Witam serdecznie,
Niedawno dokonałem adaptacji skrzyni według poniższej instrukcji:
https://www.youtube.com/watch?v=PMO5-2G2OcE&t=14s
Powodem wykonania adaptacji było mulenie auta podczas ruszania ( auto nie wiedziało czy ma ruszyć czy stać i ruszało po kilku sekundach, staczało się z górki...).
Po wykonaniu całej procedury biegi z zakresu P, R, N, działają bez zarzutu, obroty nie falują auto ładnie rusza. natomiast po przełączeniu z N->D przydusza delikatnie silnik i czuć jak auto ciągnie nawet na delikatnie wciśniętym hamulcu. Jak chce wyrzucić z D->N następuje szarpniecie całym autem tak jakby sprzęgło jeszcze nie odpuściło. Wyczytałem gdzieś że w takim przypadku sterownik daje za duże napięcie na zawór ciśnienia sprzęgła lecz nikt nie napisał jak rozwiązać ten problem.
Nie wydaje mi się że jest to problem mechaniczny a raczej jest to kwestia odpowiedniej kalibracji sterownika.
Czy toś może spotkał się z takim przypadkiem?
Jak zmienić parametry sterownika skrzyni za pomocą VCDS?
Z góry dziękuję za pomoc.
Problem z multitronic po adaptacji
- ralen
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 177
- Rejestracja: 16 kwie 2019, 14:54
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0.TDI 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Piaseczno
Re: Problem z multitronic po adaptacji
Spróbuj jeszcze raz wykonać adaptację.rafik87 pisze: ↑06 maja 2021, 14:07Witam serdecznie,
Niedawno dokonałem adaptacji skrzyni według poniższej instrukcji:
https://www.youtube.com/watch?v=PMO5-2G2OcE&t=14s
Powodem wykonania adaptacji było mulenie auta podczas ruszania ( auto nie wiedziało czy ma ruszyć czy stać i ruszało po kilku sekundach, staczało się z górki...).
Po wykonaniu całej procedury biegi z zakresu P, R, N, działają bez zarzutu, obroty nie falują auto ładnie rusza. natomiast po przełączeniu z N->D przydusza delikatnie silnik i czuć jak auto ciągnie nawet na delikatnie wciśniętym hamulcu. Jak chce wyrzucić z D->N następuje szarpniecie całym autem tak jakby sprzęgło jeszcze nie odpuściło. Wyczytałem gdzieś że w takim przypadku sterownik daje za duże napięcie na zawór ciśnienia sprzęgła lecz nikt nie napisał jak rozwiązać ten problem.
Nie wydaje mi się że jest to problem mechaniczny a raczej jest to kwestia odpowiedniej kalibracji sterownika.
Czy toś może spotkał się z takim przypadkiem?
Jak zmienić parametry sterownika skrzyni za pomocą VCDS?
Z góry dziękuję za pomoc.
Właśnie podczas adaptacji, sterownik skrzyni dopasowuje sobie odpowiednie napięcie które podaje na zawory.
Po wyczyszczeniu wszystkich wyuczonych wartości (po naciśnięciu przycisku GO), możesz zamknąć menu a następnie przejść do ADVANCED MEASURING VALUES (nie Measuring Blocks jak sugeruje autor filmu)
W Advanced Measuring Values, z listy wybierasz:
-Adaptation of the forwards start-up behavior (status adaptacji do przodu)
-Adaptation of the backwards start-up behavior (status adaptacji do tyłu)
-Adaptation of clutch char. curve for forward.... (Zadane napięcie na zawór regulujący Drive)
-Adaptation of clutch char. curve for backwards... (Zadane napięcie na zawór regulujący Reverse)
To da Ci podgląd na status adaptacji. Nie musisz jeździć 10 razy do przodu i do tyłu, jeżeli adaptacja zakończy się sukcesem.
Pozostałe rzeczy wykonujesz tak jak autor filmiku opowiedział.
Po wykonaniu adaptacji, zostaw auto chodzące na wolnych obrotach na 10 minut, a później jak będziesz jechał to przez pierwsze kilkanaście kilometrów jedź delikatnie.
Ps. przed wykonaniem adaptacji, nie możesz mieć błędów, w przeciwnym razie adaptacja nie zostanie zapamiętana.
Pozdrawiam,
Łukasz

Było: A4 B6 =)
Jest A6 C7
Jest A6 C7

Re: Problem z multitronic po adaptacji
Jak rozwiązałeś problem? Mam podobna sytuację.