Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

Problem ze skrzynią S tronic

Układ napędowy i skrzynie biegów
Doman390
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 30 paź 2023, 22:50
Imię: Dominik
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 218KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Problem ze skrzynią S tronic

Post autor: Doman390 » 15 gru 2023, 16:46

Witam około dwa miesiące temu pojawił się błąd odnośnie przegrzania skrzyni który były wynikiem bezpośredniego wjechania autem w około 30 minutowy korek. Skrzynia zaczęła zgrzytać podczas redukcji biegów. Szczególnie na wyższych biegach 5/6 na mniejszych to raczej nie występowało. Potem problem sam ucichł. Ostanio wsiadam wjeżdżam na ekspresówkę i teraz zgrzyty są non stop głównie przy redukcji biegów. Nie występuje to na S oraz zmieniając biegi za pomocą łopatek lub ręcznie. Czy miał ktoś podobny przypadek co to może być. Mechatronika naprawiana 20 tys temu plus standardowo wymiana oleju i oczywiście adaptacja skrzyni

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 2927
Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
Imię: Andrzej
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Re: Problem ze skrzynią S tronic

Post autor: Doc » 16 gru 2023, 15:07

Prawdopodobnie zużycia sprzęgła hydrokinetycznego. Na pewno nie ma wycieku oleju? Albo kiepski olej?. Jak tak będzie to przegrzaniem i zatarciem skrzyni.
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją.

BorysTDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 15 gru 2021, 00:21
Imię: Adam
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Hrubieszów

Re: Problem ze skrzynią S tronic

Post autor: BorysTDI » 16 gru 2023, 16:30

Cześć

Po pierwsze to dlaczego DCTF się przegrzał (po zakładam że miałeś błąd działanie ograniczone z powodu za wysokiej temp. sprzęgła czy coś takiego)? Układ chłodzenia skrzyni jest sprawny? Chodzi mi o ten magiczny termostat/przełącznik przy skrzyni.

Zgrzyty przy redukcjach to raczej problem mechaniczny po stronie synchronizatorów, ale nie wykluczone że złe sterowanie widełkami od biegów może je powodować. Czy podczas remontu było zaglądanie też do mechaniki skrzyni? W jakim stanie są choinki, synchronizatory, ile jest opiłka? Czy w ogóle jest odpowiedni stan oleju MFT?

Czy po naprawie mechatroniki po ok 2-5tys km był wymieniany olej DCT celem weryfikacji stanu oleju/ilości opiłka?


Jak możesz zrobić jakieś logi VCDS na zimno i ciepło z parametrów skrzyni to mógłbym podesłać swoje dla porównania

Doman390
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 30 paź 2023, 22:50
Imię: Dominik
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 218KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Re: Problem ze skrzynią S tronic

Post autor: Doman390 » 17 gru 2023, 02:14

Czemu się przegrzał. Stawiam że to wina iż bezpośrednio po odpaleniu wjechałem w korek a komunikat wyświetlił mi się przy jego końcu może po 30 minutach takiej jazdy i samoczynnie zgasł. Po czym wjechałem na ekspresówkę i redukcja na każdym z wyższych biegów równała się charakterystycznym zgrzytem. Oczywiście tylko na D
Kupiłem to auto po wymianie dwumasy i kosza sprzęgieł na nowe oraz regeneracji mechatroniki skrzyni i jej późniejszej adaptacji więc ciężko mi się odnieść do tej kwestii
Olej po naprawie raczej nie był zmieniany
Obecnie dopiero czas aby to zrobić będę miał po świętach, ale możesz podesłać swoje to wtedy porównam co i jak

BorysTDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 15 gru 2021, 00:21
Imię: Adam
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Hrubieszów

Re: Problem ze skrzynią S tronic

Post autor: BorysTDI » 17 gru 2023, 19:04

OK, postaram się wrzucić swoje logi

Teraz kwestia tego jak ta mechatronika była regenerowana. Czy wymieniono tylko to co można kupić tj. zawory, uszczelki itp. czy była rozwiercana. Bo często zawory które siedzą w płycie mechatroniki się zacierają i skrzynia ma problem zrzucić ciśnienie z kosza sprzęgieł, co skutkuje jazdą na nie do końca wysprzęglonym jednym układzie sprzęgieł. Na postoju mniej więcej jakby oba sprzęgła "ciągnęły"- to jeden z tych zaworów, a drugi odpowiada chyba za puszczanie oleju na wymiennik ciepła celem schłodzenia.

