NKP - tiptronic czy multitronik + wymiana oleju
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 41
- Rejestracja: 23 wrz 2018, 15:29
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 313KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: TBG
NKP - tiptronic czy multitronik + wymiana oleju
Witam,
jestem świeży na forum, więc może ta kwestia była już poruszana, choć dużo szukałem i nic nie znalazłem.
1.Otóż zauważam, że w w świeżo zakupionym samochodzie Audi a6 c7 z 2012r 3.0 TDI 204KM silnik CLAB jest wg. nalepki kodowej w bagażniku skrzynia NKP ( co świadczyło by że to jest multitronik CVT ), ale w opcjach dodatkowych kodowych wyposażenia jest oznaczenie 0G7 co mówi o tiptroniku. Więc jak to jest?
2. Jaki olej, ilość i filtry do tej skrzyni i jaką metodą ( dynamiczna czy statyczna - wiem ze w tych skrzyniach wymienia się co 60 tyś km- i właśnie przychodzi ten termin.) Polećcie proszę oryginał i najlepszy zamiennik na rynku jaki jest dostępny.
Proszę o zrozumienie i z góry dziękuję za odpowiedzi.
Pozdrawiam
jestem świeży na forum, więc może ta kwestia była już poruszana, choć dużo szukałem i nic nie znalazłem.
1.Otóż zauważam, że w w świeżo zakupionym samochodzie Audi a6 c7 z 2012r 3.0 TDI 204KM silnik CLAB jest wg. nalepki kodowej w bagażniku skrzynia NKP ( co świadczyło by że to jest multitronik CVT ), ale w opcjach dodatkowych kodowych wyposażenia jest oznaczenie 0G7 co mówi o tiptroniku. Więc jak to jest?
2. Jaki olej, ilość i filtry do tej skrzyni i jaką metodą ( dynamiczna czy statyczna - wiem ze w tych skrzyniach wymienia się co 60 tyś km- i właśnie przychodzi ten termin.) Polećcie proszę oryginał i najlepszy zamiennik na rynku jaki jest dostępny.
Proszę o zrozumienie i z góry dziękuję za odpowiedzi.
Pozdrawiam
- repek92
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2524
- Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jelenia Góra
NKP to skrzynia CVT czyli multitronik, jeśli masz 3.0 204 km i FWD to masz multi.
w skrzyni multi poprzez spuszczenie oleju to zlatuje prawie cały olej to możesz zrobi statycznie. (chyba że się mylę)
G 052 516 A2 potrzebujesz około 8 litrów koszt w ASO około 145 zł za litr
w skrzyni multi poprzez spuszczenie oleju to zlatuje prawie cały olej to możesz zrobi statycznie. (chyba że się mylę)
G 052 516 A2 potrzebujesz około 8 litrów koszt w ASO około 145 zł za litr
Lektorzy, nagrania: multifonika.net
- repek92
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2524
- Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jelenia Góra
0G7 oznacza skrzynie 5 biegową Tiptronic tak wiec nie wiem czemu, może ze jest możliwość zmiany biegów dźwignią +/- jak w tiptronic filtra się nie wymienia bo jest wewnątrz skrzyni
co do oleju to najlepszym zamiennikiem byłby ZF ale cenowo nie ma dużej różnicy ja bym zalał z ASO
co do oleju to najlepszym zamiennikiem byłby ZF ale cenowo nie ma dużej różnicy ja bym zalał z ASO
Lektorzy, nagrania: multifonika.net
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Bez przesady, 6 litrów wystarczy
. Do multitronica leje się tylko i wyłącznie oryginał. Chyba, że chcesz po jakimś czasie robić remont
. Więcej szczegółów masz w innych moich postach:
czy-potrzeba-kolejny-raz-wymienic-olej- ... htm#851726
pierwsza-wymiana-po-70-tys-w-multi-i-sa ... htm#879541
Możesz przeczytać oba tematy w całości, to dowiesz się więcej
.
[ Dodano: 2018-09-23, 21:54 ]
. Kod oznaczający skrzynię to G0Z, czyli skrzynia bezstopniowa. Natomiast 0G7 to możliwość zmiany biegów za pomocą lewarka lub łopatek. ZF na pewno nie produkuje oleju do tej skrzyni, ponieważ nie jest to ich produkt.
Skrzynia ma dwa filtry oleju: wewnętrzny (wymieniany podczas remontu) oraz zewnętrzny, który wymienia się za każdym razem, bo jest łatwo dostępny i przystępny cenowo (szczegóły w linkach powyżej).


czy-potrzeba-kolejny-raz-wymienic-olej- ... htm#851726
pierwsza-wymiana-po-70-tys-w-multi-i-sa ... htm#879541
Możesz przeczytać oba tematy w całości, to dowiesz się więcej

