Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ S-TRONIC+Q] S Tronic Awaria wybieraka

Układ napędowy i skrzynie biegów
Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 18 kwie 2018, 21:39

MaRsXzU pisze:Grubość sprzęgieł sugeruje wymianę przy okazji naprawy mechatroniki
A gdzie masz informację o grubości sprzęgieł?
MaRsXzU pisze:Cena naprawy nieznacznie się różni od wyceny z Długołęki i wybór ASO wydaje się być oczywisty.
Raczej tak.
MaRsXzU pisze:Myślicie, że można na czymś urwać parę tysięcy?
Niespecjalnie... Zrezygnować z wymiany sprzęgieł?
MaRsXzU pisze:Swoją drogą jest możliwy pomiar tych tarcz sprzęgłowych w ramach diagnostyki, bez demontażu całej skrzyni/spuszczania oleju?
Raczej nie. Żeby się do nich dostać, trzeba mieć skrzynię wyciągniętą z auta i rozebraną.

UWAGA!
W tej wycenie nie widzę kosztu oleju do skrzyni (ATF) i oleju przekładniowego (MTF). Oba swoje kosztują... Upewnij się, że to całkowity koszt.

MaRsXzU
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 21 lut 2018, 15:22
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: MaRsXzU » 18 kwie 2018, 21:59

Informacje o pomiarze grubości sprzęgieł sprzedał mi konsultant, który odbierał i zdawał samochód i stwierdził, że ich grubość wykracza poza normę. Średnio mi się też w sumie chce w to wierzyć, ale może przewaga dzięki technice i są jakieś sposoby. Z drugiej strony może i ASO też nie gra czysto. Tak czy siak trzymali auto przez 3 godziny i wzięli 400 zł.

Zastanawia mnie też cena sprzęgła, w ich kosztorysie 4 722 zł, a tutaj 3500 zł, też oryginał:
http://midparts.com.pl/pl/p/STRONIC-DL5 ... 030-E/4862

Olej mechatroniki to chyba pozycja kryjąca się pod nazwą GETRIEBEOEL - 1036 zł

Przy pomocy kolegi z grupy na fb A6 C7 Polska chyba zdecyduję się na zastosowanie zestawu naprawczego mechatroniki we własnym zakresie, sprzęgła zawsze zdążę wymienić.

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 19 kwie 2018, 00:14

MaRsXzU pisze:Tak czy siak trzymali auto przez 3 godziny i wzięli 400 zł.
Chwila... trzymali auto przez trzy godziny i zmierzyli grubość sprzęgieł w skrzyni?! :) Wymontowanie i zamontowanie skrzyni to w-g cennika ASO prawie 10 godzin :)
Mogą mieć pomiary pośrednie (jakieś zapamiętane wartości adaptacji, korekt odległości itp.) wskazujące na zużycie sprzęgieł, ale grubości okładzin na pewno nie zmierzyli bezpośrednio! :)
MaRsXzU pisze:Przy pomocy kolegi z grupy na fb A6 C7 Polska chyba zdecyduję się na zastosowanie zestawu naprawczego mechatroniki we własnym zakresie, sprzęgła zawsze zdążę wymienić.
Jeśli możesz wymienić sam - masz alternatywę dla fabrycznego zestawu sprzęgieł: kosz zostawiasz i jedynie zmieniasz przekładki i tarczki. Całość za ok. 1100 PLN:

http://midparts.com.pl/pl/p/OB5-DL501-K ... RONIC/3994
http://midparts.com.pl/pl/p/0B5-S-TRONI ... LADEK/4494


Duży zestaw naprawczy mechatroniki trochę kosztuje, ale może warto?
http://midparts.com.pl/pl/p/DL501-S-TRO ... OWANY/4729

Do skrzyni jest również "zestaw naprawczy zaworów sterowania chłodzeniem sprzęgieł" (Clutch Cooling Control Valve Kit):
https://www.transmissionpartsusa.com/VW ... 74001k.htm
Oraz układu regulacji ciśnienia:
https://www.transmissionpartsusa.com/pr ... 74002k.htm
podobno po tych naprawach skrzynia przestaje palić sprzęgła... Tam ponoć jest za cienki oring i wyciera się korpus zaworu...
Nieco więcej info:
http://d2q1ebiag300ih.cloudfront.net/up ... 1492107839

MaRsXzU
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 21 lut 2018, 15:22
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: MaRsXzU » 14 lip 2018, 17:26

Zaktualizuje sytuację, jeśli kogoś to interesuje.
Po diagnostyce w Audi błąd przestał się pojawiać.
Na fali gotowości do naprawy skrzyni auto trafiło do Pana Pawlaczyka.
Nie mógł on błędu wywołać, ani nie zauważył nic niepokojącego, a ASO pokasowało błędy. Zdecydowałem się na wymianę dużego zestawu mechatroniki w ciemno. Póki co wydaje się, od dłuższego czasu, że jest w porządku. W razie co przy jakiejś awarii ściągamy skrzynie i wymieniamy sprzęgła.
Dzięki za polecenie Pawlaczyka, obsługa tej kłopotliwej skrzyni w rozsądnych pieniądzach, gorąco polecam.

Z tego co się dowiedziałem to diagnoza zużytych sprzęgieł polega na przeprowadzaniu adaptacji skrzyni i czekaniu na moment, aż się wykrzaczy.

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 15 lip 2018, 08:28

Powiedz jeszcze: ile kosztowały wymiany i ile trwała naprawa?

