Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

NKP - tiptronic czy multitronik + wymiana oleju

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
ikarbab
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 23 wrz 2018, 15:29
Imię: Paweł
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 313KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: TBG

NKP - tiptronic czy multitronik + wymiana oleju

Post autor: ikarbab » 23 wrz 2018, 20:55

Witam,
jestem świeży na forum, więc może ta kwestia była już poruszana, choć dużo szukałem i nic nie znalazłem.

1.Otóż zauważam, że w w świeżo zakupionym samochodzie Audi a6 c7 z 2012r 3.0 TDI 204KM silnik CLAB jest wg. nalepki kodowej w bagażniku skrzynia NKP ( co świadczyło by że to jest multitronik CVT ), ale w opcjach dodatkowych kodowych wyposażenia jest oznaczenie 0G7 co mówi o tiptroniku. Więc jak to jest?

2. Jaki olej, ilość i filtry do tej skrzyni i jaką metodą ( dynamiczna czy statyczna - wiem ze w tych skrzyniach wymienia się co 60 tyś km- i właśnie przychodzi ten termin.) Polećcie proszę oryginał i najlepszy zamiennik na rynku jaki jest dostępny.

Proszę o zrozumienie i z góry dziękuję za odpowiedzi.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 23 wrz 2018, 21:02

NKP to skrzynia CVT czyli multitronik, jeśli masz 3.0 204 km i FWD to masz multi.

w skrzyni multi poprzez spuszczenie oleju to zlatuje prawie cały olej to możesz zrobi statycznie. (chyba że się mylę)

G 052 516 A2 potrzebujesz około 8 litrów koszt w ASO około 145 zł za litr
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

ikarbab
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 23 wrz 2018, 15:29
Imię: Paweł
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 313KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: TBG

Post autor: ikarbab » 23 wrz 2018, 21:21

Dzięki za szybką odpowiedź.
Tak ma napęd na przód FWD.

1. dlaczego są takie rozbieżności w opisie kodowym?

2. nie potrzeba tam zmieniać jakiegoś filtra?

3. Polecacie jakiś zamiennik do tego oleju np castrol?

Pozdrawiam,

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 23 wrz 2018, 21:34

0G7 oznacza skrzynie 5 biegową Tiptronic tak wiec nie wiem czemu, może ze jest możliwość zmiany biegów dźwignią +/- jak w tiptronic filtra się nie wymienia bo jest wewnątrz skrzyni

co do oleju to najlepszym zamiennikiem byłby ZF ale cenowo nie ma dużej różnicy ja bym zalał z ASO
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 23 wrz 2018, 21:54

Bez przesady, 6 litrów wystarczy :). Do multitronica leje się tylko i wyłącznie oryginał. Chyba, że chcesz po jakimś czasie robić remont :p. Więcej szczegółów masz w innych moich postach:

czy-potrzeba-kolejny-raz-wymienic-olej- ... htm#851726
pierwsza-wymiana-po-70-tys-w-multi-i-sa ... htm#879541

Możesz przeczytać oba tematy w całości, to dowiesz się więcej <okok>.

[ Dodano: 2018-09-23, 21:54 ]
repek92 pisze:0G7 oznacza skrzynie 5 biegową Tiptronic tak wiec nie wiem czemu, może ze jest możliwość zmiany biegów dźwignią +/- jak w tiptronic filtra się nie wymienia bo jest wewnątrz skrzyni

co do oleju to najlepszym zamiennikiem byłby ZF ale cenowo nie ma dużej różnicy ja bym zalał z ASO
Nie prowadzaj w błąd :p. Kod oznaczający skrzynię to G0Z, czyli skrzynia bezstopniowa. Natomiast 0G7 to możliwość zmiany biegów za pomocą lewarka lub łopatek. ZF na pewno nie produkuje oleju do tej skrzyni, ponieważ nie jest to ich produkt.
Skrzynia ma dwa filtry oleju: wewnętrzny (wymieniany podczas remontu) oraz zewnętrzny, który wymienia się za każdym razem, bo jest łatwo dostępny i przystępny cenowo (szczegóły w linkach powyżej).

ikarbab
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 23 wrz 2018, 15:29
Imię: Paweł
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 313KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: TBG

Post autor: ikarbab » 25 wrz 2018, 20:45

Witam ponownie,
dziękuję bardzo mat1324 i repek92 za Wasze wypowiedzi.
przeczytałem zrozumiałem i sprawdziłem w praktyce na aucie. A więc:
-skrzynia jest 8 biegowa
- jest to multitronic CVT , gdyż jak jest w pozycji D wkręcę go na wysokie obroty ciągnie równo obroty w ogóle nie spadają
- ma tryb tiptronik, bo wystarczy że przełączę ją w pozycje S i wkręcę go na wysokie obroty, przy przełączaniu biegów są charakterystyczne spadki na obrotach podobnie jak w tiptronicach, ponadto jest pozycja M "+" i "-" gdzie manualnie mogę zmieniać biegi w górę i w dół za pomocą lewarka.

Dzwoniłem dzisiaj do ASO w Stalowej Woli odnośnie tej wymiany, i oni mnie poinformowali po rozszyfrowaniu VINu, że trzeba 7 litrów oleju i 1 litr oleju kosztuje 143 zl. Gdy zapytałem o filtr powiedzieli że nie trzeba tam żadnego filtru wymieniać( to jest właśnie ASO). Wymieniają to metodą statyczną.

Mam ostanie pytanie - chciałbym to naprawdę dobrze zrobić.
1. Czy polecacie metodę statyczną czy dynamiczną, no i czy ten filtr zmieniać,w w związku z tym szukać innego warsztatu?

z Góry Dziękuję za pomoc.

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 25 wrz 2018, 20:47

lepiej moim zdaniem stycznie, chyba ze znasz historie auta i był już zmieniany? jaki przebieg?
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

ikarbab
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 23 wrz 2018, 15:29
Imię: Paweł
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 313KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: TBG

Post autor: ikarbab » 25 wrz 2018, 21:36

Witam,
byl zmieniany przy 60 tyś, teraz jest 111tyś

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 26 wrz 2018, 01:16

Jaki jest sens dynamicznej zmiany w multitronicu jak cały olej prawie zleci <mysli>. Skrzynia nie ma miski, więc brud tam się nie zbiera. W silniku też wymieniasz dynamicznie? Wypadałoby zmienić filtr, bo nie kosztuje dużo. Widzę, że ceny mniej więcej zgadzają się z tymi co podawałem w podlinkowanych postach :).

Awatar użytkownika
Jasiu-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 14 lut 2015, 23:17
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Jasiu- » 15 paź 2018, 21:00

repek92 pisze:0G7 oznacza skrzynie 5 biegową Tiptronic tak wiec nie wiem czemu, może ze jest możliwość zmiany biegów dźwignią +/- jak w tiptronic filtra się nie wymienia bo jest wewnątrz skrzyni

co do oleju to najlepszym zamiennikiem byłby ZF ale cenowo nie ma dużej różnicy ja bym zalał z ASO
Wymieniałem na olej MOTUL MULTI CVTF i weszło 7 litrów. Koszt 7 litrów to niecałe 300 zł.
Różnica w cenie jest spora.
Pozdrawiam
Jasiu

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 15 paź 2018, 21:37

Nie zdziw się jak skrzynia zacznie wariować...

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 16 paź 2018, 03:08

Jasiu- pisze:Wymieniałem na olej MOTUL MULTI CVTF i weszło 7 litrów. Koszt 7 litrów to niecałe 300 zł.
Różnica w cenie jest spora.
Ouch... daj znać po 20 tys. km jak sprawy stoją. Tam jest ZF 8HP? Wiem, że Ravenol wlewali do skrzyń ZF i znosiły to bardzo dobrze.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 16 paź 2018, 09:30

Do multi leję się oryginał i nic innego :).

damos, to nie jest skrzynia ZFa.

ikarbab
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 23 wrz 2018, 15:29
Imię: Paweł
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 313KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: TBG

Post autor: ikarbab » 25 paź 2018, 21:26

Witam ponownie,
jestem już po wymianie, weszło równe 7 litrów ATF(oryginał) Za wszelką pomoc i wskazówki jeszcze raz dziękuję.
Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja