 12:05:32 PM

Wyjściowa prędkość obrotowa skrzyni biegów: 446,0 RPM

Moment obrotowy silnika: 24 Nm

Prędkość obrotowa silnika: 5686 RPM

Zakres jazdy: D

Temperatura oleju przekładniowego: 94 °C

Napięcie zacisku 30: 14,4 V

Włączony bieg: 5

Sterownik, tryb pracy: Regularny tryb

Dodatkowa pompa hydrauliczna skrzyni biegów, wymagane funkcje: Brak sterowania z powodu usterki mechanicznej

Dodatkowa pompa hydrauliczna oleju przekładniowego, prąd: 1,0 A

Zasobnik ciśnienia oleju, ciśnienie: 24,4 bar

Ciśnienie sprzęgła 1, wartość rzeczywista: 4,2 bar

Ciśnienie sprzęgła 2, wartość rzeczywista: 0,1 bar

Status sprzęgła: Jazda

Dodatkowa pompa hydrauliczna skrzyni biegów, wymagane funkcje: Brak sterowania z powodu usterki mechanicznej

20802 – Kod specyficzny dla producenta
(dotknij, aby wyszukać)

Stop-klatka

Priorytet: 1

Licznik częstotliwości wystąpienia usterki: 4

Licznik cykli wyuczania: 255

Przebieg: 288194 km

Data: 29 cze 2024 08:00:57 PM

Wyjściowa prędkość obrotowa skrzyni biegów: 577,0 RPM

Moment obrotowy silnika: -52 Nm

Prędkość obrotowa silnika: 4904 RPM

Zakres jazdy: D

Temperatura oleju przekładniowego: 90 °C

Napięcie zacisku 30: 14,2 V

Włączony bieg: 6

Sterownik, tryb pracy: Regularny tryb

Dodatkowa pompa hydrauliczna skrzyni biegów, wymagane funkcje: Brak sterowania z powodu usterki mechanicznej

Dodatkowa pompa hydrauliczna oleju przekładniowego, prąd: 0,0 A

Zasobnik ciśnienia oleju, ciśnienie: 25,4 bar

Ciśnienie sprzęgła 1, wartość rzeczywista: 0,0 bar

Ciśnienie sprzęgła 2, wartość rzeczywista: 4,3 bar

Status sprzęgła: Jazda

Dodatkowa pompa hydrauliczna skrzyni biegów, wymagane funkcje: Brak sterowania z powodu usterki mechanicznej


20799 – Kod specyficzny dla producenta
(dotknij, aby wyszukać)

Stop-klatka

Priorytet: 2

Licznik częstotliwości wystąpienia usterki: 1

Licznik cykli wyuczania: 255

Przebieg: 288287 km

Data: 30 cze 2024 12:05:33 PM

Wyjściowa prędkość obrotowa skrzyni biegów: 443,0 RPM

Moment obrotowy silnika: -60 Nm

Prędkość obrotowa silnika: 5514 RPM

Zakres jazdy: D

Temperatura oleju przekładniowego: 94 °C

Napięcie zacisku 30: 14,4 V

Włączony bieg: 5

Sterownik, tryb pracy: Regularny tryb

Dodatkowa pompa hydrauliczna skrzyni biegów, wymagane funkcje: Brak sterowania z powodu usterki mechanicznej

Dodatkowa pompa hydrauliczna oleju przekładniowego, prąd: 1,0 A

Zasobnik ciśnienia oleju, ciśnienie: 24,9 bar

Ciśnienie sprzęgła 1, wartość rzeczywista: 4,9 bar

Ciśnienie sprzęgła 2, wartość rzeczywista: 0,1 bar

Status sprzęgła: Jazda

Dodatkowa pompa hydrauliczna skrzyni biegów, wymagane funkcje: Brak sterowania z powodu usterki mechanicznej

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja