Witajcie
Wczoraj rano pojechałem na wymianę oleju w silniku i filtrów. W trakcie wymiany kumpel przemywał mi spód silnika - był odrobine zachlapany olejem, który prawdopodobnie wydobywał się z korka spustowego.
Po wymianie i przejechaniu koło 30 km na wyświetlaczu pojawił mi się komunikat "Przekładnia: Awaria systemu! dalsza jazda możliwa".
Podpiąłem się pod VCDS'a i mam takie oto błędy.
10076 - Zawůr ch≥odnicy oleju przek≥adniowego
P2755 00 [047] - zwarcie z plusem
Potwierdzony - Testowany od skasowania kodůw b≥Ídůw
Ramka zamroŅona:
Stan b≥Ídu: 00000001
Priorytet b≥Ídu: 2
CzÍstoúś b≥Ídu: 1
Przebieg: 223887 km
Data: 2021.07.21
Czas: 15:16:42
PrÍdkoúś obrotowa silnika: 100.00 /min
Wejúciowych prÍdkoúś obrotowa skrzyni biegůw: 1 /min
Wyjúciowa prÍdkoúś obrotowa skrzyni biegůw: 1 /min
Moment obrotowy silnika: -32 Nm
Temperatura oleju przek≥adniowego: 36 įC
Po≥oŅenie peda≥u przyúpieszenia: 0.0 %
Status sprzÍg≥a: 1
Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
Occurence_counter_over_length_of_life: 7
4322 - Przewůd sygna≥owy trybu Tiptronic
P1891 00 [175] - Niewiarygodny sygna≥
MIL zapalona - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodůw b≥Ídůw
Ramka zamroŅona:
Stan b≥Ídu: 00000001
Priorytet b≥Ídu: 2
CzÍstoúś b≥Ídu: 3
Przebieg: 224876 km
Data: 2021.08.09
Czas: 13:45:57
PrÍdkoúś obrotowa silnika: 1038.00 /min
Wejúciowych prÍdkoúś obrotowa skrzyni biegůw: 1031 /min
Wyjúciowa prÍdkoúś obrotowa skrzyni biegůw: 337 /min
Moment obrotowy silnika: 36 Nm
Temperatura oleju przek≥adniowego: 83 įC
Po≥oŅenie peda≥u przyúpieszenia: 9.2 %
Status sprzÍg≥a: 6
Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
Occurence_counter_over_length_of_life: 3
4323 - Przewůd sygna≥owy trybu Tiptronic
P1890 00 [044] - Usterka elektryczna
Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodůw b≥Ídůw
Ramka zamroŅona:
Stan b≥Ídu: 00000001
Priorytet b≥Ídu: 2
CzÍstoúś b≥Ídu: 5
Przebieg: 224877 km
Data: 2021.08.09
Czas: 13:47:13
PrÍdkoúś obrotowa silnika: 982.00 /min
Wejúciowych prÍdkoúś obrotowa skrzyni biegůw: 160 /min
Wyjúciowa prÍdkoúś obrotowa skrzyni biegůw: 12 /min
Moment obrotowy silnika: -4 Nm
Temperatura oleju przek≥adniowego: 83 įC
Po≥oŅenie peda≥u przyúpieszenia: 0.0 %
Status sprzÍg≥a: 2
Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
Occurence_counter_over_length_of_life: 7
Przekładnia: Awaria systemu! dalsza jazda możliwa.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1169
- Rejestracja: 04 gru 2017, 14:21
- Imię: Karol
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 DFBA 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wałbrzych
Re: Przekładnia: Awaria systemu! dalsza jazda możliwa.
zalana wtyka od skrzyni i przekładni. Wilgoć robi robotę.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Przekładnia: Awaria systemu! dalsza jazda możliwa.
Odepnij wtyczkę i zobacz, co tam jest. Kolega chyba zbyt dokładnie podszedł do tematu
.

- jacek528
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 363
- Rejestracja: 06 maja 2012, 15:36
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Brak
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lubuskie - Żary
Re: Przekładnia: Awaria systemu! dalsza jazda możliwa.
Dziękuje Panowie za pomoc.
Wtyczka była de facto skorodowana i zalana wewnątrz. Jej naprawa jednak się powiodła.
Do wymiany był też zawór elektromagnetyczny płynu chłodzącego (4H0 121 671B) - w nim również skorodowane były PINy, których nie udało się uratować.
Wtyczka była de facto skorodowana i zalana wewnątrz. Jej naprawa jednak się powiodła.
Do wymiany był też zawór elektromagnetyczny płynu chłodzącego (4H0 121 671B) - w nim również skorodowane były PINy, których nie udało się uratować.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 268
- Rejestracja: 20 kwie 2019, 18:56
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostróda
Re: Przekładnia: Awaria systemu! dalsza jazda możliwa.
Z tym zaworem i wtyczką to uważaj bo nie jeden musiał przez to robić remont skrzyni. Brak dobrego połączenia wtyczki i zaworu nie jest sygnalizowane przez żadną kontrolkę a skrzynia traci chłodzenie i się przegrzewa. Wtyczkę można kupić za parę złociszy, pasuje też od czujnika zużycia klocków hamulcowych. Bardzo doprze, że wymieniłeś ten felerny zawór bo jeszcze narobił by bałaganu przy głównej wtyczce do S-tronic i sterowniku skrzyni. Zawór przepuszcza chłodziwo tymi dwoma pinami zasilającymi i płyn środkiem wiązki dostaje się do owej wtyczki przy skrzyni, tam wszystko robi się zielone i koroduje.
Chociaż Ty masz napęd na przód to nie wiem jak się ma ta sprawa do Twojej skrzyni bo to opisałem przypadek z Q
Chociaż Ty masz napęd na przód to nie wiem jak się ma ta sprawa do Twojej skrzyni bo to opisałem przypadek z Q