Problem ze skrzynią S tronic
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 30 paź 2023, 22:50
- Imię: Dominik
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 218KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Problem ze skrzynią S tronic
Witam około dwa miesiące temu pojawił się błąd odnośnie przegrzania skrzyni który były wynikiem bezpośredniego wjechania autem w około 30 minutowy korek. Skrzynia zaczęła zgrzytać podczas redukcji biegów. Szczególnie na wyższych biegach 5/6 na mniejszych to raczej nie występowało. Potem problem sam ucichł. Ostanio wsiadam wjeżdżam na ekspresówkę i teraz zgrzyty są non stop głównie przy redukcji biegów. Nie występuje to na S oraz zmieniając biegi za pomocą łopatek lub ręcznie. Czy miał ktoś podobny przypadek co to może być. Mechatronika naprawiana 20 tys temu plus standardowo wymiana oleju i oczywiście adaptacja skrzyni
- Doc
- Administrator
- Posty: 2927
- Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
Re: Problem ze skrzynią S tronic
Prawdopodobnie zużycia sprzęgła hydrokinetycznego. Na pewno nie ma wycieku oleju? Albo kiepski olej?. Jak tak będzie to przegrzaniem i zatarciem skrzyni.
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 61
- Rejestracja: 15 gru 2021, 00:21
- Imię: Adam
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Hrubieszów
Re: Problem ze skrzynią S tronic
Cześć
Po pierwsze to dlaczego DCTF się przegrzał (po zakładam że miałeś błąd działanie ograniczone z powodu za wysokiej temp. sprzęgła czy coś takiego)? Układ chłodzenia skrzyni jest sprawny? Chodzi mi o ten magiczny termostat/przełącznik przy skrzyni.
Zgrzyty przy redukcjach to raczej problem mechaniczny po stronie synchronizatorów, ale nie wykluczone że złe sterowanie widełkami od biegów może je powodować. Czy podczas remontu było zaglądanie też do mechaniki skrzyni? W jakim stanie są choinki, synchronizatory, ile jest opiłka? Czy w ogóle jest odpowiedni stan oleju MFT?
Czy po naprawie mechatroniki po ok 2-5tys km był wymieniany olej DCT celem weryfikacji stanu oleju/ilości opiłka?
Jak możesz zrobić jakieś logi VCDS na zimno i ciepło z parametrów skrzyni to mógłbym podesłać swoje dla porównania
Po pierwsze to dlaczego DCTF się przegrzał (po zakładam że miałeś błąd działanie ograniczone z powodu za wysokiej temp. sprzęgła czy coś takiego)? Układ chłodzenia skrzyni jest sprawny? Chodzi mi o ten magiczny termostat/przełącznik przy skrzyni.
Zgrzyty przy redukcjach to raczej problem mechaniczny po stronie synchronizatorów, ale nie wykluczone że złe sterowanie widełkami od biegów może je powodować. Czy podczas remontu było zaglądanie też do mechaniki skrzyni? W jakim stanie są choinki, synchronizatory, ile jest opiłka? Czy w ogóle jest odpowiedni stan oleju MFT?
Czy po naprawie mechatroniki po ok 2-5tys km był wymieniany olej DCT celem weryfikacji stanu oleju/ilości opiłka?
Jak możesz zrobić jakieś logi VCDS na zimno i ciepło z parametrów skrzyni to mógłbym podesłać swoje dla porównania
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 30 paź 2023, 22:50
- Imię: Dominik
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 218KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Re: Problem ze skrzynią S tronic
Czemu się przegrzał. Stawiam że to wina iż bezpośrednio po odpaleniu wjechałem w korek a komunikat wyświetlił mi się przy jego końcu może po 30 minutach takiej jazdy i samoczynnie zgasł. Po czym wjechałem na ekspresówkę i redukcja na każdym z wyższych biegów równała się charakterystycznym zgrzytem. Oczywiście tylko na D
Kupiłem to auto po wymianie dwumasy i kosza sprzęgieł na nowe oraz regeneracji mechatroniki skrzyni i jej późniejszej adaptacji więc ciężko mi się odnieść do tej kwestii
Olej po naprawie raczej nie był zmieniany
Obecnie dopiero czas aby to zrobić będę miał po świętach, ale możesz podesłać swoje to wtedy porównam co i jak
Kupiłem to auto po wymianie dwumasy i kosza sprzęgieł na nowe oraz regeneracji mechatroniki skrzyni i jej późniejszej adaptacji więc ciężko mi się odnieść do tej kwestii
Olej po naprawie raczej nie był zmieniany
Obecnie dopiero czas aby to zrobić będę miał po świętach, ale możesz podesłać swoje to wtedy porównam co i jak
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 61
- Rejestracja: 15 gru 2021, 00:21
- Imię: Adam
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Hrubieszów
Re: Problem ze skrzynią S tronic
OK, postaram się wrzucić swoje logi
Teraz kwestia tego jak ta mechatronika była regenerowana. Czy wymieniono tylko to co można kupić tj. zawory, uszczelki itp. czy była rozwiercana. Bo często zawory które siedzą w płycie mechatroniki się zacierają i skrzynia ma problem zrzucić ciśnienie z kosza sprzęgieł, co skutkuje jazdą na nie do końca wysprzęglonym jednym układzie sprzęgieł. Na postoju mniej więcej jakby oba sprzęgła "ciągnęły"- to jeden z tych zaworów, a drugi odpowiada chyba za puszczanie oleju na wymiennik ciepła celem schłodzenia.
Tak czy inaczej życzę ci żeby to było coś niekosztownego w naprawie
Teraz kwestia tego jak ta mechatronika była regenerowana. Czy wymieniono tylko to co można kupić tj. zawory, uszczelki itp. czy była rozwiercana. Bo często zawory które siedzą w płycie mechatroniki się zacierają i skrzynia ma problem zrzucić ciśnienie z kosza sprzęgieł, co skutkuje jazdą na nie do końca wysprzęglonym jednym układzie sprzęgieł. Na postoju mniej więcej jakby oba sprzęgła "ciągnęły"- to jeden z tych zaworów, a drugi odpowiada chyba za puszczanie oleju na wymiennik ciepła celem schłodzenia.
Tak czy inaczej życzę ci żeby to było coś niekosztownego w naprawie

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 30 paź 2023, 22:50
- Imię: Dominik
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 218KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Re: Problem ze skrzynią S tronic
Mechatronika była robiona w Leszczynach obok Kielc. Patrząc na opinie domyślam się iż zrobili to zgodnie ze sztuką. Chyba skusze się na wymianę oleju by zobaczyć czy to coś pomoże, bo z informacji które udało mi się uzyskać wynika iż w modelu mojej skrzyni (MNB NWQ) stosuje się z powodzeniem olej Castrola dual transamx czy jakoś tak. Więc wymiana raczej droga nie powinna być. A nóż może pomoże. Pytanie gdzie to zrobić najlepiej świętokrzyskie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 61
- Rejestracja: 15 gru 2021, 00:21
- Imię: Adam
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Hrubieszów
Re: Problem ze skrzynią S tronic
No pewnie, na pewno nie zaszkodzi taka wymiana + oba filtry. Ja u siebie po remoncie zalewałem ravenolem i też nie mam problemów. Krąży mit że ori to właśnie castrol
A skoro wiesz gdzie było wcześniej robione to może warto uderzyć tam i popytać
A skoro wiesz gdzie było wcześniej robione to może warto uderzyć tam i popytać
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 30 paź 2023, 22:50
- Imię: Dominik
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 218KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Re: Problem ze skrzynią S tronic
Mam już jakieś warsztaty na oku. Jedynie nurtuje mnie czy poniższy zestaw i ilość oleju bd okej
7 litrów tego oleju do części hydraulicznej https://allegro.pl/oferta/castrol-trans ... 4749299066
Nie jestem pewien czy 4 czy 5 litrów do części mechanicznej tego oleju https://galonoleje.pl/75w80/2966393-cas ... 6AQAvD_BwE
I reszta gratów https://deler.pl/p/zestaw-do-wymiany-ol ... 35-0114-sk. Tylko nw czy tyle wystarczy
7 litrów tego oleju do części hydraulicznej https://allegro.pl/oferta/castrol-trans ... 4749299066
Nie jestem pewien czy 4 czy 5 litrów do części mechanicznej tego oleju https://galonoleje.pl/75w80/2966393-cas ... 6AQAvD_BwE
I reszta gratów https://deler.pl/p/zestaw-do-wymiany-ol ... 35-0114-sk. Tylko nw czy tyle wystarczy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 61
- Rejestracja: 15 gru 2021, 00:21
- Imię: Adam
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Hrubieszów
Re: Problem ze skrzynią S tronic
Spoko podobierałeś, do części mechanicznej 4,5l - więc albo kupujesz 4l i wlewasz te 0,5 starego - albo kupujesz 5 i zostajesz z 0,5l na nast. wymianę 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 30 paź 2023, 22:50
- Imię: Dominik
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 218KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Re: Problem ze skrzynią S tronic
Absolutnie nie ma takiej opcji żebym zalał stary olej jescze w takim przypadku jak mój. Nawet jakby mi brakło niewiele to i tak bym kupił więcej.
Reasumując skoro mówisz że to wszystkie części i powinny pasować to pozostaję zamówić i umówić się na wymianę i to zrobić. Choc nurtuje mnie jedna rzecz czy byłbym w stanie to sam ogarnąć, ale nie jestem pewien czy nie trzeba zdjąć mechatroniki do wymiany oleju
Reasumując skoro mówisz że to wszystkie części i powinny pasować to pozostaję zamówić i umówić się na wymianę i to zrobić. Choc nurtuje mnie jedna rzecz czy byłbym w stanie to sam ogarnąć, ale nie jestem pewien czy nie trzeba zdjąć mechatroniki do wymiany oleju
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 216
- Rejestracja: 20 sty 2022, 08:03
- Imię: Szajn
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Problem ze skrzynią S tronic
Kolego sam to wymienisz bez problemu, jeżeli masz skrzynie 0B5 to dobrałeś dobry zestaw jeżeli chodzi o uszczelkę i filtry, choć rekomenduję osobno kupić będzie taniej. Śruby możesz pominąć są stalowe i nic się z nimi nie dzieje. Nie ma potrzeby wymiany korka spustowego w części ATF - też jest stalowy. Możesz jedynie dokupić w motoryzacyjnym podkładkę miedzianą pod ten korek o śr. 22 mm. Jeżeli masz skrzynię 0CK, to wiadomo inne graty i wtedy trzeba wyciągać mechatronikę (przy 0B5 przy samej wymianie oleju nie trzeba) i tu już sam możesz nie dać rady (Odisem trzeba opróżnić akumulator ciśnienia i wyłączyć elektryczną pompę oleju na czas wymiany aby jej nie spalić).
Co do oleju ATF to odradzałbym Castrol, bo to ścierwo. Ja przelatałem już ponad 40 tyś. na Motulu DCTF i jest git. Ostatnio dla hecy spuściłem ten olej żeby zobaczyć w jakim jest stanie i byłem mocno zadowolony. Barwa bursztynowa, zapach piękny. Biegi wchodzą wspaniale. Obserwowałem na Odisie temp. pracy tego oleju i ciśnienie na sprzęgłach w różnych warunkach: w korkach, na trasie, przy dużym pałowaniu. I śmiało polecam:
https://allegro.pl/oferta/olej-do-przek ... 4869934500
Co to oleju MTF to zalecam jednak oryginalny, jak chcesz uniknąć efektu tarki przy pełnym skręcie kół. Tutaj nie ma co oszczędzać, tym bardziej, że wymianę robisz co 2-gi interwał wymiany oleju ATF, tj. co 120 tyś km.
https://allegro.pl/oferta/oryginalny-ol ... 1298759169
Nie ma potrzeby wymiany magnesów na nowe.
Przy samodzielnej wymianie oczywiście rzecz najważniejsza, trzeba zachować serwisową procedurę napełnienia nowym olejem skrzyni, zwłaszcza dotyczy to części z olejem ATF.