Tak czy inaczej życzę ci żeby to było coś niekosztownego w naprawie <okok>

Doman390
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 30 paź 2023, 22:50
Imię: Dominik
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 218KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Re: Problem ze skrzynią S tronic

Post autor: Doman390 » 18 gru 2023, 01:17

Mechatronika była robiona w Leszczynach obok Kielc. Patrząc na opinie domyślam się iż zrobili to zgodnie ze sztuką. Chyba skusze się na wymianę oleju by zobaczyć czy to coś pomoże, bo z informacji które udało mi się uzyskać wynika iż w modelu mojej skrzyni (MNB NWQ) stosuje się z powodzeniem olej Castrola dual transamx czy jakoś tak. Więc wymiana raczej droga nie powinna być. A nóż może pomoże. Pytanie gdzie to zrobić najlepiej świętokrzyskie

BorysTDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 15 gru 2021, 00:21
Imię: Adam
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Hrubieszów

Re: Problem ze skrzynią S tronic

Post autor: BorysTDI » 18 gru 2023, 09:24

No pewnie, na pewno nie zaszkodzi taka wymiana + oba filtry. Ja u siebie po remoncie zalewałem ravenolem i też nie mam problemów. Krąży mit że ori to właśnie castrol

A skoro wiesz gdzie było wcześniej robione to może warto uderzyć tam i popytać

Doman390
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 30 paź 2023, 22:50
Imię: Dominik
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 218KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Re: Problem ze skrzynią S tronic

Post autor: Doman390 » 18 gru 2023, 16:31

Mam już jakieś warsztaty na oku. Jedynie nurtuje mnie czy poniższy zestaw i ilość oleju bd okej
7 litrów tego oleju do części hydraulicznej https://allegro.pl/oferta/castrol-trans ... 4749299066
Nie jestem pewien czy 4 czy 5 litrów do części mechanicznej tego oleju https://galonoleje.pl/75w80/2966393-cas ... 6AQAvD_BwE
I reszta gratów https://deler.pl/p/zestaw-do-wymiany-ol ... 35-0114-sk. Tylko nw czy tyle wystarczy

BorysTDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 15 gru 2021, 00:21
Imię: Adam
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Hrubieszów

Re: Problem ze skrzynią S tronic

Post autor: BorysTDI » 18 gru 2023, 19:34

Spoko podobierałeś, do części mechanicznej 4,5l - więc albo kupujesz 4l i wlewasz te 0,5 starego - albo kupujesz 5 i zostajesz z 0,5l na nast. wymianę :)

Doman390
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 30 paź 2023, 22:50
Imię: Dominik
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 218KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Re: Problem ze skrzynią S tronic

Post autor: Doman390 » 18 gru 2023, 23:58

Absolutnie nie ma takiej opcji żebym zalał stary olej jescze w takim przypadku jak mój. Nawet jakby mi brakło niewiele to i tak bym kupił więcej.
Reasumując skoro mówisz że to wszystkie części i powinny pasować to pozostaję zamówić i umówić się na wymianę i to zrobić. Choc nurtuje mnie jedna rzecz czy byłbym w stanie to sam ogarnąć, ale nie jestem pewien czy nie trzeba zdjąć mechatroniki do wymiany oleju

Szajn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 216
Rejestracja: 20 sty 2022, 08:03
Imię: Szajn
Rocznik: 2011
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Inne
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław

Re: Problem ze skrzynią S tronic

Post autor: Szajn » 19 gru 2023, 08:39

Kolego sam to wymienisz bez problemu, jeżeli masz skrzynie 0B5 to dobrałeś dobry zestaw jeżeli chodzi o uszczelkę i filtry, choć rekomenduję osobno kupić będzie taniej. Śruby możesz pominąć są stalowe i nic się z nimi nie dzieje. Nie ma potrzeby wymiany korka spustowego w części ATF - też jest stalowy. Możesz jedynie dokupić w motoryzacyjnym podkładkę miedzianą pod ten korek o śr. 22 mm. Jeżeli masz skrzynię 0CK, to wiadomo inne graty i wtedy trzeba wyciągać mechatronikę (przy 0B5 przy samej wymianie oleju nie trzeba) i tu już sam możesz nie dać rady (Odisem trzeba opróżnić akumulator ciśnienia i wyłączyć elektryczną pompę oleju na czas wymiany aby jej nie spalić).

Co do oleju ATF to odradzałbym Castrol, bo to ścierwo. Ja przelatałem już ponad 40 tyś. na Motulu DCTF i jest git. Ostatnio dla hecy spuściłem ten olej żeby zobaczyć w jakim jest stanie i byłem mocno zadowolony. Barwa bursztynowa, zapach piękny. Biegi wchodzą wspaniale. Obserwowałem na Odisie temp. pracy tego oleju i ciśnienie na sprzęgłach w różnych warunkach: w korkach, na trasie, przy dużym pałowaniu. I śmiało polecam:

https://allegro.pl/oferta/olej-do-przek ... 4869934500

Co to oleju MTF to zalecam jednak oryginalny, jak chcesz uniknąć efektu tarki przy pełnym skręcie kół. Tutaj nie ma co oszczędzać, tym bardziej, że wymianę robisz co 2-gi interwał wymiany oleju ATF, tj. co 120 tyś km.

https://allegro.pl/oferta/oryginalny-ol ... 1298759169

Nie ma potrzeby wymiany magnesów na nowe.
Przy samodzielnej wymianie oczywiście rzecz najważniejsza, trzeba zachować serwisową procedurę napełnienia nowym olejem skrzyni, zwłaszcza dotyczy to części z olejem ATF.
Po zakończonej procedurze napełniania koniecznie trzeba zrobić adaptację sprzęgieł, tj. dwa najważniejsze parametry (jeżeli była robiona tylko wymiana oleju):
- skalibrowac punkty przesuwu i punkty ślizgania obu sprzęgieł. najlepiej posłużyć się ODISEM.