[ Dodano: 2018-09-23, 21:54 ]
Nie prowadzaj w błądrepek92 pisze:0G7 oznacza skrzynie 5 biegową Tiptronic tak wiec nie wiem czemu, może ze jest możliwość zmiany biegów dźwignią +/- jak w tiptronic filtra się nie wymienia bo jest wewnątrz skrzyni
co do oleju to najlepszym zamiennikiem byłby ZF ale cenowo nie ma dużej różnicy ja bym zalał z ASO

Skrzynia ma dwa filtry oleju: wewnętrzny (wymieniany podczas remontu) oraz zewnętrzny, który wymienia się za każdym razem, bo jest łatwo dostępny i przystępny cenowo (szczegóły w linkach powyżej).
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 41
- Rejestracja: 23 wrz 2018, 15:29
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 313KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: TBG
Witam ponownie,
dziękuję bardzo mat1324 i repek92 za Wasze wypowiedzi.
przeczytałem zrozumiałem i sprawdziłem w praktyce na aucie. A więc:
-skrzynia jest 8 biegowa
- jest to multitronic CVT , gdyż jak jest w pozycji D wkręcę go na wysokie obroty ciągnie równo obroty w ogóle nie spadają
- ma tryb tiptronik, bo wystarczy że przełączę ją w pozycje S i wkręcę go na wysokie obroty, przy przełączaniu biegów są charakterystyczne spadki na obrotach podobnie jak w tiptronicach, ponadto jest pozycja M "+" i "-" gdzie manualnie mogę zmieniać biegi w górę i w dół za pomocą lewarka.
Dzwoniłem dzisiaj do ASO w Stalowej Woli odnośnie tej wymiany, i oni mnie poinformowali po rozszyfrowaniu VINu, że trzeba 7 litrów oleju i 1 litr oleju kosztuje 143 zl. Gdy zapytałem o filtr powiedzieli że nie trzeba tam żadnego filtru wymieniać( to jest właśnie ASO). Wymieniają to metodą statyczną.
Mam ostanie pytanie - chciałbym to naprawdę dobrze zrobić.
1. Czy polecacie metodę statyczną czy dynamiczną, no i czy ten filtr zmieniać,w w związku z tym szukać innego warsztatu?
z Góry Dziękuję za pomoc.
dziękuję bardzo mat1324 i repek92 za Wasze wypowiedzi.
przeczytałem zrozumiałem i sprawdziłem w praktyce na aucie. A więc:
-skrzynia jest 8 biegowa
- jest to multitronic CVT , gdyż jak jest w pozycji D wkręcę go na wysokie obroty ciągnie równo obroty w ogóle nie spadają
- ma tryb tiptronik, bo wystarczy że przełączę ją w pozycje S i wkręcę go na wysokie obroty, przy przełączaniu biegów są charakterystyczne spadki na obrotach podobnie jak w tiptronicach, ponadto jest pozycja M "+" i "-" gdzie manualnie mogę zmieniać biegi w górę i w dół za pomocą lewarka.
Dzwoniłem dzisiaj do ASO w Stalowej Woli odnośnie tej wymiany, i oni mnie poinformowali po rozszyfrowaniu VINu, że trzeba 7 litrów oleju i 1 litr oleju kosztuje 143 zl. Gdy zapytałem o filtr powiedzieli że nie trzeba tam żadnego filtru wymieniać( to jest właśnie ASO). Wymieniają to metodą statyczną.
Mam ostanie pytanie - chciałbym to naprawdę dobrze zrobić.
1. Czy polecacie metodę statyczną czy dynamiczną, no i czy ten filtr zmieniać,w w związku z tym szukać innego warsztatu?
z Góry Dziękuję za pomoc.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Jaki jest sens dynamicznej zmiany w multitronicu jak cały olej prawie zleci
. Skrzynia nie ma miski, więc brud tam się nie zbiera. W silniku też wymieniasz dynamicznie? Wypadałoby zmienić filtr, bo nie kosztuje dużo. Widzę, że ceny mniej więcej zgadzają się z tymi co podawałem w podlinkowanych postach
.


Wymieniałem na olej MOTUL MULTI CVTF i weszło 7 litrów. Koszt 7 litrów to niecałe 300 zł.repek92 pisze:0G7 oznacza skrzynie 5 biegową Tiptronic tak wiec nie wiem czemu, może ze jest możliwość zmiany biegów dźwignią +/- jak w tiptronic filtra się nie wymienia bo jest wewnątrz skrzyni
co do oleju to najlepszym zamiennikiem byłby ZF ale cenowo nie ma dużej różnicy ja bym zalał z ASO
Różnica w cenie jest spora.
Pozdrawiam
Jasiu
Jasiu