Procedura wymiany oleju w skrzyni biegów ZF 8HP
Procedura wymiany oleju w skrzyni biegów ZF 8HP
Witajcie
Postanowiłem założyć ten temat aby pomóc innym w przyszłości podczas wymiany oleju w skrzyni biegów oraz adaptacji.
Instrukcja się tyczy skrzyni ZF 8HP stosowanej miedzy innymi w audi a6 3.0 BiTDI 313 KM (8 biegowy tiptronic)
Wklejam oryginalną instrukcję producenta.
https://www.zf.com/global/media/medien_ ... 130_PL.pdf
Jednak czytając ją trochę zgłupiałem i mam parę pytań jak dobrze to zinterpretować.
Na początku wszystko jest jasne odkręcamy korek spustowy wymieniamy olej filtr zintegrowany z miską. zalewamy olej, odpalamy silnik znowu dolewamy.
Teraz następnie mamy taką wzmiankę, "czy obecna jest chłodnica oleju przekładniowego"
W Moim aucie jest więc ok rozumiem że trzeba dolać 0.5 litra oleju następnie zakręcić śrubę. Wszystko jasne ale kolejny krok jest dla mnie nie jasny. Uruchomić pojazd, i jechać aż do otwarcia zaworu. To znaczy że mam opuścić podnośnik i wybrać się autem na spacer pod obciążeniem aby osiągnąć temp 75oC. ? Dziwne bo adaptacja jest później.
Kolejne kroki to właśnie adaptacja oraz odpowiedni stan oleju. Kolejna wzmianka to utrzymywać samochód przez 30 sekund na poziomie 2000 tyś obrotu. Ale na jakim biegu ? Bieg jałowy(N) czy P. Kolejny punkt mówi aby auto zostawić na biegu jałowym.
Co myślicie o tych dwóch moich zagwozdkach ?
Postanowiłem założyć ten temat aby pomóc innym w przyszłości podczas wymiany oleju w skrzyni biegów oraz adaptacji.
Instrukcja się tyczy skrzyni ZF 8HP stosowanej miedzy innymi w audi a6 3.0 BiTDI 313 KM (8 biegowy tiptronic)
Wklejam oryginalną instrukcję producenta.
https://www.zf.com/global/media/medien_ ... 130_PL.pdf
Jednak czytając ją trochę zgłupiałem i mam parę pytań jak dobrze to zinterpretować.
Na początku wszystko jest jasne odkręcamy korek spustowy wymieniamy olej filtr zintegrowany z miską. zalewamy olej, odpalamy silnik znowu dolewamy.
Teraz następnie mamy taką wzmiankę, "czy obecna jest chłodnica oleju przekładniowego"
W Moim aucie jest więc ok rozumiem że trzeba dolać 0.5 litra oleju następnie zakręcić śrubę. Wszystko jasne ale kolejny krok jest dla mnie nie jasny. Uruchomić pojazd, i jechać aż do otwarcia zaworu. To znaczy że mam opuścić podnośnik i wybrać się autem na spacer pod obciążeniem aby osiągnąć temp 75oC. ? Dziwne bo adaptacja jest później.
Kolejne kroki to właśnie adaptacja oraz odpowiedni stan oleju. Kolejna wzmianka to utrzymywać samochód przez 30 sekund na poziomie 2000 tyś obrotu. Ale na jakim biegu ? Bieg jałowy(N) czy P. Kolejny punkt mówi aby auto zostawić na biegu jałowym.
Co myślicie o tych dwóch moich zagwozdkach ?
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Nie czytałem pdf'a, ale w BMW też były skrzynie ZF'a i tam odpalało się silnik w aucie... na podnośniku. Tam grzało się olej i kontrolowało poziom (dolewało) po osiagnięciu odpowiedniej temperatury.Kevin_007 pisze:Uruchomić pojazd, i jechać aż do otwarcia zaworu.
[ Dodano: 2017-05-16, 13:51 ]
tu jest przykładowe video:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Może się uda :P.
[ Dodano: 2017-05-16, 18:48 ]
Według mocy masz silnik o oznaczeniu CGQB. W roku modelowym 2014 do tego silnika montowano skrzynię NVF i QDC. Skrzynie te mają tylka dwa obiegi: automatyczna skrzynia biegów (płyn ATF) i napęd przedniej osi wraz z torsenem.
Wymiana oleju w skrzyni oraz przydatne instrukcje znajdują się tutaj << link >>
.
[ Dodano: 2017-05-16, 18:48 ]
Według mocy masz silnik o oznaczeniu CGQB. W roku modelowym 2014 do tego silnika montowano skrzynię NVF i QDC. Skrzynie te mają tylka dwa obiegi: automatyczna skrzynia biegów (płyn ATF) i napęd przedniej osi wraz z torsenem.
Wymiana oleju w skrzyni oraz przydatne instrukcje znajdują się tutaj << link >>

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 02 sty 2020, 11:23
- Lokalizacja: Włocławek
Podepnę się, pod temat, ponieważ chciałbym wymienić olej w automacie - mam ośmiobiegowego tiptronica - oznaczenie NXT - Gość w firmie, która wyłącznie zajmuje się automatami - proponuje mi wymianę oleju na Ravenol w mojej skrzyni i zapewnia, ze wymieniał już w setkach skrzyń ten olej. Podpowie ktoś co o tym myśleć, ewentualnie potrzebowałbym kody części i oleju potrzebnych do tej wymiany.
Pozdrawiam
Artur
Pozdrawiam
Artur
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kocham ten wóz
- qujot
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 470
- Rejestracja: 16 maja 2016, 21:09
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 310KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Rzeszów
Przygotowuję się i ja. Przebieg 150kkm, skrzynia NNT, dyfer NPR
Olej do skrzyni mam tu prosta sprawa, bo zestaw gotowy. I teraz moje pytania:
1. Wymieniać w dyfrze tylnym przy takim przebiegu? Olej znalazłem G052145S2
2. Wyczytałem też, że skrzynia ma oddzielny obieg więc potrzeba mi też drugiego litra G052145S2 do przekładni z przodu? Dobrze rozumuję? Wymiana profilaktyczna czy czekać na jakieś objawy?
3. Etka pokazuje też G052145A2 Olej przekładniowy do skrzyni rozdzielczej - ten też się wymienia?
Olej do skrzyni mam tu prosta sprawa, bo zestaw gotowy. I teraz moje pytania:
1. Wymieniać w dyfrze tylnym przy takim przebiegu? Olej znalazłem G052145S2
2. Wyczytałem też, że skrzynia ma oddzielny obieg więc potrzeba mi też drugiego litra G052145S2 do przekładni z przodu? Dobrze rozumuję? Wymiana profilaktyczna czy czekać na jakieś objawy?
3. Etka pokazuje też G052145A2 Olej przekładniowy do skrzyni rozdzielczej - ten też się wymienia?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 94
- Rejestracja: 24 paź 2013, 07:01
- Imię: Dominik
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Nowy Sącz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 64
- Rejestracja: 07 lis 2020, 19:47
- Imię: Szymon
- Rocznik: 2016
- Moje auto: Allroad C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 272KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Procedura wymiany oleju w skrzyni biegów ZF 8HP
Czy mógłbym poprosić o potwierdzenie olejów przekładniowych dla WAUZZZ4G8HN114364?
przedni mechanizm: G055145A2 1L
centralny mechanizm: G055145A2 1L
tylny mechanizm: G052145S2 1L
Czy G055145A2 to faktycznie koszt ponad 500zł za 1L a G052145S2 to w tym porównaniu jedynie 150zł za 1L?
przedni mechanizm: G055145A2 1L
centralny mechanizm: G055145A2 1L
tylny mechanizm: G052145S2 1L
Czy G055145A2 to faktycznie koszt ponad 500zł za 1L a G052145S2 to w tym porównaniu jedynie 150zł za 1L?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Procedura wymiany oleju w skrzyni biegów ZF 8HP
Niestety, ale tak
.