Z tego co przeczytałem, to u ciebie dodatkowo należałoby zastosować duży zestaw naprawczy mechatroniki z dodatkowym zaworem chłodzącym. To może być powód przegrzewania się oleju ATF w skrzyni. W nominalnie montowanych do fabrycznych mechatronik płytkach drukowanych był wadliwy czujnik temperatury oleju. Nowe płytki mają ten błąd wyeliminowany.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Edddisz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 201
Rejestracja: 22 lis 2013, 09:15
Imię: Emem
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Problem ze skrzynią S tronic

Post autor: Edddisz » 21 gru 2023, 14:15

Akurat Castrol Transmax dual to bardzo fajny olej, sam używam.

Doman390 pisze:
17 gru 2023, 02:14
Czemu się przegrzał. Stawiam że to wina iż bezpośrednio po odpaleniu wjechałem w korek a komunikat wyświetlił mi się przy jego końcu może po 30 minutach takiej jazdy i samoczynnie zgasł. Po czym wjechałem na ekspresówkę i redukcja na każdym z wyższych biegów równała się charakterystycznym zgrzytem. Oczywiście tylko na D
Kupiłem to auto po wymianie dwumasy i kosza sprzęgieł na nowe oraz regeneracji mechatroniki skrzyni i jej późniejszej adaptacji więc ciężko mi się odnieść do tej kwestii
Olej po naprawie raczej nie był zmieniany
Obecnie dopiero czas aby to zrobić będę miał po świętach, ale możesz podesłać swoje to wtedy porównam co i jak
Od jazdy w korku to ci się na pewno nie zagrzało, to był tylko efekt jakiejś niesprawności. Chyba, że używasz autoholda i w ten sposób upaliłeś sprzęgła :)

Coś czuję nosem, że z tą skrzynią będziesz miał więcej problemów, bo już ktoś tam grzebał.

Obawiam się, że finalnie skończy się na zrzuceniu i sprawdzeniu kosza sprzęgłowego.

To, że wymieniany był zestaw naprawczy mechatroniki uznałbym za minus, bo nie wiesz co zostało wymienione - są różne zestawy naprawcze.

Powinno się wymienić zestaw rozszerzony z dodatkowym czwartym zaworem którego nie ma w komplecie taki jak tu:
https://getribo.com/ulepszony-zestaw-na ... p-981.html

Przegrzanie najczęściej wynika właśnie z jej niesprawności. Mógł któryś zawór nie zostać wymieniony i takie efekty.

Wymiana oleju prosta. Sam zrobisz.

Zalewasz nowy olej aż się przeleje po czym odpalasz silnik z otwartym korkiem wlewowym (nie jedziesz tak w trasę oczywiście :)), zamieszasz lewarkiem kilka razy po czym wracasz pod auto i dolewasz na pracującym silniku oleju aż się przeleje. Jak zacznie lać to zakręcasz korek i z głowy.
Jak dobrze pamiętam olej powinien być lekko ciepły przy dolewce.

Doman390
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 30 paź 2023, 22:50
Imię: Dominik
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 218KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Re: Problem ze skrzynią S tronic

Post autor: Doman390 » 22 gru 2023, 01:39

https://youtube.com/shorts/Sa_kzcPY_rI? ... 95ExDRh1sA dokładnie taki dźwięk wydobywa się ze skrzyni mojego auta, może teraz bd łatwiej zdiagnozować co to może być

Dodano po 2 minutach 54 sekundach:
Przegrzanie było jednorazowe i od tamtej pory już nie wystąpiło ani razu

Awatar użytkownika
Edddisz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 201
Rejestracja: 22 lis 2013, 09:15
Imię: Emem
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Problem ze skrzynią S tronic

Post autor: Edddisz » 22 gru 2023, 12:58

Doman390 pisze:
22 gru 2023, 01:42
https://youtube.com/shorts/Sa_kzcPY_rI? ... 95ExDRh1sA dokładnie taki dźwięk wydobywa się ze skrzyni mojego auta, może teraz bd łatwiej zdiagnozować co to może być

Dodano po 2 minutach 54 sekundach:
Przegrzanie było jednorazowe i od tamtej pory już nie wystąpiło ani razu
Dziwny dźwięk, nie tego się spodziewałem. Nie wydaje się aby pochodził od strony mechanicznej skrzyni biegów, ewentualnie coś po stronie automatycznej.

Doman390
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 30 paź 2023, 22:50
Imię: Dominik
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 218KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Re: Problem ze skrzynią S tronic

Post autor: Doman390 » 22 gru 2023, 14:45

Jedyne co przychodzi mi do głowy to może niekompletna ilość oleju w układzie. Przez chwilę myślałem że to może być glikol w oleju ale patrzyłem zbiornik z płynem chłodniczym i jest wolny od oleju

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl