cześć,
pacjent to a6 2.0 tdi z multitronic skrzynią
od jakiegos czasu na zimnym silniku po ruszeniu przez około 5 minut występują drgania jakby samochód jechał po tarce. Nie jest to typowe szarpanie a raczej drgania które ze wzrostem prędkości przenoszą sią na całą karoserię. Także zostaje jazda 40km/h przez te 5 minut. Póżniej już zero problemów.
Samochód rusza zawsze płynnie bez żadnych szarpnięć. Sytuacja taka nie zdaża sie za każdym razem ale ostatnio coraz częściej. Na komputerku zero błędów. Olej zawsze zmieniany wg zaleceń stan licznika na dzisiaj 180 tys km. Problem to skrzynia czy może jakiś inny element...?
multitronic problem
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 249
- Rejestracja: 30 sty 2017, 20:16
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TFSI 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Warszawa
Re: multitronic problem
A jak praca samego silnika na postoju? Czy są jakieś drgania? Warto sprawdzić poduszki sinika czy jakaś nie uległa uszkodzeniu... Np wyciek oleju
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 14 sty 2021, 20:34
- Imię: adam
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: warszawa
Re: multitronic problem
jak do tej pory na postoju nie trafiły się jakiekolwiek wibracje, nieraz tylko da się słyszeć coś jakby pasek popiskiwał...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 249
- Rejestracja: 30 sty 2017, 20:16
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TFSI 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Warszawa
Re: multitronic problem
Warto obejrzeć stan poduszek silnika (np. spróbować poszarpać silnikiem lub przy otwartej masce zobaczyć czy nie za bardzo chodzi przy zmianie obrotów na postoju). To można zrobić łatwo i bez kosztów. Zastanawiająca jest zależność od rozgrzania silnika... Samych przyczyn wibracji może być wiele: poduszki silnika/skrzyni, przeguby wewnętrzne, niewyważone koła, uszkodzone/zużyte elementy zawieszenia, problemy z równym spalaniem, naprężony układ wydechowy, uszkodzenie dwumasy lub skrzyni (np. jakiegoś łożyska), zużyte alternator (łożyska/sprzęgło), klimatyzator (łożyska/sprzęgło) - trzeba zacząć wykluczać po kolei...