Po zakończonej procedurze napełniania koniecznie trzeba zrobić adaptację sprzęgieł, tj. dwa najważniejsze parametry (jeżeli była robiona tylko wymiana oleju):
- skalibrowac punkty przesuwu i punkty ślizgania obu sprzęgieł. najlepiej posłużyć się ODISEM.
Z tego co przeczytałem, to u ciebie dodatkowo należałoby zastosować duży zestaw naprawczy mechatroniki z dodatkowym zaworem chłodzącym. To może być powód przegrzewania się oleju ATF w skrzyni. W nominalnie montowanych do fabrycznych mechatronik płytkach drukowanych był wadliwy czujnik temperatury oleju. Nowe płytki mają ten błąd wyeliminowany.
Pozdrawiam
Co do oleju ATF to odradzałbym Castrol, bo to ścierwo. Ja przelatałem już ponad 40 tyś. na Motulu DCTF i jest git. Ostatnio dla hecy spuściłem ten olej żeby zobaczyć w jakim jest stanie i byłem mocno zadowolony. Barwa bursztynowa, zapach piękny. Biegi wchodzą wspaniale. Obserwowałem na Odisie temp. pracy tego oleju i ciśnienie na sprzęgłach w różnych warunkach: w korkach, na trasie, przy dużym pałowaniu. I śmiało polecam:
https://allegro.pl/oferta/olej-do-przek ... 4869934500
Co to oleju MTF to zalecam jednak oryginalny, jak chcesz uniknąć efektu tarki przy pełnym skręcie kół. Tutaj nie ma co oszczędzać, tym bardziej, że wymianę robisz co 2-gi interwał wymiany oleju ATF, tj. co 120 tyś km.
https://allegro.pl/oferta/oryginalny-ol ... 1298759169
Nie ma potrzeby wymiany magnesów na nowe.
Przy samodzielnej wymianie oczywiście rzecz najważniejsza, trzeba zachować serwisową procedurę napełnienia nowym olejem skrzyni, zwłaszcza dotyczy to części z olejem ATF.
Po zakończonej procedurze napełniania koniecznie trzeba zrobić adaptację sprzęgieł, tj. dwa najważniejsze parametry (jeżeli była robiona tylko wymiana oleju):
- skalibrowac punkty przesuwu i punkty ślizgania obu sprzęgieł. najlepiej posłużyć się ODISEM.
Z tego co przeczytałem, to u ciebie dodatkowo należałoby zastosować duży zestaw naprawczy mechatroniki z dodatkowym zaworem chłodzącym. To może być powód przegrzewania się oleju ATF w skrzyni. W nominalnie montowanych do fabrycznych mechatronik płytkach drukowanych był wadliwy czujnik temperatury oleju. Nowe płytki mają ten błąd wyeliminowany.
Pozdrawiam
- Edddisz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 201
- Rejestracja: 22 lis 2013, 09:15
- Imię: Emem
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Problem ze skrzynią S tronic
Akurat Castrol Transmax dual to bardzo fajny olej, sam używam.

Coś czuję nosem, że z tą skrzynią będziesz miał więcej problemów, bo już ktoś tam grzebał.
Obawiam się, że finalnie skończy się na zrzuceniu i sprawdzeniu kosza sprzęgłowego.
To, że wymieniany był zestaw naprawczy mechatroniki uznałbym za minus, bo nie wiesz co zostało wymienione - są różne zestawy naprawcze.
Powinno się wymienić zestaw rozszerzony z dodatkowym czwartym zaworem którego nie ma w komplecie taki jak tu:
https://getribo.com/ulepszony-zestaw-na ... p-981.html
Przegrzanie najczęściej wynika właśnie z jej niesprawności. Mógł któryś zawór nie zostać wymieniony i takie efekty.
Wymiana oleju prosta. Sam zrobisz.
Zalewasz nowy olej aż się przeleje po czym odpalasz silnik z otwartym korkiem wlewowym (nie jedziesz tak w trasę oczywiście
, zamieszasz lewarkiem kilka razy po czym wracasz pod auto i dolewasz na pracującym silniku oleju aż się przeleje. Jak zacznie lać to zakręcasz korek i z głowy.
Jak dobrze pamiętam olej powinien być lekko ciepły przy dolewce.
Od jazdy w korku to ci się na pewno nie zagrzało, to był tylko efekt jakiejś niesprawności. Chyba, że używasz autoholda i w ten sposób upaliłeś sprzęgłaDoman390 pisze: ↑17 gru 2023, 02:14Czemu się przegrzał. Stawiam że to wina iż bezpośrednio po odpaleniu wjechałem w korek a komunikat wyświetlił mi się przy jego końcu może po 30 minutach takiej jazdy i samoczynnie zgasł. Po czym wjechałem na ekspresówkę i redukcja na każdym z wyższych biegów równała się charakterystycznym zgrzytem. Oczywiście tylko na D
Kupiłem to auto po wymianie dwumasy i kosza sprzęgieł na nowe oraz regeneracji mechatroniki skrzyni i jej późniejszej adaptacji więc ciężko mi się odnieść do tej kwestii
Olej po naprawie raczej nie był zmieniany
Obecnie dopiero czas aby to zrobić będę miał po świętach, ale możesz podesłać swoje to wtedy porównam co i jak

Coś czuję nosem, że z tą skrzynią będziesz miał więcej problemów, bo już ktoś tam grzebał.
Obawiam się, że finalnie skończy się na zrzuceniu i sprawdzeniu kosza sprzęgłowego.
To, że wymieniany był zestaw naprawczy mechatroniki uznałbym za minus, bo nie wiesz co zostało wymienione - są różne zestawy naprawcze.
Powinno się wymienić zestaw rozszerzony z dodatkowym czwartym zaworem którego nie ma w komplecie taki jak tu:
https://getribo.com/ulepszony-zestaw-na ... p-981.html
Przegrzanie najczęściej wynika właśnie z jej niesprawności. Mógł któryś zawór nie zostać wymieniony i takie efekty.
Wymiana oleju prosta. Sam zrobisz.
Zalewasz nowy olej aż się przeleje po czym odpalasz silnik z otwartym korkiem wlewowym (nie jedziesz tak w trasę oczywiście

Jak dobrze pamiętam olej powinien być lekko ciepły przy dolewce.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 30 paź 2023, 22:50
- Imię: Dominik
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 218KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Re: Problem ze skrzynią S tronic
https://youtube.com/shorts/Sa_kzcPY_rI? ... 95ExDRh1sA dokładnie taki dźwięk wydobywa się ze skrzyni mojego auta, może teraz bd łatwiej zdiagnozować co to może być
Dodano po 2 minutach 54 sekundach:
Przegrzanie było jednorazowe i od tamtej pory już nie wystąpiło ani razu
Dodano po 2 minutach 54 sekundach:
Przegrzanie było jednorazowe i od tamtej pory już nie wystąpiło ani razu
- Edddisz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 201
- Rejestracja: 22 lis 2013, 09:15
- Imię: Emem
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Problem ze skrzynią S tronic
Dziwny dźwięk, nie tego się spodziewałem. Nie wydaje się aby pochodził od strony mechanicznej skrzyni biegów, ewentualnie coś po stronie automatycznej.Doman390 pisze: ↑22 gru 2023, 01:42https://youtube.com/shorts/Sa_kzcPY_rI? ... 95ExDRh1sA dokładnie taki dźwięk wydobywa się ze skrzyni mojego auta, może teraz bd łatwiej zdiagnozować co to może być
Dodano po 2 minutach 54 sekundach:
Przegrzanie było jednorazowe i od tamtej pory już nie wystąpiło ani razu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 30 paź 2023, 22:50
- Imię: Dominik
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 218KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Re: Problem ze skrzynią S tronic
Jedyne co przychodzi mi do głowy to może niekompletna ilość oleju w układzie. Przez chwilę myślałem że to może być glikol w oleju ale patrzyłem zbiornik z płynem chłodniczym i jest wolny od oleju