MaRsXzU
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 21 lut 2018, 15:22
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: MaRsXzU » 15 lip 2018, 09:36

2650 netto za olej + mechatronikę, auto stało ponad tydzień, z czego po podjęciu decyzji o zestawie naprawczym auto zostało zrobione na jutro.

Była jeszcze opcja wymiany sprzęgieł w pakiecie, ale zaryzykowałem i naprawa sprzęgieł osobno kosztowałaby około 4k, w pakiecie trochę mniej.

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 15 lip 2018, 17:15

Tanio! <radocha>
Dobra opcja!

mateusz2105
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 28 gru 2013, 21:02
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mateusz2105 » 17 lip 2018, 13:57

Znajomy naprawiał stronica w Maktrans Warszawa ul. Mazura 18 i bardzo poleca. Błędy jakie miał to jak wyżej tylko u niego zaczęło się z typowym błędem płytki tzn. 8040 (moment ograniczony ze względu na temperaturę sprzęgła), błąd znikał i pojawiał się na 1s, jako iż czasami przez 1500km się nie pojawiał, myślał że to jakiś sporadyczny błąd. Jednak ostatnio skrzynia przeszła w tryb awaryjny i pojawił się błąd 8092 (wybierak nr 3 nie reaguje), brak biegów nieparzystych i wstecznego i trzeba było to naprawić. W ASO wyszło minimum 6500zł (brutto) i usunięcie chipa ze skrzyni bo wgrywają swój soft, znajomy po poszukaniu właśnie natknął się na Pawlaczyka oraz na Maktrans, wybrał najpierw bliższą opcję tzn Maktrans i okazało się, że opinie innych nie są wymyślone tylko to rzetelna firma. Auto naprawione w 1 dzień roboczy, części mają na miejscu, co najlepsze zawory sami naprawiają i diagnozują. Cena to 3200zł (brutto) za nowe płytki, przetestowanie wszystkich zaworów, wymiana uszkodzonego zaworu, wymiana filtra oleju skrzyni, wymiana oleju.

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 17 lip 2018, 16:33

Niedługo rynek napraw skrzyń DSG się ustabilizuje i ceny przestaną być kosmiczne. To świetne skrzynie, tylko zużywają się w nich pewne elementy, które są obecnie za drogie w wymianie.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 17 lip 2018, 17:17

Chyba nadal najlepszą skrzynią jest tiptronic :). Awarie pojawiają się sporadycznie, wytrzymuje więcej momentu obrotowego i jest nie wiele wolniejsza od s-tronica.

mateusz2105
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 28 gru 2013, 21:02
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mateusz2105 » 17 lip 2018, 18:48

mat1324 pisze:Chyba nadal najlepszą skrzynią jest tiptronic :). Awarie pojawiają się sporadycznie, wytrzymuje więcej momentu obrotowego i jest nie wiele wolniejsza od s-tronica.
no on ma 668NM z 500NM w serii (zmierzone 540NM), skrzynia zrobiła już 80k km z tym momentem i na razie wszystko ok. Chociaż wszystkie usterki jakie mogły się trafić się trafiły ale wcześniej ( czujnik prędkości obrotowej *wyjmowanie całej skrzyni, pęknięta obudowa filtra oleju *cały olej wyleciał :D i teraz te płytki na mechatronice) :) olej skrzyni po chipie wymieniany co 30k km.

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 17 lip 2018, 19:50

mat1324 pisze:Chyba nadal najlepszą skrzynią jest tiptronic
Bez wątpienia automaty ZF'a 6HP i 8HP to rewelacyjne skrzynie. Momentu przeniosą więcej niż DSG (S-Tronic), robią po 400 tys. km bez problemów... Osobiście zamieniłbym swojego S-Tronica na taki automat bez milisekundy zastanowienia :) Kilka lat jeździłem na ZF-ie i złego słowa nie powiem.
Wolniejsza zmiana biegów i uślizg przy ruszaniu (zanim lockup złapie) - to nie problem. Większe spalanie również nie jest kłopotliwe. Miałem mało czasu na decyzję o zakupie auta i wtedy dałem się nabrać kilku sztukom z USA - w nich są klasyczne automaty :)
Jednak (odpukać) po remoncie skrzynia pracuje bardzo dobrze! :) I niech tak zostanie...

Teraz regularnie sam sprawdzam błędy, bo przedtem był błąd zaworu chłodzenia skrzyni - ale żadna kontrolka się nie zapaliła. A to mogło doprowadzić do przegrzania i uszkodzenia skrzyni.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 17 lip 2018, 20:29

W tipie jak pojawi się już w błąd w sterowniku, to trzeba umawiać się na remont :p.

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 18 lip 2018, 07:56

mat1324 pisze:W tipie jak pojawi się już w błąd w sterowniku, to trzeba umawiać się na remont .
W S-Tronicu trzeba umawiać się na remont nawet bez błędów w sterowniku ;p

Nie znam nikogo, komu padłaby skrzynia ZF 6HP lub 8HP a znam trochę ludzi jeżdżących z tymi skrzyniami (Audi i BMW) :)

danolek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 180
Rejestracja: 31 mar 2009, 08:42
Lokalizacja: Belgia

Post autor: danolek » 29 lip 2018, 20:29

damos pisze:
mat1324 pisze:W tipie jak pojawi się już w błąd w sterowniku, to trzeba umawiać się na remont .
W S-Tronicu trzeba umawiać się na remont nawet bez błędów w sterowniku ;p

Nie znam nikogo, komu padłaby skrzynia ZF 6HP lub 8HP a znam trochę ludzi jeżdżących z tymi skrzyniami (Audi i BMW) :)
Damos,orientujesz sie w ktorych silnikach C7 byly skrzynie ZF?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl